Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Hei hei alle januar/februar mammaer :klemmer:

Da har sambo og jeg vært på 3dUltralydklinikken og ikke sett mye, MEN kjønn så han :rødme:

Det blir ei litta tulla :babyjente: som joiner klubben.

Pga vi nesten ikke så noe (hun lå med ansiktet innover) så fikk vi ny gratis time neste uke. Han var bare kjempehyggelig og morsom. Vi kom hjem med ett bilde hvor man ser ett øre :snurt: Sjenert liten berte dette.

God helg til alle sammen

Grattis med ei lita tulle! Rart at hun skal være så sjenert hele tida da! Må jo vise seg litt frem for mammaen sin! Vi har heller problemet med at hun ikke ligger stille.. så tror ikke det blir noe 3D på oss hehe. de klarer jo ikke å få noe bilder ut av en liten sprellekopp. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å høre at dere venter ei jente, Puserjenta!

Håper dere får noen bedre bilder av vesla på neste time da, og det var jo god service at dere skulle få komme tilbake gratis. Du får vente med mat og slikt til etter undersøkelsen.. :fnise:

Så noen 3D bilder på Babyverden i dag. Jeg må innrømme at jeg ble temmelig fascinert, og ikke minst nysgjerrig på hvordan jenta vår ser ut. Men jeg er til vanlig ultralyd hver 4.uke, så jeg vil derfor ikke ta 3D i tillegg..Får jo uansett se henne i januar! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på 3D til tirsdag :hoppe: Er utrolig spent på hva vi får se altså..

Skjønner at du ikke vil ta det i tillegg da ja, Skogtussa! Men koselig å se henne såpass ofte da. Jeg merker i allefall at man får et litt nærere "forhold" til den i magen når man har sett den inni der :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja spesielt nå som jeg tydelig kan kjenne armer og bein som dytter og sparker inni der. Har dere mye aktivitet?

Jeg syns det er få timer i løpet av dagen hvor jeg ikke kjenner aktivitet... merker ikke noe særlig når jeg er på jobb (er nok litt fordi jeg er så konsentrert også på jobben).. men i to tida og utover så er det full rulle... spesielt når jeg ligger nede.. hun turner rundt og vrir på seg, og sparker og holder på. Ganske morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en del bevegelser nå, mange små dult i løpet av en dag. Også har jeg funnet ut at h*n har en favorittside. :fnise: Er der det er mest bevegelse også kan jeg tydelig kjenne hodet der innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en del bevegelser nå, mange små dult i løpet av en dag. Også har jeg funnet ut at h*n har en favorittside. :fnise: Er der det er mest bevegelse også kan jeg tydelig kjenne hodet der innimellom.

Så gøy å kunne kjenne hva som er hva =) Jeg kjenner bare tydlig hvor beina er henne :fnise: Men i det siste tror jeg hun har begynt å bokse litt også.. kommer liksom bevegelser veldig fort etterhverandre helt nede i lysken også på skrå oppe ved ribbeinet nesten... Tror ho driver å strekker seg ut litt av og til hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å kunne kjenne hva som er hva =) Jeg kjenner bare tydlig hvor beina er henne :fnise: Men i det siste tror jeg hun har begynt å bokse litt også.. kommer liksom bevegelser veldig fort etterhverandre helt nede i lysken også på skrå oppe ved ribbeinet nesten... Tror ho driver å strekker seg ut litt av og til hehe

Er moro å kjenne hva som er hva ja, men er kun hodet jeg kjenner da. :fnise: Litt rart egentlig å kjenne noe så rundt og hardt der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner nesten bare bevegelser når jeg er sitter eller ligger. Når jeg beveger og meg og er på jobb (lenge siden sist nå da) så er det rolig. I natt feks. var det helt ekstremt med boksing i magen. Føltes som magen vrengte seg til tider, særlig når jeg ligger på siden, det tror jeg ikke hun liker.

(Scooooooorrrriiiiiinnnnggggg :danser: Norge 1, de andre 0)

Jeg skal begynne å jobbe 40% til uka. Blir spennende å se hvordan blodtrykket takler det. Skal ikke stresse, bare ta det heeeelt med ro.

