Gå til innhold

Miracl3 og gogutten sin bryllupsdagbok


Miracl3

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg har vært her inne og leste mange spennede dagbøker.

Jeg vil starte denne dagboken med å fortelle om meg og min forlovede. Vi er begge fra Gjøvik , Jeg er 25 år og han er 24. vi ønsker hos et enkelt men stilfullt bryllup :D Har allerede begynte å planlegge og vi gleder oss masse begge to.

Det blir nokk mest jeg som skriver i denne dagboken men han deltar aktivit i planleggingen.

Gjøvik Kirke er bestilt til kl 14 :00 den 31 desember . Vi vet ennå ikke hvilken prest som skal vie oss å heller ikke hvilken organist som skal spille. Men vi skal ha en samtale med de så fort det er avklart.

Forloveren min er en barndomsvennine som jeg har kjent i mange år , Vi skled litt fra hverandre en periode men har funnet litt tilbake til hverander nå og skal bruke tiden frem til bryllupet til å bli enda bedre kjent. Men vi var virklig bestevenniner lenge og jeg er veldig glad i henne og hun betyr mye for meg. Hun ble veldig glad da jeg spurte henne og jeg tror hun nesten er like glad som meg for det som skjer.

Det eneste som er vansklig er at hun bor en to-tre timer fra meg med bil og hun jobber mye . Men jeg har sagt hun deltar så mye hun vil :D og så mye hun har tid til

Desutten skal jeg og samboren min dra inn til de å være der en helg :) gleder meg til det.

Gogutten min eller samboren min som jeg kaller han nå ( gleder meg til å kalle han mannen min :kysse: ) skal ha fetteren sin som forlover. De har kjent hverander lenge og ser ut til å ha det gøy sammen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vigelse kl 14 :00 31 desember

Lite pynt i kirken men noen enkle blomster , kubelys og kjanske noen islykter hvis jeg finner ut hvor jeg kan kjøpe de eller hvordan jeg kan lage de . :lol:

Etter kirken skal fettern kjøre oss til stedet hvor midaggen skal holdes. Han har en fin amrikansk bil , Han skal enten bruke den eller lån en enda finere av kameraten sin :kul:

Middagen skal holdes på et sted som onklen til min kjære ordner med . Jeg har ennå ikke sett lokalet men folk sier det er veldig fint. Selvsagt skal jeg snart ned dit å innspissere. Gleder meg veldig til det. :D

Vi har vaklet litt frem og tilbake med menyen. Begynte først å surre litt med koldtbord men fant ut at det kjanske ble litt rotete.

Endte opp med dette

Forett : rekecoctail eller aspargessuppe

Hovedrett : Kalvestek , med grønnsaker , potet og en nydlig saus

Dessert : Riskrem som bestemor lager , hun er suveren til det.

Skal severe rødvin og øl til maten + minerallvann og vanlig vann

Glemte å si at velkostdrinken vi skal ha er champagne og mozel som det alkeholfrie alternative. Tenkte kjanske vi lunne servere jordbær på pinne sammen med denne eller noe annet som paser seg.

Vi har også valgt toastmaster som er onklen til min kjære. Han er kjempe flink og har hatt denne oppgaven ofte i jobbsammenheng . :briller:

Min kjære har selvsagt flere flinke slektninger så kusinen hans skal lage all maten. hun jobber daglig som hovmester på et høyfjellshotell og er kjempe flink med mat og til å pynte fat. Nam nam gleder meg

Hmmz andre ting vi har planlagt skjer jo så mye nå

Vi skal sende opp fyrverkeri klokka tolv og servere chapagne igjen . Dette blir kjempe gøy tror jeg.

Kakene er i planleggingsprossesen og dere skal få høre om de senere.

Har begynte å tenke på farger /temaer til bryllupsdagen. Jeg elsker røde roser så de må ha et innslag , kjanske sammen med hvite. Så jeg vil tro at rødt og hvitt blir gående igjen i innvitasjoner , bordkort ,menyen , pynt , muligens også solv.

Men nå er jeg så trøtt , trenger å sove. Kom gjerne innom å les så skal jeg oppdatere dere ofte.

