Gå til innhold

1+1=4! :)


Nilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke så mye å skrive om i dag.

I strålende vær hadde vi innvielsesmiddag på den nye flotte plattingen vår. :hoppe:

Rømmegrøt, spekemat (bare eggerøre til meg da) og bløtkake. :spise:

Svigermor sto for serveringen i dag, mens jeg var håndlanger og assistent. Kjenner at det tar på å gå mange vendinger ut og inn, opp og ned trappa. Ikke at jeg bar så tungt, men sliten blir jeg allikevel. Også er det jo det da at når man har besøk så kan man ikke bare gå å legge seg nedpå sofan litt, sjøl om det hadde vært mest ønskelig... Så nå blir det godt med en rolig lørdagskveld. Vi hadde egentlig tenkt å ha "ordentlig" lørdagskveld med hjemmelaget pizza, men vi er så mette enda at vi står over pizza'n og tar bare litt lørdagssnop i stedet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :goodbye:

Hørtes ut som om du hadde det kjempekoselig igår! :)

Jeg fikk kjæresten på besøk, vi spiste kylling med pommes frites og saus :sikle:

Ble litt snop her også :fnise:

Håper du har hatt det fint idag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde egentlig tenkt å ha "ordentlig" lørdagskveld med hjemmelaget pizza, men vi er så mette enda at vi står over pizza'n og tar bare litt lørdagssnop i stedet. :ler:

Heh, det ble pizza allikevel. Akkurat da jeg postet innlegget mitt, så min kjære på meg og sa; "Det hadde vært godt med pizza allikevel...?" Og jeg kjente at jeg ble litt sulten, så da satte vi igang med pizzalaging, og spiste hjemmelaget pizza kl. 22.30!!! Var Nilla oppblåst i magen da hun la seg 1,5 timer etterpå? JAAAAAAAAA. Stønn, var så oppblåst at jeg er sikker på at jeg fikk flere strekkmerker i løpet av natta! Men, hvem kan man klandre for det? :vetikke: bare seg selv... Sukk. Men pizza'n ble kjempegod! Spiste pizza til frokost og kvelds i går også. :glise:

Har begynt å kjenne smerter i lysken, eller ligamentene heter det visstnok, særlig om natta. Jeg kan våkne av at jeg snur meg "feil" og så rykker det til i ligamentene/lysken. Det er visst normalt, festet til livmora som justeres etter hvert som livmora vokser. Det går heldigvis fort over, men kan være skikkelig vondt mens det står på. Nesten som senestrekk! :forvirret:

Nå ja, det er vel sånt som man må regne med.

Nå skal jeg ut å gå meg en tur, Nilla-mannen og Nilla-broren klyver ved oppi skogsveien her, så jeg skal gå og hilse på. Vet ærlig talt ikke sist jeg gikk en tur, og det er skikkelig dumt, for jeg burde vært ute og gått hver eneste dag, både pga PCOS og astmaen. I tillegg til at alle gravide bør prøve å være i så god form som mulig da... Og jeg har ikke vært noe som helst flink til å gå tur i sommerferien. Vet nesten ikke om jeg har gått en eneste tur! :flau: Fy skamme seg! :kjefte:

Men det er vel aldri for sent å begynne, er det vel? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, den trimturen i dag ble ingen suksess. Jeg gikk opp den første bakken, som er ganske bratt, uten å bli altfor andpusten. Men plutselig raste det inne i hodet mitt, nesten som om alt veltet fram og tilbake. Ble skikkelig kvalm og måtte bare sette meg ned. Etter ei lita stund roet det seg igjen, og jeg tuslet skuffet nedover til Nilla-mannen og Nilla-broren igjen. Da jeg kom hjem ble jeg skikkelig uvel, nakken stivnet, jeg ble slapp og kvalm. Til slutt måtte jeg spy, og i vanvittige mengder! Helt utslått etterpå!

Så resten av dagen har jeg vært skikkelig redusert, kjørte Nilla-broren til frisørtimen hans, og etter det har jeg bare spist middag og ligget i senga. Ordentlig urven. :grine:

Sukk, er dette prisen å betale for for lite trim hittil i sommer tro? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må skrive litt om min -til tider - svært så store mage! :sjokkert:

Nå har jeg mage i utgangspunktet, og kulen på magen begynner jo å vises, MEN det er ikke det jeg snakker om! :riste:

Jeg snakker om hvor gigastor den blir på kveldingen, helt oppblåst, og det går ikke over heller. Legger meg om kvelden, aldeles sprengt! Får ikke til å fise ut noe heller. Forleden kveld var jeg så sprengt da jeg la meg at jeg sverger på at jeg hadde nye strekkmerker mårran etter! Er dette normalt??? :klø:

Har prøvd både Cola og Nyco, men til ingen nytte. Og før jeg ble gravid virket Nyco nesten momentant på oppblåst mage.