Har shoppet idag da, lilla bukse, 2 lille kjoler og en grå ullkjole fra HM. Det er så mye fine jenteklær. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner nesten bare bevegelser når jeg er sitter eller ligger. Når jeg beveger og meg og er på jobb (lenge siden sist nå da) så er det rolig. I natt feks. var det helt ekstremt med boksing i magen. Føltes som magen vrengte seg til tider, særlig når jeg ligger på siden, det tror jeg ikke hun liker.

(Scooooooorrrriiiiiinnnnggggg :danser: Norge 1, de andre 0)

Jeg skal begynne å jobbe 40% til uka. Blir spennende å se hvordan blodtrykket takler det. Skal ikke stresse, bare ta det heeeelt med ro.

Har shoppet idag da, lilla bukse, 2 lille kjoler og en grå ullkjole fra HM. Det er så mye fine jenteklær. :rødme:

Det er så koslig å kjøpe det bittelille tøyet :rødme:

Lykke til med jobbstart da! Får satse på at det går greit! Jeg har jo lyst å begynne igjen 100% i november - men denne uka har bekkenet vært helt umulius.. så ser ut til at kroppen vil sette en stopper for den gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koslig å kjøpe det bittelille tøyet :rødme:

Lykke til med jobbstart da! Får satse på at det går greit! Jeg har jo lyst å begynne igjen 100% i november - men denne uka har bekkenet vært helt umulius.. så ser ut til at kroppen vil sette en stopper for den gitt..

Vi har hver våre plager her, hehe. Glad en ikke har alt da, godt fordelt på gruppa :ler2:

Gruer meg litt til å jobbe igjen, men blir godt å møte andre mennesker også, ikke bare katten og tv. Skal jo bare jobbe 3.5 timer 4 dager i uken, så klarer jeg ikke det så må jeg jo nesten bli innlagt igjen.

Dere får ha videre god lørdag (jeg er stuck sittende å se på fotballkamp mellom Irland og Italia, gubben bare :pls::hoppe: d han fant ut at vi får inn Viasat fotball) Hooohooo sier nå jeg :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke størrelse klær kjøper dere da jenter?

Som jeg har sett finnes størrelse 50 og 56.

Som regel er vel ungen ca 52 når den blir født?

Da må vel 50 bli for lite og 56 for stort eller?

Blir litt usikker når jeg går i butikken og bare måååå kjøpe noe lite og søtt/tøft :)

fram til nå har jeg kjøpt 56.

Og noe 62 som dem ikke hadde i størrelse 56,men som jeg bare måtte ha fordi det var så fint:ler:

Dem vokser jo så fort atte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper klær stort sett i 56. Har såvidt noe i str 50 (og lurer på om jeg bør kjøpe mer?) og litt i str 62. Syns det er litt vanskelig å velge str jeg også, Nybegynneren!

Jeg også kjenner mye bevegelser, men vesla her i gården opplever jeg egentlig som ganske rolig. Hun sparker og bokser en del etter måltider, og jeg kjenner henne som regel når jeg legger meg ned for å slappe av litt. Da kommer det noen spark, også blir hun litt rolig igjen. Hun sparker stort sett helt nederst i magen da, eller kanskje det egentlig er boksinga hennes jeg kjenner, for ved hver ultralyd ligger hun i hodeleie..Tror hun er litt lat sånn som mamma'en sin.. :ler:

Uansett kjenner jeg bevegelser hver dag da, det er jo det viktigste.

I dag har jeg hatt helt forferdelig med hjertebank..Syns det er ganske ekkelt når det kommer, og i dag har det holdt på i hele kveld..Ikke kult. Håper ikke dette er noe jeg skal begynne å få daglig fremover, selv om det visstnok er ganske vanlig :kjefte:

Lykke til, til dere som skal på 3D de nærmeste dagene da! Det er kanskje flere av dere?

Endret av Skogtussa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla her ligger med beina ned i alle fall - håper hun har tenkt å snu seg etterhvert! Du kjenner vel kanskje ikke sparkene hvis hun sparker opp mot morkaka di Skogtussa?

Jeg har bare kjøpt to bodyer i str 50 jeg, også har vi arvet bittelitt.. men har kjøpt i 56, og 62 stort sett jeg... og noe i 68 faktisk.. har vært litt salg på kortarmede bodyer, så de har jeg kjøpt i 68 slik at de passer til sommeren. Ellers så kommer vi til å arve en del tøy fra ei jente som er 4 mnd nå - så vil tro det blir en del tøy i varierte str her til å begynne med. Har kjøpt en kjøredress i str 62 - bunnen kan lages om til pose så da er det ikke så farlig om den er for stor - og armene kan jo bare brettes opp. Men regner med det er godt og varmt og ha fingrene godt på innsiden.

