Gå til innhold

Miracl3 og gogutten sin bryllupsdagbok


Miracl3

Anbefalte innlegg

Hei på deg :)

Spennende å følge med i bryllupsplanleggingen din :P

Vinterbryllup er virkelig pent! :)

Ønsker deg masse lykke til med å slutte å røyke...! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmz dette røyke prosjektet går ikke bra . Men jeg prøver å fokusere på sunn hud , hvitere tenner og bedre kondisjon.

I går bestilte vi brudesuiter , det ble en kjempe stor suite. Nesten som en leilighet. Gleder meg vil til de dagene. Men det svidde litt i budsjette vårt. Men det er jo bare en gang vi skal gifte oss , så det er verdt det.

Leiligheten ligger på toppen av hotellet og på soverommet er det skråtak slik at vi kan ligge i senga å se på stjernehimmlen. Det er også boblebad på badet , hurraaaaaaaaaaa.

Vi var også kjempe flinke og lagde invitasjonene i går . Satt hele dagen på nett for å lete etter de riktige bildene. Etter mange utkast fant vi en svane som holdt to ringer og et lite hjerte. De ble kjempe fine og klokken 04:00 i natt hadde vi de ferdig printet ut. Så nå gjenstår det bare å kjøpe konvolutter og frimerker.

Vi fikk også funnet en sang som vi ønsket å bruke som velkomst sang. Den er ganske liten men veldig fin syntes vi.

VELKOMMEN

Mel.: "Napoleon med sin hær!"

Velkommen, velkommen hver eneste gjest

Velkommen til bordet, velkommen til fest.

Ja, nå skal vi bare

la tankene fare

for da kan vi klare å hygge oss best

Humøret skal lyse over festen i dag

alle til glede og alle til behag.

Humøret er rammen

for her er vi sammen

ja, her er vi sammen i hyggelig lag !!

Og dene siden er å annbefale hvis dere ønsker svart/hvit tegninger http://ares.redsword.com/clipart/wedding_c...part/people.htm

Koz og klem Miracl3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for flere gode tips Miracle3 :P

Sjekk Gule sider, da finner du brudesalonger i Oslo. Ellers ville jeg spurt *Marte*, Tex, eller en av de andre som bor i området.

Lykke til videre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med hilsen i boka mi . å det er så hyggelig hvis noen kan bruke tipsene mine. :):)

Jeg lager også en egen utklippsbok hvor jeg limer inn bilder av kjoler jeg har sett på . bryllupsfrsyrer , brudebuketter , avatars etc .

Tror dette kan bli gøy å så på senere . Se hvilken kjole jeg ikke valgte for eksempel.

Å planlegge bryllup er gøy :hoppe:

Har også skrevet liste til forlover med nanv på utdrikkningslag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Spennende å følge med i bryllupsplanleggingen din  :P  

Vinterbryllup er virkelig pent! :)

Ønsker deg masse lykke til med å slutte å røyke...!  :)

Tusen takk. Røykingen går nokk ikke så bra enda , men bryllupsplanleggingen er godt under kontroll.

Takk for hilsen i boka mi , det er kjempe koslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på Binders og kjøpt 190 grams kartong til bordkortene. De hadde veldig mye fine ark der men jeg valgte helt vanlige hvite ark. Jeg og min kjære har tenkt mye frem og tilbake om dette med bordkort. I utganspunket ønsket vi å gjøre noe kreativt ut av dem slik at folk kunne ta de med hjem som en minne om den store dagen. Etter en stund fant vi ut at vi gjorde det enkelt og lager de på pc. Skolen begynner igjen på mandag å jeg tror ikke det blir så mye tid til å være kreativ fremover. Desutten er det ikke så mange som vil huske bordkortene etter ett år , forhåpenligvis vil gjestene få minner i form av gode opplevelser som de vil huske.

