Gå til innhold

For oss som gifter seg i 2011


Bernermamma

Anbefalte innlegg

Er også ny her, men slenger meg på denne..

Vi skal gifte oss i januar vi også, og enda har vi ikke noe klart. :sjenert:

Vi har selvfølgelig mange planer, og vet hvor hvilken kirke vi vil ha, hvilken prest vi vil ha (er det forresten lov å stjele en prest fra en kirke, og ta han med til en annen kirke? ), vi vet sånn ca. gjestelisten, selv om vi sliter litt med hvordan vi vil utføre det. Vi vil nemlig ha en uformell middag med bare nærmeste familie først, og så be alle venner og div. til fest og kose oss etterpå. Problemet er bare hvor vi setter grensa når det kommer til tanter, onkler og søskenbarn!

Blir litt stressa når jeg ser alt dere har på g her ser jeg..

På tide å snu seg rundt tydeligvis.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal gifte oss 4 Juni neste år.

Vi har til nå booket kirke og lokale.Synes jeg har et hav av tid enda så er absolutt ikke stressa.Kjole jakten tar jeg til høsten og det gleder jeg meg til.Har allerede sett meg ut noen jeg skal prøve på Agape.

Å vi skal ha middag/festen på hotell så da slipper jeg unna med mye.Å det var akkurat derfor jeg valgte det sånn,minst mulig stress tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerjenta*

Er også ny her, men slenger meg på denne..

Vi skal gifte oss i januar vi også, og enda har vi ikke noe klart. :sjenert:

Vi har selvfølgelig mange planer, og vet hvor hvilken kirke vi vil ha, hvilken prest vi vil ha (er det forresten lov å stjele en prest fra en kirke, og ta han med til en annen kirke? )

Så vidt jeg vet så har du ikke "krav" på det, men hvis du kjenner presten burde det ikke være noe problem. I motsatt fall er det jo bare å høre om han har tid, men da risikerer du å måtte betale lønna hans den dagen:) :gjeiper: Er bare det jeg har hørt da.

Får ikke lov å booke kirken enda vi, så avventer det i spenning. Godt å høre at det ikke bare er meg som utsetter brudekjolen til litt nærmere. Tror jeg er litt enig med hun som ikke er så god til å vente når hun først har funnet tingene :skratte: vil gjerne bruke det nå! hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thihi, samme her :fnise:

Jeg fikk jo skoene mine for en stund siden, måtte returnere dem da de var for små, så nå venter jeg igjen... :rødme:

I hvert fall, da jeg hadde fått dem klarte jeg ikke å la være med å gå rundt med dem i stua, og min kjære har bestemt seg for at vi må ha en brudekiste, evnt. glassmonter, så vi kan låse ned alle tingene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bernermamma! Vi gifter oss og, den 23. juli 2011! Vi bestiller finvær til hele landet den dagen!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss 4 Juni neste år.

Vi har til nå booket kirke og lokale.Synes jeg har et hav av tid enda så er absolutt ikke stressa.Kjole jakten tar jeg til høsten og det gleder jeg meg til.Har allerede sett meg ut noen jeg skal prøve på Agape.

Å vi skal ha middag/festen på hotell så da slipper jeg unna med mye.Å det var akkurat derfor jeg valgte det sånn,minst mulig stress tenker jeg.

Vi skal også gifte oss 4. Juni :)

Det er en stund til ja, så det er jo mye tid til planlegging ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, alle kommende bruder!

Tenkte bare å informere om at mange kjoleleverandører har opp til seks måneder leveringstid på sine kjoler! Så selv om man kanskje føler at dem har god tid, ikke begynn kjoletittingen alt for sent! I hvert fall hvis dere ønsker å kjøpe kjolen ny. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Stachtari83

Hiver meg inn her jeg:)

Dato er ikke bestemt, og planene er forlöpig bare i hodet mitt, men vi satser paa ca august 2011:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bernermamma! Vi gifter oss og, den 23. juli 2011! Vi bestiller finvær til hele landet den dagen!;)

Samme her :D Jammen best at sola skinner da hehe...