Masse kozer fra Miracl3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Titta innom den nye dagboka di, jeg. Det virker som om du har mye under kontroll. Planlagt bedre enn oss :D

Vi gifter oss 16.8 - det er fryktelig snart da - og på Gjøvik tinghus altså. Gleder meg. Men det har vært moro å planlegge, synes jeg. Sitter og sliter med tale nå. Litt vanskelig, men koselig også da. jeg ønsket også egentlig vinterbryllup, det virker kjempefint - og så er det jo så fint på Gjøvik rundt nyttår da :wink: - i det hele tatt om vinteren. Lykke til videre med planlegging! Hilsen Hanni som snart er i mål :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

DENNE dagboken skal jeg følge godt med på ja :D VI gifter oss nøyaktig 1 år etter dere så jeg regner med å kunne ta opp mange tips fra dere ;)

Nyttårsbrylluper er koselige da, og ingen av partene kan glemme datoen for bryllupet heller :ler:

Vi har også tenkt å sende opp fyrverkeri i bryllupet. Må delegere den oppgaven til en av de som jeg vet ikke drikker så mye tror jeg, ikke søren om min kjære skal gjøre det med leid sjakett nei.

Så du har tenkt å bruke islykter, det er nok stilig og må absolutt vurderes her også.

Lykke til med den videre planleggingen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagbok! Jeg gifter meg 17 dager etter deg så jeg også kommer til å følge med i dagboken din! Islykter hørtes kjempefint ut! Vi skal ha fakler, det kommer lokalene til å sette opp for oss.

Har du funnet kjole? hvordan? bilde?

Lykke til videre... spennende å høre hvordan dere ligger ann i forhold til oss med planleggingen :)

Vi kan være hverandres huskeliste :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Titta innom den nye dagboka di, jeg. Det virker som om du har mye under kontroll. Planlagt bedre enn oss :D

Vi gifter oss 16.8 - det er fryktelig snart da - og på Gjøvik tinghus altså. Gleder meg. Men det har vært moro å planlegge, synes jeg. Sitter og sliter med tale nå. Litt vanskelig, men koselig også da. jeg ønsket også egentlig vinterbryllup, det virker kjempefint - og så er det jo så fint på Gjøvik rundt nyttår da :wink: - i det hele tatt om vinteren. Lykke til videre med planlegging! Hilsen Hanni som snart er i mål :lol:

Takk for fin melding og lykke til med din planlegging og dagen som kommer snart. Regner med at du er kjempe spent. Stor koz fra meg til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.

DENNE dagboken skal jeg følge godt med på ja :D VI gifter oss nøyaktig 1 år etter dere så jeg regner med å kunne ta opp mange tips fra dere ;)

Nyttårsbrylluper er koselige da, og ingen av partene kan glemme datoen for bryllupet heller :ler:

Vi har også tenkt å sende opp fyrverkeri i bryllupet. Må delegere den oppgaven til en av de som jeg vet ikke drikker så mye tror jeg, ikke søren om min kjære skal gjøre det med leid sjakett nei.

Så du har tenkt å bruke islykter, det er nok stilig og må absolutt vurderes her også.

Lykke til med den videre planleggingen da.

Tusen takk. Jeg kommer nokk innom din bok også for å sjekke tips. Nyttårsaften er en nydlig dag , bryllupsdagen blir aldri gemt og den blir alltid feiret. Og vi skal også helt klart å fyrverkeri for det blir såååå flott

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagbok! Jeg gifter meg 17 dager etter deg så jeg også kommer til å følge med i dagboken din! Islykter hørtes kjempefint ut! Vi skal ha fakler, det kommer lokalene til å sette opp for oss.

Har du funnet kjole? hvordan? bilde?

Lykke til videre... spennende å høre hvordan dere ligger ann i forhold til oss med planleggingen :)

Vi kan være hverandres huskeliste :hoho:

Høres ut som en god ide. Har du en bok også kjanske slik at jeg kan se hva du planlegger og stjele noen tips hehe (bare tullet ) Men trenger helt klart innspirasjon til mange ting.

