Gå til innhold

Miracl3 og gogutten sin bryllupsdagbok

Miracl3

Anbefalte innlegg

cappocino

Gratulere med vel overstått!!!

HVordan føles det og endelig bli frue ?

Venter spent på bilder og oppdatering!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miracl3

Drømmen begynte klokken 08:00 onsdag 31 desember. Jeg stod opp å kjente en følelse av glede inni meg. Mens jeg så på mitt eget speilbildet på badet forstod at dette var siste gangen jeg stod der som ugift kvinne. Halv ni vekket jeg min elskede med ett kyss. Vi hadde valgt å sove hjemme begge to siden vi har bodd sammen så lenge. Den siste halvtimen før forloveren min kom brukte jeg til å sjekke om alle tingene jeg skulle ha med meg var i orden. Klokken ti over ni ringte hun på døren. Og vi kjørte til frisøren. Der ble vi tatt godt imot og det ble en lystig tone Frisøren begynte med å rulle opp håret mitt slik at frisyren skulle sitte best mulig. Håret ble satt opp i en lokketopp og sprayet med hårespray og glansemiddel. Vi hadde røykepauser og spiste lunsj. Deretter sminket hun meg og jeg følte meg kjempe fin. Frisøren var kjempe flink og jeg sender henne alle mine gode tanker. Så skulle jeg ta på meg kjolen. Jeg kjente hjertet banket og at spenningen i kroppen bygget seg opp. Jeg begynte å skjelve på hendene , men forloveren min og frisøren hjalp meg. Jeg syntes jeg var nydelig da jeg så meg selv i speilet og følte meg som en prinsesse. Brudebuketten var like nydelig som jeg hadde forstilt meg. Mange røde roser som hang nedover . og det var med et koselig kort fra dekoratøren om gode ønsker på den store dagen.

Fetteren min kom å hentet oss i en nydelig Mercedes pyntet med sløyfer og bånd. Vi var litt tidelig ute og tok en liten runde rundt i byen for å ikke komme for tidelig til kirken. Da vi ankom kirken akkurat klokken 14:00 møtte vi en stresset kirketjener. Pappe ventet på meg i våpenhuset og så ut som en engel i den nye dressen sin. Gjennom glassvinduet i døren kunne jeg skimte min elskede som satt å ventet på meg. Jeg skalv ennå på hendene mens jeg hørte kirkeklokkene ringe. Da kirketjeneren slo opp dørene så jeg mange smilene fjes som var vent mot meg , men mest av alt så jeg min elskede som satt opp på alteret å ventet på meg. Pappe syntes det var vanskelig å gå ved siden av kjolen min siden den var stor. Men alt gikk fint og vell fremme ved altret satte jeg med ned å så på min elskede. Det var nesten som om det var første gangen jeg så han. Hjertet mitt hoppet noen ekstra slag og han formet med leppene sine ”Så fin du er ” Jeg turte ikke å forme noe tilbake men regner med at han så på smilet mitt at jeg var fornøyd. Mens jeg satt oppe på altret gikk alvoret opp for meg. Ikke at det ikke hadde gjort det før , men stemningen var så høytidlig. En jente sang The rose , og jeg hadde tårer i øynene. En ting hadde jeg glemt å det var lommetørkle så jeg kunne ikke gråte. Nede i kirken så jeg mange mennesker som gråt av glede. Presten kalte oss frem og det kom et tynt lite ja ut av meg. Jeg hadde forbredt meg på å si dette med myndig stemme , men stemmen min kunne nesten ikke bære. Da vi tok hverandre i hendene og kysset var vi endelig gift. Øyeblikket vi hadde ventet på så lenge var kommet. Min elskede og forloveren min byttet plass og den siste salmen ble sunget. Så kom utgangsmarsjen. Siden det var kaldt åpnet ikke kirketjeneren dørene nederst i kirken , men vi stoppet rett før våpenhuset. Mange glade mennesker kom å gratulerte oss. Folk jeg ikke kjente klemte meg å ønsket oss lykke til. Gamle skolevenninner og nære slektninger var til stede. Jeg hadde et adrenalinkick jeg aldri har følt før. Da vi kom ut av kirkedøren hadde folket samlet seg der å det ble tatt bilder.

Fetteren min hadde festet et skilt med nygift på bilen og vi kjørte til fotografen. Vi hadde på forhånd bestemt oss for at hvis lyset og været tillot det skulle vi ta bilder ute. Og slik ble det. Med solnedgangen og snø på trærne tok vi bilder ute i 15 minus. Jeg ofret alt for bildene og kastet jakken. Det var temmelig kjølig. Men jeg kunne ikke annet enn å smile jeg var jo blitt Fru til verdens herligeste mann. Etter noen bilder ute dro vi for å ta bilder inne. Vi tok noen på hvit bakgrunn og noen med stabburbakgrunn.

Fortsettelse følger…………………..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
*marte*

Gratulerer sååååå mye! Høres ut som dere hadde en flott vielse, og er spent på hvordan vinterbildene deres ble.

