Niennas Skrevet 28. april 2011 #221 Skrevet 28. april 2011 Ja, jeg har ikke fått svart enda, men kan jo ta det her like greit. Det var veldig informativt, takk! Hvordan var det med drikke, kjøpte dere drikkepakke f.eks? Jeg drikker ikke alkohol, men samboer liker å ta seg en øl i ny og ned. Hvordan var prisene på alkohol? Mvh Yvonne Vi gjorde ikke det, men familien til kjæresten min kjøpte "Drink all the soda you want to!"-pakke. Det gikk mye dispenserbrus på dem. Jeg fant ut at jeg var gravid under en uke før turen, så det ble ikke noe alkohol på meg heller, men drakk mye Virgin Strawberry Daquiri, og andre drinker uten alkohol, som var veldig billig (2-3 dollar). Kjæresten drakk aldri øl, så prisene på øl husker jeg egentlig ikke. Men han kjøpte drinker da, og en av drinkene hans som han kjøpte ofte kom på 12 dollar (Nå er dollaren nede på 5,3 kr). Så helt greie priser, egetlig. Ikke akkurat billig, men billigere enn Norge. Royale Promenade (som dere også har på Oasis of The Seas), er grei å ha, men svindyr! Det er bare merkeklær der, og veldig dyre ting, så vi handlet nesten ikke noe der. Vi handlet derimot ganske ofte på Ben&Jerry's og The Cupcake Cupboard All mat er gratis, også roomservice (så lenge du ikke bestiller mellom midnatt og fem på morgenen) Bare spør hvis det er noe mer
Anglofil Skrevet 28. april 2011 #222 Skrevet 28. april 2011 Så godt å høre at vi ikke blir flådd helt levende da, hehe! Husker du sånn ca hvor mye en slik drikkepakke kostet? Jeg tror nok jeg må gå for det. Drinken du drakk hørtes fantastisk ut forresten, og skikkelig billig ift Norge ja! Har hørt om Royale Promenade, men jeg tror ikke at vi kommer til å handle så mye der, vi tar heller shoppingen på fastlandet, dvs enten når vi er i New York eller i Fort Lauderdale uken før. Og jeg gleder meg til Ben&Jerry's! Mvh Yvonne
Niennas Skrevet 28. april 2011 #223 Skrevet 28. april 2011 Så godt å høre at vi ikke blir flådd helt levende da, hehe! Husker du sånn ca hvor mye en slik drikkepakke kostet? Jeg tror nok jeg må gå for det. Drinken du drakk hørtes fantastisk ut forresten, og skikkelig billig ift Norge ja! Har hørt om Royale Promenade, men jeg tror ikke at vi kommer til å handle så mye der, vi tar heller shoppingen på fastlandet, dvs enten når vi er i New York eller i Fort Lauderdale uken før. Og jeg gleder meg til Ben&Jerry's! Mvh Yvonne Som sagt, har du glemt barberhøvler elns, så er butikkene gode å ha. Ellers synes jeg at de bare er å styre unna. (Eneste jeg handlet der var flipflops, jeg hadde tatt pedikyr, og hadde valget mellom å gå barbeint eller kjøpe flipflops. ) Tja, vi var på et 5dagerscruise, og da synes jeg å huske at brusen kostet ca 250 kr per voksne hode for hele turen. Jeg, som er litt på slankern, fant ut at jeg ikke gadd å spandere 500 kr for at jeg og kjæresten min skulle drikke så mye brus vi gadd, men bryllupsreise blir jo helt anderledes Anbefaler også å dra på showene de holder om kveldene, det er helt utrolige! (De har tydeligvis noe samarbeid med Dreamworks, for den første kvelden så hadde de en Dreamworks-parade i Royale Promenade, der både Kung Fu Panda, Shrek + kone, Alex the Lion fra Madagaskar, King Julian fra Madagaskar og noen andre danset rundt og laget et show. Ganske kult, spesielt for den litt yngre garde Når vi kom tilbake på rommet vårt etter middag (gjerne i halv ni tiden) så hadde de ryddet rommet vårt for andre gangen, og det lå et skriv på flere sider om hvordan neste dag kom til å se ut. Altså: Denne dagen skal vi (f.eks) til Roma. Grader, vi ankommer da, vi reiser fra Roma da. Info om Roma. Info om shoppingsteder, severdigheter, litt som hvordan kulturen er, spesialiteter på mat og masse annen spennende informasjon. I tillegg får du vite når de forskjellige restaurantene, og andre ting som spa, butikker osv har åpningstider. I tillegg opplegget for dagen, som jeg forklarte om istad. Utrolig sammensydd opplegg
Anglofil Skrevet 28. april 2011 #224 Skrevet 28. april 2011 Stilig, må jeg si. Gleder meg voldsomt, så synd det er over et år til! Mvh Yvonne
frk_fantasy Skrevet 29. april 2011 #225 Skrevet 29. april 2011 Dere papirjenter: Det er snart på tide for oss også å sende inn papirer, men skal alle sendes samtidig? Altså forlovererklæring og det andre papiret? (Venter med navnebytte). Og sendes til hvor? Kan man levere det noe sted? Vil jo være sikker på at det kommer fram.. Og da får man et papir tilbake som skal til vigsleren? Eller hvordan fungerer det egentlig? Jeg er IKKE god på papirer! (selvangivelsen er rene marerittet...)
Anglofil Skrevet 29. april 2011 #226 Skrevet 29. april 2011 (endret) Det skal sendes samtidig ja, til skattekontoret en av deres tilhører. Les mer her. Mvh Yvonne Endret 29. april 2011 av Yvonne
FruN Skrevet 1. mai 2011 #227 Skrevet 1. mai 2011 Weee! Det rett under halvåret igjen her! Mye er i boks, men endel har vi venta litt med og.. Skal snart finne kjoler til brudepikene våre, og fikk kjøpt tiaraen min for et par dager siden (skal ha en stor hårbøyle, ettersom jeg ikke skal ha slør). Min kjole skal etterhvert tilpasses, og undertøy må handles... min kjære trenger...alt.. Kake er bestilt, fotograf er i boks, blomster er delvis bestilt, en del bordpynt er handlet (men som Felicity så er jeg ikke sikker på hvor mye som trengs ) Frisør er ikke i orden, heller ikke invitasjonene (småstressa med siste der..) Men vi har fortsatt litt tid. Tanken er å sende de i månedskiftet juni/juli (gifter oss 29.10) Vil si vi er ganske i rute, men føler det er noe vi glemmer, eller ikke tenker på..
August2011Brud Skrevet 1. mai 2011 #228 Skrevet 1. mai 2011 Etter å ha svinset her inne som gjest i lange tider, har jeg til slutt fått opprettet bruker. Jeg og mannen skal gifte oss hos byfogden 22.august 2011, så skal vi ha seremoni i kirken og bryllupsfest 27. august. Grunnen til dette er at datoen (22. august) er såpass spesiell for oss, at vi vil gifte oss på den datoen. Jeg har den siste tiden begynt å innse at det nærmer seg med stormskritt, og jeg har egentlig ikke kommet i gang med noenting! Hjeeelp!
Tigerlily Skrevet 1. mai 2011 #229 Skrevet 1. mai 2011 Vi giftet oss i går, vi. Ordnet nesten alt de siste to ukene før, eneste som ble fikset i god tid var kjole&dress, festlokale og invitasjoner. Blomstene fikset jeg på tirsdag som var, catering & fotograf ordnet vi for en måneds tid siden, sånn omtrentlig? Men kanskje det er anderledes når man bor i Oslo og har tilgang til mer eller mindre alt? Alt gikk som det skulle, og alle var mildt sagt godt fornøyde. Er glad for at dette er kun en gang i livet - aldri i verden om jeg gjennomfører noe som dette igjen!
