Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Hva er det med disse jentene våre??? Ekstremt dårlig stedssans på de.... Håper hun snur seg!

Kjenner du selv at hun ligger feil? Jeg kjenner foreksempel godt at hodet er oppover på skrå...

Jeg håper hun snur seg eller at de klarer å snu henne hvis de vil det. Skjønner ikke hva det er med de...kommuniserer de på en hemmelig måte? :fnise:

Jeg kjenner ikke at hun ligger feil, for det vi har trodd har vært rumpa har vært hodet...så gode leger er vi :filer:

Så det blir spennende på ul til torsdag.

Mammaen min hadde vel ca samme fødesel samme som moren din Thumbalina. Jeg ble tatt med sugekopp og dyttende jordmødre på magen til mamma. Ikke noe som frister hvis rompa kommer først. Uansett hvor mye epidural de tilbyr meg.

Mangler stelleveske jeg. Men finner ingen fine, og de fine jeg har funnet har virkelig kostet en liten formue. Kanskje jeg ender opp med Kiwipose :shoppe: baglady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg skal kjøper Allerhand (?) stelleveske.. de har 30% rabatt på Barnas Hus 15 desember! Men skal ha den i helt sort. Da kan mannen også bruke den uten å se ut som en klovn :fnise:

Jeg tror ikke jeg tør snuing.. det høres så skummelt ut syns jeg!

Vedlegg fjernet, se reglene om kopibeskyttet materiale.

-vimse

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått noe ca vekt på jentene deres da?

På mitt sykehus er vektgrenssen for å føde i sete 4kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått noe ca vekt på jentene deres da?

På mitt sykehus er vektgrenssen for å føde i sete 4kg.

Jeg antar at de foretar måling på ultralyden til torsdag. Men på 3d var hun veldig gjennomsnittlig, så er ikke det rundt 3.5???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel 3.5kg som er gjennomsnittlig til termin ja.

De sjekker det nok nøye på kontroll ul tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også beskjed om at hun helt sikkert kom til å havne på gjennomsnittet... jeg var litt spent på dette siden jeg var 3.8ca og mannen 2.8 ca... vi er jo i hver vår ende der hehe...

men som JM sa.. hun har enda 6 uker igjen å vokse på frem til termin så vanskelig å si noe om str enda.. men hun så ikke noe unormalt i alle fall..

har lest en del om setefødsel nå, og tror ikke jeg klarer å "kvinne" meg opp til det... :sjenert: Tror jeg kommer til å bli så stressa at det ikke sunt for verken meg eller frøkna her... :tristbla: Selv om jeg har lest masse fine fødselshistorier om det... men er noe i meg som sier nei... men har god tid på meg da.. og forhåpentligvis blir det ikke aktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt at du ikke vil troppe opp på føden full av usikkerhet og stresset som få, Thumbalina! Det er vel ikke akkurat rette tidspunktet for å sjekke hvor mye du takler. Håper du finner ut av det snart, så du slipper å bekymre deg mere enn nødvendig.

Har fant de frøkena med hodet ned for fire uker siden, men for to uker siden hadde hun mest sannsynlig snudd seg. Nå tror jeg hun ligger med hodet ned igjen og muligens litt på tverra på natta. Hos meg har det vært vanskelig for JM å finne ut hvordan hun ligger pga vevet i magen og magemusklene mine. Har ikke tenkt så mye på hvordan hun ligger nå mtp fødsel, da hun kan snu seg mange ganger ennå.

JM har ikke nevnt noe om vekta til litja.

I ettermiddag har kjære og jeg ligget på sofaen med hver vår "Fødselsboken". Grei lesning det da. Litt mere utfyllende enn kurset med JM på noen områder, men jeg ville ikke ha vært for uten det! Jeg har også lest "Hvordan ammer du ditt barn" i dag, siden vi skal se ammefilm og til JM på torsdag. Begynner å føle meg klar nå, selv om jeg gjerne vil gå tiden ut og kanskje lese litt mere. ;)

Vi fikk med matchende stellebag når vi kjøpte vogna vår, Emmaljunga Duo Edge. Har kikket litt på andre bager og det er helt vanvittig hvor mye de kan koste bare fordi det heter "stellebag". Ei stor veske med godt med lommer gjør vel strengt tatt samma nytta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dersom en har en stor veske med skulderstropp så funker nok det også. Jeg har ei stor veske jeg tenkte på å bruke - men den har ikke skulderreim, så får ikke festet den på vogna på noe vis.. så må ha den under... og det er litt styrete.. ser for meg at det blr vått også under der.. og ikke minst skittent... + at mannen ikke vil bruke "veske" hehe.. så vi har gått på leiting etter noe som ser litt mer unisex ut.. han skal jo ha 3 mnd av permisjonen, og vil ikke gå med dameveske da :fnise: Skjønner jo det forsåvidt... Allerhand har noen som ser ut som sånn messenger veske, i helt sort. Og den koster rundt 500 når den kommer på tilbud... Fant ut at 500 er grensen min for stelleveske.. syns det er mer enn nok!

Har en bekjent som skal til fødselssamtale og UL pga seteleie neste uke, så er spent på hva slags holdninger hun møter på sykehuset.. det hjelper jo ikke om jordmora vår er positiv til keisersnit.. eller til at vi kan velge selv da... hvis de på sykehuset ikke er det.. så er veldig spent på hva slags inntrykk hun sitter igjen med etter det møtet. Hvis ikke han har snudd seg før det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke kjære har villet gått rundt med dameveske heller. :fnise: Men 500,- er ikke ille!

Litt kjekt at du kjenner noen i samme situasjon da, Thumbalina! Håper de hører på ønskene dine, og allerhelst at hun legger seg riktig til!

Jeg har lekket i natt! :sjokk: Etter å ha lest om amming i går, så har jeg sikkert drømt om det og åpnet slusen... Skjønte ingenting når jeg våknet litt våt og med flekker på lakenet, men greide å spore meg fram til synderen; høyre pupp! Det har heldigvis sluttet nå og jeg håper at det ikke gjentar seg før litja har kommet til verden! Det frister ikke å begynne med nattbh og ammeinnlegg nå, liksom.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har denne stellevesken:

http://barneshoppen.no/index.php?main_page...86d1e236115d8c8

Den er veldig grei når man er på besøk hos noen som ikke har barn. Så har vi alltid med en stol snuppa kan sitte på. Den er ikke veldig stor da, men rommer fint en del bleier, våtservietter, klær, leker, plastposer til brukte bleier osv. Den er litt dyr (jeg kjøpte på salg i fjor da) Men er jo to ting i ett, og man har som regel med stelleveska når man skal noen plass.

Håper alle babyene kan ta til fornuft og snu seg riktig vei. Skal på kontroll hos jordmor igjen neste tirsdag. Og da skal hun kjenne på hvordan han ligger igjen. Håper han ligger med hodet ned da. Har ihvertfall ikke lyst på keisersnitt. Så om rumpa er ned, håper jeg mer på at det vil gå fint med setefødsel enn keisersnitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja håper virkelig disse småttisene deres kan snu seg riktig vei før fødsel gitt!

Så kjekk ut den stelleveska di, Capricorn!

Jeg kjøpte stelleveske i samme merke som vogna (har Simo kombivogn). Helt enkel, svart veske med et par lommer og stellematte oppi. Tror jeg betalte 599 kr for den. Er helt enig med den av dere som nevnte at prisen skyter i været bare fordi det heter "stelleveske"..

I går var jeg på kontroll igjen da, både hos jordmor, ultralyd og indremedisiner. Blodsukkeret mitt er såpass bra, så jeg skal til han neste uke også, for så å avslutte, siden jeg antagligvis allerede har nådd "toppen" av blodsukkeret mitt, og det ble jo aldri høyt! Det er jeg veldig fornøyd med altså:)

Ultralyden var selvsagt koselig, men legen klemte så lenge over navlen min for å prøve å se navlestrengen til vesla..endte opp med at jeg ble skikkelig uvel, og måtte legge meg over på siden og greier.. :sjenert:

Jeg spurte om de kunne si noe om hvor stor hun kommer til å bli, og sånn det så ut nå, så blir hun gjennomsnittelig, ca 3,5 kilo.

Vekta mi går opp og ned fortsatt. På forrige kontroll for 14 dager siden hadde jeg gått ned 2 kilo, og i går hadde jeg lagt på meg 3. Har vel lagt på meg tilsammen ca 3-4 kilo da. Kan bli spennende å se hvor mye det blir denne siste måneden.. :)

Håper denne siste måneden går like kjapt som de tidligere månedene, for nå gleder jeg så veldig mye til hun kommer! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at blodsukkeret ditt er fint! Og siden babyen er på gjennomsnittet så lover jo det veldig bra =)

Skjønner godt at du ble uvel når de presser rundt navlen.. jeg syns det er utrolig sårt akkurat der... er visst det eneste punktet på magen at det ikke er fettlag mellom livmora og huden.. (eller noe i den duren) skinnet er i alle fall mye tynnere der enn resten av magen.. så det blir skikkelig sårt der av og til.. klarer ikke gå med strømpebukse opp over navlen feks.. Frøkna mi ligger jo med ryggen mot navlen min, så når hun strekker på seg så går det rett på det punktet.. er vel som hos dere andre som har riktig stilling, at de ligger å gnager på et sted hele tiden.. er vel ikke så godt det heller.. :sjenert:

Så deilig å ikke ha gått opp noe særlig.. jeg er på pluss 12 kg, og begynner å føle meg ganske stor og "puffy".. er veldig uvant å være større enn vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:danser: hodeleie :duskedame:

Da slipper jeg å bekymre meg mer enn nødvendig.

Åh grattis!! Håper hun har festet seg der da, så du slipper å tenke noe mer på dette fremover! For en lettelse..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper litt for hodeleie Puserjenta! :hoppe: Håper alle våre små minier snur seg riktig vei når den tid kommer :)

Endret av Ponine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper litt for hodeleie Puserjenta! :hoppe: Håper alle våre små minier snur seg riktig vei når den tid kommer :)

Takker :enig:

Jeg driver å venter på at flere skal poppe. Vi nærmer oss med stormskritt, og alle er vel innenfor grensen for hva som er trygt?

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kunne hvertfall ikke tenkt meg å født nå, alt for tidlig. Hadde fått rimelig panikk hadde det skjedd noe nå. Så her skal det ikke poppes før tidligst i slutten på januar da jeg er 38 uker. Men mange av dere nærmer det seg jo veldig for, kjempespennendes :)

Var hos legen på onsdag jeg, hodeleie her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei håper virkelig ikke det blir noe popping her før etter nyttår! Spesielt når jeg ikke har bekreftet leie skikkelig.. jeg er nemlig ganske uenig med jordmor.. tror absolutt ikke det er noe seteleie.. heller ryggeleie.. :fnise: Så jeg håper jeg får UL etter neste kontroll sånn at jeg kan få litt svar på ting. Skjønner ingenting av hvordan hun ligger jeg... men hodet er nå i alle fall på på skrå opp under høyre ribbein.. begynner jo å lure på om jeg har ei deformert livmor eller noe som ikke vil strekke seg oppover.. bare sidelengs.. :gjeiper:

Godt at det er flere her som har fått bekreftet hodeleie da! Da venter vi bare på at noen skal feste seg.. er jo et par med termin rett etter nyttår! Spennende å se hvem som blir førstemann ut!

Her er de som har termin første uka etter nyttår:

Terminliste:

* Baillie: 2 januar

* Puserjenta: 2. januar

*~Capricorn~: 4.januar

* Hilma P: 7 januar

* Skogtussa: 8.januar

Dere er jo snart innenfor termin :jepp:

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nærmer seg for mange her nå ja :jepp:

Jeg er innenfor termin 1. juledag, men håper det ikke skjer noe før til 2010 da :P

Selv om jeg ikke er så aktiv her følger jeg med hver dag! Krysser fingrene for at det ordner fort seg ang. leiet Thumblina! Særlig at dere finner en løsning som du føler deg trygg på :)

Ha en fin lørdagskveld alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...