Gå til innhold

1+1=4! :)


Nilla

Anbefalte innlegg

Hørtes deilig ut med joggebukse og krokanrull på jobb :Nikke: Spennende å tenke på vogn... Ville anbefalt deg å titte litt videre før du slår til, men det er selvfølgelig helt opp til deg :) Du bør absolutt prøvetrille i butikken før du kjøper ;)

Håper du har en fortsatt flott onsdag!

:klemmer:

Hei!

Ja, det er spennende med vogn-spekulering, men det er så vanskelig!! Det er så mye å tenke på, også har jeg jo ingen erfaring sjøl fra før. :klø:

Caramba: Ja, det er jo et poeng at den skal tåle en del grusvei og ujevnt underlag... Men nå var det noen som hadde Teutonia S4, som hadde trillet en del etter grusvei, og de har skiftet fjærene på framhjula to ganger allerede! Faktisk hele understellet den ene gangen. Da blir jeg litt i tvil altså. Men likte vogna godt ellers, virker romslig og fleksibel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, da har vi vært i byen på ny kontroll! MÅ virkelig si det var mye å reise inn til byen for!

Dette skjedde: Vi kom inn til jordmor, hun sjekket urinprøve og blodtrykk, samt anbefalte å høre med de lokale jordmødrene om hva som er det lokale trenings-/behandlings-tilbudet for gravide med tanke på bekkensmerter.

Så satt vi litt på gangen og ventet på legen, som kom, tok helsekortet mitt og kom tilbake 5 minutter senere med sykemelding.

Det hele tok 20 minutter! Og alt det der kunne de vel strengt tatt klart å gjøre på det lokale legekontoret, og sendt over?

Å reise hjemmefra til St.Olavs og hjem igjen, tar 3 timer til sammen, 1,5 timer hver vei. Alt det for 20 minutter! :dåne:

Ja, ja, skal ikke gjøre meg vanskelig, vil de ha all oppfølging i Trondheim, så skal ikke jeg protestere på det.

Men nå er det i hvert fall klarert ift sykemelding. Førstkommende tirsdag er siste arbeidsdag for min del, dvs at jeg har igjen 3 dager med undervisning, og etter det er det 1,5 år før jeg skal tilbake!!! :dåne:

Føles helt rart!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være rart å bli borte så lenge! Og du har jo akkurat begynt igjen, med nytt skoleår :ler: Men, du skal nyte tiden med to små gutter, tiden din går nok fort vil jeg tro og du får oppleve masse annet! :) Og du har jo jobb å komme tilbake til :happy:

Ha en flott kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten oppdatering av gjørelista mi:

Det som er ferdig merkes med grønt.

- Vasket stuevinduene. De ser ikke ut etter all flua som har holdt til der! :fy_fy:

- Vaske kjøkkengulvet

- Legge sammen alle klærne på tørkealtanen.- Bli ferdig med å sortere klær og finne ut hvor jeg skal levere alt det jeg ikke skal ha.

- Vaske soverommet

- Lufte dyner og puter og legge på nye trekk.

- Vaske alle vindusposter i 1. etg.- Vaske doen i 1. etg. Gårdshender gjør underverker med en hvit porselensservant...

- Vaske badet.

- Komme a jour med klesvasken. - er godt i gang, men må holde farta til klestørken!

- Tørke støv av alle støvsamler-"boksene" i TV-benken.

Tenkte å ta doen og kjøkkengulvet også, men det får væra bra nok for i dag at jeg har støvsuga der. Ble så sliten, og så varm!!! :blink:

Hadde vært fantstisk med en :skaal: nå altså, men nøyer meg med en is og en iskald iste. (Ble veldig mye is her nå! :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut med iste!!! Og is også for den saks skyld :Nikke: Og det fortjener du så absolutt!! Flinke, flinke Nilla :tommelopp:

Ha en fortsatt flott fredag! Håper du får i deg litt sofatid i kveld også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lang reise for 20 minutter ja, får håpe det blir mere opplegg etter hvert! Noen planer for hva du skal bruke all denne ferske fritida til, f.o.m neste uke?

Kanskje du er en av de håndarbeidskyndige på KG, føler neste alle driver og strikker eller hekler på lekre møysommelige saker ;)

God helg med sval drikke og flere og flere grønne punkter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering av gjørelista mi:

Det som er ferdig merkes med grønt.

- Vasket stuevinduene. De ser ikke ut etter all flua som har holdt til der! - Vaske kjøkkengulvet

- Legge sammen alle klærne på tørkealtanen.- Bli ferdig med å sortere klær og finne ut hvor jeg skal levere alt det jeg ikke skal ha.

- Vaske soverommet

- Lufte dyner og puter og legge på nye trekk.

- Vaske alle vindusposter i 1. etg.

- Vaske doen i 1. etg. Gårdshender gjør underverker med en hvit porselensservant... - Vaske badet.

- Komme a jour med klesvasken. - er godt i gang, men må holde farta til klestørken!

