Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

ligger nok på omtrent samme sted på sf-målet vi da :)

mitt var på 21cm nå i uke 24. rett under snittet det også.

Følger også min egen kurve helt perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk bekreftet at det var ei lita jente inni der nå =) Hun var så sikker som hun kunne bli - så da lover det jo bra for riktig "diagnose". Så nå har jeg kjøpt lilla farge til barnerommet =) Foreløpig bare til kontrastveggen og kommoden... de hadde ikke de fargetonene jeg ville ha i Sens, så måtte kjøpe Lady maling.. det var visst den med minst midler i utenom sens... men mannen får ta seg av veggene, så skal jeg ta kommoden - for den kan jeg ta med meg utenfor å male. Så slipper jeg være redd for avgassene...

Morsomt å se knøttet igjen på UL nå - lå å gapte og svelget og røsket i vei i navlestrengen.. ser jo ikke helt sunt ut det der men hehe Hun var ganske så rastløs inni der, men det var vel min feil som spiste lunsj rett før UL.. ganske lite gjennomtenkt fra min side det ja.. hehe.. men men.. hun fikk nå kikket ganske mange ganger, og konkluderte med jente. Som hun selv sa det "Det er en sprekk der, og det er ikke rompeballene - og jeg har ikke sett noen pung fly forbi" :skratte: Måtte jo bare le =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bekreftet jente da! Skal vel bli stas å få begynne på oppussingen når man har fargene i boks.

Lurer på om jeg skal ta meg en tur på h&m i ettermiddag og handle det første lille plagget etter en vellykket ultralyd :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bekreftet jente da! Skal vel bli stas å få begynne på oppussingen når man har fargene i boks.

Lurer på om jeg skal ta meg en tur på h&m i ettermiddag og handle det første lille plagget etter en vellykket ultralyd :jepp:

Ja hvordangikk det på ul? Fikk du sett mye???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig bra, jordmor sa at knøttet så helt fint ut! Ble satt tilbake en dag men det kan jeg leve med ;) Den lille lå og sprellet og gapte og så generelt i god form ut! Enkelte ganger var den ikke så veldig samarbeidsvillig, gjemte hodet nedover når jordmor skulle ta mål osv, men det gikk etterhvert! Gikk med et stort glis rundt munnen hele veien hjem fra undersøkelsen!

Og så ser det ut som det ligger ei lita jente inne i magen min også :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer nok engang :babyjente:

Du er veldig heldig som vet, vi håper bare vi får vite på 3D.

Har vært med søsteren min og kikket på vogn og barnesete idag. Blir nok Brio Happy duo kombi og Britax bilsete. Har masse tid nå som jeg er sykemeldt.

Håper det går masse bra med bekkenet og vikaren din :fnise: Ikke veldig lenge igjen for oss nå, gleder meg så innmari :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MÅ man gå til kontroller hos jordmor, egentlig? Var første gang hos jordmor i går, og kan ikke si jeg ble overbegeistret - liker legen min bedre. Jordmor var mest opptatt av å snakke om kosthold, og svært bekymret for om jeg som er vegetarianer kan få nok proteiner i kosten :klaske: - jeg ga henne et lite foredrag om vegetarisk ernæring, og håper hun er litt mer opplyst nå :ler: Hun konkluderte i hvertfall med at jeg tydeligvis hadde kontroll ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste er at det kan være lurt å holde kontakten med helsestasjonen slik at du får med deg svangerskapskurs og barselgrupper etc. Men det er jo bare å ringe ned å få informasjonen det!

Legen min mente det var unødvendig for meg å gå til kontroll hos henne, at jordmor kunne gjøre en bedre jobb.. så jeg går bare til jordmor.. til nå har vi ikke gjort så mye.. er de standard prøvene med urinprøve og blodtrykk - måling av symfysen og veiing.. også er det stort sett om jeg har noen spørsmål eller noe jeg lurer på... Fikk en bok om amming i dag, som vi skulle snakke mer om neste gang.. hvis jeg ville amme da.. hun var veldig redd for å presse meg til å føle at jeg måtte amme... men jeg vil jo gjerne pga matintoleransene mine - så jeg vil jo ha mest mulig info...

Puserjenta: Håper dere får vite kjønn snart! Er jo så mye lettere å kjøpe ting da.. det meste er jo så kjønnsbestemt.. vogn og bilstol er jo ok, men tøy og sånn er jo litt kjedelig å ha alt i beige og hvitt... Happy Duo er det den med små hjul eller store hjul????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er den store UL dagen i morgen kl. 10.00.

