Puserjenta Skrevet 24. september 2009 #221 Del Skrevet 24. september 2009 1700 kr var jo kjempedyrt. Beltebasen til Britaxen koster 600 på barnas hus. Så antar at vi kjøper den der. Sambo kjøpte Avent manuell brystpumpe på Boots til meg. (og shampoo og mascara da)Han bryr seg ikke døyt. Han kjøpte også startsett til babyen fra Dunnes (body, pysj, bukse, genser, lue, votter og smekke) veldig søtt. Så nå må jeg snart sette opp liste over alt (det lille) vi har og handle inn resten. Tør ikke ta sjansen på at man får så mye i gave som alle sier, vet jo aldri. Er jo tross alt vinterbarn dette, trenger varme klær ikke bare søte bodier uten arm. Skulle gjerne reist en tur selv. Shoppet masse søte små plagg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtussa Skrevet 24. september 2009 #222 Del Skrevet 24. september 2009 Så koselig at mannen har shoppa litt da! Mannen her i huset syns også det er stas å handle litt til jenta vår. Jeg kjøper stort sett litt klær innimellom, mens han har kjøpt forskjellige babyleker, bamse, pekebok og lignende..Ikke at hun vel trenger så mye av det i begynnelsen, men jeg syns det er kjempefint at han koser seg med sånne ting jeg.. Vi har fått handla inn litt greier nå vi også..Kjøpte bilsete og base på Babyshop. Tenkte vi fikk slå til siden de hadde 20 prosent på alle bilseter. Endte opp med et sete fra Britax/Røhmer. Sparte 600 kr! Kjøpte også et stellebord med balje som vi kan bruke på badet. Vi må ha et sammenleggbart, for badet vårt er ikke større enn et bøttekott Ble også litt småtteri som regntrekk til vogna, ullbody og ltt sånt.. Driver og saumfarer Finn.no også, for å finne seng, stellekommode og litt annet forskjellig. Var en tur innom Ikea og kikket på barnemøblene der, men fant ingenting jeg likte, bortsett fra et par barnelamper som vi plukket med oss. Syns det er helt vilt at det bare er 3,5 måned igjen til termin! Hvor blir tiden av?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 24. september 2009 #223 Del Skrevet 24. september 2009 Åh så utrolig gøy å få det på dvd - det skulle jeg gjerne ha hatt ja! Sikkert kjempekoslig å se på senere! Grattis med gutt! Var på tide at det kom noen flere gutter med i gjengen her Ja, kjempekjekt å ha det på dvd, fikk det med lillejenta også. Kjekt å se på i ettertid Ja, nå var det godt med litt flere gutter her siden flertallet venter jente ______________________ Etter at jeg henta lillejenta i barnehagen reiste vi ut på kjøpesenter å koste oss litt siden pappaen skulle jobbe overtid. Kjøpte et blått helseteppe og 2 plagg på salg, kunne ikke dy meg Jammen rart å kjøpe blå ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 24. september 2009 #224 Del Skrevet 24. september 2009 Vi har kjøpt MaxiCosi stolen av en bekjent (500kr) - men rart at basen til den er så vannvittig mye dyrere enn Britax sin?????? Skal ikke ha isofix en gang.. bare den vanlige beltebasen... hmm.. spurte på både Barnas Hus og en annen butikk og det var 1698 på begge steder.. Vi har kjøpt stellekommode på finn - kjempefornøyd! Den ser helt ny ut, og kosta oss 300 kr!! Helt utrolig deilig! Skal bare ha ny pute på toppen... trenger egentlig ikke, men har lyst på en egen en siden ungen tross alt ligger kliss naken med diverse kroppsvesker oppå der.. Blir ikea tur på oss i helga.. skal ha kjøkkenstol, seng, lamper, sengetøy, madrass, overmadrass, trappegrind etc... sparer oss noen tusen det altså! Skal bli koslig å gå å shoppe litt sånne ting sammen med mannen =) Mamma var innom i dag med litt tøy hun hadde kjøpt hehe... hun klarer ikke holde seg.. to kjempefine bukser i lilla velur, og et par bodyer og en pysjamas. Overstolt over at hun skal bli mormor til ei jente :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 25. september 2009 #225 Del Skrevet 25. september 2009 Skjønner godt at hun er stolt, blir veldig koselig med jente. Også finnes det så utrolig mye fine