Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Kjenner også daglige spark som blir mer og mer kraftige. I går så jeg faktisk et spark også! DET var rart det.. Heldigvis skjedde det to ganger så jeg rakk å rope på kjæresten så han også fikk sett :rødme: Og magen tyter ut..folk jeg kjenner som ikke vet det ennå har faktisk begynt å spørre om jeg er gravid :fnise:

Er vel ikke så mange igjen av oss som ikke har vært på UL nå! Jeg både gleder meg og gruer meg.. Drømmer veldig mye om UL for tiden, og i natt hadde jeg mareritt om at hjertet ikke slo :( Tror kanskje jeg ble veldig prega av artikkelen om Fritjof Wilbourn og kjæresten som mista tvillingene sine!

Når skal du på UL? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg klarer ikke bli helt vant til at det er ei jente inni her jeg, så jeg har faktisk bestilt privat UL neste uke :gjeiper: Følte det gikk så fort da jeg var på UL på sykehuset, også var jeg så opptatt av å finne ut om det var noe galt at alt annet på en måte bare fløy forbi. Jeg har stått på Monter flere ganger for å kjøpe maling til barnerommet, men jeg klarer liksom ikke å få meg til å kjøpe jentefarge.... så må bare ha det bekreftet fra en annen person at det faktisk er ei jente inni der =) Mannen bare rister på hodet over meg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på 3D 9. oktober, gleder meg masse, men nekter å forlate det kontoret før vi vet hva slags kjønn det er. Er helt umulig å kjøpe noe uten å vite, ALT er bare rosa eller blått.

Ellers har jeg klart å bli sykemeldt til tirsdag. Hadde høyt blodtrykk på forrige kontroll. Så skal tilbake til tirsdag og sjekke på nytt. Blir vel sykemeldt noen prosenter antar jeg. Ganske kjedelig hjemme, men slapper av for babyens skyld. Godt man har KG. :)

Mye spark her også, men nå er det bare 15 uker igjen for meg. Syns det er helt crazy :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal på 3D 9. oktober, gleder meg masse, men nekter å forlate det kontoret før vi vet hva slags kjønn det er. Er helt umulig å kjøpe noe uten å vite, ALT er bare rosa eller blått.

Ellers har jeg klart å bli sykemeldt til tirsdag. Hadde høyt blodtrykk på forrige kontroll. Så skal tilbake til tirsdag og sjekke på nytt. Blir vel sykemeldt noen prosenter antar jeg. Ganske kjedelig hjemme, men slapper av for babyens skyld. Godt man har KG. :)

Mye spark her også, men nå er det bare 15 uker igjen for meg. Syns det er helt crazy :sjokkert:

Gøy med 3D - håper du får se kjønnet nå! Er ikke lett med tøy nei når en ikke vet kjønn... alt er jo lyserosa eller lyseblått omtrent! Jeg håper jeg får bekreftet at det er ei jente hehe... får håpe blodtrykket ditt går ned igjen! Jeg skal ikke til legen før 16 oktober, så vi får se om hun tar blodtrykket og sånn... satser på at alt er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye spark her også, men nå er det bare 15 uker igjen for meg. Syns det er helt crazy :sjokkert:

Åi når du sier det på den måten er det jo bare helt rart å tenke på! Jeg synes det er rart at jeg er halvveis om halvannen uke. It's craaaaazy (som de sier på so you think you can dance ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begnner å bli litt størrelse på magen her føler jeg!! Føler faktisk magen er litt i veien allerede, ut og inn av bilen og sånn... begynner å skjønne at det kommer til å bli ganske tungt mot slutten! :rødme:

post-21620-1253551873_thumb.jpg

Gleder meg til å høre oppdatering på UL her i løpet av uken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine magen :)

Var på kontroll hos jordmor i dag og alt stod bra til. Magen ligger rett under snittet og vekta viser 1,5kg pluss nå.

Hjertelyden var sterk og fin og lå på 160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine magen :)

Var på kontroll hos jordmor i dag og alt stod bra til. Magen ligger rett under snittet og vekta viser 1,5kg pluss nå.

