Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Terminliste:

* Baillie: 2 januar

* Hilma P: 7 januar

* Skogtussa: 8.januar

* Cuba : 15. januar

Her er de som er innenfor termin nå i alle fall....

Cuba er jo godt i gang - i alle fall i gang =)

Men vet ikke hvordan det ligger an med Bailie og Hilma P...????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende, Cuba! Masse lykke til i dagene fremover.

Jeg har termin på fredag..og jeg venter og venter og venter! :sjenert:

Har mye nedpress, menssmerter og mye rare vondter i magen i disse dagene, så håper det ikke er så mange dagene igjen nå. Er SÅ klar på å få møte lille jenta vår nå, og gudskjelov skjønner jeg ikke bedre enn at jeg kun gleder meg til fødsel.

Var på undersøkelse i går, og tok også en sparkeprøve. Måtte ta den to ganger før de var fornøyd, for de syns hun var litt for rolig.

Sparkeprøven/CTG'en avslørte også at jeg hadde noen små sammentrekninger, så da skjer det i hvertfall inni der. Magen har synket litt og, for på lørdag fikk jeg plutselig veldig god plass øverst i magen. Ingen baby der oppe lenger! :danse:

Ellers trøster jeg meg med at det i dag er max 10 dager igjen til fødsel, siden jeg kun får lov å gå 1 uke over termin.

Ønsker alle dere andre lykke til fremover også! Og Thumbaline; håper virkelig du får noe 'fornuftig* hjelp på torsdag. Tror jeg hadde blitt ganske fortvila jeg ikke kunne få noe ordentlig svar på hva som skjer fremover, og ikke minst på om du kan få keisersnitt. Virker rart at de ikke sjekker opp dette nå som det er så kort tid igjen!? Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Magen har synket litt og, for på lørdag fikk jeg plutselig veldig god plass øverst i magen. Ingen baby der oppe lenger!

...

Åh, det hørtes deilig ut... :ler: Her kjennes det ut som om hele babyen ligger oppunder ribbeina mine (selv om jordmor påstår hodet ligger ned og er festet) - har en vag erindring om at jeg en gang kunne gå flere hundre meter uten å hive etter pusten :snurt:

Akkurat det med baby oppunder ribbeina er vel egentlig det eneste jeg har å klage på, tror jeg - ellers er formen fin (har jo fremdeles over en mnd igjen, da). Leste en artikkel om "vanlige graviditetsplager" her en dag, og konkluderte med at jeg har hatt utrolig få plager hittil (litt snurt for at jeg ikke har opplevd noen cravings, hadde vært litt fascinerende å plutselig få dilla på sylteagurker eller ..øh, murpuss :ler:)

Masse lykke til til dere som nærmer dere - spennende å kikke innom tråden her nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes deilig ut... :ler: Her kjennes det ut som om hele babyen ligger oppunder ribbeina mine (selv om jordmor påstår hodet ligger ned og er festet) - har en vag erindring om at jeg en gang kunne gå flere hundre meter uten å hive etter pusten :snurt:

Akkurat det med baby oppunder ribbeina er vel egentlig det eneste jeg har å klage på, tror jeg - ellers er formen fin (har jo fremdeles over en mnd igjen, da). Leste en artikkel om "vanlige graviditetsplager" her en dag, og konkluderte med at jeg har hatt utrolig få plager hittil (litt snurt for at jeg ikke har opplevd noen cravings, hadde vært litt fascinerende å plutselig få dilla på sylteagurker eller ..øh, murpuss :ler:)

Masse lykke til til dere som nærmer dere - spennende å kikke innom tråden her nå!

Hehe ja jeg føler mye det samme som deg Frosk! Masse press oppunder ribbeina, men jeg har jo egentlig sluppet billig unna det meste (selv om jeg klager litt til tider.. :sjenert:) Hadde vært gøy med noen cravings her også, ei venninne av meg spurte meg for en stund siden om jeg hadde fått smaken på asfalt ennå, for det hadde nemlig søsteren hennes :fnise:

Spent på å høre hvordan det går med Cuba :)

Virker som om det ikke er så lenge igjen for deg heller Skogtussa! Skal du føde på St.Olavs siden du max kan gå 1 uke over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært heldig gjennom hele svangerskapet jeg også, egentlig. Sluppet unna mye av plagene som mange andre har, selv om jeg nok er litt flink til å klage innimellom ja.. :gjeiper:

Ponine; Nei jeg skal ikke føde på St Olav, men på sykehuset Buskerud (Drammen). Grunnen til at jeg bare får gå en uke over tida, er fordi jeg hele veien har vært i faresonen for svangerskapsdiabetes. Jeg fikk aldri denne diabetesen da gudskjelov, men de behandler meg som om jeg har det..hehe.

Kan ikke si jeg klager over å slippe unna med kun den ene ekstrauka da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ponine; Nei jeg skal ikke føde på St Olav, men på sykehuset Buskerud (Drammen).

Får håpe du får samme jordmor som meg. Hun var helt fantastisk. Vet ikke om det er lov å legge ut navn her men hun het hvertfall Ann Elisabeth.

Noen her som har kontakt med andre barselkvinner i samme området som seg? Helsesøster kommer til oss til torsdag på hjemmebesøk så jeg får vel mer opplysninger av henne da. Hadde vært koselig å truffet andre i samme situasjon. Kan bli kjedelig å være alenemamma i ett år :filer:

Blir spennende å se her framover hvem som føder. Cuba er vel på sykehuset nå. Whos next?????? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får håpe du får samme jordmor som meg. Hun var helt fantastisk. Vet ikke om det er lov å legge ut navn her men hun het hvertfall Ann Elisabeth.

Noen her som har kontakt med andre barselkvinner i samme området som seg? Helsesøster kommer til oss til torsdag på hjemmebesøk så jeg får vel mer opplysninger av henne da. Hadde vært koselig å truffet andre i samme situasjon. Kan bli kjedelig å være alenemamma i ett år :filer:

Blir spennende å se her framover hvem som føder. Cuba er vel på sykehuset nå. Whos next?????? :fnise:

Her i området mitt er vi bare to foreløpig, så ser dårlig ut med barselgruppe... hvis ikke det blir noe tror jeg at jeg skal prøve å komme meg i den åpne barnehagen i løpet av sommeren..og prøve å finne noen der.. Ellers vet jeg at turistforeningen her driver med trilleturer rundt på forskjellige turstier - så kan kanskje finne noen som ikke bor så altfor langt unna der.. :sjenert:

Jeg syns også jeg har sluppet greit unna egentlig, til tross for bekkenlåsningen og ryggplagene.. er bare de siste ukene som har vært slitsomme med halsbrann, tungpustethet og generelt sliten.. jeg har nok sluppet unna litt ettersom hun ligger på tvers over magen her, høyt oppe.. har jo hodet hennes godt under ribbeinet - men ikke sånn direkte oppå lungene som mange sliter med sånn mot slutten.. og heller ikke denne skruingen nedover i bekkenet..

Er bare fryktelig spent på ultralyden min til torsdag altså.. om hun ligger som jeg tror eller om hodet er ned alikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det skjedd en del siden sist ja!!

Gratulerer til dere som har født, og lykke til til dere andre, nå nærmer det seg veldig for mange, ser jeg... :klem:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok her med magen fortsatt, desverre.. Limer inn fra dagboka jeg :)

Etter en ny runde i høyet i går tidlig satt riene i gang igjen, men stoppet opp denne gangen også :snurt:

Begynte i 10-tiden og varte vel til rundt 17 kanskje. Med varierende styrke og hurtighet.

Merkelige greier altså.. Og rimelig frustrerende!

Skal til JM halv ett i dag, så da får jeg høre litt hva hun tenker rundt alt dette.. :)

Ha en fin dag så lenge, alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok her med magen fortsatt, desverre.. Limer inn fra dagboka jeg :)

Etter en ny runde i høyet i går tidlig satt riene i gang igjen, men stoppet opp denne gangen også :snurt:

Begynte i 10-tiden og varte vel til rundt 17 kanskje. Med varierende styrke og hurtighet.

Merkelige greier altså.. Og rimelig frustrerende!

Skal til JM halv ett i dag, så da får jeg høre litt hva hun tenker rundt alt dette.. :)

Ha en fin dag så lenge, alle sammen :klem:

Men det er skikkelig rier du har? ikke sterke kynnere?? Så rart at det stopper opp igjen :klø:

Får håpe JM har noe fornuftig å komme med da! Kjedelig å gå sånn å vente og lure.. Satse på at gullklumpen finner ut av det i løpet av kort tid! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er skikkelig rier du har? ikke sterke kynnere?? Så rart at det stopper opp igjen :klø:

Får håpe JM har noe fornuftig å komme med da! Kjedelig å gå sånn å vente og lure.. Satse på at gullklumpen finner ut av det i løpet av kort tid! Lykke til!!

Ja, det var det når jeg lå med CTG på sykehuset i allefall. Og de i går var ikke noe svakere..

Blir bra å få noen svar fra JM i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det når jeg lå med CTG på sykehuset i allefall. Og de i går var ikke noe svakere..

Blir bra å få noen svar fra JM i dag..

Ja det skjønner jeg! Må være litt slitsomt å gå sånn å lure i alle fall. Jeg hadde MYE kynnere i natt, men vet ikke hvor lenge de varte for jeg snudde bare på meg og sov videre.. men er ikke godt akkurat... men tipper riene er hakket verre ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå annet enn at det må være litt frustrerende å gå sånn i dagesvis, Cuba! Håper du greier å slappe av innimellom og at JM kan være til hjelp. :klemmer:

Jeg var til JM i går og hun målte et SF-mål på utrolige 39 cm! Magen bare vokser og vokser. Mamma prøver trøste meg med at "hun er vel ikke ferdig da..." ;) Mens jeg begynner å grue for hvor stor hun egentilg kommer til å bli før hun bestemmer seg for å komme. Hodet var ikke festet, så hun er i allefall ikke klar enda. Prøvene var fine og formen er ok, men jeg har fryktelig vondt i bekkenet, skambenet og innsiden av lårene. Er mye av det samme som de siste månedene, bare verre. BL har flyttet seg fra bak til foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du om det er babyen som er stor, eller om du bare har mye fostervann feks? Kanskje hun bare er lang også, at ikke hodet nødvendigvis er så stort?

Da mamma gikk med lillebroren min hadde hun så høye SF mål, at legen måtte legge på et ekstra ark for å følge kurven på skjemaet.. og lillebroren min ble 4.2 kg til slutt... Så det var jo ikke så ille som en kanskje skulle trodd utfra SF målene...

Mine SF mål er jo ganske lave - men babyen ligger langt inne så det påvirker jo også målene... Kan hende babyen din ligger langt ute og drar opp målene litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JM var vel ikke så mye til hjelp, men er vel begrenset hvor mye de kan gjøre også :P

Selv om det helt sikkert er pga at riene blir framprovosert av sengekos at de stopper, er ikke rier helt unødvendig.

Satser på en rolig kveld i sofaen i dag med pizza og så prøver vi med en ny runde i morgen tidlig :fnise:

Regner med riene setter i gang igjen, men at de stopper ut over dagen denne gangen også. Men det får heller være.

Etter det venter vi nok noen dager tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra SF-mål på deg ja, Missiw :P

Mitt var i dag på 36 cm.. I følge JM får jeg en helt passelig baby mtp størrelse. Ikke spesielt stor og ikke spesielt liten. Blir spennende å se når hun kommer. Både mannen og jeg var under 50 cm da vi ble født, så tror vel egentlig ikke hun blir noe særlig mer enn 49-50.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

UL`en før jul viste at hun har normalt hode, men kroppen er ca 20% over normalen. Jeg hadde visst bra med fostervann. Lengden ble ikke målt, men faren var 54 cm når han ble født og hun føles lang. Jeg synes at hun ligger langt ut i magen og presser ryggen utover på en måte. Har rompa hennes godt oppi ribbena og hodet nesten ned i bekkenet. Alt dette virker vel inn... :sjenert: Heldigvis er jeg ganske lang.

Blir kanskje en UL til om et par uker og så får vi se hva som skjer, men da begynner det å nærme seg termin. Det som har fått meg litt tankefull er at flere har nevnt KS, noe som ikke frister. Men så lenge det ikke kommer fra JM får jeg bare forholde meg til at jeg skal føde normalt når hun bestemmer seg for å komme.

I morgen vet du forhåpentligvis mere om hva som skal skje, Thumbalina!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våken ja. Tror hun sover nå, oppå meg. Satser på noen timer søvn før helsesøster kommer. Skal helt klart sove på dagen imorgen. Er jo altfor kaldt å gå ut. Natta jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, det var tidlig Puserjenta! Jeg følte jeg var oppe tidlig i dag.. :fnise: Skal være på sykehuset klokka ti, så tenkte det var greit å komme litt tidlig i gang her hjemme. Håper bare snuppa ligger litt rolig i dag, sånn at vi kan se noe på bildene! Hun pleier jo å veive rundt seg helt vilt når jeg får den kalde UL gelen på magen.. samme med doppleren hos JM.

Var ute å spiste med mannen i går, også på kino.. og da jeg var på kinoen følte jeg meg plutselg litt våt/klam mellom beina.. ble litt sånn.. Oi, hva skjedde nå? Men var på do etterpå og det kom ikke mer i alle fall.... hadde nesten krampe bak i ryggen på venstre side, og mye kynnere - men var nok fordi jeg satt for mye stille i en posisjon...

Veldig spent på ultralyden i dag altså. Spent på hvordan hun ligger nå...og hva de syns om det. Har fått "statment" fra kiropraktoren om de bekkenproblemene jeg har hatt, så håper det teller litt med i vurderingen.

Gøy å høre hvordan det går videre med dere Cuba! og Missiw med stor baby - godt å høre at hodet er normalt da. Da ligger vel alt til rette for vanlig fødsel? Mamma mente foressten at fødselen med lillebroren min (som var på den str du snakker om) var den letteste... selv om jeg og broren min var mindre.. og det er 9 år mellom de to siste fødslene.. så er ikke alltid str på ungen har så mye å si for fødselsopplevelsen.

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...