Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010


Nótt

Anbefalte innlegg

Lagrer de bildene etter undersøkelsen??

Vi fikk med oss masse bilder, uten å betale noen ting... men bildene var ikke så fine da.. mest kliniske for å si det sånn..

Her er det også mye sparking for tiden =) Snakket med ei synsk ei her en dag og hun mente det var ei bestemt lita frøken på vei, som kom til å la seg bli hørt uansett situasjon hehe... bra det det =)

Jeg er i grunn ikke noe nervøs for svineinfluensaen - det som kan være litt småfarlig er høy feber men det kan jo medisineres det. Så tror nok ikke det er noe problem i det hele tatt. De som har blitt veldig dårlige har hatt dårlig helse fra før av, så vanlig influensa hadde nok gått hardt utover de uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke bekymret for svineinfulensaen. (selv om jeg har barn i barnehage og jobber tett med masse mennesker).

Media hauser det veldig opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne svineinfluensaen var jeg nok ganske bekymra for i begynnelsen, når man leste om den ene skrekkhistoria etter den andre i avisene. Jeg jobber i barnehage, så sånn sett er jeg kanskje ekstra utsatt, men nå bekymrer jeg meg ikke noe over det lenger. Vi skulle egentlig på ferietur til Hellas i september, men etter en god samtale med jordmor ang svineinfluensaen, så avlyste vi ferien.

Så bra at du tok kontakt med sykehuset igjen, Missiw. Håper de kan klare å finne bildene til dere.

Men jammen har det blitt mange jentebabyer her nå! Så moro! Gratulerer alle sammen!

Nå har jeg endelig begynt å få gravidmage, og ikke minst så kjenner jeg endel spark! :rødme: Det tok sin tid før jeg begynte å kjenne noe, men nå syns jeg sparkene er ganske tydelige også.

Bruker fortsatt de vanlige klærne mine da, men merker på buksene at de er litt strammere rundt midjen:)

Kjenner dere fortsatt litt menssmerter innimellom? I dag mens jeg var på jobb (og var temmelig sliten må jeg innrømme) kjenner jeg plutselig at jeg får menssmerter som kommer og går. Skjedde vel 2-3 ganger i løpet av dagen, men varte bare i noen minutter.

Er det vanlig eller? Tenkte kanskje det kunne være kynnere, men trodde man da skulle kjenne det i hele magen?

Ellers er det jo bare så deilig å ha kommet over halvveis nå da. Deilig å slippe alle bekymringene man hadde i begynnelsen i svangerskapet! Hurra for oss alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagrer de bildene etter undersøkelsen??

Aner ikke. Hvis de gjør det så er det nok de kliniske bildene med mål av hodeskalle o.l.

Så bra at du tok kontakt med sykehuset igjen, Missiw. Håper de kan klare å finne bildene til dere.

Kjenner dere fortsatt litt menssmerter innimellom? I dag mens jeg var på jobb (og var temmelig sliten må jeg innrømme) kjenner jeg plutselig at jeg får menssmerter som kommer og går. Skjedde vel 2-3 ganger i løpet av dagen, men varte bare i noen minutter.

Er det vanlig eller? Tenkte kanskje det kunne være kynnere, men trodde man da skulle kjenne det i hele magen?

Ellers er det jo bare så deilig å ha kommet over halvveis nå da. Deilig å slippe alle bekymringene man hadde i begynnelsen i svangerskapet! Hurra for oss alle sammen! :)

Jeg er glad jeg begynner å nærme med halvveis jeg å. Tida har gått utrolig fort! Med overstått ultralyd senket jeg skulderne og det var utrolig godt å få vite at alt sto bra til med vesla.

Jeg har mye mensmurringer innimellom. Kan ha det et par-tre dager på rad og så gir det seg i like mange dager. Kan være sikkelig vondt og litt skremmende. Det er vel bare voksesmerter.

Jeg er veldig glad for at jeg ringte, Skogtussa! For jeg får komme inn på ny ul i morgen! :bolledeig: Hun som tok ultralyden ringte i morrest å beklaget at hun glemte å ordne med bilder til oss. Det var fantastisk service! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så gøy med ny ultralyd! Skulle gjerne hatt en til jeg også, nå som jeg vet at alt er bra der inne =) Kos deg masse denne gangen da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke kjent noe de siste ukene nei, men hele tida de første mndene.. men tror det kommer og går hele svangerskapet det der.. er vel bare voksesmerter.. har mer murringer fra fra tarmene som protesterer bak der.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy! Massevis av jenter i denne gjengen altså!!

