Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Huff, du har min dypeste medfølelse, Puserjenta! Veldig hyggelig kommentar... :ironi: Men trøst deg med at det er mange som ikke har peiling på hvordan gravide damer "skal" se ut på de forskjellige stadiene og derfor gjetter helt vilt.

Da vi var i Tyrkia i sommer var det en som spurte om jeg var seks måneder på vei. Da var jeg fire og en halv, og hadde mindre mage enn mange har når de ikke er gravide. Blæ... :ler:

:ler: Hvor i all verden fikk vedkommende det fra da? Vi har vel ganske lik mage og jeg syns ikke min ser noe videre stor ut egentlig i allefall.

Har aldri fått noen kommentarer på at jeg er stor jeg.. Nesten så jeg venter på det, men det kommer kanskje tidsnok :P

Endret av Cuba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ang. størrelse føler jeg at jeg begynner og bli stor.

Har begynt og sitte når jeg skal ha på meg benklær,og må vri foten på en måte når jeg skal ha på sokken,eller så butter den jo ubehagelig i magen.Jeg er perfekt på skalaen på symfysemålet.

og jeg er ganske lita av meg,men de fleste sier at jeg ikke er så stor når jeg sier at jeg nå er øyeblikkelig 6mnd på vei.

Så det med størrelse og hva folk ser kan være litt vanskelig ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. størrelse føler jeg at jeg begynner og bli stor.

Har begynt og sitte når jeg skal ha på meg benklær,og må vri foten på en måte når jeg skal ha på sokken,eller så butter den jo ubehagelig i magen.Jeg er perfekt på skalaen på symfysemålet.

og jeg er ganske lita av meg,men de fleste sier at jeg ikke er så stor når jeg sier at jeg nå er øyeblikkelig 6mnd på vei.

Så det med størrelse og hva folk ser kan være litt vanskelig ja..

Ja jeg må sitte for å ta på meg skoene :fnise: og av og til så glemmer jeg meg vekk og bøyer meg framover.. som resulterer i at jeg gulper ÆSJ :ler: Glemmer at magen er der.... Jeg har veldig kort overkropp, så har ikke så mye å gå på her... klarer heller ikke gå i bratte trapper vanlig, må liksom ut med beina litt.. ser jo ut som jeg setter sjøbein opp trappa på jobb :ler:

Har babyen hos dere beveget seg mye oppover imagen? Jeg kjenner aller mest press, trykk og sparking nederst i magen.. og litt opp ved navlen av og til - men selvet presset ligger helt nederst... kan være fordi det er der jeg hadde strammest magemuskler???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hvor i all verden fikk vedkommende det fra da? Vi har vel ganske lik mage og jeg syns ikke min ser noe videre stor ut egentlig i allefall.

Vet ikke gitt... Hadde nettopp spist middag på en restaurant da, så det økte jo midjemålet litt, men seks måneder? :snurt:

Han sa ikke stort mer etter den blemma... :ler:

Ja jeg må sitte for å ta på meg skoene :fnise: og av og til så glemmer jeg meg vekk og bøyer meg framover.. som resulterer i at jeg gulper ÆSJ :ler:

Sånn gjør jeg òg!! :ler: Det er så ekkelt! Skjer av og til ellers også, men prøver jeg å bøye meg helt ned til skoene, da kommer det... Urk... :fnise: Magesyre smaker IKKE godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg må sitte for å ta på meg skoene :fnise: og av og til så glemmer jeg meg vekk og bøyer meg framover.. som resulterer i at jeg gulper ÆSJ :ler: Glemmer at magen er der.... Jeg har veldig kort overkropp, så har ikke så mye å gå på her... klarer heller ikke gå i bratte trapper vanlig, må liksom ut med beina litt.. ser jo ut som jeg setter sjøbein opp trappa på jobb :ler:

Har babyen hos dere beveget seg mye oppover imagen? Jeg kjenner aller mest press, trykk og sparking nederst i magen.. og litt opp ved navlen av og til - men selvet presset ligger helt nederst... kan være fordi det er der jeg hadde strammest magemuskler???

:skratte:

Dukket opp noen morsomme bilder her nå :P

Jeg tror livmora har vokst maks oppover her for kjenner det presser litt opp i ribbeina egentlig. Og er begrenset hvor mye foroverlent jeg kan sitte. Sliter også litt med sokker om dagen :gjeiper:

Gulper litt innimellom jeg også. Ble skikkelig overrasket første gangen, for det var jo ikke som surt oppstøt heller. Og mannen hørte det og lurte på om jeg kastet opp. Blæh.. :lol:

Mye rart man skal oppleve i disse månedene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merker ingen problemer med magen jeg.. bøyer og tøyer meg hele tiden på jobb også :ler:

Eller jeg merker jo at den har vokst.. men den er ikke i veien slik sett.. så rart hvor forskejellig vi er slik sett.

på sf måler jeg ganske så gjennomsittelig..rett under streken.

27 + 1 uker på vei forøvrig

(forrige gang stod jeg å pakket ut store varer på fredag.. og fødte natt til søndag :ler: ..men da hadde jeg forresten livmoren langt oppi ribbeina trur jeg.. er ikke så høy så ikke mye å fordele plassen på)

Endret av Pasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe særlig med den gulpingen nei! Driver å spøker med kjære om at vi bare skal spise mat som også smaker godt på vei opp igjen! :fnise: Begynner å bli lei av gulping og halsbrann, men vi får vel bare leve med det!

Jeg å føler at magen begynner å bli litt i veien. Er litt lat ang. sko og går stort sett for de jeg kan bare smette foten nedi. Blir vel værre når vinterskoa må fram.

Var til JM idag og alt så bra ut. Magen ligger litt over kurven, men jeg har bare lagt på meg 3 kg siden i vår. (Gikk litt opp og ned i sommer, men nå har jeg veid det samme i 2 mnd.)

Kjære fikk høre hjertelyden og har funnet ut at jeg har et tog i magen! :tog:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er her inne..

Hvor gamle er dere?

Har dere barn ifra før av?

Hvor skal dere føde?

Meg selv fyller 35 rett etter termin.(begynner og bli gammel gitt.hvor har det blitt av årene? :snurt:

Har ingen barn ifra før.

Skal føde på ahus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28

Har en bonussønn på 7 år som bor ca halvparten av tida hos oss.

og nærmeste sykehus er Sørlandet Sykehus (tror jeg det heter nå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ikke særlig behageligt ut å ha en hest i magen :skratte:

Syns lillegutt i magen er rolig foreløpig jeg, kjenner jo liv hver dag men ikke noe voldsomme bevegelser. Men er så herlig når jeg først kjenner liv fra han :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørtes ikke særlig behageligt ut å ha en hest i magen :skratte:

Syns lillegutt i magen er rolig foreløpig jeg, kjenner jo liv hver dag men ikke noe voldsomme bevegelser. Men er så herlig når jeg først kjenner liv fra han :hjerte:

Her drives det med aktiv turning hver dag... av og til ganske vondt faktisk.. kommer skikkelig spark av og til, og noen vridning.. aner ikke hva hun driver med... av og til kommer det noen kraftige bevegelser fort etterhverandre... veldig merkelig! Skulle ønske jeg kunne spørre henne når hun kommer ut hva hun egentlig dreiv med inni der.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.

Idag har det vært slitsomt å være gravid syns jeg. Hatt endel vondt i magen og det jeg tror jeg kynnere. Godt å ligge i senga nå og slappe av.

Fikk vært på KID en tur og shoppet. Fikk kjøpt dyne i 80x100, 2 dynetrekk i hver størrelse, laken, krabbetepppe, tynn pute og noen kluter. Er jo 40% avslag så følte vi fikk mye for pengene.

Vi skal på ny 3D ul imorgen, håper vi ser noe mer da, er grenser for hvor spennende ett øre og ett lårbein er :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp.

Idag har det vært slitsomt å være gravid syns jeg. Hatt endel vondt i magen og det jeg tror jeg kynnere. Godt å ligge i senga nå og slappe av.

Fikk vært på KID en tur og shoppet. Fikk kjøpt dyne i 80x100, 2 dynetrekk i hver størrelse, laken, krabbetepppe, tynn pute og noen kluter. Er jo 40% avslag så følte vi fikk mye for pengene.

Vi skal på ny 3D ul imorgen, håper vi ser noe mer da, er grenser for hvor spennende ett øre og ett lårbein er :fnise:

Lykke til i morgen! skal bli spennende og høre hvordan det gikk! Håper hun er mer samarbeidsvillig nå...

hmmm kanskje jeg burde tatt meg en tur på KID.. trenger mer sengetøy.. har bare ett nå.. og må ha et til vogga også + noe å legge på når de er på vask... de har kanskje helseteppe også der??

Hørtes tungt ut med kynnere...

jeg har perioder hvor magen er utrolig stram - men tror ikke det er kynnere for det kan vare i over en time og sånn... tror mer det er luft som presser magen utover :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på 3D da Puserjenta! Får håpe den lille er litt mer samarbeidsvillig denne gangen ;)

Nå har mini i magen her begynt å sparke mot blæra mi så jeg løper på do i ett sett her! Utrolig plagsomt (men det er vel verd det :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...