Gleder meg til det er min tur om et halvt år jeg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Miracl3

Fotografen var fantastisk. Vi tok oss god tid inn på galleriet hans. Tok en røyk og drakk champagne. Forloverne skålte sammen med oss og fetteren min smilte fra øre til øret. Jeg tror bildene ble veldig flotte. Den røde brudebuketten gjorde seg nokk veldig bra til den hvite bakgrunnen og jeg gleder meg vilt til å se resultatet. Fotografen tok også et bilde hvor forloverne våre og fetteren min blåste såpebobler over oss. Det var veldig morsomt og det hørtes ut som om det ble et bra resultat. Min elskede smilte og jeg syntes han var den vakreste mannen jeg noen gang har sett. Det var som om jeg så han på nytt. Mens fotografen ordnet ting og tang hvisket min elskede søte ord i øret mitt. Vi drakk mer champagne og tok enda flere bilder. Da vi skulle reise hadde låsen på bilen frøset , men etter intens jobbing med lighter åpnet den seg igjen. :P

Da fotograferingen var over hadde allerede tidsskjema sprukket. Men det gjorde ingenting , vi følgte alikevell våre planer. Bilene kjørte en tur hjem og der ventete enda mer champagne. Vi slappet av i sofaen , snakket om det som hadde skjedd så langt og fikk anledning til å ta av skoene ett kvarters tid. Vi så også litt på digitale bilder som forloveren til min elskede hadde tatt. De så veldig fine ut. Vi så også på vigelseattesten og stemningen var kjempe bra. Utenfor stuevinduet så vi det årelige fakkeltoget som går på feltet hvor vi bor. Barn og voksne samlers klokken 17:00 for å gå i fakkeltog som en del av nyttårsfeiringen. Vi vinket til de fra stuevinduet og de viftet med faklene sine. :)

Så reiste vi opp mot stedet hvor festen skulle være. På veien oppover så vi to rådyr som løp over veien. Vakre og ville i sin fulle prakt ute i naturen. Kunne det vært mer perfekt. Veien var glatt og svingete men alt gikk bra. Vi ble møtt med mange fakler her oppe også , og mange bilder ble tatt de vi gikk ut av bilen. Det var så koselig å se all de smilende gjestene og det vakre lokalet. Slepet ble hektete av kjolen min og igjen kunne jeg bevege meg bedere. Brudebuketten ble plassert på festbordet . Siden vi var forsinket rakk vi ikke annet enn å gå rett til middagsbordet med en gang vi ankom. Det var en utrolig følelse og sitte der mellom min elskede å se utover det lange bordet. Inni meg tenkte jeg på følelsen jeg hadde kvelden i forveien da jeg dekket bordet. Jeg følte det som et såååå viktig oppdrag å dekke vårt festbord til denne dagen. Men det var verdt alle timene og tankene det tok. Bordet var nydelig og bordplasseringen likeså. :)

Jeg trenger en ny pause , men lover å oppdatere dere snart

:ler:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Miracl3

Toastmasteren begynte med å ønske velkommen til bords , vi hadde også en velkomstssang. Det ble tatt mange bilder igjen rett etter at vi hadde satt oss til bords. Smilet var godt plassert og min elskede strålte som jeg aldri før hadde sett han stråle. Vi var veldig spente på hvordan servitørene var , siden de bare var 14 år å aldri hadde servert før. Men da døren til kjøkkenet ble åpnet og de kom bærende med aspargessuppen ble alle bekymringene lagt til side. De var kjempe flinke. Den første talen kom fra moren min. Hun ønsket oss et godt ekteskap og snakket om hvor glad hun var i oss. Den andre talen kom rett etterpå av svigermor. Hun fortalte om min elskede sin barndom og hvilken fantastisk mann han var blitt. Faren hans tilføyde noen korte små morsomme historier og alle så ut til å kose seg. Suppen smakte fantastisk og det er all ære til kokkene våre. Deretter kom hovedretten : elgekarbonader og elgestrik. Forloveren min holdt en morsom tale om alle de gode minnene vi har sammen og med mange gode poeng. Den ble motatt med trampklapp og latter. Min elskede sin forlover hadde også en utmerket tale. Han snakket om en dansketur de hadde hatt sammen og sport. Det ble drukket øl og vin og servitørene fortsatte den utmerkede jobben. Min kjære visket meg søte ord i øret og jeg hvisket tilbake. Det ble innlagt pause under middagen , noe som passet meg utmerket etter champagnene hos fotografen. Begge bestefedrene på min elskede sin side holdt hver sin flotte tale. Alf hadde også giftet seg på nyttårsaften i 1944 og fortalte om den tiden. Veldig koselig å høre på. Den andre bestefaren snakket om at det var viktig å ikke være egoistisk. Det var viktig å ta vare på hverandre. Riskremen ble servert og søsteren til min elskede holdt en tale som var skrevet på rim, Veldig flott skrevet og godt gjennomført. Etter middagen gav hun oss talen og den skal limes inn i bryllupsboken. Helt til slutt takket en onkel for maten med en morsom historie. Selv om det var rundt 10 taler koste gjestene våre seg. Maten var perfekt , talene hadde gode poeng og det ble en god stemming. Rødvin ble drukket og ølen ble hedret. Det er tross alt ikke alle som har Budweiser i bryllupet sitt hehe.

Det ble en utrolig flott og romantisk middag med godt humør.

Og enda mer skal jeg fortelle :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Miracl3

Etter midagen gikk vi rundt å snakket med gjestene våre og drakk mere champagne. Vi fikk også litt tid til å se på gavebordet. Jeg ble helt overveldet av alle gavene og alle de varme menneskene rundt meg. Jeg bare smilte og smilte , og med hånden til mannen min i hånden min kunne det ikke vært bedre. Alle roste maten og servitørene og ikke minst presten. Alle klemte på hverandre og smilte og skålte. Timene gikk så utrolig fort.Tiden kom for brudevalsen og vi hadde vagt Leonard Choen sin sang Take this waltz. Den er nydelig å jeg bryr meg ikke om den er trist. For meg har den et budskap om eveig kjærlighet. Vi begynte med vals men det gikk ikke (lite øving der gitt hehe ) Så vi gikk over til rolig dans mens vi hvisket hverandre hete ord i øret , kysset litt og koste oss sammen. Gjestene våre begynte å danse sammen med oss. Så ble det flere drinker og tilogmed jeg røyket sigar etter diverse gode drikkevarer. Hele tiden så jeg på mannen min og hjerte mitt var fylt med glede. Han fortalte meg hvor fin jeg var hvor høyt han elsket meg og det var veldig romantisk. Da kakene kom skjerte vi kaken sammen og ga hverandre kake med teskje. Mange bilder ble tatt av dette og vi strålte like mye begge to. Min mann tok seg av coniacken etter dette . Jobbet som en sexy bartender mens jeg så på med kaken min og et fjolette smil om munnen. Alle gjestene lo å humøret var på topp. Klokken tolv sendte noen opp fyrverkeri mens jeg og min mann hylte det velkommen og kysset igen. Vi ble alle brisne og veldig romantiske. Etter fyrverkeriet kjørte min kjære onkel meg og min mann til sviten vi hadde leid.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Miracl3

Eventyret fortsatte her. Sviten var stor. Den hadde skråtak med vinduer . spisebord med utsikt. En stor stue og et stort bad med bobblebad. Nydelig soverom med skråtak slik at vi kunne ligge i sengen å se på stjernene. Og i tilegge en stor gang. Bryllupsnatten ble slik den skulle være og bedere enn jeg noen gang hadde trodd var mulig. Champagne , bobblebad og aromaterapi gjorde underverker. Hva som egentlig skjedde er en liten hemmlighet og hører til privatlivet. Men en ting kan dere få vite at , og det er at ting skjedde mer en en gang :ler: Så til alle dere som tror dere er utslitt , vent å se det er utrolig hva som våkner :ler:

Vi fikk også chamåagne av hotellet. Veldig koselig. Dagene på hotell var flotte med bobblebad , champagne , frokost opp på rommet og morgenkåper hele dagen. Vi var også ute å spiste og fikk enda en flaske champagne på huset.

Eventyret begynte den 31 desember men det fortsetter livet ut.

Unnskyld mine skrivefeil men det er sent :ler:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Miracl3

Det gifte seg med mannen jeg elsker er en ubeskrivelig følese. Hvert minutt sammen med han er som en drøm. Jeg er så glad at jeg vil rope det ut til hele verden.

Og til dere KG jenter. Dere er fantastiske. Dere gleder dere nå , men dere vet det ikke før det skjer hvor mye dere egentlig gleder dere . For følelsen er ubeskrivelig og 10000 ganger bedere enn du tror. Uansette hvor stort du tror det blir så blir det enda større. Glad i dere alle sammen. Og lykke til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

camie

Moro at du skriver så mye i dagboak di om dine opplevelser på bryllupsdagen!!

Venter spent på bilder av deg i kjolen..... :blunke:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Snurre

Hørtes ut som en fantastisk dag, ble faktisk rørt til tårer da jeg leste hva du skrev.

Ønsker dere all lykke fremover :hjerter:

Snurre

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Siam

Oj, så koselig dette hørtes ut!! Nå gleder jeg meg enda mer til det er vår tur.

Gratulerer med vel overstått, og kos deg i fremtiden!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tusenogtredve

Gratulerer masse med giftemålet! :blomst:

Det høres ut som om dere har hatt en fantastisk dag. Det å lese gjennom det du har skrevet får meg til å virkelig glede meg til min egen dag - selv om det er veldig lenge til..

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Snorkie

Gratulerer så mye med det som høres ut til å være en eventyrlig dag!

Lykke til videre i livet med den herlige mannen din :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...