Gå til innhold

Anna Lovindas svømmeskole og hemmelige vinkjeller

Anna Lovinda

Anbefalte innlegg

Er hjemme en liten snartur. Må bytte sko. Veldig vondt med nye MB. Auauau. Ok. Noen sko er verdt å lide for, men ikke disse og ikke i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øøøøyyyyyyy. Denne dagboken har jeg jummen meg gått glipp av!

Vondt i fotene? Hold deg til Skoringen så går nok alt så meget bedre skal du se.

Hilse Rune Rudberg hvis du ser ham da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke snakke om igår. Jeg vil mye heller snakke om planene mine for i dag. I dag skal jeg gå gjennom møbleringsplanene for huset mitt. Gleder meg stort. I dag kommer samtlige av konsulentene mine, noe som kunne ha blitt kaotisk - men jeg har ansatt en konsulentkonsulent. I morgen skal jeg begynne med terapi. På søndag, kan sikkert noen undres over. Men hvis dere har sett listen min over alle den terapien jeg skal igjennom, skjønner dere at så og si alle dagene i uka må brukes. Forbannede tremenning! Hvordan kunne hun gifte seg med en person fra slike enkle kår at man benytter a-endinger? Jeg er merket for livet! Takket være henne må jeg begynne med nok en type terapi; a-endingsterapi. Listen min vil derfor bli slik:

Baderomsterapi

Soveromsterapi

Tapetterapi

Malingsterapi

Trappeterapi

Gardinterapi

Hageterapi

Rosebuskterapi

Nuddelterapi

Puddelterapi

Puteterapi

Lakenterapi

Såpeterapi

Konsulentterapi

Teppeterapi

Stueterapi

Chiffongterapi

Fliseterapi

Terasseterapi

A-endingterapi

Det første jeg skal hive meg uti, er Konsulentterapi. Det er utrolig viktig at jeg lærer meg å takle dette. Spesielt siden konsulenter er en såpass stor del av hverdagen min nå. Gruer meg litt, kjenner jeg. Men etter det jeg har hørt, er vedkommende jeg skal til litt av en ekspert på fagfeltet, så jeg er nok i de beste hender.

Det har vært merkelig stille fra Anastasia siden bruddet. Håper at hun ikke pønsker på noe dumt.

Jeg har opprettet hjemmeside i anledning husprosjektet. Der legger jeg ut før- og etter-bilder. Når jeg skriver "jeg", mener jeg selvsagt hjemmesidekonsulenten min. Pronomen kan igrunnen være forvirrende ting. Det er lett å gå seg vill i pronom-jungelen.

Nå skal jeg dusje, spise en lett forkost bestående av egg, toast og juice, før konsulentene kommer. Ser at jeg må handle inn litt mer mat. Jeg har ikke pålegg. Vurderte en stund om jeg skulle ansette en matvareinnkjøpskonsulent, men jeg synes innkjøp er morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adina Madeleine

Du store, Anna.... Du har ikke vurdert å gi ut en bok om forskjellige terapityper?? :o Det neste må jo være at du får begynt i terapiterapi. (har i allefall ikke sett at du har begynt med det?)

Som du kanskje har fått med deg er jeg en klar nutcase for tiden og har grublet svært en stund nå hvilken terapi som kan være gavnelig for meg, og inspirert av dine fortreffelige lister har jeg nå valgt.... :trommevirvel:

CHIFFONGTERAPI

Jeg gleder meg stort til å påbegynne da jeg tror dette vil føre til en bedring i min begredelige tilstand.

Så jeg takker deg på det dypeste for at du er en slik inspirasjon for meg, og andre i samme situasjon. :kysse:

Ha det fortreffelig!

Klem fra

Adina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh! Nå har jeg sittet i et evigvarende fellesmøte med samtlige av mine konsulenter. Takk til Bertha og Revetispa for at dere kunne komme på så kort varsel. Beklager det der i tollen, men de er litt strenge med matvarer (pannekaker/appelsiner) og dyr (rever) her i landet. Selv de som reiser på business-class. Neste gang skal det nok gå knirkefritt. Jeg skjønner imidlertid ikke at både Bertha og Revetispa måtte dra tilbake igjen umiddelbart etter møtet når de først var her. Det er jo ikke hver dag man har muligheten til å reise til store gods i utlandet. Men, men, de om det.

Nå er jeg rastløs. Har lyst til å finne på noe....et eller annet....

Ser frem til min første terapitime i morgen. Kjenner at dette konsulentmøtet tok på. Mer enn jeg kanskje vil innrømme. Tror jeg vil lage en liste over terapeutene mine:

Baderomsterapi Dr. Md. Tiles

Soveromsterapi Dr. C. Ottonsheets

Tapetterapi Dr. W. Allpaper

Malingsterapi Dr. X. Pensive Paint

Trappeterapi Dr. Md. Stair Wells

Gardinterapi Dr. Curt Tains

Hageterapi Dr. L. Aw N. (kinesisk)

Rosebuskterapi Dr. Rose Bush (Nei, ikke i slekt)

Nuddelterapi Dr. N. Oodle

Puddelterapi Dr. P. Oodle (brødre)

Puteterapi Dr. Phil O. Case

Lakenterapi Dr. C. Ottonsheets

Såpeterapi Dr. Soa P. Dish

Konsulentterapi Dr. Md. L. Otsofbills

Teppeterapi Dr. Rug

Stueterapi Dr. Livingston Room

Chiffongterapi Dr. Sheer Fabric

Fliseterapi Dr. Md. Tiles

Terasseterapi ???