Hjertelyden var sterk og fin og lå på 160

Så bra =) Er greit å ha disse magemålene å gå etter, siden ikke alltid vekta følger helt etter det en alltid har fått høre fra "alle" andre..... folk blir helt sånn "Hæ, har du bare gått opp så lite?"når jeg sier hvor mye jeg veier - men tydeligvis at det er store variasjoner på vektoppgangen blant alle oss her i allef all og alle symfysemålene er helt fine =)

Jeg skal på jordmorkontroll til onsdag - blir spennende å høre hvordan jeg ligger an nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

selv om jeg nesten er på grensa til undervektig kontra bmi stresser jeg veldig lite med vekta..jeg vet jo at babyen vokser som den skal likevel.. og den veier jo tross alt ikke mer enn ca 600gram nå.. trenger jo ikke mye vektøkning for å dekke inn det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om jeg nesten er på grensa til undervektig kontra bmi stresser jeg veldig lite med vekta..jeg vet jo at babyen vokser som den skal likevel.. og den veier jo tross alt ikke mer enn ca 600gram nå.. trenger jo ikke mye vektøkning for å dekke inn det

Nei ikke sant - og babyen vil uansett ta til seg det den trenger. Så ikke noe å bekymre seg før =) Til og med de som kaster opp alt de får ned får jo store friske barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur på sykehuset i dag jeg!

Merket i hele går og i natt at det var blitt mye roligere i magen, nesten ikke noe spark i det hele tatt.

Så fikk med meg mamma inn da jeg ikke hadde noe bil. Etter en times ventetid kom vi inn og fikk se på UL at alt var bra med lillejenta i magen :rødme:

Trodde vel egentlig at det ikke var noe farlig og at hun bare lå med ansiket mot ryggen eller noe, og det stemte veldig bra :P

Merket også litt mer liv på vei inn og mens vi ventet så føltes litt flaut, men veldig greit å få bekreftet at alt var bra! Så fikk den kommende mormoren se babyen i magen også, noe jeg tror hun syns var veldig rørende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var en tur på sykehuset i dag jeg!

Merket i hele går og i natt at det var blitt mye roligere i magen, nesten ikke noe spark i det hele tatt.

Så fikk med meg mamma inn da jeg ikke hadde noe bil. Etter en times ventetid kom vi inn og fikk se på UL at alt var bra med lillejenta i magen :rødme:

Trodde vel egentlig at det ikke var noe farlig og at hun bare lå med ansiket mot ryggen eller noe, og det stemte veldig bra :P

Merket også litt mer liv på vei inn og mens vi ventet så føltes litt flaut, men veldig greit å få bekreftet at alt var bra! Så fikk den kommende mormoren se babyen i magen også, noe jeg tror hun syns var veldig rørende!

Så bra at alt var bra =) Sikkert en lettelse å få se knøttet igjen =)

Jeg skal på UL i morgen selv.. privat da... må bare inn å bekrefte kjønnet helt sikkert jeg =) Trenger det visst inn med teskje.... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt var bra =) Sikkert en lettelse å få se knøttet igjen =)

Jeg skal på UL i morgen selv.. privat da... må bare inn å bekrefte kjønnet helt sikkert jeg =) Trenger det visst inn med teskje.... =)

Hehe! Ja, ikke så lett for deg å fatte at det er en jente inni der? ;)

Hun spurte i dag om vi visste hva det var. Da jeg sa det skulle være en jente sa hun at "da var det sikkert det". Og hun sa ikke noe på det under undersøkelsen heller, noe jeg regner med hun hadde gjort om hun så noe annet.

Men skal på 3D om 3 uker, så da skal jeg i allefall få det HELT bekreftet. Skal du på 3D eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Ja, ikke så lett for deg å fatte at det er en jente inni der? ;)

Hun spurte i dag om vi visste hva det var. Da jeg sa det skulle være en jente sa hun at "da var det sikkert det". Og hun sa ikke noe på det under undersøkelsen heller, noe jeg regner med hun hadde gjort om hun så noe annet.

Men skal på 3D om 3 uker, så da skal jeg i allefall få det HELT bekreftet. Skal du på 3D eller?

[/quote

Nei er bare vanlig UL jeg skal på. Var på jordmortime nå nettopp og hun sa at hun jeg hadde hatt på UL på sykehuset var spesialist, og hun hadde aldri hørt om noen som hadde fått feil beskjed ang kjønn av henne = ) Så det lover jo bra det. Hadde symfysemål på 20 cm i dag og sterk fin hjertelyd. Så alt var bare bra. Jeg ligger litt under gjennomsnittet på symfysen, men jeg følger min egen kurve riktig så da var alt bra. Jeg er jo såvidt 160 høy også, så ho sa det at de som er litt under gjennomsnittet i høyde og vekt, ligger gjerne litt under gjennomsnittet på symfysen også.. men er bare 1 cm da så er ikke så mye akkurat..

Etter ul i dag skal jeg bort å kjøpe maling tenkte jeg =)

Så kan jeg i alle fall begynne å male på en kommode jeg har stående.. Mannen er bortreist med jobb så kan likegreit få gjort noe fornuftig mens jeg kjeder meg hjemme alene =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...