En annen god ting som har skjedd i dag er at mamma har lovet å kjøre meg til Kristins brudesalong på Lillestrøm. Etter å ha lest så mye posetivt om den her inne på forum , har jeg hatt et sterkt ønske om å se den. Men jeg lurt på hvordan jeg skal komme meg dit. Men heldigvis har det ordnet seg nå :hoppe:

Andre ting som jeg så på Binders som jeg tenker å kjøpe senere : rull med papirduk , ikke sånn veldig papiraktig men litt lignende damask . champagne glass (veldig billige ) , fakler , papir til forsiden på sangheftet.

Jeg skal også kjøpe en slik segl som jeg kan bruke til å lukke konvoluttene på innvitasjonene med , men jeg har ikke funnet noen butikk som selger det . Enda jeg gikk rundt i hele byen i dag (ikke det at jeg bor i en stor by ) var det ingen butikk som hadde det.

En annen ting jeg har begynt å tenke på er diett. Jeg må skjerpe meg å ikke spise så mye sjokolade. Etter en velukket Grethe Roede kur i vinter hvor jeg gikke ned 20 kilo står jeg i fare for å legge på meg igjen. Hjelp jeg må styre unna sjokolade og røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Carolinestua midt i gågata selger segl og lakk og ting og tang..

Og har inspirasjonspermer..

Og for å slenge på det også,så har jeg hørt masse skryt av brudesalongen jeg..

Og i tillegg til disse kommentarene,lykke til videre i planleggingen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Må innrømme at jeg har stålet den scrapbook ideen din :rodme:

Jeg limer inn alt som jeg finner til bryllupet vårt og masse tips og ideer jeg finner her på nettet :)

Bryllupet deres høres ut til å bli kjempeflott!

Lykke til videre :D

Mvh Leya

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd og hilsener

Nå har jeg vært i gullbryllup hos bestemor og bestefar. Er veldig sliten men veldig glad. En fantastisk dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nokk ganske organisert fordi jeg vet hvordan jeg ønsker det. Selvsagt blir planene forandret noen ganger og jeg og min kjære får nye ideer.

Men jeg gleder meg , gleder meg vilt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er nesten alle invitasjonene blitt levert. I stedet for å sende de i posten har vi bestemt oss for å levere de fleste personlig. Syntes det er ganske koselig å se hvor glade alle blir for bryllupet vårt.

Min kjære har jobbet masse på pc-en og endelig er vi helt sikre på hvordan bordkortene skal se ut. De blir veldig fine med blomsterborder og et lite hjerte med en ring rundt. Har til og med prøvd å skrive ut noen for å se hvordan de ser ut på bordet. Ble kjempe fornøyd med resultatet.

Ringte også forloveren min å snakket om utdrikkningslaget. Jeg ønsker meg et ganske rolig lag med gode venner. Men var ikke helt sikker på om hun var klar over dette . Hun er nemlig mye mer festløve enn meg. Jeg syntes jeg på en måte er ferdig med å drikke ti tequilla og danse på bordet på byen. Gjorde det ganske mange kvelder tiliggere . Men etter å ha snakket med henne fikk jeg forklart henne det. Følte meg ti kilo letter etter det. Hadde liksom gruet meg litt og var redd jeg skulle bli drukket ut etter alle kunstens regler.(ganske dumt egentlig , men etter å ha hørt alle disse skrekkhistoriene om ville utdrikkningslag )

Fikk også snakket med fetteren min i dag angående transport fra kirken til fotograf. Han ble veldig glad over å få æren av å kjøre oss og skal ordne med en amcar. Han er helt vill etter amrikanske biler , så det blir en slik bil som skal frakte oss. Syntes noen av dem er veldig fine selv , mens noen er ganske harry.