Har allerede vært og prøvd kjoler, og skal gjøre meg ferdig med den så kan jeg planlegge resten. Jeg er en slik person som må være tidlig ute, ellers blir jeg stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi og gifter oss i 2011.. 16 april :yvonne:

Vi har bestilt kirke,lokal og mat

men lenger er jeg ikke kommet, skal igjennom ferier nå, så blir det kjoletitting i juli...gleder meg ufattelig masse til det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kommet litt lengre nå, så tenkte jeg skulle oppdatere litt :)

Kirken er booket, 2 lokaler (har fortsatt ikke klart å bestemt oss), jeg trodde jeg hadde kjole og alt klart her oppe, men det var før jeg dro til Oslo (kommer fra Trondheim), og fant Kjolen med stor K, så nå er det bare å vente på at den kommer til meg i posten :D

Invitasjonene er bestilt, bordkortene er kjøpt, mangler bare noe silkebånd og småting til de :) Slør, tiara, underskjørt, strømpebånd og sko er også kjøpt! Men har ikke fått alt enda, men i løpet av sommeren har jeg de trygt hjemme!

Og i kveld skal vi å se på antrekk til K ;D

Så skal vi i bryllup neste helg, gleder meg kjempe masse, og regner med at vi kan snappe opp noen tips der :D

Hvordan går det med dere? Noen oppdateringer? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gifter oss 18.06.2011 :yvonne:

Vi har bestilt kirke, booket lokale, bestemt oss for meny og vintype og booket en fotograf som skal følge oss hele dagen (skal ha en til som skal ta hovedbildene som jeg ikke har funnet ennå).

Jeg tror jeg kanskje kan ha funnet drømmekjolen, men det er jammen ikke lett. Bare funnet den på nettet så prøver å finne en butikk som har den inne så jeg kan prøve den. Håper jeg finner det!! :)

Ellers er ingenting av detaljer bestemt ennå, hverken farger, blomster, trykksaker e.l. Det skal jeg kose meg med å planlegge når jeg får lyst til det. Akkurat nå er det bare hovedtingene som er i fokus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ganske godt på vei med planleggingen :)

Gifter oss 4. Juni :yvonne:

Kirke, lokale, band/musikk, mat, fargetema og fotograf er noen av tingene som er i boks.. Og ellers så er det mange "småting" som begynner å bli, men siden det er ett år igjen så koser jeg meg bare med planleggingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er det akkurat 1 år til vi gifter oss - 11.juni 2011:)

kjente litt sommerfugler i magen når jeg tenkte på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å oppdatere her også. Snuste opprinnelig på Februar 2011, men med en ny baby og en ny bil siden sist, så har vi skjøvet det til vår/sommer 2011. Tenker Mai/Juni skiftet - så får vi se om vi finner match på både lokal og humanetisk vigsler på samme dag...

Vurderer en del muligheter for festlokale i Nes, Akershus, og Kjærnsmo gård er et av alternativene, sammen med Ullershov. Men, prisen hos Ullershov var jo for oss noe stiv, så er spent på hva Kjærnsmo vil koste. Alternativet er et lokalt grendehus, men der er det ikke så pent ute for en ev. vielse utendørs.

Samtidig er vårt ønske for mat enklere på et grendehus. Vi har lyst på en asiatisk buffet, og jeg stoler ikke på at kokken klarer mine krav til sushi og kinesiske retter... så da er det lettere å få catering fra en asiatisk restaurant.

Yvonne, ser du skal til Kjærnsmo gård, hvordan løser dere transporten? Vi har en del tilreisende og mange venner som ikke har bil i Oslo... Det er jo også et godt stykke til nærmeste hotell.

Tenker et asiatisk konsept, med bambus, fruktreblomster (kirsebær, plommer) og orkidéer og så har jeg lyst på en qipao inspirert kjole i isblå silkebrokade. Men, tør man bestille skreddersydd fra Kina? De er ikke enkle å sy om, om målene ikke skulle stemme helt med en kropp som er i stadig endring etter et svangerskap.

Tar gjerne imot tips og andre kommentarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det bryllup i januar/februar mest sannsynlig. VI venter fortsatt på noen prisoverslag og ut i fra det vil vi finne ut når vi har råd til å ha bryllupet.

