Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Med meg går det greit. Fortsatt ikke noen baby her, men ble satt igang i går med ballongkateter. Er for lite moden til at det kommer til å skje noe av seg selv på en stund visstnok. I tillegg har jeg visst litt lite fostervann nå, så da ville de ikke vente mer.

Ikke noe kult med den ballongen. Fikk fæle menssmerter etterpå, men de roet seg utover kvelden. Så begynte jeg å blø en del, så da dro vi på sjukehuset for ny sjekk, men alt er bra med vesla, så da dro vi hjem igjen.

I dag er det meningen at jeg skal begynne på disse stikkpillene man setter oppi skjeden, så får vi se hva hvilken virkning de har, og hvor mange jeg trenger før det skjer noe. Regner med at jeg begynner på de stikkpillene i dag uansett hva resultatet av ballongen ble, men jeg er ikke sikker..

Er uansett ikke lenge til jeg får ha lille jenta mi i armene mine nå..KOmmer til å skje senest lørdag er det jeg har fått forespeilet på sjukehuset.. :)

Nå skal jeg støvsuge og vaske gulver, for så å pakke siste rest i bagen, så er jeg klar for å komme meg på sjukehuset!

Lykke til alle dere andre så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Masse lykke til skogtussa, snart er bebisen din her :kgbaby:

Jeg har vært hos jordmor i dag, hun ville følge ekstra med på blodtrykket mitt nå på slutten siden jeg hadde høyt blodtrykk på slutten sist med vesla. Men alt var tipp topp og det er betryggende. Hodet ligger høyt, så jeg fikk beskjed om at dersom vannet skulle gå måtte jeg legge meg flatt med en gang og ringe etter ambulanse. Var noe med at navlestrengen kunne komme i klem. Og jeg har mye fostervann, noe som er tegn på en velfungerendes morkake.

Så nå får jeg bare ruge videre :)

Endret av linky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Skogtussa!

Mageboern min er veldig aktiv om dagen og noen gang lurer jeg på når hun sover. :fnise: Det er facinerende hvor mye rart som foregår i magen og jeg kjenner stadig vekk noe nytt.

Folk har begynt å ringe for å høre hvordan det går og jeg merker at familie og venner begynner å bli spente. Selv er jeg avslappet og tar dagene helt med ro, og håper hun venter litt til med å komme (alt tar myyyye lengre tid enn jeg tror og vogga er ikke helt klar enda).

Har som smått begynt å glede meg til å kunne snu meg i senga uten altfor mye smerte, og å bøye meg ned for å ha på meg skoene uten å bli anpusten og svimmel. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der Missiw, gleder meg også til å snu meg normalt i senga og å kunne bøye meg igjen. Det er forferdelig slitsomt for det er så vondt å reise seg opp igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal bli utrolig godt å kunne bevege seg fritt igjen altså! og slippe disse krampene i lårene/lysken.. blir helt sprø av det.. er så steike vondt... gleder meg også til å kunne ligge i andre stillinger enn kun på siden..

Noen som vet hva de typiske modningstegnene er?

Tror ikke jeg har noen akkurat men :gjeiper: eneste er at snuppa har sunket lengre ned, det kjenner jeg tydelig.. og har litt mensmurringsaktige verker som kommer og går.. og syns bevegelsene hennes er roligere, og jeg kjenner de ikke like godt lengre... men har vel noe med hvordan hun ligger... med hodet opp, og armer og ben foldet mot hverandre på midten... er vel ganske lite plass inni der tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke hjelpe deg der, Thumblina... Kanksje noe å spørre JM om på tirsdag?

En gravid kollega spurte om hvordan jeg vet at riene begynner, og da måtte jeg bare svare at det aner jeg ikke, men at jeg regner med at jeg vet det når det skjer. Men det blir jo så en driver å kjenner ekstra godt etter! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og syns bevegelsene hennes er roligere, og jeg kjenner de ikke like godt lengre... men har vel noe med hvordan hun ligger... med hodet opp, og armer og ben foldet mot hverandre på midten... er vel ganske lite plass inni der tenker jeg..

Det samme syns jeg noen få dager før fødselen. Sa det til sambo at nå tror jeg det skjer noe. Kanskje du popper snart????

En gravid kollega spurte om hvordan jeg vet at riene begynner, og da måtte jeg bare svare at det aner jeg ikke, men at jeg regner med at jeg vet det når det skjer. Men det blir jo så en driver å kjenner ekstra godt etter! :sjenert:

Nå hadde ikke jeg noen kynnere, men var ikke tvil da jeg fikk rier. Men så hadde vannet gått 6 timer tidligere. Riene mine var ganske vonde (men det har vel alle, :eeeh: )

skal hilse fra knirket mitt på armen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme syns jeg noen få dager før fødselen. Sa det til sambo at nå tror jeg det skjer noe. Kanskje du popper snart????

Nå hadde ikke jeg noen kynnere, men var ikke tvil da jeg fikk rier. Men så hadde vannet gått 6 timer tidligere. Riene mine var ganske vonde (men det har vel alle, :eeeh: )

skal hilse fra knirket mitt på armen :rødme:

Åh hadde ikke hatt noe i mot å poppe snart jeg altså... er så lei av å gå rundt i en døs her.. og ganske lei av å ha vondt i ryggen... var ganske sikker på at noe skulle skje i natt, for jeg sov så "lett" akkurat som jeg ikke sovnet helt, men lå å "fløt" på toppen.. og våknet 3 ganger av sterke kynnere.. men var ikke vondt da.. bare ubehagelig.. så ble liksom ikke noe ut av det da...

Så koslig med en liten knirk på armen! Hvordan går det? Får du sovet noe og kost deg? eller er det full gnu hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig med en liten knirk på armen! Hvordan går det? Får du sovet noe og kost deg? eller er det full gnu hele tiden?

Det går bra her. Sambo begynte på jobb på tirsdag, så jeg har vært alene hjemme i hele 3 dager. Hun sover og spiser stort sett :fnise: Hun er fantastisk vakker da, men nå er jo ikke jeg helt upartisk.

Hun har hatt litt grineperiode hvor vi tror hun har vondt i magen. Det er stadig prutter i bleia, og vi er like fornøyde hver gang :danse: All luft som kommer ut er bra.

Eneste som har vært plage er venstre bryst. Har hatt tendens til brysbetennelse, så jeg pumper for harde livet. Prøver å holde meg varm, men er så frossen av meg at det ikke alltid hjelper med 24 grader i stua :filer:

Legger ved et bilde av prinsessa. (Mulig jeg fjerner det etterhvert.)

post-19699-1263485298_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååååh så herlig! Merker det gjør vondtene letter å "bære" når jeg ser hvor herlig resultatet kan bli! Kjempenydelig! :rødme: Så ut som en liten nyskjerrigper :fnise:

Hvilken str i tøy bruker du på henne nå?

Foressten... prøv å drikk Fennikelte... de får ut luft fra magen til de små (og mammaene) Jeg drikker en stor kopp hver dag, for å unngå luftsmerter på meg selv.. og det går over i melka visstnok.. Teen er faktisk veldig god også! Smaker litt lakrisaktig.

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, vi er fornøyde med resultatet :yvonne:

vi bruker 50 og 56. Har hvertfall oppdaget at en body er ikke en body hvis ikke det er omslag på den. Er noe herk å få ting over hodet på henne. Så vi hamstret omslagsbodyer på lindex noen dager etter vi kom hjem fra sykehuset. Var masse på salg der.

Jeg ville absolutt gått gjennom svangerskapet og fødselen en gang til for å få henne, men er ikke 100% sikker på at jeg gjør det igjen. Kanskje mest fordi jeg er veldig glad i å sove, og nå må jeg opp etter max tre timers søvn og lage mat (siden jeg/vi ikke får til å amme. Jeg pumper). Men babysyken kommer sikkert tilbake om en liten stund.

Er veldig spent på hvordan det går med dere. Er jo bare rett rundt hjørnet for mange.

Jeg drikker ammete og det er vel fennikken i det??

Nå satser jeg på at gradestokken kan nærme seg 0, sånn at vi kan trille en liten tur. Jeg trenger frisk luft :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nydelig lita prinsesse :)

Jeg er mer glad i de bodyene som skal over hodet jeg. Kommer nok mest av at snuppa mi ikke likte seg på stellebordet, og hylte fra vi gikk inn døra til badet og til vi gikk ut igjen. Og da tar sånne bodyer alt fro lang tid. Mye raskere med dem man bare trer over hodet. Så er mest sånne jeg har nå og. Men bruker mest ullbodyer, og de er ikke så stramme å få over hodet på disse små ;)

Jeg er vel egentlig litt babysyk igjen allerede da... :sjenert: Er ihvertfall helt klar på at jeg vil ha flere. Og gleder meg allerede til neste fødsel. Det å få den lille babyen opp på brystet rett etterpå er bare helt fantastisk :rødme:

Her har lille gutten min blitt stor. Var og veide han i dag, og da var han 4700 gram. Gått opp 1530 gram fra fødselsvekta (og de går jo ned litt først) Så han er ikke noen liten baby lenger. Snuppa var vel ikke så tung før hun var 2,5 mnd gammel :fnise:

Ellers går det veldig greit her. Går igrunn helt greit med to små her hjemme. Ting tar litt mer tid, men jeg kommer meg ut døren med begge to om morgenen, så jeg får levert henne i barnehagen. Og i kveld gikk det supert å få lag henne når jeg var alene med begge to. Gikk ikke like bra sist uke, for da begynte lillegutt å skrike hver gang hun holdt på å sovne. Så hvis jeg ser bort fra litt trass, bare koser jeg meg med de to små :)

Skriver ikke så ofte her inne, men følger med da. Er en spennende tid nå, med mange kommende fødsler. Lykke til alle sammen :klem:

Slenger med et par skrytebilder

post-4796-1263507099_thumb.jpg

post-4796-1263507135_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempekul den dressen til minsten var Capricorn! Godt å høre at det er noen som ønsker seg flere allerede så kort tid etter svangerskapet og fødselen... spesielt nå som jeg begynner å bli såpass lei selv.. :gjeiper: og jeg har jo ikke kommet meg til termin enda en gang... :fnise:

Jeg har ikke turt å kjøpe noe særlig ullbodyer enda... er litt redd for at de skal klø... hvilket merke er det du bruker (som jeg regner med ikke klør..) ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bl.a. kjøpt ullbody og bukse fra Devold og det klør ikke! Har samme selv (ikke body da ;) ) og det er kjempemykt og deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjempekul den dressen til minsten var Capricorn! Godt å høre at det er noen som ønsker seg flere allerede så kort tid etter svangerskapet og fødselen... spesielt nå som jeg begynner å bli såpass lei selv.. :gjeiper: og jeg har jo ikke kommet meg til termin enda en gang... :fnise:

Jeg har ikke turt å kjøpe noe særlig ullbodyer enda... er litt redd for at de skal klø... hvilket merke er det du bruker (som jeg regner med ikke klør..) ??

Den dressen er kjøpt på HM. Er body som ser ut som skjorte, og joggebukse-dressbukse ;) Kjøpte den sånn i tilfelle han skulle komme før jul, og det gjorde han jo. Så det bildet er tatt på julaften. Snuppa er da 22 mnd og mini er akkurat ei uke.

Ja, kunne godt fått flere med en gang jeg, så prøver å minne meg på kvalmen og sånn..:fnise: Får nok vente litt før vi får flere tenker jeg.

Jeg bruker mest bodyer fra spar kjøp. Syns de er gode, og bruker dem til begge ungene. Ingen av dem gir uttrykk for at det klør ihvertfall. Har noen fra janus og. Og de er jeg veldig fornøyd med. I tillegg kan man bruke ullbodyene lenger. De strekker seg mer enn bomullsbodyene.

Nå har mini på seg bomull da, for alle i ull er til vask. En skikkelig gulpe-unge, så både han og jeg lukter gulp dagen lang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte barn du har Capricorn :)

Vi har bare bodyer fra sparkjøp og er kjempefornøyd med de. Jenta mi har aldri klagd over kløe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med bilder :)

Vi har en del ull, av varierende merker - blant annet Janus, som jeg har hørt flere si de er veldig fornøyde med (Janusullen skal også være garantert produsert uten bruk av mulesing). Men gjenstår å se, kan jo hende ungen ikke takler ull i det hele tatt :)

Har nettopp snakket med NAV - igjen - har aldri hatt noe med dem å gjøre før, men skjønner fryktelig godt hvorfor de får så mye kritikk!!! Har vært delvis sykemeldt i fire måneder, men enda ikke mottatt sykepenger - de har ikke engang klart å beregne hva jeg skal ha utbetalt, siden jeg har hatt veldig varierende lønn. Og når damen jeg snakket med i tillegg er sur og vanskelig og frekk og dum, da... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med bilder :)

Vi har en del ull, av varierende merker - blant annet Janus, som jeg har hørt flere si de er veldig fornøyde med (Janusullen skal også være garantert produsert uten bruk av mulesing). Men gjenstår å se, kan jo hende ungen ikke takler ull i det hele tatt :)

Har nettopp snakket med NAV - igjen - har aldri hatt noe med dem å gjøre før, men skjønner fryktelig godt hvorfor de får så mye kritikk!!! Har vært delvis sykemeldt i fire måneder, men enda ikke mottatt sykepenger - de har ikke engang klart å beregne hva jeg skal ha utbetalt, siden jeg har hatt veldig varierende lønn. Og når damen jeg snakket med i tillegg er sur og vanskelig og frekk og dum, da... :kjefte:

Flott å høre at sparkjøp sine får skryt (de har jo også Janus) - har muligheten til å få litt rabatt der gjennom ei venninnes venninne.. så det er jo kjempebra hvis de er gode.

Jeg har heldigvis bare hatt positive opplevelser med NAV, har vært delvissykemldt siden august, men fått alle penger på tida og fikk også vedtak i posten i går om at permisjonspengene er gått i orden. Deilig å ha det på plass.. satt å lurte på hvordan vi skulle gjøre det dersom vi ikke fikk noe vedtak før i februar/mars.. er jo en del penger som plutselig ikke kommer da! Men heldigvis ordnet det seg nå. Håper du kommer til noen hyggeligere folk neste gang du henvender deg! Er jo ikke gøy å krangle og styre med sånne ting når en er sliten og høygravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...