Det er fortsatt mye som skal planlegges , men mye er allerede i boks. Å godt er det siden skolen begynner på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg lest gjennom dagboka di, høres ut som dere er vel i rute :D

Sikkert kjemperomantisk med nyttårsbryllup, ser det liksom for meg.. Mørkt ute, en flammende peis, stjerneklar himmel.. *sukk* :P

Lykke til videre med forberedelsene! Har du forresten bestemt deg for den LadyRoi-kjolen? Den var nydelig! :D

Klem,

verene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har jeg endelig vært å prøvd brudekjoler. Det var kjempe gøy å det var veldig mange fine kjoler å prøve . Jeg falt for en Demetrios kjole http://www.kvinneguiden.no/bryllup/4images...hp?image_id=150 . Men damen i salongen prøvde å lure meg til å kjøpe den ved å fortelle meg at det var årets modell og at den kunn var leid ut en gang. Det er mulig den er bare leid ut en gang , men den er ikke årets modell. Og jeg har ikke tenkt å betale henne 10 000 kr for denne kjolen. Så jeg driver å jakter rundt på nett etter en Demetrios kjole som er helskåret A fasong i str 12 eller 14. Jeg prøvde flere kjoler fra denne levrandøren å de satt veldig bra.

Uansett om damen i salongen var litt penge grisk storkoste jeg meg. Endelig forstod jeg hva jeg leser om her på KG når dere diskutere korsetter , sko , strømper , kjoler , etc . Det var rett og slett kjempe gøy og i to av kjolene følte jeg meg virkelig fin. (har liksom aldri vært en kjole jente ) Jeg gleder meg enda mer til å dra på Kristins brudesalong der det er enda større utvalg og enda mer service. Mamma gleder seg nesten mer enn meg , hun var veldig overasket over at salongen på Gjøvik hadde mer en ti kjoler , for den gangen hun giftet seg hadde de nesten ingen kjoler. Hun var veldig søt der hun stod å så på meg med kjolene på. Tror nesten hun hadde tårer i øynene. Endelig hadde hennes datter på seg en kjole å det så ut som om hun trivdes hehe.

De fleste kjolene jeg prøvde måtte sys litt inn og det var det samme med korsetten. Jeg var innom en lokal sydame etter at jeg hadde vært der for å forsikre meg om at hun kunne tilpasse kjolen til meg. Jeg er ganske sikker på at jeg finner kjolen min i Lillestrøm hos Kristins. Hvis ikke er salget i Oslo millitære samfunn en mulighet.

(jeg tenker bare kjoler , kjoler , kjoler , hvordan kan jeg sover )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg lest gjennom dagboka di, høres ut som dere er vel i rute :D

Sikkert kjemperomantisk med nyttårsbryllup, ser det liksom for meg.. Mørkt ute, en flammende peis, stjerneklar himmel.. *sukk* :P

Lykke til videre med forberedelsene! Har du forresten bestemt deg for den LadyRoi-kjolen? Den var nydelig! :D

Klem,

verene

Tusen takk for hilsen. Jeg har ikke helt bestemt meg for kjole enda . Jeg har netopp oppdaget Demetrios , som jeg syntes har mange nydelige kjoler. Lady Roi kjolen er utrolig vakker men litt vansklig å skaffe i tilegg til at jeg er advart såååå mye mot pirat kopiering. Men det er sikkert et salgstriks fra andre levrandører. Dette med kjoler er litt vansklig så jeg må bare fortsette å prøve flere kjoler og surfe etter innspirasjon.

Lykke til med dine forbredelser også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vekkerklokken ringte klokka 05:30 i dag. For første gang på lenge spratt jeg opp av sengen. Klokka 06.50 satt jeg på toget på vei mot Christiane brudesalong. Jeg møtte mamma på toget som hadde smurt med niste å vi satt å koste oss å spsite mat på toget. Turen tok ca 2 timer.

Da vi kom fram til Oslo hadde vi problemer med å finne vestbanen. Jeg hadde bare et kart som jeg hadde printet ut av internett men etter mye om og men fant vi Christianes brudesalong.

Jeg hadde forventet meg en lang kø ogmye folk. Men klokka var 09;30 og det var bare fire mennesker utenfor butikken. Stod der å ventet en halvtimes tid å snakket med de andre brudene. Jeg prøvde å titte inn av vinduene for å se hvilke kjoler som var på salg. Men jeg ga opp.

Klokken ti åpnet de dørene og jeg fikk kølapp nr 5. Jeg så den ene etter den andre prøve nydlige kjoler og de koslige jente på Christiane småpratet og hjalp meg med å finne de kjolene jeg ville prøve. Jeg hadde på forhånd bestemt meg fpr å ikke prøve for mange kjoler. Det ville bare forvirre meg.

Jeg valgte til slutt (etter to timer med prøving av tre kjoler ) denne kjolen http://www.bruidssalon-valkengoed.nl/Colle...metrios2609.htm . Jeg er veldig fornøyd og veldig glad for at dette endlig har falt på plass.

Men så begynte det lille problemet. Nemlig å fa fraktet kjolen hjem. Jeg og mamma trasket Oslo rundt med en kjolepose som veide mer og mer ettersom timene gikk. Lurer litt på hvor tung den kommer til å bli på selve dagen :roll:

Uansett jeg hadde en kjempe fin dag i Oslo og gleder meg til den dagen kjolen min er ordentlig tilpasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg!

Så koselig å lese om planene dine! SÅ koselig med nyttårsbryllup! )Vi hadde det totalt motsatte da - 28. juni... Deilig det også!! :wink: )

Gratulerer med kjolekjøp! Deilig å ha det i boks tenker jeg!

Ellers så kan jeg jo si at et havlt års tid var vel det vi brukte på planlegging også - bortsett fra at vi booket kirken på høsten så gjorde vi lite før over nyttår... Og det gikk kjempefint!! Enda vi gikk på skole hele tiden også... Vi hadde ingen krav om at alle detaljer skulle være kjempespesielle - brukte f.eks. kort tid på å bestemme at bordkortene var eføyblader skrevet på med sølvtusj... Skjønner du? Det kan bli stilig å gjøre det enkelt også!! (Føler at det er litt din stil også... eller tar jeg feil nå?)

Uansett - kos deg videre med forberedelsene, og gled deg til å bli 'frue'!! :blunke:

Klem, Pip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Så koselig å lese om planene dine! SÅ koselig med nyttårsbryllup! )Vi hadde det totalt motsatte da - 28. juni... Deilig det også!! :wink: )

Gratulerer med kjolekjøp! Deilig å ha det i boks tenker jeg!

Ellers så kan jeg jo si at et havlt års tid var vel det vi brukte på planlegging også - bortsett fra at vi booket kirken på høsten så gjorde vi lite før over nyttår... Og det gikk kjempefint!! Enda vi gikk på skole hele tiden også... Vi hadde ingen krav om at alle detaljer skulle være kjempespesielle - brukte f.eks. kort tid på å bestemme at bordkortene var eføyblader skrevet på med sølvtusj... Skjønner du? Det kan bli stilig å gjøre det enkelt også!! (Føler at det er litt din stil også... eller tar jeg feil nå?)

Uansett - kos deg videre med forberedelsene, og gled deg til å bli 'frue'!! :blunke:

Klem, Pip

Hei og tusen takk for hilsen.Jeg syntes det går bra å planlegge på et halvt år. Vi går også begge på skole så bryllupet må bli enkelt. Men det blir flott alikevell. Syntes noen detaljer ikke er så veldig viktig for meg å planlegge ned til minste detalj. Og jeg er ikke typen som vurdere en hel del alternativer . jeg liker det enkelt :)

Og budsjette er ikke så veldig stort heller derfor må det bli noen alternative kreative løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Virker som vi egentlig har en del til felles da... Iallefall når det gjelder bryllup! :wink:

Lykke til videre - og ikke la deg stresse av de som tror bryllupet blir en tragedie hvis ikke borkortene matcher bryllupskaken! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med brudekjole-kjøpet. Synes kjolen din er rålekker, mye pga den spesielle ryggen. Du får ha lykke til med resten av planleggingen, nå går det sikkert fort frem til den store dagen :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...