Gå til innhold

For oss som gifter seg i 2011


Bernermamma

Anbefalte innlegg

For dere som gifter dere i august, eller seint i sommer/høst, hva tid sendere dere ut invitasjonen, og hva er svarfristen?

Tenkte å sende ut våre i midten av februar, men lurer litt på hva svarfristen bør være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Midten av februar sender vi ut, gifter oss 6. august. Fristen er 1. juni.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midten av februar sender vi ut, gifter oss 6. august. Fristen er 1. juni.

Samme bryllupsdato som oss :) takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Noen andre som har 26. november?

Var ute med forloveren min i går og kikket i butikker og det er helt på ordentlig !!!

Mye er på plass av praktiske ting, kjolen henger i skapet, og nå, plutselig gikk det virkelig opp for meg; JEG SKLA GIFTE MEG!!!! FYYYY FLATE :fnise:

Ser noen har lister, så jeg lager også en:

I orden

- Brudekjole og sko

- Lokale for dagen

- Vigsler

- Bryllupsreise

- Innbydelser (Lurer på når de skal sendes, har satt s.u. 14. oktober, er det for sent?)

Litt i orden (ideer på papiret etc.)

- Kaker

- Musikk

- Dekor, gjestegaver etc.

- Blomster

Ikke i orden

- Frisør

- Meny

- Logostikk/ Kjøreplan for dagen

- Dress til brudgommen

- Klær til barna

Sikkert mye jeg har glemt...

Å... dette blir sååå fint :rodmer:

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg med på tråden deres jeg også.

Vi gifter oss 20.august - hagebryllup - gleder oss vanvittig!

Har fått i orden sålangt:

- partytelt m/bord og stoler

- kjole og tiara

- bestilling av tapas

- brudesuite

- invitasjoner

...gjenstår fortsatt endel da... men har jo litt tid på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Jeg synes det er så vanskelig å finne ut hvor mye pynt man trenger til bordene... Har jo ikke sett bordene oppreist... Er lange bord, så tror det er 7 bord vi trenger bare, det er da plass til 70 tror jeg... Det er så vanskelig å beregne synes jeg... hva gjør dere?tips tas i mot med glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag en enkel skikkse/tegning av bordene sett ovenfra, med tallerkner på - da ser du litt mer hvor mye plass du har igjen til pynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig kjøper jeg mye pynt fra ebay, samt at jeg har kjøpt kubbelys o.l på salg, kjøper inn en god del. Vanskelig å vite sikkert før vi faktisk skal pynte bordene, men tenker å kjøpe inn ekstra. Heller for mye enn for lite, så får det som blir overflødig bare tas vekk eventuelt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, hva gjør dere i forhold til forlovere og sånt... inkluderer dere de i planlegging? jeg har to og de tar ingen initiativ på noe foreløbig... er det vanlig at de tar initiativ? hvordan gjøres det med utdrikkingslag og sånt?har et lite ønske om at forloverne har lilla tone på kjolen. hun ene får låne, hun andre skal ut å kjøpe og er villig til også å bruke lilla om hun finner en fin en. da bør jeg betale den ikke sant?

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ikke forloverne bidratt noe, men det har jeg heller ikke forventet. Den ene er f.eks småbarnsmor med mer enn nok å henge fingrene i, og jeg liker egentlig best å holde på med planleggingen alene. Dessuten bor vi altfor langt unna hverandre til at det er aktuelt.

Ift utdrikningslag så ser jeg for meg en rolig dag med f.eks restaurantbesøk, jeg vil egentlig ikke gjøre så mye ut av det.

Og ja, jeg synes at den som setter kravene bør betale, og dermed er det i grunn riktig at du betaler for hennes kjole hvis du ønsker at hun skal ha en kjole med lilla i seg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har heller ikke satt noen krav til mine forlovere, men jeg synes jo at det er litte bitt leit for at de ikke spør om hvordan det går...hehe.

jeg sa ifra til hun ene forloveren at jeg skulle kjøpe og hun sa, nei du trenger jo ikke det... men ganske sikker på at jeg vil gjøre det altså selvom de har bedre råd enn oss... jeg føler jo at det skulle liksom bare mangle :)men ang utdrikningslag. lager jeg en liste eller ordner de det... huff aner ikke dette jeg...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vi er nok litt forskjellige der, selv synes jeg det er deilig at forloverne ikke har blandet seg for mye inn. Men det er klart, jeg skjønner jo at du ønsker at de skal bry seg også, kanskje de er usikre selv på hvordan de skal forholde seg? Du kan jo prøve å snakke om bryllupet neste gang og høre hva de synes, kanskje de synes det er rart å spørre?

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gifter meg 23 Juli...Plutselig ikke så lenge til!! Litt panikk!!

Først:Felicity

Skjønner hva du mener angående forlover..Er jo gøy dersom forlover viser at de bryr seg,og har lysst å være med på å gjøre dagen spesiell. Hadde litt det samme problemet selv.Men fortalte min forlover hva jeg følte, og etterpå har hun vært mye mer intressert :)

Er det noen som har peiling på hvordan man setter opp "kjøreplan" for dagen?? Føler meg ganske blank på det området,så stresser litt.

Hjelp tas imot med takk :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøreplan for bryllupsdagen eks:)

*starte dagen med en god frokost

*Pynting av brud hos frisør, sminke

*Henting av brudebukett og knappehullsblomster

-brudgommens forlover eller bringing med bud

*pynting av bryllups bil: Brudegommens forlover

*FOrlover og brudgom drar til Kirken

*Hente ferdigpyntet brud hos frisør, sminkør

-sjåfør/brudgommens forlover med bryllupsbil og brudens forlover

*Ankomst til vielsessted

*Vielse starter

*Vielse slutter

*Avreise fra Vielsessted

*forografering

*Ankomst til selskapslokale

*Mottagelse

*Festmiddag

*kaffe&kaker

*Brudedans

*Nattmat

*Brudeparet drar fra festen

Angående nattmat?mange som har det eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha nattmat, men lokalene stenger 02:00, ergo ser jeg ikke helt vitsen. Vi er kanskje ikke ferdig med å spise før i 7-tida uansett, etter det er det jo kaker, og når musikken slutter 01:30 tviler jeg på at det er så mange som er sultne.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal heller ikke ha nattmat. Når middagen og kakespisingen er over tror jeg folk er ganske så mett. Gjestene vil vel heller drikke å kose seg resten av kvelden, etter så lang tid tilbords tenker jeg :jepp:

Jo er jo med på den type kjøreplan,men tenker mer detaljert. Må man ikke ha ca. tidspunkt for alt fra åpning av bryllupskake,første dans osv? En detaljert kjøreplan under middagen må vel å til for toastmasteren sin del,eller? Tar dere det litt som det kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal dere pynte? jeg prøver å få tak i lilla ting for det er det som skal være en rød tråd. Hvite duker og noe lilla pynt.. Usikker på om jeg skal kjøpe med noen lilla godteri og legge oppi en transparang lilla pose til gjestene på hver tallerken. har fått tak i sommerfugler som jeg skal ha i midten av bordet bortover, og en pærle tråd på fem meter med lilla bånd i(kan hende jeg dråpper en av de), lilla fat og lilla sand og noe lilla varianter av lys... også er vel blomstene litt lilla og bordkort, menykort... høres veldig mye ut som lilla, men har jo hvit duk og tror og håper det ikke blir for mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...