Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Hei!

Bare innom en kort tur for å fortelle at min nydelige jente kom til verden fredag 15.januar. Hun var hele 4010 gram og 52 cm lang! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

grattis til skogtussa! :kgbaby: Stor og fin jente det!

Så gøy med alle disse fødslene!

Håper det smitter over på meg snart.. :sjenert::fnise:

Foressten - det er tilbud på Super Nova digital på Barnas hus nå.. i tilfelle noen her har tenkt å kjøpe den uansett.. greit å få den den 400 kr billigere!

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

En liten oppdatering fra meg er vel på sin plass nå, lenge siden sist :gjeiper:

Gratulerer til de som har født :rødme:

Det har ikke blitt noe baby her enda, men gud så utålmodig jeg begynner å bli! Er kjempe lei den store magen, mye vann i kroppen, kynnere og mensmurringer! Er vel flere som har det sånn tenker jeg??!!

Har forresten lagt på meg 16kg :sukk: Synes det er mye, men jeg tror det må komme av alt vannet i kroppen. Litt rart at det er så mange kilo for jeg føler meg ikke "stor" i den forstand! Men men... Får håpe det forsvinner fort igjen :jepp:

Er det noen som har en grei og enkel babycall å anbefale?? Tenkte å kjøpe uten video/kamera osv og ikke alt for dyr!!

Ha en fin dag jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Annepålandet!

Skjønner godt at du begynner å bli utålmodig! :kose: Håper jenta deres er rett rundt hjørnet!

Jeg har gått opp 15kg, og det meste er mage; SF-mål på 40cm nå... :sjenert: Litt ekstra pupper og på rumpe/lår, og godt med vann i hender og ben.

Jeg er ikke utålmodig enda, men begynner å bli lei av "vondtene" og at jeg blir så fort sliten. Men stooore magen er jeg ikke helt lei av. :rødme: Har lagt til meg en teit og litt bakoverlent gange for å kompensere for magen og det gir litt ekstra ryggvondt.

Kan ikke anbefale babycall, da vi starer uten her i gården. Vi får se om behovet dukker opp etterhvert. Hva med å se på Finn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli ganske så lei ja..... magen er i veien uansett hva jeg skal, får ikke beveget meg som jeg vil, og har vondt i hele kroppen, uansett hvilken stilling jeg inntar så er det vondt et eller annet sted.. Så er veldig klar for å få satt i gang med neste fase av dette her! Selv om jeg må innrømme at jeg får både et stikk av glede og litt småpanikk når jeg har en sterk kynner.. i tilfelle det er en ri... hehe.. men det er vel normalt..

Jeg har også gått opp 16 kg!(nesten 17 faktisk....) Og når frøkna er estimert til å være ganske liten, så kan det virke som det er mye annet også som har lagt seg her... så blir spennende å se hvor lang tid det tar før jeg er nede på noenlunde normal vekt igjen.. godt det er lenge til sommeren.. :fnise: Håper en del av det er vann... :sjenert:

Termin til lørdag, så nedtellingen er veldig i gang her!!

Vi ha kjøpt Super Nova babycall... jeg jobbet på barneutstyrsbutikk for 10 år siden, og da var den en revulosjon hehe.. og mange som skryter av den. Jeg liker det at begge enhetene er trådløse, og at de ikke gir ut farlig stråling.

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er bare i uke 37 og har lagt på meg... eh... mye :ler: Men det er helt greit - veldig slank fra før, og satser på at det meste av det som ikke er baby etc, og vann, forsvinner greit igjen. Har kommet en del kilo de siste ukene, og der er det nok en hel del vann vil jeg tro - har ikke sjans til å få på meg ringen min, og har lånt støvletter som egentlig er to nr for store :ler:

Det merkelige er at jeg ikke helt skjønner HVOR alle disse kiloene egentlig er henne :klø: - jeg føler meg ikke svær, egentlig, og får støtt og stadig kommentarer på at magen er liten. Rare greier.

