LenaSG Skrevet 10. august 2010 #141 Skrevet 10. august 2010 Vet ikke hva som er normalt, men en pris mellom 80.000-100.000kr for alt er vel vanlig. Det vil si at det ikke er et billig bryllup, men heller ikke et veldig dyrt et. Da regner jeg med alt av klær, pynt, lokale, mat, drikke, fotograf, transport osv. Takk! Du har ikke noe estimat på kjoler også, vel?
Rødtoppen86 Skrevet 10. august 2010 #142 Skrevet 10. august 2010 Kommer jo an på hvilken kjole du skal ha. Går du for en skikkelig merkebrudekjole, så kan den koste alt mellom 10- 20.000kr. Da er det snakk om at man handler kjolen i brudesalong. Kan helt sikkert få en flott kjole laaangt billigere, men jeg kjøpte fra brudesalong.
frk_fantasy Skrevet 8. desember 2010 #143 Skrevet 8. desember 2010 Ja, hvordan går det med dere 2011-bruder? Er jo bare noen uker igjen til "vårt år"! Jeg gifter meg i august, og har foreløpig bare kirke og lokale klart. Begynner å bli litt stresset! Men har ikke hatt tid til å sette meg ned med kose-planleggingen, så håper det snart roer seg litt på jobb.. Bryllupsreisen bør vel også bestilles snart! Hvordan gjør dere det? Bestiller dere i det navnet dere har nå, eller et evt nytt navn? Hurra, vi skal gifte oss!!
Anglofil Skrevet 8. desember 2010 #144 Skrevet 8. desember 2010 I grunn så er det meste klart her, så jeg går bare og venter. Vi har bestilt reisen i de navnene vi har i dag, vi stresser ikke med navnebytte. Mvh Yvonne
MonThe Skrevet 8. desember 2010 #145 Skrevet 8. desember 2010 Ser ut som om jeg blir en 2012-brud istedenfor en 2011-brud, da vi skal ha en liten en i juli! :rødme: Kan bli travelt med både bryllup og fødsel Regner med det går greit å "overføre" planene til året ettter, det meste er planlagt!
Felicity Skrevet 8. desember 2010 #146 Skrevet 8. desember 2010 Jeg har kjøpt brudekjole, brudepikekjoler, lokalet er i orden, kirke og prest(har en annen prest) begynner å bli litt stresset, men går nok bra
Gjest Sommerjenta* Skrevet 9. desember 2010 #147 Skrevet 9. desember 2010 23. juli 2011 :rødme: Vi har kirke og lokale på plass. Utover det, nada niks miks! Finner ikke engang kjole! Er det noen som bor på Østlandsområdet som har tips til meg? Har vært på Brudekjolen og Kristins så langt uten særlig hell. Ønsker meg en Lilly kjole
¤Pernille¤ Skrevet 9. desember 2010 #148 Skrevet 9. desember 2010 (endret) Jeg har det meste klart, men i det siste har det blitt masse krøll med lokalet!! Jeg holder på å klikke! Fyren er heeelt umulig å få tak i, og nå begynner jeg å lure på om han har slettet reservasjonen!! Endret 9. desember 2010 av ¤Pernille¤
frk_fantasy Skrevet 9. desember 2010 #149 Skrevet 9. desember 2010 23. juli 2011 :rødme: Vi har kirke og lokale på plass. Utover det, nada niks miks! Finner ikke engang kjole! Er det noen som bor på Østlandsområdet som har tips til meg? Har vært på Brudekjolen og Kristins så langt uten særlig hell. Ønsker meg en Lilly kjole Wee, da har vi kommet like langt! Kirke og lokale i boks. Ingenting, absolutt ingenting annet! Driver også den evige jakten på brudekjole. Har funnet et par jeg liker, men vil kikke litt til før jeg bestemmer meg. Og så føler jeg ikke at jeg kan begynne å bestemme andre ting før jeg vet hvordan kjolen blir.. (da vet jeg jo også litt hvordan budsjettet blir til andre ting.) Har ingen tips til deg da. Men lykke til med brudekjolejakten!
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2010 #150 Skrevet 14. desember 2010 25. juni 2011 og står foreløpig på mer eller mindre bar bakke. Har funnet drømme mannen og lokalet, men ut over det er det ikke mye som er på plass.... Har sett på masse bilder og slikt, men har ikke klart å konkretisere hva vi ønsker. Er det slik at dere andre bare vet hvilken stil, farger, pynt, musikk, vin, mat, blomster dere vil ha? At det er noe som står klart for dere, eller bare velgere dere noe og tenker ikke mer på det? Merker at jeg sliter med å komme i gang med beslutningene. Hvordan er det med dere andre?