Er dere flere som må på do ca hver tiende minutt??? Jeg holder på å bli sprø.. må tisse heeele tida.. og det kjennes ganske stramt ut... lurer på om jeg begynner å bli oppblåst også, bare at det ikke har noe sted å gjøre av seg for tida... er i alle fall en stram følelse i hele nederste delen av magen.. litt slitsomt.. men det går vel over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere flere som må på do ca hver tiende minutt??? Jeg holder på å bli sprø.. må tisse heeele tida.. og det kjennes ganske stramt ut... lurer på om jeg begynner å bli oppblåst også, bare at det ikke har noe sted å gjøre av seg for tida... er i alle fall en stram følelse i hele nederste delen av magen.. litt slitsomt.. men det går vel over...

:Nikke:

Akkuat sånn har jeg det. Også har jeg vondt i symfysen når jeg snur meg i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke:

Akkuat sånn har jeg det. Også har jeg vondt i symfysen når jeg snur meg i senga.

Godt å høre at det ikke bare er meg =) Strekker skikkelig når jeg legger meg over på sida... og det å sette seg rett opp er jo bare å glemme.. må vri meg til siden først, også opp.. hehe lurer på hvordan dette blir når vi blir enda større!!

Er 86 cm rundt magen nå.. omkretsen der navlen er... moro å se hvordan den blir etterhvert!! Er i alle fall økt ganske mye siden før jeg ble gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda flere jenter ja! Moro! :)

Joda, jeg og hadde menssmerter støtt og stadig i begynnelsen av svangerskapet, men så har det vært borte en stund, før det kom tilbake igjen nå på jobben. Har ikke hatt det noe særlig mer etter den dagen, så jeg vet ikke helt hva det var jeg. Var temmelig sliten på jobben, så kanskje det var derfor..eller så er det bare litt voksesmerter igjen.

Jeg flyr også på do for å tisse hele tida..Det rare er at jeg om natta stort sett bare må opp en gang for å tisse..Om dagen derimot, kan jeg fly dit hele tida.. :ler:

I dag har jeg kjøpt vogn da. Mannen og jeg var på Babyshop og kikket for noen dager siden, og fant en vogn vi begge likte. Simo Kombi. Stor doning forsåvidt, men var den jeg likte best..Fant i kveld vogna til salgs på Finn.no. Kjøpt i 2008 og brukt i 6 mnd, til 4000 kr. Passet oss veldig fint. SKal hente den på lørdag.. :)

Håper dere koser dere alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått anbefalt Simo kombi både fra venninna mi som har to barn og ei annen venninne som jobber med de minste i barnehage. Så den må jo være bra :jepp:

Nå er det fullt liv i magen gitt! Kjenner det på utsiden også. Hadde aldri trodd at jeg kom til å kjenne det så tidlig, en helt fantastisk følelse! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her flyr jeg på do støtt og stadig kun på natta. Menssmerter har jeg heller ikke hatt noe særlig av, hadde mye av det i første graviditet. Da hadde jeg vel alt av symptomer, mens har denne gangen hatt det ganske så greit.

Var forresten hos jordmor for første gang på torsdag, det gikk kjempefint, alt så tipp topp ut. Og så fikk vi jo høre hjertelyden for første gang, det er så herligt det :hjerte:

Var en aktiv liten bebis som sparka borti doppleren flere ganger, hehe.

Spurte også om det var stor sjangs for å føde for tidlig denne gangen også siden jeg gjorde det første gangen (kom i uke 36+2), og hun trodde ikke det hadde noe å si, jeg kunne like så godt gå fullt ut men kanskje belage meg på at ungen kan komme litt tidligere. Jeg kommer hvertfall til å pakke alt en god stund før termin. Det hadde jeg gjort sist gang også, hvis ikke hadde det blitt stress :fnise:

Jeg virkelig nyyter å være gravid, livet er herlig. Har mer ro over meg denne gangen, da det ikke er lenge siden jeg var gjennom dette og vet hva jeg går til.

