Gå til innhold

1+1=4! :)


Nilla

Anbefalte innlegg

Hei Caramba! :goodbye:

Så artig å høre fra en som har gått samme løpet som jeg holder på med og som kjenner igjen en del av mine erfaringer så langt! :Nikke:

Du må GJERNE følge dagboka mi! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå, søte Nillamannen! Imponert!

Stas når det er sånn.

Bra det var mer forståelse å møte hos din stand-kollega! Tenke seg til når man tar det opp at det er for mye, kan jo ikke andre bare avfeie det.

Og så syns jeg du har vært flink ordnedame! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig skjønn mann du har da! Han høres virkelig omtenksom ut :) Men de damene som syntes du skulle stå på stand mer enn planlagt hørtes virkelig ikke noe greie ut!! Jeg skjønner virkelig ikke hvordan de kan være så vanskelige når de selv har fått barn! Men bare drit i dem, de får heller bare bli sure, det viktigste er jo at du tar vare på deg selv, og det hørtes mer enn nok ut med de to andre øktene du må ta!

Og jeg syns du har lov til å unne deg litt :sjokolade: det er jo så godt :) Har du lyst har du lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Vet ikke om jeg har nevnt det, kanskje ikke. Jeg jobber i en matbutikk! Det er bare et par kvelder i uka da, og annenhver helg, for å ha en inntekt ved siden av skolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag, lat søndag!

Herlighet, i dag sov jeg til over 11!!!! :hakeslepp:

Vet ikke sist jeg sov så mange timer på ei natt! Men fy søren, hvor sliten jeg var! Har skrevet så masse om å være sliten de siste dagene, og mener egentlig ikke å syte, men det gjennomsyrer hele dagene for tida. Jeg hadde så vondt i føtter, hofter og korsrygg at da jeg skulle kjøre hjem i går, etter alle de timene på stands, rant tårene. Alt verket!

Så jeg kjørte rett hjem, kun med en liten tur innom matbutikk, tok kun inn de varene som måtte i kjøleskap, og gikk sporenstreks opp på loftet og la meg i senga. Det var så godt at sannelig måtte jeg ikke felle en liten tåreskvett igjen.

Jeg lå i to timer, uten å få sove, så kom Nilla-mannen hjem, kom opp og kysset sin slitne fru og dermed slokna jeg. :lol:

Sov to timer før jeg sto opp og laga pizza. Den ble veldig god!!! :spise: Vi så Con Air og gikk og la oss i 1-tida. Jeg sovnet med en gang, og sov til 11 i dag. Ah, det gjorde veldig godt!

Får se hva jeg skal finne på i dag... Har ennå ikke kommet etter med klesvasken bl.a., og vinduskarmene ser ut som om det har vært en bugs-massakre der! Nilla-mannen er ute og slår silo - har jeg fortalt at vi driver gård???. Så jeg har god tid til å tusle litt rundt her hjemme. Tenker jeg tar akkurat så mye husarbeid som jeg finner for godt jeg! :jepp:

Foreløpig er plana at jeg skal komme etter med alt sånt forefallende husarbeid og alt jeg har etterslep på når jeg bare blir sykmeldt. Disse siste ukene har all energi gått medp å jobb, og hjemme har bare vært et sted for å spise og sove.

Men akkurat nå er det krabbefiske utenfor Alaska på TV og det er faktisk ganske interessant! :jepp: Så jeg skal nok sitte her en stund til. :lol:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig med gård! Godt at du fikk henta deg inn i går ettermiddag og i natt! :)

Ja, det er masse arbeid, men vi ville ikke byttet det bort mot noe! Både jeg og Nilla-mannen er oppvokst på gård, og det er liksom ikke noe alternativ å bo på en gård uten at den er i drift. :)

Har dere også gård? Tenker på navnet på dagboka di. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget meg ei liste over kortsiktige ting jeg skulle fått gjort i huset!

- Vasket stuevinduene. De ser ikke ut etter all flua som har holdt til der! :fy fy:

- Vaske kjøkkengulvet

- Legge sammen alle klærne på tørkealtanen.

- Bli ferdig med å sortere klær og finne ut hvor jeg skal levere alt det jeg ikke skal ha.

- Vaske soverommet

- Lufte dyner og puter og legge på nye trekk.

- Vaske alle vindusposter i 1. etg.

- Vaske doen i 1. etg. Gårdshender gjør underverker med en hvit porselensservant... :dåne:

- Vaske badet.

- Komme a jour med klesvasken.

I vinter kjøpte vi 2 av hver av disse skittentøyskurvene:

Svart kurv

Hvit kurv

Vi har en liten dunk på badet oppe, og disse 4 kurvene på vaskerommet nede. Så da sorterer jeg skittentøyet etter hvert, så slipper jeg det fjellet som pleide å hope seg opp på badet. Er veldig fornøyd med denne ordningen, men nå er alle disse kurvene/sekkene stappfulle, det tyter ut av dem. Så da er det noen runder med vaskemaskine som står for tur. :sukk:

Hmm, er vel bare å brette opp ermene! :lol: Blir vel å ta det litt pø om pø tenker jeg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er masse arbeid, men vi ville ikke byttet det bort mot noe! Både jeg og Nilla-mannen er oppvokst på gård, og det er liksom ikke noe alternativ å bo på en gård uten at den er i drift. :)

Har dere også gård? Tenker på navnet på dagboka di. :)

Har ikke gård, men har odel på gård der jeg kommer fra. Vet ikke om det blir aktuelt å ta over, men har ung mor og stefar som nok vil kunne drive den i minst 20 år til. Men vi får se på livssituasjonen om 15-20 år, eller kanskje noen av barna begynner å drømme om å leve bondelivet.