Jeg aner ikke hvor stor unge vi får jeg - på min side er de fleste oppunder 4 kg - mens på mannens side er de på ca 2,5 - 2,8. altså kjempesmå! Så jeg aner virkelig ikke hvor vi havner på skalaen.. kan jo bli en mellomting på 3 kg - men vet jo aldri.. så har funnet ut at jeg heller får sende mannen og mamma på shopping når frøkna har kommet - hvis det viser seg at vi har helt feil tøy.

Jeg sliter litt med å få sovet om morgenenen jeg - våkner som regel aldri seinere enn 8 uansett.. veldig irriterende for jeg er jo trøtt enda - men får bare ikke sove..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det kan godt hende at jeg ikke kjenner så mye til sparkene hennes, siden jeg kjenner mest nederst i magen. Er vel hender jeg kjenner da. Hender også jeg kjenner på sidene, men aner jeg ikke hvordan hun ligger. I morges var det full boksing..eller kanskje dans?..nederst i magen og på siden samtidig..Er jo så koselig, og det hender jeg får meg en god latter.. :hjerte:

Hvor kjøpte du den dressen, Thumbaline? Jeg har kikket på noen, også fant jeg en rosa og søt en på Cubus i går. Greia var at på de dressene er foten/sokken avtagbar. Syns det var litt teit, for på den lille dressen i str 56, ble det veldig klumpete ved beinet. Endte derfor opp med å ikke kjøpe den.

Jeg aner ikke hva mannen veide når han ble født, men jeg veide 3200 gram. Jeg ble ikke målt i lengden, pga hofteleddsdysplasi i familien. Skal jammen meg sende svigermor en sms og spørre hva mannen veide når han kom til verden:)

Vi står jo likevel i fare for å få stort barn pga svangerskapsdiabetesen da, men så langt følger hun normalkurven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 8.februar og venter en gutt :) .Tror jeg står på lista.?

Når det gjelder bevegelser fra den lille kjenner jeg han døgnet rundt.Når vi var på ultralyd sa jordmor at det var en veldig frisk,aktiv og fin gutt :rødme:

Når han er så aktiv generellt,begynner man nesten og lure på han da hvis han har en rolig dag.Det hender det innimellom og da blir man jo småbekymret med en gang.

Litt vanskelig det der og vite grensen ang den regelen at kjenner du lite liv skal du ringe føden med en gang.

Man vil jo ikke virke hysterisk heller

Men når man har kommet så langt som oss så går det bra i 99,9%,så man får roe seg med det.

Helt til man evn føler at her er det noe som ikke stemmer..

Har dere kikket på /kjøpt vogn ennå da?

Var og bare skulle kikke vi da,men var så lang bestillingstid på emmaljungavogna og div.vi ville ha så det er bestillt og betalt allerede.

Levering i desember.Den fixn til bilsete kommer ikke før i februar.

får tro den er kommet til vi skal hjem ifra sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forrige gang måtte jeg sende svigermor på 50-hamstring når jeg lå på barsel.. liten jente som hadde det litt travelt :ler:

brukte vel 50 i 2 mnd.

til nå har jeg kjøpt en heldrakt i str 50 og noen bodyer i str56/60 (ull)... blir det jente som vi antar så trenger jeg i grunn ikke mer.. dukker det opp en tut på 3d så kjøper jeg nok mest i str 56 trur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor kjøpte du den dressen, Thumbaline? Jeg har kikket på noen, også fant jeg en rosa og søt en på Cubus i går. Greia var at på de dressene er foten/sokken avtagbar. Syns det var litt teit, for på den lille dressen i str 56, ble det veldig klumpete ved beinet. Endte derfor opp med å ikke kjøpe den.

Huff jeg er nesten flau for å si det men det er faktisk en Reima dress... helt unødvendig spør du meg, men mamma var helt i hundre over den... jeg syns jo det var helt vilt og kjøpe en så dyr utedress til et barn som skal bruke den i bilstolen, og i vogna.... men hun falt helt for den så da fikk hun lov å kjøpe den til frøkna i julegave hehe..

