Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

jeg fikk time dagen etter jm kontroll sist uke, da magen hadde flatet ut litt mer.. men det kan jo være stor forskjell fra sykehus til sykehus ja.. og det var nok fler folk på jobb forrige uke enn denne her.. (men jeg rakk jo aldri den timen da)

Tviler på at det går så fort her i gården hvis det skulle skje noe.. hun ligger jo omtrent på tvers - helt oppe ved ribbeina mine sånn ca... så er ikke noen kroppsdeler som er i nærheten av å være i nedi bekkenet.. så skjer det noe så stopper de nok riene, også blir det ks..

Satser på at hun holder seg plass to uker til =) Er 37+6 på neste kontroll, så er fortsatt 3 uker unna termin da.. satser på at det går greit =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp alle sammen.

Kontrollen idag gikk bra, ingen forandring. Hun ligger med hodet ned, men om det er festet eller hvor langt ned hun er sa ikke legen noe om. Nå spurte jeg heller ikke da. Blodtrykket er stabilt, jeg har spor av proteiner i urinen, grasalt vondt i symfysen når jeg går men ellers tipptopp her.

Det morsomste hos legen idag var at hun ene legesekretæren bare så på meg lenge og småristet på hodet. Hva gjør du her sa hun...hehe....

Jeg skal da klare å komme meg over til 2010.

Det blir nok keistersnitt på deg Thumbalina. Og hvis det blir det så er det ca 14 dager før termin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp alle sammen.

Kontrollen idag gikk bra, ingen forandring. Hun ligger med hodet ned, men om det er festet eller hvor langt ned hun er sa ikke legen noe om. Nå spurte jeg heller ikke da. Blodtrykket er stabilt, jeg har spor av proteiner i urinen, grasalt vondt i symfysen når jeg går men ellers tipptopp her.

Det morsomste hos legen idag var at hun ene legesekretæren bare så på meg lenge og småristet på hodet. Hva gjør du her sa hun...hehe....

Jeg skal da klare å komme meg over til 2010.

Det blir nok keistersnitt på deg Thumbalina. Og hvis det blir det så er det ca 14 dager før termin??

Så flott at alt er bra da! Har du noe magebilde å dele eller? Hva er SF målet ditt nå?? Blir jo nyskjerrig når du får sånne kommentarer :fnise:

Tror de beregner ks 7-10 dager før termin.. så rundt 13 januar i så fall... men får se hva det blir til etter sjekk den 4... det er vel termindatoen din det? Spennende å se hvilken dato du ender opp med til slutt der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt noen bilder (kommer nok ikke til det eller) Men tror jeg husker at hun målte meg til 35 cm idag. Vokst en cm siden forrige uke. Men magen min er stoooor.

Tenk at om 3 uker er jeg nesten garantert ikke gravid mer. Har store problemer med å se det for meg. Men gleder meg så utrolig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt noen bilder (kommer nok ikke til det eller) Men tror jeg husker at hun målte meg til 35 cm idag. Vokst en cm siden forrige uke. Men magen min er stoooor.

Tenk at om 3 uker er jeg nesten garantert ikke gravid mer. Har store problemer med å se det for meg. Men gleder meg så utrolig :rødme:

Ok, jeg hadde 32 i SF mål i dag. Men jeg syns alltid magen min er så liten når hun måler.... på ettermiddagene er jeg jo mye større! og magen flater ut en del når jeg lgger meg ned... har kanskje noe med leie å gjøre?

Ja - er rart at vi nærmer oss slutten her! Men blir sikkert utrolig deilig å begynne på neste fase :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser bare frem til å bli ferdig jeg nå å møte lillegutt. Begynner å bli lei for magen er diiger nå og det gjør vondt her og der. Føler meg til tider handikappet :fnise:

Har fått kjøpt de siste julegavene i dag så nå kan det bare slappes av. Gleder meg sånn til jul, se gleden til lillejenta når hun åpner gaver osv. Så får vi se hvordan hun reagerer på julenissen, hadde vist vært livredd i bhg da de hadde hatt besøk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :)

Føler meg ikke så voldsomt stor jeg.. :roll: Selv om symfysemålet ligger på det grønne feltet over den røde streken blir folk stadig overrasket over hvor liten jeg ser ut.

Merker jo at magen er der og føler meg mye større og tyngre enn før, men er ikke lei av den enda.

Gleder meg veldig til å møte lillejenta vår da :jepp: Utrolig spent på når hun kommer - om en dag eller fire uker..? Umulig å si! Men hun blir uansett ikke prematur da :hoppe:

Ønsker dere alle sammen en herlig jul!! Håper dere koser dere med magene også disse siste dagene og ukene. Og med babyene dere som allerede har født :rødme:

Følger med her inne selv om jeg ikke er den mest aktive :)

Særlig spennende med deg, Thumblina! Håper hun venter med å komme til etter kontrollen da, selv om det helt sikkert går kjempebra uansett! :jepp:

Juleklemmer fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul, alle sammen! :nissekonekyss:

Vi går virkelig noen spennende uker i møte nå!

Her er alt som "normalt"; sover litt dårlig, har masse kynnere og murringer, BL er ok, men ryggen blir fort sliten hvis jeg går masse, og magen er stor og tung, men jeg er ikke lei enda. Har stresset minimalt før jul, da julegavene har vært klare en stund og det er vel det meste av barneutstyret. Koser meg med masse liv og romstering, og at kjære har juleferie ut året.

Var på kontroll for noen dager siden og alle prøver var fine. Vekstkurven har flatet ut litt og det er jeg glad for, da vi allrede ligger langt over kurven. Hun ligger med hodet ned, men det ligger langt oppe, så her skjer det nok ikke noe med det første. Legen sa at fordelen med å ha et stort barn er at jeg ikke trenger å gå så lenge over tiden, men hun kommer vel når hun er ferdig tenker jeg.

Noen som forbereder seg til fødselen med noen "smarte triks" eller kjærringråd, forresten? :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul!! Veldig spent på om det skjer noe hos noen i romjula her! Vi har jo noen kandidater med termin ganske tett inn på nyåttårsaften! Lykke til alle sammen! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul, alle sammen! :nissekonekyss:

Noen som forbereder seg til fødselen med noen "smarte triks" eller kjærringråd, forresten? :nisseblunk:

God jul alle sammen :gave:

Jeg har litt jordnøttolje som jeg bruker på kvelden ( er ikke så flink til å tøye, da jeg syns det er litt rart :sjenert: ) Ellers tar jeg det med ro for å ikke sette i gang noe. Fikk beskjed av legen at hvis jeg stresset for mye kunne hun komme ut før tiden. Så stussen er plantet i sofaen og vi har invitert oss selv bort i julen sånn at vi skal slippe å lage mat og være vert og vertinne.

:nissevink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stussen er plantet i sofaen og vi har invitert oss selv bort i julen sånn at vi skal slippe å lage mat og være vert og vertinne.

Samme som her! Deilig det assa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg tør ikke drive på med noen sånne kjerringråd eller smøring.. vil ikke sette i gang noe før tida.... :sjenert: Men får se etter 4 januar... hvis det blir hodefødsel så blir det tøying og smøring her! Vil helst unngå å revne noe hvis det går an å unngå..

Jeg skal også bare ta det med ro i jula - har ikke skuldre/rygg til noe annet uansett - så blir middag hos svigers i morgen og hos mamma og de første juledag. Deilig å få alt servert :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danser: Hei!

klarte å skrive på feil sted istad, så jeg skriver det her igjen!

Fått melding av sambo til Puserjenta, vannet har gått og de er på sykehuset nå for å få vite hva som skjer! Tante her vet ingenting om veene har startet, eller noen ting.... :sjenert:

jeg blir snart tante :) :rødme:

:danser::danser::danser::danser::danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh så spennende med Puserjenta! Gleder meg til å høre med nyheter her!!! Håper Tante holder oss oppdatert =)

Jeg har vært ute å gått i snøen i dag - kjempedeilig med frisk luft, selv om jeg møtte en del folk som ble skeptiske da de hørte hvor langt jeg var på vei.. tror de var redd for fødsel i skiløypa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen:). Ikveld kl 1950 fødte puserjenta en velskapt liten prinsesse :) alt står bra til med mor og barn:) har ikke fått lengde og vekt , men det kommer:) klem fra stolt tante. :):):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo igjen:). Ikveld kl 1950 fødte puserjenta en velskapt liten prinsesse :) alt står bra til med mor og barn:) har ikke fått lengde og vekt , men det kommer:) klem fra stolt tante. :):):):)

Åh så gøy!! Grattis Puserjenta!!!!! :klemmer: og grattis til Tante =) Gleder meg til videre rapport =) Håper på bilde på PM etterhvert??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...