Babycall kjøper vi ikke enda, i alle fall - får se hva slags behover som dukker opp etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyden i dag viste at "litja" (burde vel strengt tatt kalt henne noe annet! :fnise: ) har vokst enda mere og ligger nå 29% over snittet. Hun som tok undersøkelsen var veldig vag om hva det betyr for oss, og jeg fikk bare beskjed om å prate med jordmoren min. Skal ringe i morgen. I mellomtiden har jeg lest litt om store barn og igangsettelse av fødsel. Skal mye til for at det blir keisersnitt og jeg hadde i følge dagens JM "en fin fødekropp", men jeg ble litt usikker på igangsettelse også. Før høre hva JMen min sier i morgen, og det skjer vel ikke noe før over helga uansett. Hvis :babyjente: ikke bestemmer seg for å komme av seg selv da! ;)

Jeg fikk i allfall litt ekstra motivasjon til å prøve div kjærringråd for å prøve å sette i gang saker. Så her i blir det action i helga! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har både mamma og svigermor begynt å ringe hver dag for å sjekke om det har skjedd noe. :sukk: Kjenner at dette kan bli en lang periode frem til fødsel om de skal holde på sånn hele veien. Hadde jeg vært på overtid så hadde jeg skjønt det, men det er tross alt 1 1/2 uke igjen til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har både mamma og svigermor begynt å ringe hver dag for å sjekke om det har skjedd noe. :sukk: Kjenner at dette kan bli en lang periode frem til fødsel om de skal holde på sånn hele veien. Hadde jeg vært på overtid så hadde jeg skjønt det, men det er tross alt 1 1/2 uke igjen til termin.

Jo takk - jeg har mamma og tante på tråden hver dag.... de er overspente og skikkelig klare for å bli bestemødre og tante igjen.. :fnise: Selv om jeg må innrømme at jeg begynne å bli litt lei av de.. hvis jeg ikke svarer på mld i løpet av noe minutter, så ringer de... overspente.. litt slitsomt, samtidig som jeg skjønner jo at de er spente...

Missiw: spennende å høre hva jordmor sier da! Kanskje du sniker i køen her??? Jeg fikk jo beskjed om at minien her var ca 30% under gjennomsnittet, men jeg syns hun har vokst mye de to siste ukene.. syns hun veier dobbelt så mye inni her.... så jeg vil ha ny UL når jeg kommer inn på føden altså.. Syns det er veldig rart om jeg får en unge på 2.5 kg! Det er jo helt vilt lite.. Selv om mannen sin side får så små unger, så er det veldig rart for meg å "godta" at det går an... Din lille "mini" ligger vel da på rundt 4 - 4.5 da?? Hvis gjennomsnittet er 3.5..

Jeg har hatt noe vannvittig med kynnere og muskelspenninger i ryggen i dag.. har holdt på nesten konstant siden klokka fire i dag.. lå i badekaret litt i sta og det var deilig.. men desto verre å stå opp igjen av vannet.. kroppen min føleles jo som den er lagd av betong.. TUNGT..! Håper det enten blir noe ut av dette, eller at det gir seg så jeg får slappet av litt i natt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei her også, og jeg har 4 lange uker igjen! Av og til tar jeg megselv i å lure på hvordan i alle dager disse siste ukene skal gå siden jeg nå føler meg såpass stor. Selv har jeg lagt på meg 10 kg, så det er jo ikke så ille egentlig. Skjønner heller ikke helt hvor disse kiloene har lagt seg da..men har jo fått en betydelig stor mage og brystene har vokst noen størrelser så det er vel der hoveddelen av vekta ligger tenker jeg. Betongbeskrivelsen din passa ganske bra, Thumbalina ;)

Kjenner jeg er skikkelig spent hver gang jeg titter innom forumet her. Nå kan det jo skje ting hele tiden her!

Merker allerede her også at det tikker inn med meldinger oftere med folk som lurer på hvordan det går osv. Kjenner jeg gruer meg litt hvis det skal bli skikkelig mas når det nærmer seg termin.. :sjenert:

edit: Gratulerer masse til nybegynneren og skogtussa!!

Endret av Ponine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er stille her..., men så er det en uke igjen til termin.

Jeg aner ikke hva "litjas" 29% over snittet har å si for meg, henne og fødselen.

Fredag prøvde jeg å få tak i jordmoren min for å få en samtale om torsdagens ultralydresultat som jeg fikk beskjed om å gjøre av sykehuset, men hun var ikke tilstede før på tirdag. Men kontordamen snakket med de andre jordmødrene og de mente at jeg burde ha fått oppfølging av sykehuset; en samtale etter UL`en og en ny time til UL. Ringte sykehuset, men der var det ikke mye hjelp å få fordi der mente de at det var JM`s jobb å følge opp. Hun som utførte UL`en skulle se om hun kunne ordne en time til meg på termin og kunne ikke gi meg annen info enn at når "litja" er så stor, så bør jeg ikke gå over termin. Hun skulle ringe på meg, men jeg hørte ikke noe mere fra henne.

Jeg føler meg som en kasteball og at ingen vil ta anvar for meg. Får inntrykk av at vi burde ha fått viktig informasjon fra noen og det har gjort oss usikker og litt stresset. Jeg er så skuffet over oppfølgingen! Var i utgangspunktet så rolig og avslappet, men de har greid å gjøre meg urolig og utålmodig fordi jeg vil på en måte at "litja" ikke skal legge på seg nå mye mere... :sukk:

Så nå håper jeg hun bare kommer av seg selv over helga, sånn at jeg slipper å mase om oppfølging og forklaringer! ... Arg! (Har lest nok om igangsetting til at jeg vil prøve å unngå det!)

Har hatt bra med mensmurringer de siste dagene og pøser på med :sengekos: og kanel, samt litt husarbeid, i håpe om at det hjelper litt på med disse kjærringrådene. Den ene puppen har slått seg litt vrang og er veldig vond. Håper det ikke får noen betydning for ammingen når vi snart skal starte med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dårlig at du ikke får mer informasjon! Men jeg tror ikke det er noe "farlig" med at hun er over gjennomsnittet stor... jeg har jo som nevnt tidligere en lillebror som havnet godt over gjennomsnittet på grafen (de måtte sette på nytt ark på SF mål grafen på helsekortet til mamma) Han var 4.2 ca og 52 eller 54 lang.. og mamma er bare 160cm høy.... men det var det letteste fødselen hennes.. (og det var 9 år siden sist fødsel) Hun gikk noen dager over tida også.. men det var ingen som stresset noe med det.

Tror kanskje hun som tok UL din var litt kjapt ut med å tenke høyt.. var nok ikke nødvendigvis noe som var viktig for deg å vite.. og som hun dermed egentlig ikke skulle sagt noe om.. Er veldig dumt det for det setter jo i gang tankene hos oss jenter det der!

Jeg fikk jo først beskjed om at de ville legge meg inn da jeg var på leiekontroll fordi hun syns babyen var så liten.. men da hun hørte at hun har en storebror som var samme str da han kom til verden, så var det ikke noe å bry seg om...(!) (da sjekket hun også at det var grei gjennomstrømning i navlestrengen) Men å gå fra å ville legge meg inn til at alt var greit på 10 sekunder er jo noe som er dumt å uttale seg om.. Hadde jeg vært overbekymret og hormonell så kunne jo det skremt meg en del...

Hadde det vært noe som så farlig ut på noe vis, så hadde nok en av de på sykehuset tatt ansvar. Det at de kaster deg frem og tilbake viser vel at det ikke er noe de tar så alvorlig, også glemmer de at du ikke har gjort dette før og vet det de vet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det lite og noko eg er glad for siden eg er sjuk forsatt. Har bronkitt men er betre. Har fått klar beskjed om å slappe av. Dei starte med modningsakupunktur når formen er bedre. Skal ta ny crp i morgon. Neste lørdag er det termin, mulig vi blir sendt til Haugesund før, men eg veit ikkje. Har litt modning. Men håper faktisk ho lar vente litt på seg. Er rett og slett spent på morgendagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her skjer det lite og noko eg er glad for siden eg er sjuk forsatt. Har bronkitt men er betre. Har fått klar beskjed om å slappe av. Dei starte med modningsakupunktur når formen er bedre. Skal ta ny crp i morgon. Neste lørdag er det termin, mulig vi blir sendt til Haugesund før, men eg veit ikkje. Har litt modning. Men håper faktisk ho lar vente litt på seg. Er rett og slett spent på morgendagen.