Tenkte å begynne å lete frem de minste klærne etter vesla i kjønnsnøytale farger og så skal jeg vakse trekket i bagvognen. Elsker disse forberedelsene jeg :rødme:

Vi skal forresten besøke et vennepar som fikk ei lita tulle for en uke siden, tror ikke jeg blir mindre babysuk av det :fnise:

God lørdag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte jo også 4 uker før terminen forrige gang linky og jeg spurte både jm på ultralyden og min egen om det var stor sjanse for at det ville skje igjen denne gangen. men det hadde ingen betyding. Så da satser vi på det :) men bagen blir nok pakket i god tid likevel ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God lørdagsformiddag jenter!

Jeg og mannen satt å diskuterte litt om hvordan vi skal gjøre det med permisjonen i går, og jeg må si det er mye å sette seg inn i. :murvegg:

Hva er det som lønner seg? 80% i 56 uker eller 100% i 46 uker? Mener å ha lest et sted at man taper litt penger på å ta 80%, så vi er sånn i tvil.

Foreløbig tror vi at vi gjør sånn her:

Går da ut i fra 100% i 46 uker

- mamma 36 uker lønnet permisjon

- mamma 10 uker ulønnet permisjon (bruker da feriepenger/oppsparte midler)

- pappa 10 uker lønnet permisjon.

Da blir veslejenta 13mnd før hun skal i barnehage...

Jeg får ikke utbetalt permisjonspenger fra arbeidsgiver men fra nav, og lurer da på om jeg må ta ut 4 uker ferie i permisjonstiden? Noen som vet?

Går det ann at pappa deler opp litt av permisjonen sin i enkeltdager? Lurte da på å ta noen dager i forbindelse med påsken...

Et siste spørsmål, når skal dere dere sende inn skjema til nav?

Håper noen av dere her inne vil dele sine erfaringer med meg!!! Er nemlig helt uvitende, både jeg og mannen :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagsformiddag jenter!

Jeg og mannen satt å diskuterte litt om hvordan vi skal gjøre det med permisjonen i går, og jeg må si det er mye å sette seg inn i. :murvegg:

Hva er det som lønner seg? 80% i 56 uker eller 100% i 46 uker? Mener å ha lest et sted at man taper litt penger på å ta 80%, så vi er sånn i tvil.

Det kommer ann på hva man tjener faktisk. Tjener man godt så er det lurest å ha full lønn og deretter ulønnet perm i de resterende ukene. men tjener man ikke fult så godt så går det opp i opp/mer lønnsomt mer lenger perm. Sånn totalt sett altså. Del den totale lønnen du får utbetalt i 46 ukers perm på 56 uker

Foreløbig tror vi at vi gjør sånn her:

Går da ut i fra 100% i 46 uker

- mamma 36 uker lønnet permisjon

- mamma 10 uker ulønnet permisjon (bruker da feriepenger/oppsparte midler)

- pappa 10 uker lønnet permisjon.

Da blir veslejenta 13mnd før hun skal i barnehage...

Jeg får ikke utbetalt permisjonspenger fra arbeidsgiver men fra nav, og lurer da på om jeg må ta ut 4 uker ferie i permisjonstiden? Noen som vet?

Trur ikke du må..men da får du jo forlenge permen med 4 uker... greit å ta det mens du får feriepenger fra jobben da

Går det ann at pappa deler opp litt av permisjonen sin i enkeltdager? Lurte da på å ta noen dager i forbindelse med påsken...

Kan gjøre som han vil så lenge det er brukt opp innen 3 år. Men dere kan ikke ha perm samtidig..eller dere kan ha det hvis du jobber 50% men da bruker dere opp permen fortere

Et siste spørsmål, når skal dere dere sende inn skjema til nav?

et par mnd før trur jeg

Håper noen av dere her inne vil dele sine erfaringer med meg!!! Er nemlig helt uvitende, både jeg og mannen :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg =) Strekker skikkelig når jeg legger meg over på sida... og det å sette seg rett opp er jo bare å glemme.. må vri meg til siden først, også opp.. hehe lurer på hvordan dette blir når vi blir enda større!!

Det er akkurat sånn jeg har det også! :)

Har fått skikkelig dreisen på den vrideteknikken nå da, og det går fint å snu seg fra side til side i sengen hvis jeg gjør det veldig sakte med stramme muskler. Men i søvne har jeg ikke fullt så stålkontroll ;), så det hender jeg våkner av smerten fordi jeg har kastet meg rundt fra en side til den andre i søvne midt på natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...