Jeg driver å ser på kjoler på nett det er så mange fine og vansklig å velge men jeg kommer tilbake med den så fort jeg har bestemt meg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg tenkt å ringe til flere av forhandlerene jeg sett på kjoler hos , slik at jeg kunne få prisinnfo og info om hvor lang tid det eventuelt tar for kjolen kommer. Dette er blandt annet noe som er med på å bestemme min kjole og selvsagt passformen.

Jeg ønsker en ordtlig prinsesse kjole og en cape . Godt undertøy som sitter perfekt og strømper. Pluss en veske som passer og tiara.

*miracl3 sukker og stønner og drømmer om kjoler

Men jeg fikk ikke gjort noe i dag , jeg sitter her med en alvorlig bronkitt :hoho: og jeg som hadde planlagt jeg skulle gjøre så mye i dag og i morgen etc.

I dag

- ringe kjolesallonger

- ringe og bestille overnatting til bryllupsnatten + en ekstra dag

I morgen

- skulle jeg ringe og avtale tid or å se et nytt lokale. Det blir muligens endring på lokalet. Fant ut at jeg ønsket et annet sted som ligger på toppen av byen her . Det er fantastisk utsikk og det ernydlig inne der. Men jeg må ringe de å sjekke om det er ledig snart.

Uff jeg får jo ikke gjort noe før jeg er frisk igjen. Håper det blir bedre snart :grine:

Koz til alle som leser og koz til dagboken min. Nå er det nattsøvnen som roper. Og herregud glemte å fortelle at bronkitten gjør så jeg ikke klarer å røyke. Å jeg er vant med å røyke ganske mye om dagene. Så nå er det helt krise har ikke røyket i hele dag. Men så er det vell kjanske på tide og slutte også :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, stakkar deg som er syk! Bli fort frisk da!

Herved oversendes god bedringsvibber :)

Dagboken min kan du lese her http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=41919

Spennende å se hva du velger av kjole.

Det tar ca 4 mnd fra bestilling av kjole til den kommer..... har sjekket litt rundt. Syns det var altfor langt tid, og altfor mye som kan gå "galt" med ordren og kjolen på veien. Derfor har jeg valgt å sy eller kjøpe hvis jeg finner en..... Tar ikke sjansen på at den kommer 1 uke før bryllupet også passer den ikke.....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle søte meld

Okei nå er jeg i gang igjen.

Jeg var på sykehuset igjen i dag å de konkuderte med lungebetennelse og ordre om å holde meg i ro.

Men jeg klarte ikke det :oops: jeg syntes det er så mye å planlegge .

Vi dro for å se på det nye lokalet. Det er en ganske stor hytte som ligger litt inne i skogen. Man må kjøre et lite stykke inn i skogen. Der har vi tenkt å sette opp masse fakler og islykter.

Inne der er det nydlig med stor spisesal . danseplass , kjøkken , garderober , toaletter. inngangshall med shifer på gulvet og sittegrupper. Det hele er veldig koslig men litt sånn hytteaktig i forhold til møblene. Men det beste av alt det er peis . Når det blir mørkt ute , noe som det blir fort drømmer jeg om fyr på peisen . masse levende lys og klassisk musikk. Snøkrystaller om dekorasjoner. Og et stort fyrverkeri klokken tolv . :hoppe::hoppe: åååå jeg gleder meg sånn

Vinterbryllup er noe helt stort og spesielt. Det er noe annerledes og jeg elsker det.

Har tenkte å ringe frisøren i morgen. Jeg har funnet en perfekt frisør med god cv Hun tar 2000 kr for å sette opp hår og sminke er dette dyrt ?

Betaler 500 kr pr prøvetime .

Uansett jeg liker mye av det hun har gjort tidliggere og tror dette blir bra

På mandag skal vi kikke på bryllupssuiter. Å velge en slik at vi finner en som ikke er for dyr , eller en som er dyr men virklig hvert pengene vi betaler.

På mandag skal vi prøvemsake bryllupskake. Ønsker meg en med masse vinterdekrasjoner på , små engler , snøkrystaller etc og selvsagt roser som ser fristende og gode ut. Men den må være treetasjer. Jeg elsker treetasjer og det er det som er bryllupskake for meg .