Uff da.. ikke gøy med bronkitt! Håper du blir bedre snart!

Hvordan vet du at du har modning? Må de sjekke det med GU eller er det andre tegn?

Noen som vet hva som skjer på jordmortime når en er på overtid foressten? Jeg har time til tirsdag, og er ikke noen tegn til at frøkna her har tenkt seg ut med det første.. men blir en henvist videre til sykehuset eller er det bare vanlig kontroll med blodtrykk etc???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du fremdeles er syk, frk.Edderkopp! Det har virkelig sittet lenge i. :kose:

Jeg vet ikke hva som foregår overtidstimen, og har selv neste time hos JM etter termin. Det er sikkert ikke så aktuelt med igangsetting til deg.

Du har sikkert rett i at det ikke er noe alvorlig vi ikke får info om, Thumbalina :sukk: , men det er sannelig ikke kjekt de står der :vetikke: og sier at jeg er den andres ansvar, og ingen kan si noe annet enn at jeg bør få oppfølging av den andre. Hvilken oppfølging, hva og hvorfor; lurer vi da på.

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du fremdeles er syk, frk.Edderkopp! Det har virkelig sittet lenge i. :kose:

Jeg vet ikke hva som foregår overtidstimen, og har selv neste time hos JM etter termin. Det er sikkert ikke så aktuelt med igangsetting til deg.

Du har sikkert rett i at det ikke er noe alvorlig vi ikke får info om, Thumbalina :sukk: , men det er sannelig ikke kjekt de står der :vetikke: og sier at jeg er den andres ansvar, og ingen kan si noe annet enn at jeg bør få oppfølging av den andre. Hvilken oppfølging, hva og hvorfor; lurer vi da på.

Ja skjønner jeg godt... personalet på sykehusene burde virkelig hatt noe opplæring i pasientbehandling.. tror de fort glemmer at vi ikke vet hva som foregår - og det er dårlig. Er jo ikke lett å vite hva en skal bekymre seg for og hva en ikke trenger å tenke på.. Syns bare du skal ringe sykehuset selv i morgen, og forlange en oppfølgingstime. Vi fikk først time ei uke etter bekkenrønkten, men maste oss til å få på mandagen (tok rønkten på torsdagen).. de sa det var fullt, men da vi ikke ga oss så "plutselig" var det en time på mandag alikvel.. Jeg ville jo vite fortest mulig om bekkenet mitt var godkjent eller ikke.. ikke gå ei heil uke i uvisse..

Tror ikke du får noe mer svar om ikke du ringer å maser.. dessverre!

Jeg blir uansett ikke satt i gang nei... så lurer jo litt på hvordan ting henger sammen fremover.. for sykehuset må jo vite om jeg må ha ks satt opp eller ikke.. og de må vel ha noen dager på seg?? Er så styr når en har to forskjellige parter å forholde seg til.. hadde vært litt enklere hvis det var ei jordmor som tok seg av alt.. i stedet for jordmor på helsestasjonen og diverse personale på sykehuset.. Rart at det skal være så komplisert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som kan dette med permisjonspenger... jeg fikk første utbetaling nå fra NAV - men denne var på ca 4000 mindre enn jeg ville fått i lønn vanligvis.. Jeg trodde permisjonspengene skulle være like mye som lønna? Vi har valgt 100%, og ikke 80%....

Permisjonen min begynte 4 januar. og utbetalingsdato var 21.. er det derfor? at neste mnd går fra 21 til 21? Har ikke fått den lønnslippen enda.. så bare at pengene var kommet inn på konto..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...