Anglofil Skrevet 6. mai 2011 #230 Skrevet 6. mai 2011 Gratulerer Tigerlily! Her er det nå tre måneder igjen til vi gifter oss. Mvh Yvonne
Felicity Skrevet 6. mai 2011 #231 Skrevet 6. mai 2011 Vi giftet oss i går, vi. Ordnet nesten alt de siste to ukene før, eneste som ble fikset i god tid var kjole&dress, festlokale og invitasjoner. Blomstene fikset jeg på tirsdag som var, catering & fotograf ordnet vi for en måneds tid siden, sånn omtrentlig? Men kanskje det er anderledes når man bor i Oslo og har tilgang til mer eller mindre alt? Alt gikk som det skulle, og alle var mildt sagt godt fornøyde. Er glad for at dette er kun en gang i livet - aldri i verden om jeg gjennomfører noe som dette igjen! Ja gratulerer :)håper du hadde en fin dag
CoffeeGirl Skrevet 6. mai 2011 #232 Skrevet 6. mai 2011 Jeg sitter og leter etter hårpynt og smykker, og aner ikke om jeg skal ha slør eller ikke. Hjelp! Syns at tiaraer er fine, og jeg har øredobber, men hvordan skal jeg finne smykke?
Felicity Skrevet 6. mai 2011 #233 Skrevet 6. mai 2011 Ebay.com har jeg kjøpt mine masse fint til hår og smykker, og alt som en brud ønsker seg (pluss litt til)
FruN Skrevet 6. mai 2011 #235 Skrevet 6. mai 2011 (endret) Jeg har kjøpt tiara/hårbøyle på Glitzy Secrets. Venter i spenning på den :D Jeg valgte stor hårpynt siden jeg ikke vil ha slør. Ikke helt meg, vil ikke frisyren skal gå istykker ved at jeg hekter meg i noe eller når sløret tas ut. Dessuten vil jeg at frisyren synes! Også håper jeg på å få låne et smykkesett etter min oldemor, men er usikker på om jeg får lov... må nok innom en gullsmed med det for en overgang i det minste.. Endret 6. mai 2011 av høstbryllup
CoffeeGirl Skrevet 8. mai 2011 #236 Skrevet 8. mai 2011 Nå har jeg funnet et smykkesett med smykke (y-shaped) og øredobber (litt dinglende) som jeg skal bruke Men tiara og evt. slør er fortsatt et spørsmål...
August2011Brud Skrevet 8. mai 2011 #237 Skrevet 8. mai 2011 Noen som har forslag på nettbutikker som selger tiara? Det er dessverre ingen butikker i nærheten som selger, så da må jeg ty til nettet. Gjerne link.
CoffeeGirl Skrevet 8. mai 2011 #238 Skrevet 8. mai 2011 Noen som har forslag på nettbutikker som selger tiara? Det er dessverre ingen butikker i nærheten som selger, så da må jeg ty til nettet. Gjerne link. Ebay har veldig mye fint altså Det blir bare veldig vanskelig å bestemme seg
Soon Skrevet 16. mai 2011 #239 Skrevet 16. mai 2011 Gratulerer med kjole, robertha Hørtes ut som en bra opplevelse! Vi har akkurat fått ringene våre, og de ble perfekte!! Vil ikke ta den av meg igjen Vi fikk beskjed om å ha de på en liten stund for å kjenne på størrelsen etc, og de var helt passe - men trist å legge de tilbake i esken sin. Vi har ikke forlovelsesringer, og er ikke vant med å gå med ringer egentlig, men etter å ha hatt de på ett par, tre timer ble det så tomt der liksom... Det føltes veldig riktig å ha på seg giftering 1
Anglofil Skrevet 16. mai 2011 #240 Skrevet 16. mai 2011 Jeg har kontaktet alle som har en oppgave på den store dagen, f.eks fotografen, trompetisten osv, og hørt fra alle med unntak av stedet vi skal ha vielse og fest. Ser ihvertfall lovende ut, alt er som det skal om ikke annet. Takk og lov! Og jo, mine foreldre har 30 års bryllupsdag i dag! Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå