Gå til innhold

Miracl3 og gogutten sin bryllupsdagbok


Miracl3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsen Groo og Ingeborg. Jeg er også kjempe fornøyd med kjolen. Koselig å høre at andre har brukt samme kjole også :)

I dag har jeg bestilt meg kåpe. Har også leid en cape på Christiane men tror jeg vil gå for kåpen. Den er hvit , litt lengere en kne lengde og den er i fuskepels. Den har også hette. Den er kjempe nydelig men jeg lurer litt på hvordan den blir til kjolen. Capen jeg har leid er så tynn at kåpen er et bedre alternativ. Jeg skal hente kåpen på onsdag og tantene mine og kusinen min skal komme hjem til meg for å godkjenne. Hvis den ikke går til kjolen har jeg uansett en flott kåpe jeg kan bruke til fest og morro.

Det er mange som har spurt meg om ønskeliste i det siste. Men jeg syntes det er så vanskelig. Jeg og min kjære har bodd sammen i 5 år og har det meste vi trenger. Men får se om vi klarer å finne på en ønskeliste til mine kjære slektninger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Julibrud.Kjempe koselig at du likte kjolen :)

Jeg begynner nesten å bli stresset med tanke på hvor kort tid det er igjen til bryllupet. Syntes det er så mye til jeg skal gjøre. Siden Christiane skal legge seg sin avdeling i Oslo blir jeg nødt til å tilpasse kjolen tidliggere en tenkt. Det vil også si at jeg snart må begynne å finne korsett og sko. Vet ca hva jeg skal ha men korsetten må også tilpasset.

Jeg skulle ønske det fantes korsett med innlegg , men har ikke funnet noen enda.

Jeg må også snart begynne å tenke på bordplasseringen , hvilke sanger vi skal ha , kjøpe inn resten av drikkevarene , duker , servietter , lys ,bestille prøvetime hos frisøren , sende papirene til kirken , snakke med fotografen. Hente dåpsattest på folkeregistret , Å tiden er så knapp. Jeg går på skole tre kvelder i uken og tar datakortkurs to dager i uken. Resten av uken leser jeg til prøver .gjør oppgaver til evaluering etc. I tilegg skal jeg prøve å være sosial å ta vare på vennenne mine. Og jeg trenger kvalitetstid sammen med min kjære. Han har forestten fått igjen dressen sin fra skredderen og den er kjempe fin. Han er dødslekker i den , men det er han jo i det meste.Jeg elsker han vettu , derfor er han verdens vakkreste for meg :)

Nei neste helg må jeg sette meg ned å gjøre de siste detalj planleggingene. Begynner å bli stresset å har bestemt for å ikke stresse i slutten av planleggingsperioden. Da skal jeg bare slappe av å roe nervene. Har faktisk ingen bryllupsnerver nå. Men hadde det tidliggere. Gruet meg for å gå ned kirkegangen. Men nå tenker jeg på at jeg går jo ned kirkegangen får å møte min elskede å gifte meg med han. Så det er egentlig ikke noe å grue seg til. Men kjanske frykten kommer igjen natten før sen store dagen :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, fin dagbok du har her!

Du prater mye om nerver for tiden.......

*sende over noen beroligende vibber*

Skjønner deg godt, tror ikke så mange skal bølle med meg siste tiden før bryllupet. Men fordelen av å gjøre grundig forarbeid, slik både du og jeg gjør er jo at man kan ta ting rimelig mye mer med ro når det nærmer seg, og bare slappe av og vite at de viktige detaljene er på plass.

Jeg gleder meg veldig til å se bilder av deg...... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for de beroligende vibbene Tex. Følte at jeg trengte de nå , men alt går bra til slutt uansett :)

På mandag skal jeg begynne å titte litt på duker. Hadde tenkt å kjøpe sånne papirduker som ligner damask. Men er ikke sikker på om jeg ønsker å bruke så veldig mye penger på papirduker.Skal se litt på de andre papirdukene , men syntes mange av de minner om dopapir.Tror derfor disse damaskdukene er det beste alternativet så langt. Men svigermor mener det er vanskelig å rulle ut disse dukene å at de som er tynnere vill ligge bedere på bordet. Derfor må jeg ta meg en kikkerunde i byen.

Men jeg erså glad i å shoppe at det skal bli gøy å begynne å kjøpe inn disse småtingene som duker , servietter , lys , fakler etc. Gleder meg til det :)

Det er egentlig så mange ting jeg gleder meg til for tiden. Men det er de små hverdags gledene som er de største. Blandt annet å kjenne smaken av jordbær og duften av min kjære.

Heia livet å alle gledene det bringer. Ønsker også å rette en hyllest til min kjære bestefar. Han døde for mange år siden men er i hjerte mitt hele tiden. Han var en fantastik mann å jeg skulle ønske han kunne vært der den dagen jeg og min kjære gifter oss. Men han skal være i tankene mine å jeg er sikker på at han kan se oss fra det stedet han er på nå. Bestefar jeg savner deg å elsker deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt meg hansker :hoppe: Jeg var litt usikker på hvilken farge jeg skulle ha så jeg har kjøpt et par ivory og et par hvite :oops: De går litt over albuen og kan rynkes. De er kjempe fine og jeg gleder meg til å prøve de sammen med kjolen. Har ikke gjort det enda men skal gjøre det snart.

