Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010

Nótt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi betalte 50 kroner for masse bilder. Jm printet ut en hel haug (alle egentlig av dårlig kvalitet, men ikke hennes skyld da) og vi betalte til en annen dame/resepsjonen. 50 kr for ett bilde er jo direkte dyrt og urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg litt på.. Da jeg fikk innkalling til UL sto det i brevet at jeg ville få mulighet til å kjøpe ett bilde for kr 50,-

Er dette normalt? Ikke det at jeg synes 50 kr er mye altså, jeg hadde bare sett for meg at dette var noe vi fikk gratis :klø: Dette er st.olavs.

Nå var forsåvidt hele tonen i brevet ganske sur og amper synes jeg, ble litt satt ut og nesten så jeg unnskylte meg for å være til bry. Hormoner anyone? ;)

Jeg å syntes brevet fra St.Olavs var vel bryskt! Og det står ET bilde ja... Høres litt merkelig ut! Er da vanlig å få et par stykker i det minste... :lete:

Var jo på en (haste)ultralyd tidlig i svangerskapet og da fikk vi med to bilder uten å betale noe. Var riktig nok ikke mye å se på da.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg litt på.. Da jeg fikk innkalling til UL sto det i brevet at jeg ville få mulighet til å kjøpe ett bilde for kr 50,-

Er dette normalt? Ikke det at jeg synes 50 kr er mye altså, jeg hadde bare sett for meg at dette var noe vi fikk gratis :klø: Dette er st.olavs.

Nå var forsåvidt hele tonen i brevet ganske sur og amper synes jeg, ble litt satt ut og nesten så jeg unnskylte meg for å være til bry. Hormoner anyone? ;)

Vi har nok fått samme brevet, det var ikke spesielt hyggelig nei, hehe... :fnise:

Men jeg ble positivt overrasket, når jeg spurte hvor vi skulle betale for bildene (4 stk) svarte legen(eller jordmor var hun kanskje?) at de ikke fikk lov å ta betalt for dem lenger, så de var gratis. Dette må jo være en endring som har skjedd ganske nylig, for jeg fikk jo brevet i juni tror jeg, og hadde det vært gratis da hadde de vel ikke skrevet som de gjorde i brevet.

Så det kan hende du får dem gratis også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det kan hende du får dem gratis også! :)

Vi satser på det! :lur: Kr 50,- for et var iallefall stivt!

Da kan det ikke være hormoner når vi alle reagerer sånn på det "koslige" brevet fra St.Olavs.

Vet forresten ikke hva som er vanlig ang beregning av termin, men har hørt om menstermin i midten av august og ultralydtermin i slutten av september, men det er vel et ekstremt tilfelle! :ler: Hun sitter forresten å venter på ungen i disse dager! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe godt å høre at det ikke var bare jeg som reagerte nei :fnise: Da satser vi på at det fungerer på samme måte når jeg skal dit i september!

Jeg har menstermin (eller EL-termin) 20. februar, men da jeg var på UL i uke 8 ble jeg satt 3 dager frem til 17. februar. Blir spennende å se på ordinær UL om jeg da blir satt 3 dager tilbake igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med dere jenter?

Her er travelt som bare det med jobb og innkjøring i barnehage, dagene fyyker og jeg glemmer hele tiden at jeg er gravid. Føler meg ikke særlig gravid heller da :fnise:

Ellers skal jeg til min første jordmortime den 3 september. Ser frem til det og gleder meg til å få høre hjertelyden for første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er alt bra :) Har vært hos jordmor denne uka og alt stod bra til :) Hjertelyd på 158 og ikke noe galt verken med meg.eller magen. Magemålet lå litt under den røde linja, men det var jo ikke så overraskende da. Har bestemt meg for å gå til henne hver dag, liker ikke legen min.. svangerskap er virkelig ikke hans sterke side nei..jm hadde jo også hatt flere som hadde klaget på han så.. og jeg har jo ikke behov for noe lege med det første heller så.Må jo til han for evt sykemelding da.. men det antar jeg kommer på et seinere tidspunkt. (jm ville ikke la meg jobbe ut til permstart heller igrunn.. var ikke noe særlig å jobbe høygravid midt i julestresset (perm start er 23des), og spesielt med tanke på at førstemann kom for tidlig er det greit å forebygge og ikke stresse, men hvile mest mulig.

Endret av Pasha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jeg tar meg også i å glemme at jeg er gravid, frem til jeg setter meg ned å slapper av litt og plutselig får et spark fra innsida hehe.. skvetter litt til av og til, men er jo bare koslig!

Har fått ordnet vikar på jobb, og fått i gang en skikkelig rutineopprydning - så er kjempefornøyd med det! Hadde et lite frustrasjonsutbrudd forrige uke, hvor jeg "kjefta" litt på sjef og nærmeste overordnede - var litt spent stemning der et par dager - men fikk tulla litt med det i dag da. Hadde møte med alle sjefene hvor jeg endelig fikk gjennom de rutineoppdateringene jeg har prøvd å få til de siste to årene - så kjempedeilig å få det på plass. Får inn en vikar fra september av allerede, så det blir kjempebra - så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for å ikke kunne være like effektiv som før.

Er 50% sykemld pga bekkenløsning, så da er det ikke så lett å få gjort like mye som før.

Bare ei uke igjen til ultralyd nå - skikkelig spent! Skal ha jordmortime samme dag, så blir spennende å se hva hun sier.

Hva skjer egentlig på første jordmortime?? tar hun noen prøver eller noe sånn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter!

Her i huset skjer det så mye om dagen at jeg helt glemmer å skrive oppdateringer og lese hva dere driver med :flau:

Jobber fortsatt fullt og det går forsåvidt greit.. Har et meget fysisk aktivt yrke så jeg vurderer å trappe ned litt snart. Må nesten ha litt overskudd til mannen og jenta mi også.. He he.. Og ikke minst husarbeid (tror jeg må ha en prat med mannen snart forresten....) Han gjør omtrent ingenting inne, bare gutteting utendørs. Det ordner seg nok :kose:

Ellers skal jeg på ultralyd mandag 24/8. Baaare 5 dager til... Og da håper jeg at vi får vite kjønnet. Jeg tror det er en gutt og mannen tror ei jente !

Jordmor-time 22/9 (veldig lenge til med de hadde ikke ledig før, og jeg bestilte i starten av juli :forvirret: ) Vi bor ikke på et spes stort sted heller (ca 20 000) men som jeg skjønte er det bare 1 jordmor her.

Magen har begynt å vokse og jeg har fått en søt, mellomstor kul :-) Bebisen sparker også her i gården. Mest på venstre side, og ofte når jeg er på jobb, i tillegg til på kvelden når jeg får lagt meg på sofaen. Og det er såååå koselig!

Har også slitt litt med plutselig blodtrykksfall. Blir akutt svimmel, hvit i ansiktet, kaldsvetter og kvalm. Men det går over igjen av seg selv etter ca 5 min. Legen sa det ikke var farlig, men det er jo så ubehagelig :forvirret: Alle blodprøvene mine var fine i uke 11, men tror jeg skal ta nye snart. I forrige svangerskap hadde jeg litt samme symptomer, og da var det jernmangel og lav blodprosent!

Nå må jeg løpe i gang middagspressa :klø:

Ha en fortsatt fin dag jenter!

Annepålandet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at tassen ligger å sparker nedover - eller???

Lurer på om min også har inntatt den posisjonen av og til.. kjennes sånn ut på retningen av sparkene hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med bilde, Puserjenta. Så på bildet at vi tydeligvis holder til på samme sykehuset :)

Var på nok en kontroll på sykehuset i går da, og fikk sett jenta mi på ultralyd igjen. Like koselig hver gang. Ikke minst siden jeg fortsatt ikke klarer å kjenne at hun sparker. Legen sa at det ikke var noe rart i at jeg ikke kjente noe, siden morkaka også lå i "veien" for sparkene. Magen har derimot begynt å bli mer spent, så regner med at det ikke er så lenge før klærne mine ikke passer lenger. Hadde vært hyggelig om det snart syntes på meg at jeg er gravid, nå som jeg er halvveis og greier..! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er koselig å se de små på UL. Her kjenner jeg bevegelser hver dag og har gjort det siden ca uke 16. Før det var det bare av og til. Og det er hvertfall godt synlig her nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en stund siden ul, men jeg kjenner spark helt nederst i magen. Og de er overraskende uehaglige, hehe. Trodde det skulle komme litt senere.

Flere som skal føde i Drammen eller bare Skogtussa og meg???

Bra dere ser bilde da, jeg scannet og lastet det opp på jobben. Her hjemme får jeg ikke til å se noe bilde :kjefte:

Hørte fra en kollega idag som sønnen fikk barn ved Drammen for 2 dager siden at de ikke fikk ta imot besøk pga svineinfluensa. Håper det blir borte til januar, vil jo gjerne ha besøk av mammaen min :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis har det verste gitt seg til januar, men skulle det være at det er rekstriksjoner på besøk så får det heller bare være. Er jo ikke så mange dager vi er der heller (vel forrige gang var jeg der i 5 netter..men det var pga av prematurt barn). Satser på 1-3 netter der, og da er det ikke krise om ikke besteforeldere og andre utenom får komme på besøk. Hører at noen steder er også søsken "uønsket", og det er jo synd. Men heldigivs er nok jenta mi litt for liten til å bli "sur" pga av at hun ikke får besøke mamma og baby på sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker også at det kanskje er litt deilig å få ha de få dagene litt i fred jeg? Men nå bor både svigers og mine familie så nærme at det kommer ikke til å mangle på besøk etter vi er kommet hjem =) Så for min del er det ikke så farlig.. mer kjipt for bonusen tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så lenge mamma ikke må vente i 9 dager denne gangen også tenker jeg at det ikke er så farlig at hun ikke får se babyen dag nr 1 :ler:

(hun befant seg på andre siden av jordkloden da jeg fødte.. var jo ikke helt planlagt det..men når man plutselig føder 1mnd før terminen så)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...