Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Jeg er også veldig spent på Cuba! Moro hvis det ble noe action der i helga nå! Og Missiw.... hun hadde jo termin nå?? Eller husker jeg helt feil? (gravidhjerne + tåkelegging av snørr = litt dårlig korttidshukommelse......) :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tre uker igjen jeg! Så jeg sitter bare her med stooooore magen og ruger litt til!

Ikke noe særlig med forkjølelse nå nei, tenker jeg! Er liksom nok å slite med... Men de setefødselhistoriene i gravidforumet var ikke helt avskrekkende da!

Jeg sliter med vekta av magen og har veldig vondt i ryggen og bekkenet. Er ikke lei enda, men hvis ikke jeg får en liten bedring snart, er jeg redd for at jeg fort blir det. :sjenert:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogtussa mente jeg selvfølgelig... litt svimmel for tida jeg.. :fnise:

Vi kommer til å ta med oss laptopen på barselavdelingen - den er nemlig stengt for alle besøkende her enda.. og vi har et par meget spente besteforeldre som bare går å tripper for tiden - så vi har lovet å ta med pcen og legge ut bilder så fort som mulig :fnise: Er trådløst nett på rommet.. så skal oppdatere her så fort det skjer noe.. i alle fall en setning eller to, det skal jeg vel klare.. så trenger ikke sladris da.

Nei det fødselshistoriene jeg har lest ang setefødsel har vært helt ok, så det gir jo håp det. Går nok greit - er vel bare å være innstilt på at det blir litt mer folksomt på rommet mitt enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet..

Mye kynnere for tida her i gården altså.. syns magen er konstant stram jeg... og litt murringer også...

Skal til kontroll i morgen på sykehuset, så er spent på om jeg får ultralyd igjen... er ikke så mye å se dessverre på ultralyd nå.. litt kjedelig. men hun er for stor, så sist så vi bare ryggrada, og så målte hun bare hodet.. så var dessverre ikke så mye babyaktig over bildene.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Mye kynnere for tida her i gården altså.. syns magen er konstant stram jeg... og litt murringer også...

...

Mmmhm her også. Hatt fryktelig mye kynnere de siste dagene, og syns dessuten de føles ganske så annerledes og kraftigere enn før... Blir litt stresset, har jo enda fem uker til termin - men skal til jordmor på tirsdag så får ta det opp med henne da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pcen var meget god å ha med seg på barsel ja.

tok dne jo ikke med i første omgang.. tenkte jeg kunne bruke tv/pcen som hang over senga.. men den var umulig å bruke. sikkelig teit tastatur som ikke virket ordentlig. (touch tastatur direkte på skjermen)...så mannen hentet pcen min.. Jeg var der jo i 5 dager også.. og uten pcen hadd ejeg nok gått på veggen ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en del kynnere for tiden jeg også, men de blir vel kanskje hyppigere jo lengre ut i svangerskapet man kommer eller?

Hadde også med pc`en sist gang, hadde nok ikke overlevd uten siden vi omtrent bodde på sykehuset i 12 dager :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi.. så lenge dere måtte være der da linky.

synes mine 5dager med begge barna var lenge nok jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror det er litt deilig å kunne ha litt kontakt med omverden mens er der inne... er jo bare å skru den av når en ikke orker mer også. Så lenge bestemor får noen skikkelige bilder og kanskje en liten filmsnutt så har hun noe å "holde seg varm på" i noen dager :gjeiper:

Har en bekjent som fikk en liten gutt i natt! Skal bli rart å opp på sykehuset i dag på kontroll, og vite at hun ligger på et rom rett innforbi med en perfekt liten gutt ved siden av seg :rødme:

Hadde jeg ikke vært så forkjøla så hadde jeg prøvd å snike meg inn for en liten titt (spørre faren først om hun orker selvfølgelig, vil ikke forstyrre!) Men tror jeg skal stå over - er kjemperedd for å smitte de med noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Har nok ikke skjedd stort i helgen desverre..

Hadde litt sengekos i dag tidlig igjen og har hatt en del tak i løpet av dagen, men stoppet igjen som vanlig.

Lykke til på kontroll i dag, thumblina :)

Ha en fortsatt fin dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh søren - ble så spent når jeg så du hadde siste innlegg Cuba! Satser på at det skjer noe snart da!!

Alt var bra på kontrollen min i dag - så bra at de ikke satt opp noen flere kontroller på sykehuset. Skal inn til min vanlige jordmor den 19ende, for den vanlige sjekken - men ellers skal jeg bare ringe opp til føden dersom ejg lurer på noe. Så det er jo greit å vite da =) Hun sitter fortsatt på rompa ja - og ser ut til at hun blir sittende. Fikk en full gjennomgang av fødselsesforløpet i dag, og de har veldig lav terskel for å sette meg over på ks. De vil heller ha "uplanlagt" ks etter noen timer med åpningsrier enn å planlegge et. Er noe med at ungen har godt av å bli stresset og få adrenalinet i gang før det evnt blir ks DERSOM det går for treigt. Og det liker jeg i grunn også tanken på. Føler det må være bedre for ungen å få et lite varsko, enn å bare bli røsket ut helt plutselig.