MonThe Skrevet 14. desember 2010 #151 Skrevet 14. desember 2010 Vi titter på bilder, fant ut hva vi likte, og bestemte oss. Valgte farger først, og så kom pynt og blomster av seg selv etterhvert Har tatt utgangspunkt i hva lsags type bryllup vi vil ha (atmosfære/stemning) og valgt ting som vi føler passer. Mat bestemte vi etter å ha hørt rundt litt hva som var alternativene, da valgte vi noe vi visste alle ville like, og som passet til den typen fest vi ønsker oss Etter å ha bestemt oss for ting har vi ikke dvelt noe mer ved det i ettertid. Invitasjonene er det vanskeligste å bestemme seg for synes jeg ...
frk_fantasy Skrevet 14. desember 2010 #152 Skrevet 14. desember 2010 25. juni 2011 og står foreløpig på mer eller mindre bar bakke. Har funnet drømme mannen og lokalet, men ut over det er det ikke mye som er på plass.... Har sett på masse bilder og slikt, men har ikke klart å konkretisere hva vi ønsker. Er det slik at dere andre bare vet hvilken stil, farger, pynt, musikk, vin, mat, blomster dere vil ha? At det er noe som står klart for dere, eller bare velgere dere noe og tenker ikke mer på det? Merker at jeg sliter med å komme i gang med beslutningene. Hvordan er det med dere andre? Jeg har det ganske likt som deg. Synes det er vanskelig å bestemme seg for noe, og mannen sier jeg får velge selv (han vil bare godkjenne fargetema og mat ). Farger: Jeg ville i utgangspunktet ha lys rosa, men synes det er så vanlig.. Har litt lyst til å velge noe som er "overraskende pent", hvis du skjønner Lilla, turkis, grønn... (?) Pynt: Aner ikke hva som er vanlig, hva man kan bruke osv. Ikke super kreativ akkurat... Musikk: Band eller anlegg? Aner ikke! Band kan være bra, men koster. Anlegget kan bli ødelagt.. Vin og mat: Lokalet fikser heldigvis dette, så vi skal bare komme og prøvesmake. Regner med å finne noe vi liker, selv om det er fare for at det blir en rar meny om vi kun skal gå ut i fra det vi liker (totalt forskjellig smak, og ikke vant til særlig eksklusiv mat..) Blomster: Blomster.. Det blir rett og slett blomster av no slag.. Kanskje blomsterdekoratører har gode tips? Kjole: Som sagt tidligere, på jakt.. Liker alt og ingenting Fotograf: Mange valg å ta! Hel dag, halv dag eller kun vielse. Fotografer er forskjellige, og det er også bildestilen. Prioritere fotograf framfor bryllupsreise? Bryllupsreise: Bør bestilles tidlig! Men jeg har jo ikke skiftet navn ennå.. *forske på nettet om hvordan man kan gjøre dette* And the list continues... Poenget mitt er egentlig; tror vi er flere som sliter med å bestemme oss
FrøkenRødhette Skrevet 5. januar 2011 #153 Skrevet 5. januar 2011 06.august blir vår dato. kirke, lokale og kjole er i boks:)
Anglofil Skrevet 5. januar 2011 #154 Skrevet 5. januar 2011 Invitasjonene sendes ut 1.februar. Føler at nå begynner det å nærme seg med stormskritt! Mvh Yvonne
Niennas Skrevet 5. januar 2011 #155 Skrevet 5. januar 2011 Invitasjonene sendes ut 1.februar. Føler at nå begynner det å nærme seg med stormskritt! Mvh Yvonne Vi skal også sende ut invitasjonene våre tidlig. Dagen vår er 25 juni, så for at folk ikke skal være på ferie osv, så får de værsågod å holde av datoen fra tidlig av. Her er alt bestilt (men dog ikke betalt enda), utenom blomster. Jeg tenkte å vente litt med det, jeg har allerede begynt å se litt på nettet hva jeg ønsker av blomster i bukett, og hva slags bukett jeg ønsker meg. En av de tingene jeg ser mest fram til ved planleggingen, men som jeg ikke har fått gjort enda, er bordplassering. Vi har bestemt oss å vente fram til vi får svar fra alle.
Småkjekset Skrevet 5. januar 2011 #156 Skrevet 5. januar 2011 Vi gifter oss 9. juni 2011 :rødme: Da drar vi til ambassaden i Lisboa og gifter oss I august/september skal vi ha bryllupsfest her hjemme Om vi blir alene i Lisboa eller ikke vet vi ikke helt, da de som føler for å komme kan komme, men det høres ut som om flere i familiene våre har lyst å ta turen Det eneste vi har i orden til nå er datoen hos ambassaden, ellers har vi ikke orden på noe Jeg sitter å ser på kjoler nå, og det ser ut som om det blir bestilt fra JKdress eller fra Ebay Greit å spare penger der en kan
¤Pernille¤ Skrevet 5. januar 2011 #158 Skrevet 5. januar 2011 Skal snart sende invitasjoner jeg også! Er i gang med å fylle dem inn og putte i konvolutt
Brud 02.07.2011 Skrevet 5. januar 2011 #159 Skrevet 5. januar 2011 Vi gifter oss 2.juli 2011! Sendte innbydelsene denne uken - I og med at det er midt typisk ferietid.... Gleder meg
Thinkerbelle Skrevet 5. januar 2011 #160 Skrevet 5. januar 2011 Niennas, vi gifter oss samme dag:) tenkte å sende ut våre til Valentines Day <3 greit å være tidlig ute siden det er tett opp til fellesferien ja..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå