Gå til innhold

For oss som gifter seg i 2011


Bernermamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sommerjenta*
:yvonne: vi gifter oss 30.juli 2011, mye er allerede i box:)

Samme dato som oss:) Vi har ingenting på plass. Viser seg at det å bestemme seg for hvordan vi skal gifte oss var en større utfordring enn vi trodde. Når det først skjer så står vi plutselig og lurer på om vi egentlig er så tradisjonelle som vi trodde. :gjeiper: Ikke lett dette altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi gifter oss 2.juli 2011. Prøvde og booke kirken for noen uker siden, men fikk beskjed om at siden vi ikke sognet til kirken får vi ikke bestilt før et halvt år før!!! Har inntrykk av at de fleste her allerede har fått bestilt. Hva er deres erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Vi gifter oss 9.juli 2011 :)

Kirke er i boks, men lokale må funderes litt mere på!

Kan jeg spørre hvilken kirke? Siden dere fikk bestilt så tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt ny her inne, men tenkte jeg kunne henge meg på her uansett. Om det går bra?

Vi gifter oss 02.07.2011 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, morsomt :) kommet langt i planleggingen? :)

Vi fikk nylig en sånn "vårt bryllup-bok" av mine svigerforeldre, og når jeg ser gjennom i den vil jeg si vi har kommet ganske langt!

- Kirken er bestilt

- Driver og orrienterer oss med lokale (det er vel snart tid for å bestille det, er det ikke? Eller er det tidlig?) Har sendt rundt litt mailer!

- Har kommet frem til kjole (som svigersøs skal begynne å sy på om noen måneder

- Har kjøpt sko (som dessverre har blitt borte i posten da jeg skulle returnere dem, så jeg vet ikke helt hva som skjer enda :ler: )

- Fargetema er fastlagt (rødt/hvitt 50-tallstema!)

- Blomster er sånn ca bestemt (ser det i hvert fall veldig tydelig i hodet)

- Gjestelisten er ca ferdig

- Toastmaster, forlovere og brudepiker er bestemt :)

Dette var det jeg kom på i farten! Hva med deg? Spennende å høre om folk som er samme sted som meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerjenta*

Hei hei Pernille :goodbye:

Synes du har kommet kjempelangt jeg! Tenk, vi har ikke engang booket kirka hehe og er bare en måned etter dere. Men vi har nå iallefall landa på at tradisjonelt, hvit kjole, kirke og fest det blir det, så er egentlig ganske fornøyde med oss også hehe, det går jo hvertfall fremover :skya: Synes det er hyggelig å lese hvor forskjellig folk planlegger og da, og blir så inspirert av alle lykkelige vordende bruder her inne :strix: Skal bli gøy å følge med utover, tenker det blir flere og flere planer etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

Ja, min kjære har sagt noen ganger "det er jo ganske lenge til enda..." :ler: Men jeg vil helst ordne det som kan ordnes, da jeg er kronisk syk... Er greit å slippe å stresse!

Se der, du har jo også kommet et stykke :D

Synes det er fantastisk hyggelig å lese om alle de lykkelige, vordende brudene selv!

:rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har jo begge kommet godt i gang! Jeg synes det er så behagelig å starte så tidlig, da vet jeg at jeg kan bruke tiden på å studere når jeg trenger det og fortsatt ikke bli stresset med alt som skal gjøres. Målet er å kunne slappe mest mulig av rett før bryllupet, og bare glede seg til og nyte det som gjennstår.

Vi har:

- Bestilt kirke.

- Booket lokale® (Vi har booket 2 stykker, har ikke helt klart å bestemme oss enda, så må tenke litt på det. Jeg syns i alle fall det var greit å ha lokale bestilt, så jeg ikke trenger å bekymre meg for det, men samtidlig har tid nok til å avgjøre hva som vil passe oss best)

- Har bestemt meg for kjole, og alt av tilbehør som skal til den, med slør, sko, smykker, veske osv. (mangler kun å bestille det :fnise: )

- Vi er nesten ferdig med gjestelisten, kun noen få vi trenger litt lengre tid på å bestemme. (Vi må sett et realistisk budsjett, før vi kan bestemme hvor mange venner vi kan ha der)

- Forlovere er bestemt

- Menyen er sånn ca bestemt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerjenta*

Oooh det var ganske mye planlegging allerede det.

Snakket med kirkekontoret i dag, og vi får heller ikke lov å booke kirka før nærmere sommeren. Det ble visst for mye papirarbeid å holde orden på :sukk:

På den positive siden så kan jeg da huke av "Book kirke" i hodet mitt, og erstatte det med "ring kirka nærmere sommeren" som jeg ikke trenger å tenke så mye på. Kanskje litt dårlig forklart, men trenger å huke av det som kan, skal og bør gjøres nå og utsette resten til litt nærmere.

Å enda mer positivt, tror vi har funnet lokale endelig :yvonne: er heelt gira, må bare få med brudgommen på å se hvor fantastisk det kan bli så er vi i boks og da er det bare alt det koselige som gjenstår :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På den positive siden så kan jeg da huke av "Book kirke" i hodet mitt, og erstatte det med "ring kirka nærmere sommeren" som jeg ikke trenger å tenke så mye på. Kanskje litt dårlig forklart, men trenger å huke av det som kan, skal og bør gjøres nå og utsette resten til litt nærmere.

Å enda mer positivt, tror vi har funnet lokale endelig :yvonne: er heelt gira, må bare få med brudgommen på å se hvor fantastisk det kan bli så er vi i boks og da er det bare alt det koselige som gjenstår :rødme:

Skjønner godt hva du mener meg å erstatte det med noe annet! Har gjort det på noen punkter selv :)

Så gøy at du har funnet lokale! :D Grattis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bare lurer på hvor langt dere har kommet i planleggingen ?

Vi har en god del klart nå, men mangler selvfølgelig detaljplanleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har vi/jeg kommet i planleggingen:

Klart=Grønt

Delvis klart=Orange

Ikke klart=Rødt

Utstyr til bruden

Kjole

Tiara

Slør

Sko

Undertøy

Veske

Slør

Frisør

Strømper

Brudebukett

Utstyr til brudgommen

Sko

Dress/smoking

Vielse

Den som skal vie oss.

Benker osv.

Partytelt tilfelle regn.

Ringepute

Bryllupsfesten

Lokale

Mat/catering/drikke/bar

Trompet til vielse

Fotograf

DJ/Levende musikk - holder på ordne

Bryllupskake

Hotell til bryllupsnatta

Limosin

Lage invitasjoner

Pynt

Lage bortkort

Menyer

Takkekort

Sette opp meny

Pynt til lokalet/evt andre ting

Engangskameraer

Sløyfer til bordkort

Bordkort

Organzaløpere

Pynteblader

Klistremerker til invitasjonene

Føler vi har kommet ganske langt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sommerjenta*

oooh Yvonne :enig: Den bøyer jeg meg i støvet for. :klappe:

Og må innrømme at nå fikk jeg litt prestasjonsangst :klaske: Men det er jo kjempeartig at du har kommet så langt da. :lol:

Er det andre som har kjøpt brudekjole allerede nå? Er det dumt av meg å avvente dette til høsten? Bryllupet skal jo ikke stå før juli '11. Føler jeg har et hav av tid her jeg. Når kirka og lokalet er på plass mener jeg. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt brudekjole enda...

Men nå skal jeg ikke gifte meg før juni 2011 så har god tid enda :gjeiper:

Tenkte jeg skulle finne meg en til høsten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjøpt kjole enda, og jeg skal gifte meg i januar..

Ikke er jeg så stresset for det heller. Jeg driver og går ned i vekt (ikke så mange kilo enda, men fasongen er noe endret, ser det på genserene mine.. :jepp: ) så jeg vil ikke prøve kjoler før til sommeren.. Ser på nettet, da, så jeg vet hva jeg vil ha, og det er utrolig mye flott å få tak i på finn.no. Det er ikke så nøye om kjolen er brukt før, så lenge det ikke er av noen jeg kjenner.. Det vil være drømmekjolen min uansett! :rødme:

Ellers er det bare kirke og lokale som bestilt. Alt annet begynner jeg med til sommeren. Jeg vil ikke begynne så tidlig, for da blir det så veldig lang tid fra jeg har bestemt meg til jeg liksom får brukt det.. Er nok en utålmodig sjel sånn sett.. :fnise:

Men all ære til bl.a. Yvonne som har så mye ferdig alt nå! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...