jenteklær. Bittesmå kjoler og skjørt. Syns også det er rart at basene er så forskjellig i pris. Nå er britax beltebasen satt ned fra 999 til 699, så kommer nok til å kjøpe den. Jeg tar nok en tur på IKEA i høstferien jeg, se om jeg får med meg mamma og søster Trenger overmadrass, tisselaken og bare kikke litt rundt Finner alltid masse på IKEA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 25. september 2009 #226 Del Skrevet 25. september 2009 IKEA- me like Er så heldig og har bare en 10 min kjøretur så blir ofte mange turer bort dit. God helg folkens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 26. september 2009 #227 Del Skrevet 26. september 2009 ja jeg gleder meg veldig til ikea kommer litt nærmere meg.. skal skje en gang i løpet av 2010... men kan jo fort være desember 2010 det... Vi fikk kjøpt masse i går - så er skikkelig fornøyd. Sprinkelseng,madrass, tisselaken, laken, sengetøy, leketeppe, vognteppe, smekker, trappegrind, sengehimmel, stelleunderlag, lamper, sengekant, oppbevaringskasser i rosa og hvit, saueskinn, kjøkkenstol etc etc. Fylte opp en hel bil og har spart masse penger! moro! Gleder meg til å få pakket ut alt og gjøre det koslig på barnerommet =) skal ikke skru opp senga og sånn helt enda da... får ta det litt etterhvert... men alt annet kan settes på plass og gjøres litt fint =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 26. september 2009 #228 Del Skrevet 26. september 2009 Ja, da har dere fått handlet en god del, godt med det som er gjort Er kjekt å stelle i stand til de små kommer. Kjente spark utpå magen for første gang i dag, herligt :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 26. september 2009 #229 Del Skrevet 26. september 2009 Ja, da har dere fått handlet en god del, godt med det som er gjort Er kjekt å stelle i stand til de små kommer. Kjente spark utpå magen for første gang i dag, herligt :rødme: Så kos med spark =) Jeg har fått 3 bæreposer med babytøy av min bror nå - utrolig greit å ha noen å arve etter! Masse bodyer og pysjamaser i de minste str :rødme: Masse hvitt tøy... så nå kan jeg stort sett bare kjøpe strømpebukser så har jeg tøy til de første mnd. Kjempedeilig å ha det på plass =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 27. september 2009 #230 Del Skrevet 27. september 2009 (endret) Jeg har fått 3 bæreposer med babytøy av min bror nå - utrolig greit å ha noen å arve etter! Masse bodyer og pysjamaser i de minste str :rødme: Masse hvitt tøy... så nå kan jeg stort sett bare kjøpe strømpebukser så har jeg tøy til de første mnd. Kjempedeilig å ha det på plass =) Utrolig kjekt å arve! Jeg fikk en sekk jenteklær av svigerinna mi på torsdag og nå er det kjøpestopp på klær en stund framover. Har kjøpt et par bodyer, bukser og sokker i ull, samt den tykke ulldressen med matchende lue fra Sparkjøp (den er bare deilig, myk og så varm!). Har styrt fælt med vogn denne uka. Vi fikk jo ei av søsteren til kjære, men så plutselig kommer det en liten til hos dem som ikke var helt planlagt, og da må de jo selvfølgelig få tilbake alt utstyret vi hadde arvet; vogn, bilstol, vippestol, babybjørn, m.m. Bilstol ordnet seg med en gang, da samboern til kjære skulle selge en stol for søsteren sin. Den er ubrukt da den ikke passe til noen av bilene deres og de ville gi oss den i barselgave. Praktisk! Vi hadde bestemt oss for Emmaljunga-vogn og jeg trodde det kom til bli Smarten, som har det vi trenger til en ok pris. Men så viser det seg etter prøvekjøring av vognene at kjære er for høy til at vi kan ha Smarten. Så da blir det Edgen med teleskophåndtak! Den er mye dyrere, men jeg forelska meg i den så da går det bra likevell! Vi har en brukt 2008-modell i nabolaget og en 2009-modell utenbys på hånden til kr 6000,-/stk, men vi greier ikke å bestemme oss for om vi skal kjøpe brukt eller bare betale 3000,- mer for ei ny ei og få akkurat den vogna vi vil ha, samt