Hva er klart så langt? Kun min forlover..

Kanskje på tide å få ræva i gir og planlegge litt mer? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åj, her var det mange som hadde kommet langt i planleggingen!! ..nesten så jeg ble litt stresset:p Neida, føler vi har ting på stell -- skal gifte oss i juli neste år, og kirken er booket, gjestelisten er på plass, budsjettet er på plass, sparingen er godt i gang, og vi har sett oss ut noen lokaler som er aktuelle. Vi skal ikke gifte oss her vi bor, men fem-seks timers kjøring unna, så skal å se på lokaler når vi begynner på ferie om noen uker. Forloverne er på plass, kjolen er i hus, og vi har bestemt oss for mat/booket kokk.. Og har en masse ideer og tanker:)

Tror ikke dette blir noe stress jeg, har en veldig engasjert og herlig kjæreste som ivrer etter å planlegge og organisere, så går nok som smurt dette (.. står vel og riiiver meg i håret og er superstressa om et år;))

Kos dere med planleggingen alle! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å oppdatere her også. Snuste opprinnelig på Februar 2011, men med en ny baby og en ny bil siden sist, så har vi skjøvet det til vår/sommer 2011. Tenker Mai/Juni skiftet - så får vi se om vi finner match på både lokal og humanetisk vigsler på samme dag...

Vurderer en del muligheter for festlokale i Nes, Akershus, og Kjærnsmo gård er et av alternativene, sammen med Ullershov. Men, prisen hos Ullershov var jo for oss noe stiv, så er spent på hva Kjærnsmo vil koste. Alternativet er et lokalt grendehus, men der er det ikke så pent ute for en ev. vielse utendørs.

Samtidig er vårt ønske for mat enklere på et grendehus. Vi har lyst på en asiatisk buffet, og jeg stoler ikke på at kokken klarer mine krav til sushi og kinesiske retter... så da er det lettere å få catering fra en asiatisk restaurant.

Yvonne, ser du skal til Kjærnsmo gård, hvordan løser dere transporten? Vi har en del tilreisende og mange venner som ikke har bil i Oslo... Det er jo også et godt stykke til nærmeste hotell.

Tenker et asiatisk konsept, med bambus, fruktreblomster (kirsebær, plommer) og orkidéer og så har jeg lyst på en qipao inspirert kjole i isblå silkebrokade. Men, tør man bestille skreddersydd fra Kina? De er ikke enkle å sy om, om målene ikke skulle stemme helt med en kropp som er i stadig endring etter et svangerskap.

Tar gjerne imot tips og andre kommentarer

Vil bare si at Kjaernsmo er nydelig. De skal ha rundt 5000 kr i depositum, deretter blir det rundt 6-700 kr kuverten. Alkohol kommer i tillegg, og da faar man ikke ha med egen drikke.

Tja, ift transport, saa tenker jeg at folk sitter paa med hverandre, og de faa som kommer langveisfra blir nok hentet av andre. De fleste har bil, saa for vaar del er det ikke saa stort problem. Foreldrene til Mr.S bor rett i naerheten og kan sikkert huse noen av kameratene til kjaeresten. Tror nok de faerreste bor paa hotell.

Over til noe annet. Er paa ferie i Tyrkia, og i morgen reiser vi inn til Antalya for aa se i gullsmedbutikker. Tenkte kanskje vi finner noen billige ringer til bryllupet der. Gleder meg! :hoppe:

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye: Ny her, gifter meg min med kjære 10 september 2011 på vår 10 års dag :yvonne:

Har alt booket kirke, lokale og ei utrolig flink og god vennine av meg skal være fotograf gjennom hele dagen.

Hadde det litt vanskelig da jeg skulle velge forlover ut av bestevenninene mine. Alle samen like gode på hver sin måte, vi har alle forskjellige historier osv. Å hvordan velge uten at noen blir såret...herregud...skulle ikke vært lov, hehe. :gjeiper: Men jeg tok en liten vri, ikke alle får være forlover. Ei måtte jeg velge så skal de andre 4 være brudepikene mine :hjerte: Skal også ha mine kjære to prinser som brudesvenner og tantebarn som blomserpiker :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...