Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Heldivis har jeg en arbeidsgiver som forskuddsbetaler og tar seg av NAV, men jeg har hørt mye forskjellig om NAV ja! Som f.eks ei som ringte å etterlyste penger etter fødsel og fikk til svar at; nei,den ungen gikk vi ut ifra at var dødfødt siden vi ikke har fått noe annen beskjed fra sykehuset. :sjokk: En tabbe av sykehuset, men enn å si noe sånt!? Må da gå an å pakke det litt bedre inn! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldivis har jeg en arbeidsgiver som forskuddsbetaler og tar seg av NAV, men jeg har hørt mye forskjellig om NAV ja! Som f.eks ei som ringte å etterlyste penger etter fødsel og fikk til svar at; nei,den ungen gikk vi ut ifra at var dødfødt siden vi ikke har fått noe annen beskjed fra sykehuset. :sjokk: En tabbe av sykehuset, men enn å si noe sånt!? Må da gå an å pakke det litt bedre inn! :kjefte:

:sjokkert: er det mulig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som dere skravler da jenter ;)

Synes du jenta di ble stor når lillegutt kom capricon?

Synes storessøter ble "enorm" jeg.. de store hendene og alt :ler:

her driver vi og venter på bæsj.. 5 dager siden sist..men det er jo vanlig for mm unge det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun ble bare kjempestor :fnise:

Og de første dagene delte vi det sånn at han byttet på henne, og jeg byttet på lillegutt. Og da jeg plutselig skulle bytte bleie på henne var det jo bare den store forskjellen da!! Plutselig var hun blitt stooor. Hun som hele tiden har vært lille flisa mi :ler:

Men sånn som han legger på seg, er det nok ikke lenge til han tar igjen storesøsteren sin :fnise:

Men ja, kjempestore hender, føtter, hode osv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. hodet er jo helt enormt!! tenk at jeg har fått det hodet ut av meg da :overrasket:

(men det var jo heldigvis ganske mye mindre da ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falt litt av eg. Men eg er no her med magen min. Føler at ventetida er laang. Skal til JM på mandag. Då har ho lovt meg akupunktur. Er ganske forkjøla og har stygg hoste. Er ganske sleten egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så greit med ei jordmor som kan sette nåler! SKulle gjerne hatt det ja, så kanskje bihulene mine hadde åpnet seg litt =)

Føler meg bedre i formen heldigvis, men det sitter litt igjen fortsatt..

Lurer på hvordan det står til med Skogtussa nå! Sitter kanskje med ei lita frøken på fanget! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Cuba!

Jeg må ærlig innrømme at jeg kjenner litt ekstra etter på kroppen om dagen... Er frykteig spent på når og hvordan det hele vil starte!

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra boka til Cuba:

Ser at ingen har sladra her, bare på facebook, så jeg tar meg den friheten jeg

Ei jente kom til verden i dag 08.23. Veier 3470 g og er 52 cm!

Gratulerer så mye igjen til dere alle sammen. Og velkommen til verden til vesla.

Ser ut til at hun endelig ble mamma! Grattis så mye!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til Cuba :)

Her får jeg kommentarer på at magen har sunket litt - merker det selv også, at det er litt lettere å puste, deilig! Har veldig mye kynnere, og det murrer og stikker og er generelt plagsomt - blir fire flotte uker hvis jeg går til termin og dette fortsetter (orker ikke tenke på overtid engang!) :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse til Cuba :)

Her får jeg kommentarer på at magen har sunket litt - merker det selv også, at det er litt lettere å puste, deilig! Har veldig mye kynnere, og det murrer og stikker og er generelt plagsomt - blir fire flotte uker hvis jeg går til termin og dette fortsetter (orker ikke tenke på overtid engang!) :snurt:

Ja er ikke mye behagelig med alle disse kynnerene altså... jeg våkner minst 4 ganger om natta med skikkelig sterke kynnere... føles som betong fra ribbeina og ned... men det blir aldri noe ut av de da... så ender som regel bare med at jeg snur på meg og sover videre.. men merker det er slitsomt altså.. håper ikke det blir noe overtidsgåing på meg heller... begynner å bli klar for å få snuppa ut her!

Vugga er nesten i hus nå - deilig! Står hos mamma og de, så den nærmer seg i alle fall.. må bare få tak i madrass.. så de hadde på jysk så tror jeg kan kjøpe to av de billigste og kutte til... skumgummi.. Fant ut at jeg i grunn trenger mer sengetøy.. har bare to sett - og det blir jo et i vugga og et i senga.. så må ha noe å vaske på også tror jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har min etterlengtende sønn meldt sin annkomst.

Kom igår tidlig kl 6 på morgenen etter en relativt rask fødsel på ca 5 timer.

50cm lang og 3.4 kg selv om han da er født ca 3 uker for tidlig.

Lykke til,til dere andre som forsatt venter.

Dere har mye og glede dere til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har min etterlengtende sønn meldt sin annkomst.

Kom igår tidlig kl 6 på morgenen etter en relativt rask fødsel på ca 5 timer.

50cm lang og 3.4 kg selv om han da er født ca 3 uker for tidlig.

Lykke til,til dere andre som forsatt venter.

Dere har mye og glede dere til!

Grattis!!! Stor gutt selv om han kom tidlig ja! Var vel klar allerede han ja! Gratulerer så mye!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer, nybegynneren! :strix: Det høres ut som om du fikk en stor og sterk guttunge, som kom når han var ferdig! ;)

Det er det jeg trøster meg med jeg også; hun kommer når hun er ferdig! *Lurer på om det er snart?!* Det kan virke som hun er klar for å komme ut for hun driver å strekker på seg hele tiden. :fnise: Rompe ut her og føttene ut der, og magen skifter form hele tiden.

Kynnerene har begynt å ta seg opp her også og det er til tider ganske slitsomt, men stort sett har jeg egentlig vent meg til dem.

Er skikkelig spent på hvor, hvordan og fødselen begynner! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med gutten din :) var en fin str på han da ja.

Nå er vesla allerde 5uker hun! hjelp..så fort tiden går (egentlig er hun 5dager da :ler: ) var å veide i dag og nå viser vekta 2.9kg.. så går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på siste kontroll - håper jeg! Termin til lørdag, så håper virkelig jeg ikke går over tiden! Frøkna hadde vokst en del siste to ukene nå, gått litt opp i forhold til sin egen kurve faktisk. Så det var jo bra :jepp: Begynner å bli litt mage her ja...!

post-21620-1263919670_thumb.jpg

Mye kynnere for tida, så håper det betyr at det er noe som bygger seg opp og kanskje skjer noe før helga. Siden mannen bare får to dager fri med betaling, så hadde det vært perfekt om hun kom til fredag. Da har vi hele helgen sammen alle tre, og han kan ta fri mandag og tirsdag. Hadde vært helt strålende.. men spørs vel om jeg er så heldig. :fnise:

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på siste kontroll - håper jeg! Termin til lørdag, så håper virkelig jeg ikke går over tiden! Frøkna hadde vokst en del siste to ukene nå, gått litt opp i forhold til sin egen kurve faktisk. Så det var jo bra :jepp: Begynner å bli litt mage her ja...!

post-21620-1263919670_thumb.jpg

Mye kynnere for tida, så håper det betyr at det er noe som bygger seg opp og kanskje skjer noe før helga. Siden mannen bare får to dager fri med betaling, så hadde det vært perfekt om hun kom til fredag. Da har vi hele helgen sammen alle tre, og han kan ta fri mandag og tirsdag. Hadde vært helt strålende.. men spørs vel om jeg er så heldig. :fnise:

Jeg hadde kraftige kynnere ett par dager før jeg fødte.

Akkurat ferdig med og spise pizza når vannet plutselig gikk.

En merkelig følelse...så kansje det skjer fortere enn du tror.

Hør på den indre stemmen din.

Den stemte her.

Maste på sambo så vi fikk utstyret vi manglet inn i hus dagen før jeg fødte.

Vi hadde jo egentlig 3uker igjen til termin,men den feelingen hadde ikke jeg.Jeg hadde det travelt med og bli ferdig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...