Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den lille prinsessen var 50 cm lang, og veide 3580 g :) Mor er oppe og går alt, og er visst i fin form! :)

Har ikke fått et ordentlig bilde av bebisen, og må vel spørre den nybakte mammaen først om jeg får lov :P:sjenert:

:rødme: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER MED EN PERFEKT BABY! :strix:

Godt å høre at mammaen er i fin form!

Gratulasjoner også til den nybakte tanten som har holdt oss oppdatert! :heiajente:

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med den søte lille jenten!! :tommelsmil:

Så spennende at det faktisk begynner å komme babyer nå (det må jo bety at det ikke er så lenge igjen her heller...! :overrasket:)

Skal til kontroll i morgen, syns egentlig kontrollene er ganske... bortkastet tid, for å være ærlig. Sist var jeg hos fastlegen, det foregikk omtrent slik: "Du har ingen spesielle plager nei, men det var bra, vil du ha mer sykemelding? Ikke det nei. Nei da får vi vel høre på hjertelyden, den var flott ja, neida jeg kan ikke kjenne etter leie det er for tidlig det (i uke 30... særlig at det er for tidlig!), nei men da snakkes vi om noen uker, da". Veldig givende, og hele seansen tok vel en ti minutters tid. Jordmor er mest opptatt av å snakke om barnebarnet sitt, og om strikking. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. blir litt mer ekte at jeg har en sånnen i magen når jeg ser andres helt nye verdensborgere... :rødme: Vi satt opp sprinkelsenga i går kveld - og er jo så morsomt å legge på sengetøyet. Dyna dekker bare halve sengen, og lille frøkna kommer jo bare til å rekke til midt på dyna igjen.. :rødme:

Blir litt mer ekte når tingene kommer på plass rundt meg her, og ikke minst når så mange her begynner å få babyene sine på utsiden.. spes Puserjenta som jeg har fulgt fra to blå.. Blir plutselig mer ekte at SNART er det min tur også...

Magen min blir strammere og strammere, og det er tyngre å bevege seg enn før. Merker at hvis jeg ligger ryggen eller går at hun har lagt på seg en del.. mye tyngre klump inni der enn før.

Jeg syns også kontrollene er rimelig kjedelige... er litt sånn bla bla bla... og siden jeg ikke har noe spesielt å ta opp så blir det litt sånn rullebånd opplegg... syns ikke hjertelyden heller er så interessant siden jeg kjenner masse bevegelser hele tida.. så er ikke nervøs for at det skal være noe galt.

Men nå er det heldigvis ikke så mye flere kontroller og uker igjen. Neste er 4 januar - og kanskje siste vanlige kontroll for min del.. Håper jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som min lege det, Frosk. Får ingenting ut av kontroll til legen og jeg føler ikke akkurat at hun er helt 100% sikker på det hun driver på med. Heldigvis er JM topp! ;)

Jeg har fått strekkmerker i "julegave". Det begynte med to lyse striper nedenfor navelen 1.juledag, og så har det bare økt på. Prøver å ikke å bry meg så mye om "æresmerkene", men faktum er at det faktisk er ganske vondt. Smører og smører, men det er vel bare å innse at hormonene bestemmer... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som min lege det, Frosk. Får ingenting ut av kontroll til legen og jeg føler ikke akkurat at hun er helt 100% sikker på det hun driver på med. Heldigvis er JM topp! ;)

Jeg har fått strekkmerker i "julegave". Det begynte med to lyse striper nedenfor navelen 1.juledag, og så har det bare økt på. Prøver å ikke å bry meg så mye om "æresmerkene", men faktum er at det faktisk er ganske vondt. Smører og smører, men det er vel bare å innse at hormonene bestemmer... :sukk:

Jeg har mistenkt strekkmerker maaange ganger, for det svir og prikker - og jeg smører smo en gal fordi det svir.. men har foreløpig ikke sett noen som har kommet frem.. men mulig det kommer frem når mageskinnet blir løsere igjen etter fødselen..

Ja ja.. tar det ikke så tungt jeg heller.. flyr ikke rundt i bikini foran hvem som helst uansett jeg så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det går an å si at en ikke vil planlegge keisersnitt så langt unna termin som 7-10 dager...

altså om jeg får påvist seteleie/skråleie på neste kontroll, kan jeg da gå frem til termin i håp om at hun snur seg - også føde normalt.. og hvis rier skulle starte kan de da stoppe de og så ta ks den dagen? eller hvis vannet går...

Noen som vet om det går an? Er jo noen småtroll som snur seg siste uken før termin, og da er det jo synd å avtale ks 10 dager før.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer kjempemye til Puserjenta med den lille! :rødme:

Jeg sitter her på årets nest siste dag og kjenner jeg blir mer og mer lei! Tar meg av og til i å ønske at den lille skal komme for tidlig så jeg blir ferdig, men så prøver jeg å riste det av meg. Vil jo egentlig helst gå til termin! Jeg føler meg gigantisk og tung selv om jeg bare har gått opp 8 kg og folk sier jeg har ganske liten mage, det er vanskelig å bevege seg og jeg har masse kraftige kynnere! Jeg blir dårlig når jeg ligger i andre stillinger enn på høyre siden, jeg sover dårlig om natten pga spark og hikking hos mini og nesen er potte tett hele tiden! Men det finnes vel de der ute som har det verre enn meg så jeg kan vel ikke klage ;) Har heldigvis sluppet unna bekkenløsningen da! Den lille lå med hodet ned på forrige kontroll så jeg håper det forblir slik. Kjenner iallefall mye mer bevegelse og spark oppe ved ribbeina enn i bekkenet.

Men alle plager blir nok verd det når den lille melder sin ankomst :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også lei nå, men syns heldigvis dagene/ukene går veldig fort. Ikke lenge igjen hvertfall. Er jo et helt proskjekt bare det å skulle snu seg i senga :fnise:

I går satte vi opp seng til mini, ble så fint atte.

Jeg skal til jordmor i dag kl. 12. Spent

Mann og barn skal også være med da de har ferie fra jobb og bhg :)

Tenk fredag er det 1 januar, wow hvor har dette året blitt av. Følte nettopp det var sommerferie og jeg sto med positiv test i hånda.

Håper alle får en flott nyttårsfeiring i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i grunnen ikke lei, jeg - altså, det er kjedelig med løsning & låsning i bekkenet, og å ikke kunne bevege seg som normalt (savner å gå skikkelige turer!!!) men sånn bortsett fra det har jeg ingen plager. (Eller - jeg savner veldig å kunne sove på magen!!! Hehe) Magen er ikke så stor, og den trives jeg egentlig godt med :ler:

Var hos jordmor i går, babyen ligger med hodet ned (og hodet er festet) - var litt spent på hvordan den ligger her inni, siden legen nektet å kjenne etter leie på forrige kontroll :jepp:

Ha en fin nyttårsfeiring, alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er i grunnen ikke lei, jeg - altså, det er kjedelig med løsning & låsning i bekkenet, og å ikke kunne bevege seg som normalt (savner å gå skikkelige turer!!!) men sånn bortsett fra det har jeg ingen plager. (Eller - jeg savner veldig å kunne sove på magen!!! Hehe) Magen er ikke så stor, og den trives jeg egentlig godt med :ler:

Var hos jordmor i går, babyen ligger med hodet ned (og hodet er festet) - var litt spent på hvordan den ligger her inni, siden legen nektet å kjenne etter leie på forrige kontroll :jepp:

Ha en fin nyttårsfeiring, alle sammen :)

Når har du termin?

Ser deg ikke på terminlista

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å få små kramper nedover lysken.. varer bare noen få sekunder, men få så vondt det er! Aner ikke hva det er.. tenkte først at jeg var støl etter gåturen min i høy snø.. men det er jo tre dager siden, så bør jo gå over snart..

I natt sov jeg endelig litt greit, det var deilig det! Men fy som jeg savner å ligge på magen, og bevege meg fritt som jeg vil - og ikke bare det lille kroppen tillater meg... tar meg selv i å være misunnelig på folk som jogger (og jeg hater å jogge! :fnise: )

Har lagt på meg 15 kg til nå, og føler meg ganske "blubbete" for å være ærlig.. liker ikke det at jeg er tykkere i ansiktet.. men ikke så mye å gjøre med det! er vel sånn det er å være høygravid..

Håper i det lengste at frøkna får snudd seg så jeg slipper unna ks.. men kjennes som at sparkene fortsatt er langt nede og på sidene, ikke noe øverst..

Grattis til dere som har festet hodet! må være deilig å vite at alt er som det skal!

Er spent på om det blir noen nyttårsbarn nå!! Er fullmåne i morgen kveld!! og vi har jo et par på lista som har termin i løpet av neste uke... Nå tjustarta jo Puserjenta litt men :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen :goodbye:

Tusen takk for alle hilsner, det varmer vet dere :rødme:

Tulla er helt nydelig med god lungekapasitet.

Godt å være hjemme igjen med lille prinsessa. Nå sover hun godt i vognen sin på stua, helt i koma faktisk, hehe.

Ble ikke 2010 barn på meg nei, men er utrolig glad jeg er ferdig. Så nå prøver vi å lage noen rutiner, og jeg er veldig glad for at sambo skal være hjemme i to uker. Selvom jobben prøvde seg med litt tull der ja. Tydelig at de ikke kan reglene godt nok, men da er det greit å være god på google :fnise:

Godt nyttår til alle dere :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ei skjønn lita jente du hadde fått puserjenta, tipper dere storkoser dere nå ja. Veldig spent på hvem nestemann er :)

Alt var tipp topp hos jordmor i dag, men hun kommenterte at jeg hadde mye fostervann, noe som var positivt da. Ikke rart jeg jeg føler meg diger :fnise: Og lillegutt ligger fremdeles rett vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...