- Tørke støv av alle støvsamler-"boksene" i TV-benken.

Doen ble vaska i dag, midt i "preketida". :fy_fy::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert regner jeg med at du skal ha ultralyd hver gang du er på kontroll, samt måling av livmorhals. Rart de ikke så på barna nå, når du alikevel var inne på kontroll? Jeg gikk på svangerskapskontroller på Ullevål og det var Ul og måling av livmorhals hver eneste gang. De estimerte veksten, så på morkakene, sjekket skilleveggen mellom tvillingene osv osv.

Vogn er ikke så lett, nei. Jeg kan vel egentlig anbefale TFK sin tvillingvogn, selv om bremsene alt har røket på min. Nå skal de skifte dem, da. Vognen har lufthjul, noe som er veldig komfortablet på "off-road"-trilling og fjæring på bakhjulene (nytt av året). Teutonia har plasthjul, og på min gamle S3 kilte småstein seg ofte fast i hjulene. TFK'en er lett og blir liten i bil.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emmaljunga Smart duo kombi er absolutt å anbefale! Har ikke hatt noe problemer med den, også er den utrolig solid.. Men nå skulle jo du ha tvillingvogn ja... :rodme:

Håper du og tvillingbebisene i magen har en fortsatt fin torsdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kjempelenge siden jeg har vært her inne!!! De siste dagene på jobb ble meget slitsomme, og jeg orket ikke noen ting etter jeg kom hjem. Hadde første sykmeldingsdag på onsdag, og onsdag, torsdag og fredag gikk med til forskjellige møter m.m. slik at jeg fikk avslutta en del verv jeg har. Men nå er jeg tilbake. :hoppe:

I kveld er det firmafest på jobben til Nilla-mannen, og jeg skal være med dit. Skal være sjåfør - surprise!!! :fnise: Men både Nilla-mannen og det andre paret som skal sitte på er interessert i å komme seg hjem tidlig da de har masse å gjøre i mårra. Så jeg regner med å være i seng før klokka 1 i natt i alle fall. :)

På onsdagen kom min kjære hjem fra jobb med roser til meg. :rødme: Han syntes at det var verdt å markere at sykemeldingsperioden hadde begynt, fordi det betydde en ny epoke, nemlig "når denne perioden er over blir vi foreldre"-epoken. Søte kjæresten min! :hjerter_rundt:

Som jeg sikkert har skrevet tusen ganger før; jeg ser sånn fram til mer hvile, mer energi til å gjøre ting hjemme, og til å få gjort mer hjemme! Dette blir spennende! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Du skulle hatt slike her t-skjorter :fnise:

Ha en fin søndag :klem:

Herlige t-skjorter!!! :fnise: Må jo ha sånne, i hvert fall hvis gutta blir eneggede. :jepp:

Nilla-mannen og kompisene ble kjempeinspirert av disse t-skjortene, og gikk rett inn på en tilsvarende side, bestilte seg svarte t-skjorter, kopierte inn "Diesel"-logoen, og skrev "avgiftsfri" over. --> Avgiftsfri diesel. (altså sånn diesel som brukes på traktorer) Bonde-humor! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etterhvert regner jeg med at du skal ha ultralyd hver gang du er på kontroll, samt måling av livmorhals. Rart de ikke så på barna nå, når du alikevel var inne på kontroll? Jeg gikk på svangerskapskontroller på Ullevål og det var Ul og måling av livmorhals hver eneste gang. De estimerte veksten, så på morkakene, sjekket skilleveggen mellom tvillingene osv osv.

Vogn er ikke så lett, nei. Jeg kan vel egentlig anbefale TFK sin tvillingvogn, selv om bremsene alt har røket på min. Nå skal de skifte dem, da. Vognen har lufthjul, noe som er veldig komfortablet på "off-road"-trilling og fjæring på bakhjulene (nytt av året). Teutonia har plasthjul, og på min gamle S3 kilte småstein seg ofte fast i hjulene. TFK'en er lett og blir liten i bil.......

Ja, var jo på UL i uke 19. Og skal ha UL igjen nå den 15. september. Med forbehold om at jeg husker feil (noe som gjerne skjer! :skratte: ) tror jeg at jeg skal ha UL en gang i måneden ei stund ennå, mens livmorhals skal sjekkes hver gang.

Skal kikke litt på vogner når vi allikevel er i Trondheim den 15. Blir bra å få sett forskjellige vogner "live". :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilla-mannen og kompisene ble kjempeinspirert av disse t-skjortene, og gikk rett inn på en tilsvarende side, bestilte seg svarte t-skjorter, kopierte inn "Diesel"-logoen, og skrev "avgiftsfri" over. --> Avgiftsfri diesel. (altså sånn diesel som brukes på traktorer) Bonde-humor! :skratte:

Så gøy! :ler:

Kos deg i kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme fra festen. Ble en trivelig kveld, men nå skal det bli godt å lalle. :sove:

God natt alle sammen, og velkommen til en ny dag i morgen! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...