Kribler i magen, gleder meg til å se lille nurk igjen.

Noen her som har sett på det kinesiske fødselskartet ang. kjønn? snakket med ei jeg kjenner og hun sa at alle hun hadde snakket med som hadde tatt den hadde det stemt med. Har ikke noe tro på slikt jeg men måtte jo inn å kikke. Og i følge det venter vi gutt, jeg har sterk jentefølelse denne gangen også. Blir spennendes å se i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det finnes jo 2 forksjellige av det kartet (et som tar utgangspunkt i alder ved unnfangelse og et som er ved fødsel).. og det ene stemte jo da ved førstemann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sjekket det ut dagen før UL og det stemte hos oss. Både med min alder ved unnfangelse og fødsel.

Prøvde også ut div. kjærringråd og da fikk vi 6 på jente og 6 på gutt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

utifra gamle myter og sånn er det kun hjertelyden som har stemt på meg alle ganger jmf gutt/jente.. og jeg har da snart 2 jenter... så er nok bare tull ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har sett på det kinesiske fødselskartet ang. kjønn?

Nå måtte jeg sjekke det der "kinesiske fødselskartet", og det stemmer ikke her (med mindre jordmor så feil på ultralyd ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei jenter!

Vellykket UL overstått, alt var tipp topp og vi venter en liten :babygutt::hjerte:

Mannen ble kjempeglad, han ønska seg gutt denne gangen. Jeg er også kjempeglad, kjekt med en av hver :)

Det var hvertfall ingen tvil om hva det var, så jeg og veslejenta skal ut å kjøpe et lite blått plagg etterpå :rødme:

Fikk med dvd, masse bilder + 3D bilder, er bare så utrolig lykkelig, går bare rundt her og smiler jeg, tenk en liten guttebass :rødme:

Termin 16 februar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Vellykket UL overstått, alt var tipp topp og vi venter en liten :babygutt::hjerte:

Mannen ble kjempeglad, han ønska seg gutt denne gangen. Jeg er også kjempeglad, kjekt med en av hver :)

Det var hvertfall ingen tvil om hva det var, så jeg og veslejenta skal ut å kjøpe et lite blått plagg etterpå :rødme:

Fikk med dvd, masse bilder + 3D bilder, er bare så utrolig lykkelig, går bare rundt her og smiler jeg, tenk en liten guttebass :rødme:

Termin 16 februar

Åh så utrolig gøy å få det på dvd - det skulle jeg gjerne ha hatt ja! Sikkert kjempekoslig å se på senere! Grattis med gutt! Var på tide at det kom noen flere gutter med i gjengen her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Vellykket UL overstått, alt var tipp topp og vi venter en liten :babygutt::hjerte:

Gratulerer så masse med liten prins :)

Thumbalina: Den Brio Happy vi har sett på har 4 store hjul. Greit det i det snøkaoset som kan bli her. Skal se om vi får kjøpt barnesete på tilbud idag. Er et senter litt utenfor der vi bor som har nattåpent og timesalg på bilsete til 899. Så jeg satser på å stryke ut flere ting på handlelisten idag.

Sambo kom hjem fra Dublin igår og hadde kjøpt ammepumpe til meg :yvonne: Syns han er tøff jeg, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med liten prins :)

Thumbalina: Den Brio Happy vi har sett på har 4 store hjul. Greit det i det snøkaoset som kan bli her. Skal se om vi får kjøpt barnesete på tilbud idag. Er et senter litt utenfor der vi bor som har nattåpent og timesalg på bilsete til 899. Så jeg satser på å stryke ut flere ting på handlelisten idag.

Sambo kom hjem fra Dublin igår og hadde kjøpt ammepumpe til meg :yvonne: Syns han er tøff jeg, he he.

Hehe håper mannen min er like tøff-- han skal nemlig til england og da får han med seg handlelist fra meg.. med blant annet Avent brystpumpe hehe.. er jo MYE billigere der enn her hjemme!

Brio vogna er fin den =) Kusina til mannen har den, ser veldig grei ut! JEg har vært å sett litt på basen til bilstolen vi har kjøpt og den koster 1700 kr. grøss.. tror vi skal klare oss uten den basen.. koster jo like mye som stolen på full pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...