Men syns jeg har sett mange fine dresser på både HM, Lindex og Cubus og Ellos - som vi kunne klart oss fint med til ca 200 -300 kr.. (i stedet for 499,-) Feks de kjempesøte bamsedressene med ører på lua =)

Er det foressten noen som skjønner noe av luestr??? Det står jo 44 i noen av de, og de ser kjempestore ut? og de som er str 50 er jo virkelig store? Noen som vet hva 0 - 3 mnd er i uteluer??

Vedlegg fjernet, se reglene om kopibeskyttet materiale.

vimse-mod.

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere kikket på /kjøpt vogn ennå da?

Var og bare skulle kikke vi da,men var så lang bestillingstid på emmaljungavogna og div.vi ville ha så det er bestillt og betalt allerede.

Levering i desember.Den fixn til bilsete kommer ikke før i februar.

får tro den er kommet til vi skal hjem ifra sykehuset.

Åi såpass ja, kanskje vi også skulle ha satt igang med bestillinga snart. Vet du om det er like lang bestillingstid på butikker over hele landet? Hvor i så fall er det dere bestiller fra?

Her kjennes mye spark! Nå synes jeg det bare er herlig, men regner vel med å bli litt lei etterhvert. I går kveld lå kjæresten og holdt på magen min og kommenterte at den lille var jo helt vill, han kjente dunk både på høyre og venstre side og nede og litt lengre opp på magen. Så regner med det er både sparking og boksing på gang :fnise:

Jeg synes det er så spesielt å tenke på at flere av dere i terminklubben har passert den magiske "9 av 10 barn overlever om de blir født nå" grensa :rødme:

Venninna mi har forresten en nyfødt som målte 52cm/4200g og hun klarer såvidt å presse på klær i str 50, så hun har brukt str 56 fra dag 1. Barnet ble estimert til ca 4100g på siste kontroll så det passet jo ganske bra. Hun kan også bruke str 62 nå (etter bare 2 uker) selv om det fortsatt er litt for stort. Jeg har kjøpt et par bodyer på salg i str 50, så dersom de ikke passer så er det heldigvis ikke masse penger det er snakk om. Kommer til å kjøpe litt større klær nå fremover. Regner med det blir kjøpt mer i str 50 etter at vesla kommer dersom hun er lita.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åi såpass ja, kanskje vi også skulle ha satt igang med bestillinga snart. Vet du om det er like lang bestillingstid på butikker over hele landet? Hvor i så fall er det dere bestiller fra?

Venninna mi har forresten en nyfødt som målte 52cm/4200g og hun klarer såvidt å presse på klær i str 50, så hun har brukt str 56 fra dag 1. Barnet ble estimert til ca 4100g på siste kontroll så det passet jo ganske bra. Hun kan også bruke str 62 nå (etter bare 2 uker) selv om det fortsatt er litt for stort. Jeg har kjøpt et par bodyer på salg i str 50, så dersom de ikke passer så er det heldigvis ikke masse penger det er snakk om. Kommer til å kjøpe litt større klær nå fremover. Regner med det blir kjøpt mer i str 50 etter at vesla kommer dersom hun er lita.

Da vi kjøpte vogn så var den lagervare - men det var ikke Emmaljungavogn da.. vet ikke om det har noe å si men..

Er det jeg også er litt redd for at ingenting av det i str 50 kommer til å passe, også er det andre igjen som bruker det i en mnd... så er jo helt umulig å vite.. hvis vektestimeringen blir en liten tapp, så får jeg heller kjøpe inn litt mer da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kan ingenting om luer, men har vel 2 tynne, en tykk og en hjemmeheklet.

Jeg har shoppet endel i 56 og 62. Har noen få bodier i 50, men mamma tror ikke vi får bruk for de noe særlig. Jeg var vel akkurat 50 lang og 3500 kg, men sambo var vel noe lengre og tyngre.

Vi har ingen å arve av, så vi må kjøpe alt selv. Eller får vel noen gaver men ikke så lett å vite hva og når da. Så vi får shoppe litt og heller la lappene henge på.

Begynner å glede meg til januar nå, skitlei av å tisse hele tiden, særlig på natta :ler: Og det blir vel ikke akkurat noe bedre etter hvert. :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...