garantier osv. :klø: Vanskelig dette! Er ikke noe hastverk, men jeg kunne veldig gjerne ha vogna klar snart. Da er de store tingene klare og vi har småtinga igjen som vi kan kose oss med utover vinteren. Ellers føler jeg meg veldig gravid om dagen! Magen kjennes godt og jeg har fått bekkenløsning, hovne ben og halsbrann. Kunne vært for uten, men det hører bare med. Sammen med sparkene fra litja betyr det bare at alt er i orden og at jeg faktisk bare er gravid. Er faktisk bedre enn kvalmen og trøttheten jeg slet med i første trimester! Ellers koser jeg meg med magen og sparkene, og er stadig forundret over at jeg faktisk har babyen vår inni meg! :rødme: Endret 27. september 2009 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 27. september 2009 #231 Del Skrevet 27. september 2009 Ja jeg har også begynt å føle meg ganske gravid.. jeg syns i alle fall magen er stor, og jeg blir stappmett av omtrent ingenting, og bekkenløsningen går at jeg kjenner vekten av magen godt... har heldigvis ikke noe halsbrann (får litt dersom jeg spiser dundersalt.... ) men merker at jeg sover litt dårligere også nå. Drømmer så utrolig mye - så er jo sliten når jeg våkner! Men har gått tom for magnesium så tror det er derfor - skal få kjøpt meg ny pakke =) Er ganske sliten også for tida.. men satser på at det tar seg opp etterhvert. skal sjekke jernlageret hos legen når jeg skal dit om ca 3 uker... i mellomtiden får jeg spise mye brokkoli =) Har sortert babytøy i dag - så nå er stellekommoden full av tøy fra 0 - 3 mnd, og resten ligger pakket ned. Skal ha det over i en kommode etterhvert, må bare male den ferdig først =) Mangler fortsatt en del tøy, men syns det er litt vanskelig å vite hvor mye en trenger i de forskjellige str... Hvilken str kjøpte du ulldressen i??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 27. september 2009 #232 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg sto lenge og vurderte 50 og plukket med meg den først, men den var så liten... Planen er jo litt klær under å, så for at hun ikke skal vokse ut av den så fort kjøpte jeg størrelsen over. Heller litt stor og god, enn for liten! Og får vi ei bitte lita jente får jeg heller stikke ut å kjøpe en ny, for prisen var jo ikke avskrekkende i forhold til liknende dresser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 27. september 2009 #233 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg sto lenge og vurderte 50 og plukket med meg den først, men den var så liten... Planen er jo litt klær under å, så for at hun ikke skal vokse ut av den så fort kjøpte jeg størrelsen over. Heller litt stor og god, enn for liten! Og får vi ei bitte lita jente får jeg heller stikke ut å kjøpe en ny, for prisen var jo ikke avskrekkende i forhold til liknende dresser! Ja - blir vel 56 som er neste str... hmm eller kanskje 60 er greit? går vel kanskje an å brette opp armer og ben.... str 62 skal jo være fra 2 - 4 mnd... så det blir vel kanskje for stort det ja... trenger vel ikke akkurat en ulldress i april?? Kanskje satse på 56 ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 28. september 2009 #234 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg har ikke ordna noen ting jeg... Er max 16 uker til det kommer baby her, men jeg har fortsatt bare "vandre"-vogga stående. Men er ikke 16 uker ganske lenge da? Jeg har heller ikke noe klart bilde av hva man trenger. Jeg kommer ikke til å gå berserk og kjøpe alt som eksisterer av ekstrautstyr, jeg kommer til å kjøpe det jeg trenger og må ha. Foreløpig vet jeg at jeg kan låne bærebæg og vippestol av søstra mi, lekegrind og sprinkelseng av en kamerat og bilsete av foreldrene mine. Vogn spanderer kanskje svigermor, hun gjorde hvertfall det til min samboers søster. Så det vi tenker å kjøpe da er et stellebord med kommode. Og klær, kluter, smokker og sånne småting, men det er jo ofte sånt man får i gaver. Trenger vi noe mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frosk Skrevet 28. september 2009 #235 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg har ikke ordna noen ting jeg... ... Men er ikke 16 uker ganske lenge da? Jeg har heller ikke noe klart bilde av hva man trenger. Jeg kommer ikke til å gå berserk og kjøpe alt som eksisterer av ekstrautstyr, jeg kommer til å kjøpe det jeg trenger og må ha. Åh herlig, jeg er ikke alene Samboerens foreldre spanderer vogn, og jeg vet det strikkes og handles en del klær, tepper og sånt rundt omkring - men det er vel det eneste av utstyr vi har orden på (Jeg har bare kjøpt en body, jeg ) Lenge til februar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleRamona Skrevet 28. september 2009 #236 Del Skrevet 28. september 2009 Åh herlig, jeg er ikke alene Samboerens foreldre spanderer vogn, og jeg vet det strikkes og handles en del klær, tepper og sånt rundt omkring - men det er vel det eneste av utstyr vi har orden på (Jeg har bare kjøpt en body, jeg ) Lenge til februar! Hehe, godt å høre! Jeg syns det virker som at alle er så vanvittig godt forberedte, begynte å føle meg litt utafor her! Men tepper ja, nå kom jeg på at vi ikke har dyne, pute og sengetøy, det er vel kanskje blant de tingene man må kjøpe nytt. Får ta det om et par måneder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 28. september 2009 #237 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Vi begynner å få en del på plass. Vi har vogn, bilstol, seng og noe klær. Men jeg/vi kommer nok ikke til å kjøpe noe mer klær før vi vet kjønn. Har heller ingen kluter, håndklær eller dynetrekk. Satser på at det strikkes rundt omkring, men kan jo ikke være for sikker eller. Heldigvis er det ikke langt til forskjellig sentre og IKEA hvis det er noe vi mangler. Sambo er en ganske habil shopper, så stoler på han. Blir helt :rødme: når jeg ser den lille bilstolen. Vurderer å putte en liten bamse oppi. Ca. 14 uker igjen på meg. Herregud som tia flyr. Endret 28. september 2009 av Puserjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 28. september 2009 #238 Del Skrevet 28. september 2009 Jeg har ikke ordna noen ting jeg... Er max 16 uker til det kommer baby her, men jeg har fortsatt bare "vandre"-vogga stående. Men er ikke 16 uker ganske lenge da? Jeg har heller ikke noe klart bilde av hva man trenger. Jeg kommer ikke til å gå berserk og kjøpe alt som eksisterer av ekstrautstyr, jeg kommer til å kjøpe det jeg trenger og må ha. Foreløpig vet jeg at jeg kan låne bærebæg og vippestol av søstra mi, lekegrind og sprinkelseng av en kamerat og bilsete av foreldrene mine. Vogn spanderer kanskje svigermor, hun gjorde hvertfall det til min samboers søster. Så det vi tenker å kjøpe da er et stellebord med kommode. Og klær, kluter, smokker og sånne småting, men det er jo ofte sånt man får i gaver. Trenger vi noe mer? Hørtes ut som du har grei kontroll på det meste da =) Er vel bare sengetøy og kanskje en vognpose du mangler da? Tøy får en jo ordna etterhvert alikevel.. syns det er så vanskelig å vite hvor mye en skal ha i forskjellige str uansett.. så vi tar i mot det vi får av andre også får mannen komme seg ut på hm eller noe sånn hvis det er noe vi mangler når babyen kommer =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 29. september 2009 #239 Del Skrevet 29. september 2009 Målte meg rundt magen igjen nå og er på 90 cm nå! kommer jo til å bli en ballong =) 3 sept : 86 cm 29 sept: 90 cm 4 cm på en mnd det... i omkrets.. og det er ca 4 mnd igjen... Kan da ikke øke 16 cm til???? Eller?? Går kanskje litt i rykk og napp dette.. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 30. september 2009 #240 Del Skrevet 30. september 2009 Mannen la hånda oppå magen nå nettopp og fikk kjenne spark for første gang :rødme: Noen andre som har funnet navn til den lille i magen? Det har vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå