Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha 100% lønn i 36 uker + 5 ukers ferie, så skal mannen ha 10 uker + 2 uker ferie (vi tar tre av ukene sammen på sommeren) Så da kommer vi akkurat til jul ca.. så da kan vi ha barnehageplass fra januar.

Har snakket mye med ei venninne som jobber i barnehage på småbarnsavdelingen, og hun sier det at ungene virkelig koser seg og savner ikke foreldrene i det hele tatt. Så er nok helst for foreldrene det er kjipt å levere fra seg ungen, ikke for ungen. Så håper jeg bare jeg kan få barnhageplass fra januar av, og ikke må betale fra august.... men om vi må det for å sikre plass så frå det bare være..

I år var det i alle fall 100% dekning på barnehagene, så håper vi får plass greit til neste år når det er vår tur =) Ellers har vi et problem ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha 56 uker med 80% lønn. Så jeg tar ut 44 uker permisjon + 6 uker ferie (overfører 2 uker fra i år) så tar sambo ut 12 uker permisjon + 1 uke ferie. Da er vi kommet oss til 2011 og satser på barnehageplass. Er ikke 100% dekning her så vi må bare krysse fingrene.

I det siste har knøttet vårt sparket skikkelig hardt. Sambo kjenner det godt utenpå og det er såååå deilig. Håper alle andre har det like bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sier du noe.. jeg har også to uker ferie jeg må overføre til neste år.... får ikke tatt de ut i år pga sykemld.. og har ca 20 timer avspasering også... hmm.. jaja.. blir i alle fall januar på oss da i 2011.. det er deilig å vite.

Er mye sparking her også for tida..fortsatt lavt nede... er visst mest gøy å sparke meg i blæra.. ellers sliter jeg litt med treg mage for tida.. kjedelige greier.. blir litt uggen i formen av det.. så håper det går over.. har prøvd Lactolouse, men syns ikke det hjelper noe... blir vel Movicol eller hva det heter som er neste eksperiment.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg snart får kjenne disse herlige sparkene fra mini i magen :rødme:

Jeg kjente liv veldig sent i forhold til mange her inne, så ikke bli bekymret om du ikke kjenner noe på flere uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg =) Strekker skikkelig når jeg legger meg over på sida... og det å sette seg rett opp er jo bare å glemme.. må vri meg til siden først, også opp.. hehe lurer på hvordan dette blir når vi blir enda større!!

Er 86 cm rundt magen nå.. omkretsen der navlen er... moro å se hvordan den blir etterhvert!! Er i alle fall økt ganske mye siden før jeg ble gravid!

Måtte måle nå jeg og.. og kom frem til 76 cm der navelen er.

På det største sist ble jeg 97cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente liv veldig sent i forhold til mange her inne, så ikke bli bekymret om du ikke kjenner noe på flere uker.

Hehe, nei jeg blir ikke bekymret om jeg ikke kjenner noe på flere uker. Med førstemann kjente jeg ikke noe før i uke 20-21. Bare gleder meg så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg snart får kjenne disse herlige sparkene fra mini i magen :rødme:

Jeg sa på ultralyden at jeg syntes det var rart at jeg ikke kjente noen av bevegelsene til litja når hun lå der å veivet med armer og ben, og da fikk jeg beskjed om at det var ikke så rart fordi morkaka ligger foran...

Jeg har kjent "noe" i flere uker, men jeg vet ikke om det er spark eller noe annet. Det kjennes ut som noen kiler eller prikker meg lett på innsiden av magen. Det er veldig svakt og jeg å gleder meg til å enten få bekreftet at det er litja, eller begynne å kjenne henne på en annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos jordmor for første gang. Hun var veldig koselig, og fundusmålet mitt har gått opp så mye at jeg nå ligger i det øvre sjiktet av normalen, over den røde streken! Så den lave vekta mi har tydeligvis ikke hatt noe å si, så jeg er glad og letta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos jordmor for første gang. Hun var veldig koselig, og fundusmålet mitt har gått opp så mye at jeg nå ligger i det øvre sjiktet av normalen, over den røde streken! Så den lave vekta mi har tydeligvis ikke hatt noe å si, så jeg er glad og letta! :)

Jeg slo et blikk på tickeren din og tenkte i brøkdelen av et sekund "Åh.. Ho har kommet langt", før jeg innså at du er 4 dager før meg bare :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slo et blikk på tickeren din og tenkte i brøkdelen av et sekund "Åh.. Ho har kommet langt", før jeg innså at du er 4 dager før meg bare :fnise:

Hihi :fnise: Følger du ikke helt med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

synes eg kjenner antydning til spark no:)

Så gøy! Nå som du kjenner det litt, så kommer bare til å kjenne det sterkere og sterkere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

synes eg kjenner antydning til spark no:)

Jeg også! :rødme: Og så i dag når jeg er halvveis! :strix:

Lå i senga i morrest og kjente først noe som liknet ei litt stor boble som sprakk. La handa på magen og fikk meg et spart rett i handa like etterpå. Dessverre ga hun seg når kjære ville kjenne... Men det blir vel hans tur å kjenne snart.

Var forresten til første sjekk hos legen i går og fikk høre hjertet banke.

Legen målte ikke mage, bare testet blod og urin og spurte om alt sto bra til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! :rødme: Og så i dag når jeg er halvveis! :strix:

Lå i senga i morrest og kjente først noe som liknet ei litt stor boble som sprakk. La handa på magen og fikk meg et spart rett i handa like etterpå. Dessverre ga hun seg når kjære ville kjenne... Men det blir vel hans tur å kjenne snart.

Var forresten til første sjekk hos legen i går og fikk høre hjertet banke.

Legen målte ikke mage, bare testet blod og urin og spurte om alt sto bra til.

Gratulerer med halveis! :hoppe:

Og utrolig koselig å kjenne liv da! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner spark fra lille mageboer nå, bitte små dult :rødme:

Og 1 uke til UL nå, har nedtelling :fnise:

Ellers er formen på topp, føler meg svæært lite gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner også daglige spark som blir mer og mer kraftige. I går så jeg faktisk et spark også! DET var rart det.. Heldigvis skjedde det to ganger så jeg rakk å rope på kjæresten så han også fikk sett :rødme: Og magen tyter ut..folk jeg kjenner som ikke vet det ennå har faktisk begynt å spørre om jeg er gravid :fnise:

Er vel ikke så mange igjen av oss som ikke har vært på UL nå! Jeg både gleder meg og gruer meg.. Drømmer veldig mye om UL for tiden, og i natt hadde jeg mareritt om at hjertet ikke slo :( Tror kanskje jeg ble veldig prega av artikkelen om Fritjof Wilbourn og kjæresten som mista tvillingene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...