Ellers er livet greit men jeg sliter med skolen. Er mye å gjøre der å det stresser meg med tanke på alt som skal gjøres. Jeg er liksom en slik person hvor alt skulle vært gjort i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :)

Takk for at du stakk innom dagboken min...

Så herlig at du skal ha nyttårsbryllup....! Vinter og alt! Det blir nok kjempeflott! :wink:

Kjolen din var nydelig, må nok si meg enig i at den ikke passet til modellen, den blir sikkert mye finere på deg...

Ønsker deg lykke til videre i planleggingen, selv om det ser ut som dere har det meste i boks... :wink:

Hilsen meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forresten utrolig mye spennende i den pakken fra Panduro... :)

Skal prøve meg på å lage noen flere invitasjoner til helgen... Gøy å sitte å styre med slikt selv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shygirl

Bra Pandoura esken var fin :)

Jeg lurte bare på hvorfor du ikke syntes kjolen passer på modellen ? Er hun for tykk/tynn i armene eller noe sånn ?

Ser ikke helt det jeg for jeg ser bare kjolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shygirl

Bra Pandoura esken var fin :)

Jeg lurte bare på hvorfor du ikke syntes kjolen passer på modellen ? Er hun for tykk/tynn i armene eller noe sånn ?

Ser ikke helt det jeg for jeg ser bare kjolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det ble to ganger :oops:

Jeg fikk tiaraen jeg bestilte på nett i dag. Jeg kledde den absolutt ikke selv om jeg syntes den er kjempe fin. Har sendt den tilbake :grine: Så da er jeg like langt igjen.

Tenkte jeg skal ha perler eller stener i håret nå. Men lurer på om frisøren ordner det eller om jeg må kjøpe det utenom ?

Håper bare Christiane gir meg tilbake pengene på returen. De skal jo legge ned . Men det går sikkert greit. Bare irriterende at jeg betalte 700 for den dritten der. Så ut som en leke til en liten unge når jeg pakket den ikke . Som et hårbånd på en måte . Awwwww dette irriterer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kåpen min er ikke kommet til butikken enda , håper den kommer snart. Det med tiaraen ordnet seg greit. Jeg fikk lov å bytte den fordi den fortsatt er i plastikken som lå rundt den. Sendte den tilbake å brudesalongen skal sende pengene på kontoen min :):) Så nå er jeg på utkikk etter en ny .

Var noen på salget på Christiane i dag ? Hvordan var utvalget på sko å tilbehør ? Er det verdt å ta seg en tur mener jeg ?

I morgen får jeg besøk av tantene mine som skal godkjenne kjolen min , krysser fingrene for at de sier den sitter perfekt på meg. Dette er liksom den harde prøven for disse tantene er ærlige og klesbeviste. Handler i Oslos dyre butikker og bruker penger på stilannalyser etc.

Vi har fått kjøpt servietter i dag. Var på plantasjen å fant noen røde servietter med roser på. De var kjempe fine . Endelig er det i boks. Flere har svart på innvitasjonene våre. Å det ser ut som om alle kommer.

Gleder meg veldig , er veldig spent på om jeg klarer å holde tårene tilbake i kirken. Er veldig emosjonell .

Ha en fin dag / kveld dere som leser dette. Å takk for alle gode tips å råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tantene mine likte kjolen min. Det er jeg glad for. En annen ting jeg er glad for er at jeg vet de er ærlige. Nå er det ingen andre som skal se få se den. Til nå er er det bare moren min og to tanter.

Vi kjøpte inn servietter både til midaggen og kaffen i går. Kjøpte også inn små søte telysestaker. Og 60 champagne glass. I morgen skal vi kjanske ta en harry tur til Sverige og kjøpe inn litt vin og resten av ølen. Er godt når ting begynner å falle på plass.

Tror snart tiaraen min er i orden også. Men skal fortelle mer om det siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lekkert undertøy du har skaffet deg! Har du bestilt det på internett? Har du fått det ennå i såfall? Du får fortelle mer hvis du har (mulig jeg ikke følger helt med i timen og du allerede har fortalt om det).

Ser ut som du har det meste under kontroll til den store dagen - gleder meg til å høre rapport fra vinterbryllupet ditt!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kittybride

Jeg har bestilt undertøy på nett. På www.bryllupsnett.no . Det kostet 1300 kr. Du får kjøpt nesten likt i brudesalong til ca 1000 kr.Hvis det ikke hadde vært for at jeg hadde dårlig rygg/ dårlig holdning ville jeg aldri hatt korsett. Men jeg blir rettere i ryggen med den :) Og damene i brudesalongen mente det var et must for at kjolen skulle sitte pent. Så da stoler jeg på de.

I dag kommer kjanske tiaraen min i posten. Tror jeg er en ekte onlineshopper på brudetilbehør. I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å bruke mye penger på tilbehør. Men hansker , strømper , korsett , sko , kåpe og veske koster rundt 4000 kr :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...