Så nå er det bare å vente til det blir min tur! Var en tur oppom jobb, og hun ene der mente jeg så rimelig fødeklar ut - så det lover jo bra =) Hun har tre unger selv, og et par barnebarn så litt livserfaring å komme med =) Håper hun har rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingenting skjedde i helga heller, Cuba. Begynner du å bli litt sliten av å vente?

Å ta med PC`en er ikke en dum idè! :nigo: Fikk mini-pc til kjære i julegave og den er jo så lettvindt å få med seg.

Vi fikk vogga mi i hus i går. :rødme: Skal vaske den ned og re opp i morgen, så er den klar. Kunne tenkt meg å gitt den ett strøk maling, men nevøen min har brukt den til nå og det blir litt lite tid til å male, tørke og lufte den, synes jeg. Får ta det igjen til nestemann!;)

Det var ikke så mye stas med UL nå, nei. Selv om vi fikk se ansiktet hennes. Fikk liksom ikke noe inntrykk av henne og hvordan hun lå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe med at ungen har godt av å bli stresset og få adrenalinet i gang før det evnt blir ks DERSOM det går for treigt. Og det liker jeg i grunn også tanken på. Føler det må være bedre for ungen å få et lite varsko, enn å bare bli røsket ut helt plutselig.

Høres veldig fornuftig ut! Dette er vel grunnen til at de i bl.a. i Norge er så "i mot" KS, i motsetning til i USA, hvor en får inntrykk av at "alle" har planlagte KS. Må være det beste for både babyens og mors kropp å få et heads up på hva som er i ferd med å skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, må vel innrømme det. Får noen skikkelig deppeperioder i løpet av dagen, men så klarer jeg å se litt lyst på det igjen heldigvis :)

Siden jeg ikke har kommet til termindatoen en gang har jeg jo liksom ikke lov til å klage og være utålmodig. Men det er ikke så lett å la vær :P

Ellers er jeg enig i at det hørtes både fornuftig og betryggende ut det ang. KS! Deilig å vite at det fins fine reserveløsninger om det planlagte skulle bli litt vanskelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg pakket fødebagen min (nesten ferdig, mangler et par småting bare) og organisert bagen til vesla. Nå begynner det å nærme seg her skjønner jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tok faktisk med meg bagen i dag - sånn i tilfelle... men er ikke helt ferdig med den.. må ha oppi noe undertøy og toalettsaker.. men det er sånn mannen kunne hentet til meg, så ikke så farlig... men har i alle fall fått oppi noe tøy til meg selv og til frøkna.. så det viktigste er på plass..

Åh, må huske å finne ut hvordan vi skrur av airbagen i bilen...

Er litt ekkelt dette, men jeg føler meg "konstant" litt våt/klam i trusa... akkurat som veldig tynn utflod.. men er liksom ikke nok til at jeg tror det er fostervann... lurer på om hun rett og slett belaster blæra mi så mye at den "lekker" litt... det lukter ingenting, men jeg er jo på do HELE tida så tror aldri urinet rekker å blir "ekkelt" - om jeg kan si det på den måten. Tømmer blæra hele tida så det er jo nesten som vann å regne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt på samme måte Thumbalina. Har aldri trengt noe spesielt bruk av truseinnlegg før, men nå er jeg helt fullstendig avhengig av det! Kjipe greier :kjefte:

Jeg spurte sambo i går om når han trodde jeg skulle begynne å pakke fødebagen og han svarte: "ness...den 17. februar kanskje?" Her er det noen som ikke stresser like mye som andre altså :fnise: Tror jeg venter litt til siden vi er midt inne i en oppussingsfase i leiligheta nå, så får jeg heller skrive liste til sambo i tilfelle noe skulle skje før den er ferdig pakket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt på samme måte Thumbalina. Har aldri trengt noe spesielt bruk av truseinnlegg før, men nå er jeg helt fullstendig avhengig av det! Kjipe greier :kjefte:

Jeg spurte sambo i går om når han trodde jeg skulle begynne å pakke fødebagen og han svarte: "ness...den 17. februar kanskje?" Her er det noen som ikke stresser like mye som andre altså :fnise: Tror jeg venter litt til siden vi er midt inne i en oppussingsfase i leiligheta nå, så får jeg heller skrive liste til sambo i tilfelle noe skulle skje før den er ferdig pakket!

Ok, godt det ikke bare er meg...

Hehe jeg har pakket ferdig nå - men finner bare en badesko/klikkklakk.. :fnise: Så håper den andre dukker opp før jeg trenger bagen..

begynner å bli litt utålmodig nå, samtidig som jeg er så forkjøla at jeg håper hun venter litt til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på hvordan det går med Skogtussa jeg??? Hun er vel godt på overtid nå - hvis ikke det har skjedd noe da??

Jeg hadde mye sterke kynnere i natt.. våknet ca hver annenhver time i hele natt med HELT stram mage.. men fikk sove igjen heldigvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...