A-endingterapi Dr. Sophie S. Ticated

Jeg la ut denne listen slik at de som kan ha bruk for terapi innen disse fagområdene, kan ta kontakt selv. Omtenksom som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg oppdatert profilen min. Kanskje litt i tidligste laget, men jeg tror det er klokt å forberede seg på store forandringer. Dette er min måte å forberede meg på.

Huset i Disneyland skal være klart for overtagelse på onsdag allerede. Kjøperne spurte om jeg var villig til en rask overtagelse, hvis de pyntet litt på prisen - noe jeg sa "ja" til. De var så ivrige på å flytte inn. Riktig søte var de. Jeg kan nok desverre ikke røpe hvem de er.

Hvor jeg skal bo? Jeg skal bo på hotell i mellomtiden, som mitt nye forbilde Mae gjorde i sin tid. De siste 14 årene, tror jeg det var, residerte hun i toppetasjen på et av datidens bedre hoteller i Los Angeles. Jeg mener også at hun kjøpte dette hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner en konsulent!!

Synes så absolutt du bør ansette en som kan sørge for at dopapiret, håndkledene og såpen matcher!

Kan lissom ikke helt se for meg et komplett hjem uten en slik konsulent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget imponert over konsulentsamlingen din, Anna Lovinda. Men kan jeg få komme med et råd?

Jeg synes du burde ansette en regnskapsfører, jeg mener en økonomikonsulent, til å holde styr på alle transaksjonene dine. For slikt er jo gørrkjedelige (unnskyld det provinsaktige uttrykket) greier.

Nei, en slik hjerne som din bør absolutt beskjeftige seg med mer raffinerte saker.

Til slutt en liten oppklaring: Tispa og jeg reiste litt tidligere rett og slett for at det skulle bli tid til å kjøre bergogdalbane i Disneyland før flyet lettet. IIIIIIII-HAAAAA...! :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk konsulentliste!

Selv har jeg bare en matvarekonsulent. Dr. S.T. Uffed.

Han hjelper meg med de fantastiske innkjøp og er en kunstner på kjøkkenet.

Du kan gjerne få kortet hans, om du vil. Det må da være enormt vanskelig å få Tid For Mat når du driver med alle denne konsulteringen med dine konsulenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom dagbok du har. Skjønner godt det traumatiske i å forlate Disneyland, som selvfølgelig er mer ekte enn visse andre personers opphold i Never(existed)land...

:blunke:

Hvis terapiene ikke hjelper, er jeg mer en villig til å ta rotta på (bokstavelig talt) de som måtte forårsake din manglende ettermiddags-nap, og lage kåper av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stoooooor ulldott i hodet mitt. :eeeh: Omtrent sånn føles det. Grunnen er for mye søvn. Om en halv time skal jeg til min første terapitime. For de som måtte lure: Nei, jeg har aldeles ikke skrinlagt terapiplanene mine, ei heller sagt opp konsulentene, til tross for at ting tilsynelatende har endret seg i

Never(existed)land
.

Jeg fortsetter ufortødent med mitt liv og levnet. Når man er såpass bedrestilt (på alle måter) som det jeg er, har man et visst ansvar. Det er nødvendig å vise alle de andre som ikke er like dannede som meg, at man faktisk er bedre.

Nå må jeg gå og ta en siste finpuss på mitt smekre legeme, for å se om det er noen detaljer som må endres på i siste liten. Det er viktig å ta seg godt ut når man skal til terapi.

Takk for hilsener jenter. Jeg skal besvare de gode og de mindre gode forslagene deres nøye når jeg kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen, Anna Lovinda (von Riesen-Schnausser)

Er imidlertid ikke helt sikker på kvaliteten på pelsen. Om ikke annet kan du jo lage en liten muffe.

Er stygt redd det ikke holder til en muffe engang....

Det som kunne vært noe er for glatt, ser nesten ut som om det er vokset......???

:sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ironi burde bli innført som et obligatorisk fag i grunnskolen. Da hadde det ikke blitt så mye krig i verden.

Du skriver rasende godt, AL. Og så er du heldigvis reflektert nok til å vite om dette var ment ironisk eller ei. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da har jeg hatt min første terapitime. Jeg følte virkelig at det var nyttig. Ingenting å grue seg for, ihvertfall. Konsulentterapi anbefales på det varmeste for samtlige dannede personer med konsulentvansker. Jeg følte at mye falt på plass, så nå er jeg ved nytt mot når det gjelder morgendagens konsulentmøter. Disse vil finne sted i min hotellsuite.

Jeg flytter på hotell i kveld, så om litt må jeg pakke det aller nødvendigste i mitt omfattende LV-koffert sett. Jeg har besluttet å kun pakke lett, da jeg alltids kan kjøpe det jeg får bruk for etter hvert.

I morgen begynner dagen med Nuddelterapi. Jeg er ikke helt sikker på hva dette dreier seg om i sin helhet, men jeg ble anbefalt å begynne med dette av en jeg stoler fullt og helt på.

MarianneE:

Hvis du føler at tilværelsen din mangler en baderomsnødvendigeterkonsulent, synes jeg så absolutt du bør gå til anskaffelse av en. Jeg regner med at du lever et priviligert og dannet liv, siden du var dine konsulentmangler bevisst.

Bertha:

Jeg synes du burde ansette en regnskapsfører, jeg mener en økonomikonsulent, til å holde styr på alle transaksjonene dine. For slikt er jo gørrkjedelige (unnskyld det provinsaktige uttrykket) greier.
Jeg har tatt dette til etterretning, men jeg har allerede en regnskapsfører; rettere sagt et helt firma som tar seg av min økonomi. Selvsagt unnskylder jeg deg dine middelklasseuttrykk. Jeg vet slev hvordan det er å være miljømessig belastet.

Stjernefisken:

Først må jeg få sagt at jeg nok foretrakk ditt forrige navn, da det hadde et mer internasjonalt sus over seg. Stjernefisken blir litt bondsk. Men det er nå bare min mening.

Du kan gjerne få kortet hans, om du vil. Det må da være enormt vanskelig å få Tid For Mat når du driver med alle denne konsulteringen med dine konsulenter.
Jeg takker for tilbudet og tar gjerne imot kortet til S.T. Uffed. Er han amerikansk? Da jeg er i ferd med å utvide min tumleplass noe, er det en naturlig konsekvens å måtte utvide konsulentstaben noe.

Cruella:

Er stygt redd det ikke holder til en muffe engang....  

Det som kunne vært noe er for glatt, ser nesten ut som om det er vokset......???  

For mange opphold på spa, kan ha en slik effekt er jeg redd, men hvis du setter offeret i bur over en tid, vil nok dette problemet rette på seg. Tror jeg.

¤Arwen¤:

Dette er den desidert morsomste dagboken jeg har lest noen gang.  

Fab honey.  :sminkedokke:

Hvorfor tror alle at jeg er morsom? Er det deler av min tilværelse som virker usannsynlig??? Ja, jeg spør med tre spørsmålstegn for riktig å understreke min forbauselse - ja, kanskje til og med fornermelse. Men for all del; det er jo bra at du finner underholdningsverdi ved den beskjedne dagboken min. Gi folket brød og sirkus!

Et lite råd bare: Revurder løsvippene...less is more.

Bertha:

Så sant som det er sagt, men jeg hadde ikke ventet noe mindre av mitt store forbilde nr. 2. Heretter kalt msf2. Men som jeg sa til Arwen; hvorfor tror enkelte at jeg skriver morsomt? At noen er bedre stilt enn andre på konsulent- og terapiområdet, er vel nødvendigvis ikke oppspinn? :roll:

Min hotellkonsulent har heldigvis tatt seg av hotellreservasjonen. Nå skal jeg pakke, for så å reise til min suite. Jeg vil selvsagt ta med min bærbare, slik at jeg kan holde meg oppdatert. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det er delte meninger om dagboken min. Helt ok. Noen liker melk, mens andre liker agurker. Kanskje ikke verdens beste sammenlikning. Jeg ser ihvertfall ingen grunn til å pakke sammen sysakene av den grunn. Tror de som ikke liker boken min bare er misunnelig...

Jeg trives veldig godt i min lille konsulent- og terapiverden.

Nå har jeg fått kommet meg til rette i suiten, sparket av meg skoene, og slått ned håret. Skal øyeblikkelig ta et laaaangt bad, for så og kikke litt på TV. Hvorfor tar amerikanere aldri av seg skoene? Ikke veldig praktisk når så og si alle har vegg-til-vegg teppe.

I morgen er en ny dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lover i Usa:

In Macomb, Illinois, it's illegal for a car to impersonate a wolf.

In Rumford, Maine, it's against the law to bite your landlord.

An ordinance in San Fransisco bans picking up used confetti to throw it again.

It's against the law in Atlanta, Georgia, to tie a giraffe to a telephone pole or street lamp.

In International Falls, Minnesota, it's against the law for a cat to chase a dog up a telephone pole.

It's against the law in Chicago to eat in a place that's on fire.

It's illegal to catch fish while on horseback in Washington, D.C.

It's against the law to drive more than 2000 sheep down Hollywood Boulevard.

Brwaley, California, passed a resolution banning snow within the city limits.

In Tennessee, it's illegal to drive a car while you're asleep.

It's illegal in New Jersey to slurp your soup.

A Texas law states that when two trains meet at a railroad crossing, each must come to a full stop, and neither shall proceed until the other has gone.

It's illegal in Hartford, Connecticut, to kiss your wife on a Sunday.

It's against the law in Kentucky to marry the same man four times.

In Marshalltown, Iowa, it's illegal for a horse til eat a fire hydrant.

In Tennessee, it's against the law to shoot game other than whales from a moving car.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...