Hvilke dyr driver dere med? På gården til mamma driver de sau. :hjerte:

Lykke til med all fiksinga! Her blir det litt småfiksing, har invitert venner på kosekveld her, vel vitende om at det betyr at jeg må kaste meg rundt å rydde. Snart ferdig med selve ryddinga, gjenstår bare litt støvsuging/vasking. (Har heldigvis/eller dessverre gjesterom som etter hvert blir barnerom, er en god del som havner der, som strengt tatt ikke er rydda ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver med melkeproduksjon. Vi er vel under middels store etter at det ble så populært å slå sammen og bygge svære fjøs, men vi har akkurat investert i tilleggskvote, og det er spennende tider. Endelig er vi i gang med å forme gården til det VI vil. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høyra at alt står bra til med dei to i magen. Og så to :babygutt: :babygutt: då. Heilt perfekt. :hjerte:

Du er ikkje aleine om å sova lenge. Eg sto opp først ca. 11:15 i dag. Og eg kan ikkje eingong klaga over graviditetstrøtthet. :flau:

:hoppe: Over halvvegs! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg kommet litt i gang med lista mi. Det som er ferdig merkes med grønt.

- Vasket stuevinduene. De ser ikke ut etter all flua som har holdt til der! :fy fy:

- Vaske kjøkkengulvet

- Legge sammen alle klærne på tørkealtanen.

- Bli ferdig med å sortere klær og finne ut hvor jeg skal levere alt det jeg ikke skal ha.

- Vaske soverommet

- Lufte dyner og puter og legge på nye trekk.

- Vaske alle vindusposter i 1. etg.

- Vaske doen i 1. etg. Gårdshender gjør underverker med en hvit porselensservant...

- Vaske badet.

- Komme a jour med klesvasken.

- Tørke støv av alle støvsamler-"boksene" i TV-benken.

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kom til å tenke på noe.

Da jeg gikk på barneskolen sådde vi karse (?) i melkekartonger med våt bomull. Dersom jeg nå IKKE vasker benken rundt servanten på badet, kan jeg kanskje snart begynne å dyrke min egen baderomskarse? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg nå IKKE vasker benken rundt servanten på badet, kan jeg kanskje snart begynne å dyrke min egen baderomskarse? :fnise:

Bare legge litt bomull og frø der? :fnise:

:vinke: Høres ut som om det går bra med dere, men ikke bra at du blir så sliten.. Skjønner godt at energien går bort til jobb og bebisene, blir nok godt for å deg å bli sykmeldt vil jeg tro :)

Så utrolig flink du er da! Masse som må gjøres ser jeg, du får ikke ta alt med engang og for fort da :) Også så flotte kurver! Veldig smart å ha sånn ordning som du har :)

Gøy med gård! :hoppe: Bestemor og bestefar har gård. De hadde kuer før, så jeg er jo litt oppvokst med det :) Har et veldig sjarmerendes bilde av ei blond, lita tulle med felleskjøpet dress og caps :fnise:

Nå har de ikke noe, bare onkelen min som har et par hester :)

Men så gøy det kommer til å bli for de to guttene deres, må være gøy å vokse opp på gård :)

Og forresten, jeg tror nok jeg slår den sove tida di ;) Jeg kom meg ikke ut av senga før 4 idag! Men, det er jo fordi jeg var på fest og vi fikk ikke lagt oss før i 6tiden.. Da var jeg trøtt og sliten da!! :Gjesp:

Ha en flott søndag, Nilla :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare legge litt bomull og frø der? :fnise:

Og forresten, jeg tror nok jeg slår den sove tida di ;) Jeg kom meg ikke ut av senga før 4 idag! Men, det er jo fordi jeg var på fest og vi fikk ikke lagt oss før i 6tiden.. Da var jeg trøtt og sliten da!! :Gjesp:

Nei, hvis jeg venter litt lenger, trenger jeg nok ikke noe bomull. Da er det en myk seng av støv til frøene. :fnise:

Ja, det trengs vel noen timer i senga etter en sånn real fest som du var på! :dåne: :lol:

Ha en fortsatt fin søndagskveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hvis jeg venter litt lenger, trenger jeg nok ikke noe bomull. Da er det en myk seng av støv til frøene. :fnise:

Ja, det trengs vel noen timer i senga etter en sånn real fest som du var på! :dåne: :lol:

Ha en fortsatt fin søndagskveld!!

sånn å forstå :hoho:

Ja, det trengtes jammen :fnise: Du skulle sett meg! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra jobb, og oppdager at jeg har hele kvelden for meg sjøl!

Min kjære jobber kveldsskift og er ikke hjemme før 22.30. Akkurat i dag kjenner jeg at det faktisk skal bli meget godt å ha huset for seg sjøl! Ikke at jeg ikke setter pris på å ha min kjære rundt meg, men jeg er nok allikevel typen som må ha litt alenetid fra tid til annen.

Men spør meg på slutten av uka, etter ei uke med mannen borte på kveldsskift har nok pipa fått en annen lyd tenker jeg. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...