Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Her er ett lite bilde av UL min. Jenta var ikke veldig samarbeidsvillig, men mer enn forrige gang. Det er ikke alltid like lett å få gode bilder. Hun lå med arm under hodet og veldig nærme mageveggen, da ble det tydeligvis for lite fostervann til veldig gode bilder.

Min lille alien :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er ett lite bilde av UL min. Jenta var ikke veldig samarbeidsvillig, men mer enn forrige gang. Det er ikke alltid like lett å få gode bilder. Hun lå med arm under hodet og veldig nærme mageveggen, da ble det tydeligvis for lite fostervann til veldig gode bilder.

Min lille alien :rødme:

Søte lille jenta :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo noen av dere som begynner å nærme dere 30 uker, høres så mye ut da syns jeg :)

Syns tiden raser i en voldsom fart denne gangen forhold til sist. Men det har sin forklaring da: aktiv 1 åring :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Du har en alien og jeg har fantomet :fnise:

Var på kontroll i dag, og alt så bra ut. Litt utslag på urinprøven, men var så lite at legen regnet med at det var falsk positiv. Skulle gi beskjed dersom jeg måtte på pencilinkur.. håper jeg slipper det!

Hun anbefalte meg også sterkt og ta svineinfluensavaksinen... hun hadde vært skeptisk til den selv, men hadde lest mer om det nå, og mente at alle bestanddeler var utprøvd og funnet trygge.. Men jeg klarer ikke helt å se at jeg skal ta den.. går helt mot magefølelsen min... er heldigvis noen uker til jeg trenger å bestemme meg.. men tror ikke jeg kommer til å ta den...

Veide 56.9 med tøy i dag - de andre gangene har jeg veid meg hjemme uten tøy... så en halvkg var vel sikkert tøy tenker jeg.. men da har jeg i så fall gått opp 9 kg så langt :sjokkert: Lurer på hvor dette ender! Men det rarest er at jeg føler virkelig ikke at jeg har lagt på meg noe særlig.. bare bittelitt rundt rompa - merker det kun på at mammabuksene som hang og slang før sitter litt finere nå.. så sånn så gjør det ikke noe i det hele tatt.. bare litt overaskende å være opp 9 kg allerede! Men har jo fått enorme pupper i forhold til før så er noen gram ekstra der ja! :fnise:

Tulla ligger i tverrleie - så magen har begynt å stikke ut litt på sidene nå - i stedet for utover.. ser litt merkelig ut i stram t skjorte... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var også hos jm i dag og hun ville ikke si noe verken for eller i mot vaksinen. hadde ikke lest nok om den enda, men skjønte at jeg var skeptisk. hun skulle prate med sykehuset om den.

Vekta mi viste opp totalt litt i underkant av 3,5kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var foressten hos legen på kontroll - så hun uttalte seg som lege da... men jeg er fortsatt skeptisk...

kom foressten over denne - bra info om bekkenplager.. Artikkel

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere bestemt etternavn på den lille? Vi har begynt å prate om dette nå og jeg synes det er så vanskelig! Jeg har mellomnavn-etternavn mens sambo har kun etternavn. Jeg klarer ikke engang å bli enig med meg selv om hvilket etternavn jeg mener den lille skal ha, hvordan skal jeg og samboeren da bli enig!? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke blitt enige om noe fornavn enda da, men ungen vår får begge våres etternavn. Nå er jo vi gift, og jeg har tatt mannen min sitt etternavn, men jeg har samtidig beholdt mitt eget også, siden det er veldig spesielt. Vi skal ikke ha noe mellomnavn til jenta vår, så da blir ikke navnet så langt heller, siden det blir to etternavn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kommet fram til at bebisen skal ha mitt mellomnavn og sambo sitt etternavn. Vi har begge -sen navn så det blir litt mye av det gode med begge. Det klinger ganske greit. Her blir det fire navn da, to fornavn, mellomnavn og etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi giftet oss tok jeg bare hans navn, og droppet mitt navn - ettersom bonusen også er med i bildet.. ellers hadde det blitt så mange forskjellige navn å ta hensyn til..

eks..

