Gå til innhold

For oss som gifter seg i 2011


Bernermamma

Anbefalte innlegg

Nå har vi booket kirke og lokale, og kjolen er i boks :) Kjenner det største stresset er borte nå, og kan begynne å tenke på invitasjoner, bordkort, pynting osv.

Må vel muligens finne en fotograf ser det ut som siden det virker som om de også blir fort tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Vi har begynnt å snakke om bryllup neste år. Mest sansynlig i juli eller august. Har noen datoer som er aktuelle, må bare ta kontakt med kirkekontoret for å høre når de har ledig.

Imponerende å se hvor langt folk har kommet i planleggingen (men mange har jo startet mye tidligere enn det vi har gjort også :gjeiper: ). Vi har kommet så langt at vi har skrevet opp liste over gjester vi ønsker å ha i bryllupet. Tenker der er en grei start slik at vi kan finne lokale som passer.

Jeg vet hvem jeg skal spørre om å være forlover, mens sambo har vist to alternativer. Er vel egentlig bare til komme sikkelig igang med planleggingen nå :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss 21 mai 2011 =D

har fått booket kirka,lokalet, ordnet med maten. Funnet ut hvilke farger vi skal ha, hvilke blomster. Har så og si allt klart i hodet mitt hvordan bordene skal være pyntet. kjøpt kjole, sko, tiara, slør(men vet ikke om jeg skal bruke slør). Har booket fotograf til studio og utebilder, har mange venner som kommer som er kjempe flinke med bilder. Gjestelista er nesten klar, er ett par personer vi ikke er helt sikkre på enda. ellers så begynnte jeg på invitasjonene i dag siden jeg lager dem selv =) har også booket frisør og sminkør! =D

Så jeg føler egentli at jeg ligger godt an =D :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bryllup: Vi gifter oss 24.juni 2011 på tinghuset. Har bestillt lokale, maten er ikke klar men blir koldtbor og et flott kakebord senere på kvelden. Har funnet en kjole som jeg skal reise å prøve, er den like bra som på bildet så blir det den. Fargetema blir grønt og blått. Har gitt bekjed til min frisør og bedt henne eventuellt ta ferie senere eller finne en annen god frisør i salongen. Men heldigvis hadde hun lyst til å gjøre det selv :blomst: Ellers er jeg rimelig desorientert når det gjelder bordpynt etc. :roll:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.11.11 her. Gud så orginal jeg er :P Men ja det er foreløpige datoen jeg og min kommende ektemann har kommet frem til :) Vi har desverre ikke fått begynt å spare enda.Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllup neste år her også, nærmere bestemt 11. juni :rødme:

Lokalet og kirken er booket, og vi har funnet ut hvor vi skal spise middag (blir bare oss og våre forlovere til middag, og så fest med nærmeste familie og venner :) )... Synes det er kjempegøy å planlegge ting, så har mye morro å se frem til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det blir bryllup i 2011, men nøyaktig dato er ikke bestemt ennå. Vi kommer til å "rømme" til utlandet og gifte oss i all hemmelighet, og deretter ha en enkel mottakelse for venner og familie når vi er tilbake (slik at ingen blir fornærmet). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestemt dato! Vår store dag blir 6.august 2011.

I dag har jeg hatt konakt med kirkekontoret og fått bestillt kirke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forlovet oss 8.juli, og det blir bryllup sommeren 2011. Her er det mange som er kommet LANGT i planlegging og forberedelser! spennende! :) jeg har mye i hodet, men foreløpig er lite gjort (det er tross alt bare 5 dager siden han fridde!hehe) :yvonne: men jeg har sjekket med kirkekontoret at det er ledig på alle aktuelle datoer...det er jaggu mye å tenke på!!! :rødme:

Nå sitter jeg å kikker på gifteringer, vi skal kjøpe forlovelses/gifteringer, så vi har det begge to, i tillegg til at jeg har min vakkkkkkkkkkre frieri ring fra Tiffany&co. sukkk!!!! klarer ikke slutte å se på den... :wow:

Det er ingen av oss som har noe spesiellt forhold til en spes. kirke, så her blir det å velge den peneste rett og slett...hehe! Som den grublern jeg er prøvde jeg å se på værhistorikk for de aktuelle datoene, men det ble jeg jo selvfølgelig ikke klokere av...tullehøna..tanken var god da, iallefall... :sjenert: Jeg ser det ikke har vært noe aktivitet her på en stund, håper det tar seg opp.... moro å kunne utveksle litt tanker og ideer... jeg er nok ikke den typiske drømmern - vil ikke ha diger kjole eller slør, og vil lage maten selv..haha...høres sikkert helt sykt ut men jeg har vært i hotell og resturant bransjen for lenge, vil ikke ha det på et sånnt sted..er jeg gal??? jeg får jo hjelp!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg også :)

Vi har nå bekreftet lokalet vi skal være i, og har så smått begynt å se på catring osv :) Det kommer seg!