Gogutten min som er det beste jeg vet sier han også snart vil ta seg av noe . Kjanskje jeg styrere for mye , Tror kjanske han skal få ta seg av innvitasjonene. Hørtes ut som om han ønsket det.

Men nå må jeg legge meg igjen. Jeg er trøtt , har lungebetennelse men det eneste jeg tenker på er bryllupet og den herlige gogutten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dolphina

Hei Miracl3!

Hvor på Gjøvik skal dere ha festen?

Vinterbryllup høres bra ut. Rart ikke flere har det...

Gjøvik Kirke er jo kjempefin og med skikkelig bryllupstrapp!

Lykke til med planleggingen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok

Så har enda en dag gått. Dagene går så veldig fort å selv om det er lenge til desember så går det fort.

Denne dagen begynte jeg med å sove lenge , heldigvis har jeg sommerferie lenge. Jeg vekket min kjære med et lite kyss og ønsket han en god dag. Etter en liten stund kom han seg ut av sengen og ut i stuen. Der satt jeg med morgenkåpe , kaffe , telefonkatalogen , kulepenn og blokk. Helt klar til å begynne å ringe rundt til denne lille byens fotografer. Jeg hadde sett bilder bekjente hadde tatt hos en spesiell fotograf så jeg ønsket å bruke han. Egentlig hadde vi bestemt oss for å bruke en fotograf i slekta men etter å ha sett venner sine bilder fra den andre fotografen var jeg sikker i min sak. Forloveden min rev seg litt i håret og lurte på om det var nødvendig å bruke 4500 kr på dette siden vi allerde kjente en fotograf. Men da jeg satte opp mitt peneste smil og sa vær så snill . kysset han meg på kinnet og sa det var greit hvis det var slik jeg ville ha det.

Jeg slo nummeret til superfotografen og heldigvis hadde han ledig tid den dagen vi trengte han. I tilegg innviterte han oss på brudemesse utpå høsten slik at vi kunne få gode tips og en hygglig dag sammen med han. Det gleder jeg meg til :D

Han var også veldig nøye med hvordan vi ville ha bildene . så vi snakket litt om det. Men skal komme mer tilbake til dette etter brudemessen.

Etter denne gode overraskelsen begynte jeg å ringe den frisøren jeg ønsket. Men uheldigvis skal min frisør ut i permisjon fra september. Men de lovet meg at jeg skulle få en like flink frisør og vi ble enige om en prøvetime. Det skal bli gøy med noe nytt.

Etter dette var det på tide å kle på seg og komme seg en tur til byen. Jeg og min kjære valgte å spise lunsj på en resturant nede i den lille byen vår. Vi spiste en nydlig bufee. Etter dette var vi å så på ringer og hentet brosyrer. Det var veldig mange fine ringer men det var to par som skilte seg veldig ut , så jeg er ganske sikker på at det blir en av det to.

Vi brukte faktisk ganske lang tid på dette og regner med at vi kommer til å bruke flere timer med brosyrene hjemme.

Vi var også innom noen hobbybutikker og så på forslag til bordkort. Men jeg fant ingen som var slik som jeg ønsket. Tror nokk heller jeg skal bruke noen av tipsene jeg har fått her inne . Med telys og snø pg navn på . Men er ikke sikker enda.

Etter mange timer i byen , med mye gåing og titting valgte vi å dra til et lite bakeri for å drikke kaffe. Mens vi satt der fant vi ut at vi kunne se på kakene de hadde. Igjen fikk vi en brosyre og dte var sååå mange nydlige kaker.

Vi valgte faktisk å bestille en kake der. Vi har drikket kaffe og spist kaker på dette bakeriet i flere år så vi trenger egentlig ikke noe prøvesmaking. Like greit å gjøre det enkelt når vi vet hva vi får.

Vi valgte en ganske tradisjonell kake med tre etasjer og roser og enda mer pynt. Veldig fin syntes vi :)

Etter alt dette er vi slitne og nå skal vi slappe av hjemme med en romantisk hjemme kveld .

ps Hanni vi skal ha selskapet på en privat hytte leid av en venn av en venn.

Koz og klem til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har det nesten gått en hel dag til. Jeg gleder meg så vanvittig mye selv om det er mange dager igjen til den 31 desember.

Det meste av tiden nå bruker jeg på surfe rundt å se på kjoler. Jeg finner mange som ser veldige fine ut. Men det er på modellene er ikke sikker på hvordan de vil se ut på meg.

Men i Gjøvik er det ikke mange brudesalonger . det er faktisk bare en her og den har serdelles dårlig rykte. Den driver ikke med salg men bare med utleie. Avisen skrev for ikke så lenge siden en reppotasje om folk som fikk feil kjole på dagen sin eller feil str. Vet også at det skjedde med en gutt jeg kjenner. Han fikk en dress som var for stor på den store dagen. Han måtte bruke de tidlige morgentimer på å stresse rundt for å finne den som hadde hans dress.

Så jeg skal ikke leie noe på denne salongen.

Jeg har egentlig bestemt meg for å kjøpe kjole , men helst ikke på nett. Leste om Tex her inne og ble da litt skremt over å kjøpe en kjole jeg ikke har sett.

Men min kjære tante som bor i Oslo har lovet meg å bli med meg rundt i den store byen å se på kjoler snart. Muligens neste helg. Jeg skal hvertfall en tur til Lillestrøm å se på Kristins . har hørt så mye fantastisk om den salongen nå at jeg bare må se den.

Og jeg håper selvsagt tanten min har litt peiling på hvor vi skal gå i Oslo. Hvis ikke trenger jeg tips fra andre.

Har også vært inne på tanken om å dra til Danmark og se på kjoler , men fant ut at jeg ikke orker det. Likte heller ikke helt stilen jeg se på kjolene til Lilly.

Min favoritt kjole til nå er denne http://www.ladyroibridals.com/s8407/front.html

Syntes den er helt nydlig , men det er jo også modellen. Er ikke sikker den er like lekker på meg. Men jeg vil så gjerne snart ha noe av stæsjet mitt i orden. Har liksom ikke lyst til å stresse med det de fire siste måndene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Miracl3,

Det høres ut som du har masse under kontroll. Blir sikkert et FLOTT vinterbryllup :D Har alltid ønsket med et vinterbryllup selv, men siden vi ikke fikk booket det lokalet vi ønsket til vinterbryllup blir det juni-bryllup i stedet (sikkert ikke så verst det heller)

Lykket til med kjolejakten (den du har funnet var kjempefin!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så blir kjanske menyen forandret igjen. Muligens elgestek og elgekarbonader nå :roll: Å jeg som trodde dette var klart. Men får vell tenke mer på det da :roll:

I morgen skal jeg og min kjære se på brudesuiter . Skal bli spennede å se hva de tilbyr til de ulike prisene. Vi har bestemt oss for å ikke dra på bryllupsreise men skal tilbringe to netter på hotell. Skal heller ta den store reisen til sommeren. Regner med at dette blir koslig.

Begyner¨å bli surr med gjestelisten også. Siden noen par går fra hverandre og noen holder sammen :P . Men men får vell ordnet dette før september håper jeg. Syntes det er dumt når voksne mennesker ikke vil gå i samme selskap fordi de ikke er kjærester lenger. Trodde egentlig de som skulle komme på festen vår kom dit fordi de brydde seg om oss og ønsket å feire den store dagen sammmen med oss.

Uff nei de må bare skjerpe seg , hvis ikke får jeg snakke de til fornuft :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi sett på bryllupsuiter. Herrigud så mye fint , men for noen prisre. Jeg vil annbefale alle og se på suiter før de bestiller. Det er mye rart der ute.

Nå sitter vi å vurderer om vi vil betale 5000 kr for to netter på hotell eller om vi skal la det være :roll::roll::roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag begynte mitt nye prosjekt, Jeg skal slutte å røyke. Min mor kom på besøk til meg med røykeplaster. Så nå sitter jeg her med et plaster festet til ryggen. Men alikevell har jeg røykt fem røykt.

Lurer på om det er psykisk eller fyssisk avhengighet som er verst ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...