Henriette Katrine Dal Olsen (mor)

Petter Oscar Olsen (far)

Kenneth Olsen Hansen (bonusen)

Hedda Katrine Olsen Dal (frøkna)

Litt av et dørskilt... så det blir fornavn mellom navn og vårt felles etternavn... så tre navn totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mellomnavn - etternavn, samboer bare et etternavn, og jeg tror nok avkommet får mitt etternavn + hans etternavn. Fornavnet er klart, i alle fall (dersom ultralyddamen så rett kjønn ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har diskutert dette veldig lenge nå, for min samboer har to etternavn og jeg ett. Han vil gjerne ha med begge sine, mye pga svigermor som kommer til å lage et h*****e hvis ikke ungen får hennes etternavn. Jeg går ikke med på det for å føye henne, men i og med at jeg har -sen navn og han har et -sen og hans mors navn som ikke er -sen, så tror jeg vi ender på å bruke begge hans, også får jeg min vilje gjennom med andre fornavn.

Altså vi er enige om første fornavn, så velger jeg andre fornavn(som er et litt spesielt navn som finnes på begge sider av min familie, og jeg føler derfor at det er like bra som- om ikke bedre enn- å gi ham mitt etternavn) Så på den måten blir vi alle fornøyde. Og om vi skulle gifte oss en gang i fremtiden vil nok jeg ta min samboers navn, siden mitt eget er så vanlig og kjedelig, så da blir alt mer naturlig.

Men det har tatt oss lang tid å bestemme dette, det er et vanskelig tema nå i disse tider der de fleste har to navn. Men et sted må man stoppe. Tenk om vi ikke kunne blitt enige og hadde gitt vår sønn tre etternavn. Så møter han ei jente med to eller tre etternavn, også sitter de der og skal sortere ut mellom fem-seks etternavn når de skal navngi sine barn... :ler: Så vi stopper det mens leken er god, to etternavn holder i massevis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ganske sjeldne etternavn begge to (typ 50 eller færre i Norge), og mellomnavnet mitt er heller ikke spesielt vanlig - så jeg kunne egentlig godt ha tenkt meg å ha med det også :ler: (Men behersker meg, siden jeg syns to etternavn (eller rettere sagt, mellomnavn + etternavn) er mer enn nok, i grunnen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er formen deres for tida?

Jeg syns egentlig min egen form ikke er så ille, siden jeg ikke har noen direkte plager av graviditeten, men samtidig så begynner jeg å bli så sliten..

I går var det skikkelig ille etter jobb. Nå begynner det å tære på kreftene igjen, og det til tross for at jeg ikke har vært på jobb i dag en gang! Jeg er jo allerede 50 prosent sjukmeldt, men merker at det begynner å bli litt slitsomt..Ikke minst humøret mitt, siden jeg egentlig bare vil sove og slappe av.. :søvn:

Ikke noen god dag i dag heller gitt..

Æsj, måtte bare innom å klage litt.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er i grunn ganske bra. Jobber fremdeles 100% (28uker).. merker at jeg er litt mer sliten.. men det kommer nok av at jeg har en 2åring som ikke er så glad i å sove om dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg svarer alltid at neida, det går bare fint med meg, når jeg blir spurt om hvordan formen er! Men når de spør om jeg virkelig ikke har noen plager må jeg jo innrømme at jeg begynner å merke magen veldig godt og føler meg SVÆR og tung, til tross for 3-4 kilos vektoppgang siden laveste vekt før babyen flyttet inn i magen min. Er tidvis veldig trøtt og sliten, samt sliter med bekken, halsbrann, kvalme, ett lår som dovner bort når jeg står og går og hovne ben, så det er ikke bare fryd og gammen.

Men siden jeg ikke har barn fra før og har allerde gått ut i permisjon, har jeg jo bare meg selv å tenke på og koser meg stort sett igjennom dagene.

Ja, det er utrolig slitsomt innimellom, men jeg er så lykkelig for at to skal bli tre, forundret over underet i magen, og glad for at jeg er så heldig at jeg har luksusen med å slippe å jobbe i svangerskapet, at det veier opp for alt det ikke så kjekke kulen på magen fører med seg.

Når det gjelder navn, har vi ikke bestemt oss. Synes det er vanskelig å finne navn til ei vi ikke har møtt enda! Vi har et navn som er bruk som mellomnavn på både min og hans sin side som vi vurderer, men vi får se.

Vi har begge bare for- og etternavn, så det blir ikke så mye kluss med hva litja skal ha av etternavn. Siden vi skal gifte oss, og jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å ta hans litt spesielle etternavn og ikke beholde mitt kjedelige -sen navn, kommer hun nok til å bare få hans etternavn. Vi er ikke så store fan av mellomnavn og doble etternavn, så hun ender nok opp med bare for- og etternavn. "Det enkle er ofte det beste" ;) Tenker litt på at hun kanskje tar sin manns etternavn i tillegg til sitt når den tiden kommer og med tre-fire navn fra før kan det bli litt mye...

Endret av Missiw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen kjempefin, litt sliten til tider bare. Smertene jeg hadde i ene siden på rumpen som jeg trodde var bekkenløsning er helt borte nå så det er godt. Var kanskje bare en nerve som lå i klem siden jeg hadde såå vondt for en stund tilbake?!? Er delvis sykemeldt ut uken nå så begynner jeg for fullt på mandag igjen.

Kjenner ellers masse liv fra lille gutten vår nå, det er så herlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er grei, jobber fullt og regner med å fortsette med det.

Skal jeg gå i detalj, så har jeg blitt veldig tungpusta og blir fort sliten, astmaen er verre. Har en del halsbrann og sure oppstøt, vanskeligheter med å finne en god sovestilling om natta og blir lett kvalm. Begynner også å bli lei kvisene som har kommet med graviditeten, og jeg har ofte kynnere som er så kraftige at det er vanskelig å gå oppreist. :jepp: Sånn er ståa, men alt i alt så syns jeg likevel det går veldig greit! Hadde jeg sagt dette til legen min hadde hun vel bare svart: "så alt er som det skal, med andre ord..." :ler:

Har forresten bestilt time til vaksinering mot svineinfluense, så den skal jeg ta torsdag i neste uke. Håper virkelig ikke jeg blir særlig dårlig av den, for jeg har planer allerede torsdag kveld, og stooore planer på lørdagen. Kan ikke bli syk da!! :)

Endret av LilleRamona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt svineinfluensavaksinen.. er fortsatt ikke helt 100% sikker på at jeg har tatt riktig avgjørelse, og jeg vekslet mellom kvalm, svett og følelsen av å skulle til å svime av når jeg venter på tur..... men da jeg hadde registrert meg i luka, så viste de akkurat nyheter på tv hvor første innslag var ei dame på 50 som hadde dødd av influensaen + at mamma fortalte om en på 25 i nærområdet her som svever mellom liv og død - han var frisk som en fisk for to dager siden... Mamma snakket også med en indremedisiner i dag som sa at han var skeptisk til vaksiner generelt, men at det skremte vettet av han at de ikke vet hva det er med svineinfluensan som gjør at folk plutslieg blir kritisk dårlige og dør - mens andre bare får lett hoste. Så han skulle vaksinere sin gravide kone i dag.. turte ikke ta sjangsen på noe annet...

tydelig at uroen min smittet over på frøkna i magen her.. hun turnet og sparket som aldri før da jeg sto i kø.... og jeg merker jeg kjenner et stikk av lettelse hver gang jeg kjenner et spark nå... tar nok litt tid før uroen er ute av kroppen.. men samtidig så slipper jeg i alle fall å bekymre meg over om å bli alvorlig syk og kanskje skade jenta mi på den måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...