(vi tittet også litt på vær statestikk før vi bestemte dato :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe Godt det ikke er bare meg som er smågal. :gjeiper: blei litt motløs jeg, for værhistorikken for min ønskedag er REGN de siste 4 åra. :fnise:

Jeg synes dette er så ubegripelig koselig - han fridde i USA mens vi var på ferie, gikk ned på kne foran en diger fontene, og jeg ante IKKENO - flinke gutten min har årna alt selv, og ringen er bare den vakreste jeg har sett. :hjerter_rundt:

Det jeg synes er verst er denne gjestelista.... uansett hvordan jeg vrir på den så er gjestelista mi lenger enn hans... :pasha:

- er det fler som opplever dette? er det ok? synes det er så fælt jeg.... nå gleder jeg meg bare sååååååååååååååååånnnn til mormor og morfar kommer, så jeg kan spørre om morfar vil følge meg opp kirkegulvet. :hjertesmil: skal dere gå med kommende mann eller bli fulgt? åååhhhh....jeg har så mange spørsmål.... :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi. Akkurat det samme problemet er det hos oss. Min familie er mye større enn hans, og jeg føler ikke at jeg kan kutte på noen, derfor blir det litt ugjevnt :P

Jeg skal spørre pappa om han vil følge meg, vi syns det mest romantiske for oss var at min kommende mann skal vente ved alteret :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har snust litt på juli 2011. Vi har vært sammen i mange år, men hadde en pause frem til rett etter jul. Vi er begge sikre på at vi vil gifte oss, men vi vet bare ikke helt når. Siden bryllupet skal være svært enkelt, så tar vi det iitt som det kommer... Selv om undertegnende helst kunne tenkt seg litt mer planlegging, hmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, da får jeg slå meg til ro med at det blir litt ujevnt jeg og. :P - bedre det enn å be folk man ikke kjenner nesten..haha!

lurer på no mer jeg, selvfølgelig.... kommer sikkert til å spørre så mye at folk forlater formumet.. :skratte: Er det sånn at jeg kan betale min egen giftering - eller min kommende mann sin? noen som vet? jeg syns det er så kårny at HAN skal betale alt sånnt... særlig når jeg fant en ring jeg vil ha som koster litt mer enn den strengt tatt behøver...selvom jeg ser jo at den og nesten er som billig å regne, sammenlignet med mye annet..men så har jeg jo allerede en fin diamantring og.. :sjenert: Jeg tenker at det er morsommere å legge noen tusen mer i gifteringer og droppe morgengave...er det greit..lissom? herregud...tenk at man skal la seg styre av hva som er påstått riktig... jeg har iallefall frierringen på venstre hånd, til tross for at mange sier det ikke er NORSK TRADISJON. tradisjon meg midt i..... jeg skal ha forlovelsesringen på høyre - og den blir også giftering. frierringen satte vi på venstre, fordi han fridde i USA og da var det litt moro, også ere jo hjertesia.... også er den faktisk finest på venstre...og iogmed den er litt "høy" så er det greit å ha den på den hånda man bruker minst...jeg hamrer og skrur ganske mye - haha - så da er det greit sånn, tenker jeg. :gjeiper:

ser på ringer fra tesori...noen som har erfaring med de??

hilsen masa... :sjenert::sjarmor::tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som skal gifte seg neste år :) Vi gifter oss 16. april 2011 =) ble forlovet for to uker siden. Har ikke kommet langt i planlegginga enda for presten er på ferie :kjefte: leter etter inspirasjon til festen da =) ikke så lett når man først sitter oppi det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke: Her er frierringen på min venstre hånd også :) Fant det mest praktisk slik som deg. Gifteringen blir jeg å ha på høyre hånd, så har jeg en ring på hver hånd.

Jeg bryr meg ikke så veldig mye om norsk tradisjon, men gjør det jeg føler for.

Vi blir ikke å gi hverandre morgengaver, men heller spare til bryllupsreisen. Har ikke råd til masse ekstra hehe.

Spør du meg, skal du bare gjøre akkurat som du føler for, selvfølgelig med litt innspill fra din andre halvdel hehehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så mange som skal gifte seg neste år!

Vi skal gifte oss 4.juni 2011. Kirke og lokale er booket!

Holder på å spare, har holdt på i et år! (men så røyk mye av pengene på ny bil, etter å ha sliti så innmari mye i vinter med bil som ikke starter:()

Nå er vi godt i gang igjen med sparinga og regner med å bruke rundt 100 000,- inkl bryllupsreise til 30-40.. Det er skikkelig mye penger, men det er jo en gang i livet... Gleder oss sååå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, ja, vi (eller rettere sagt jeg) kommer til å spare 100 000 kr til bryllupsreisen alene, og 90 000 kr til selve bryllupet. MEN, jeg regner selvsagt ikke med at det blir så mye på noen av delene, men vil ha en god buffer slik at vi slipper å tenke for mye på penger, og dessuten blir bryllupsreisen en kombinert ferie og bryllupsreise, dvs at vi utsetter den til sommeren 2012.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, ja, vi (eller rettere sagt jeg) kommer til å spare 100 000 kr til bryllupsreisen alene, og 90 000 kr til selve bryllupet. MEN, jeg regner selvsagt ikke med at det blir så mye på noen av delene, men vil ha en god buffer slik at vi slipper å tenke for mye på penger, og dessuten blir bryllupsreisen en kombinert ferie og bryllupsreise, dvs at vi utsetter den til sommeren 2012.

Mvh Yvonne :heiajente:

oj, det høres ut som tidenes bryllupsreise! -hvor går turen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...