Skulle noen som leser dette ha noen tips, så kom med dem! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! :goodbye:

Jeg har dessverre ingen tips om magen din, annet enn det som ikke virker :fise::ler:

Også så kjedelig at du ikke får gått litt, ikke bra å bli så dårlig :tristbla:

Får håpe det går bedre etterhvert, er nok ikke altfor bra og være et slakt gjennom hele svangerskapen :fnise:

Jeg gikk en tur i skogen her om dagen, koselig! Spiste litt blåbær, jeg så sopp og frosk også :fnise:

edit: det virka som om jeg spiste frosk og sopp, men jeg så det :skratte:

Endret av Ida-Kristine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Nå har jeg spist sjokoladekake! :sikle::ler:

Så fint for deg da! :kjefte:

Nei da, bare tuller. :klem:

Håper det smakte, og at du fikk honnør før all husmorjobbingen mens de andre var bortreist!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag satte jeg vekkerklokka på 08.00, noe som er laaangt tidligere enn jeg har måttet stå opp i så og si hele ferien. Men nå er det jo bare ei uke igjen av min lange lærerferie, og det er kanskje på tide å tenke på å få litt bedre vaner igjen. :flau:

Men klarte jeg å komme meg opp da? Neeeei da, klokka måtte blil 08.45 før jeg klarte å dra min late kropp opp fra senga. :Gjesp: Da var det bare å hive seg i dusjen og skynde seg å spise frokost og prøve å gjøre noe med den høystakken av et hår jeg har. :lol:

Jeg måtte skynde meg litt, for klokka 10.00 hadde jeg time til det som må være verdens beste aromaterapeut! Hun er bare vanvittig flink, og finner alle punkter som trenger litt mykgjøring. :Nikke:

Passet utmerket godt i dag, for den oppkastrunden jeg hadde i går tok skikkelig på. Jeg var stiv og støl i rygg og nakke i dag, og kjente at, jo da, dette må være en perfekt dag for en behandling av - jeg gjentar, det som må være verdens beste aromaterapeut!

Etterpå var det en runde på verksted med bilen, etterkontroll etter EU-kontroll, før jeg stoppet på EIK og kjøpte 5 liter bensin til plenklipper etter min kjæres bestilling. Syntes flaska så ukjent ut, så jeg ringte han da jeg var på heimveg. "Du, den plenklipper-bensinen må være en annen sort enn den vi har kjøpt før, for jeg kjenner ikke igjen den kanna?" Da svarer min kjære; "Kan det være fordi jeg ba deg om å kjøpe MOTORSAGbensin, siden vi jobber med VED, og ikke med GRESS, tror du???"

Så da var det bare å snu, kjøre tilbake til EIK og be om å få bytta... :blush: Men det fikk jeg da, så det var fort gjort. (Er sikker på at han karen på EIK tenkte noe a la, "sånn går det når man skal sende kjerringa!" - og det hadde han vel forsåvidt rett i denne gangen. :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :) Så koselig med innlegg fra deg! Skrev akkurat et langt et tilbake, men så skulle jeg utforske smiley'sene, og da hang pcen min seg opp.. hehe. Typisk!

Så utrolig kjedelig å bli kvalm såpass sent da, det må jo føles litt som å bli lurt! Mener jeg har hørt at kvalmen som regel gir seg rundt den tiden? Får håpe det gir seg for deg snart da! Jeg får vel vente med å feire at jeg ikke er kvalm! Det kan jo snu over natta..

Takk for beroligende kommentar om stikkinga i magen! Jeg regna egentlig med at det var noe sånt ja! Det er jo litt koselig egentlig :fnise: tanken på at det skjer noe inne i magen min er så utrolig spennende!

Jeg har ikke vært hos legen enda, men har bestilt time, så det blir første svangerskapskontroll i uke 9. Det var ikke helt enkelt å få bestilt time, for på sommeren tar de bare imot akutt, ingen timebestillinger. Hva er det for noe a? :sukk: jaja, sånn er livet på bygda! Ha en fin kveld! klemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Jeg skal si jeg nøt det kakestykket! Jeg tok et istad også for mamma tok :fnise:

Og mamma ble glad for alt husarbeidet jeg har gjort! Hvert fall for at jeg rydda i matskapet :ler:

Så koselig det med aromaterapien! :)

:ler: litt av det med bensina, men ja, slik er det vel når man sender kvinnfolka ;):ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei! :goodbye:

Hvordan går det med deg? :)

*gi sjokoladekake til* Jeg får dårlig samvittighet, har spist litt idag også ;D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei! :goodbye:

Hvordan går det med deg? :)

*gi sjokoladekake til* Jeg får dårlig samvittighet, har spist litt idag også ;D

:klem:

Hei og hopp!

Alt bra her, har bare ikke orka å skrive noe i varmen. Holder på å gå på veggen! Sola steiker, og jeg begynner virkelig å kjenne det derre med at det er to ekstra som skal bli kvitt varmen sin via meg. Puh!!! :dåne: Kommer sterkere tilbake plutselig. :)

Hei.

så spennende med en tvillingdagbok.

Får jeg lov å følge deg?

Heisann! :goodbye:

Så koselig med nye besøkende i dagboka mi! Selvfølgelig får du lov til å følge meg! :hoppe: Startet dagbok for å ha en plass å få ned mine tanker og erfaringer rundt svangerskapet, og om noen da tar seg bryet med å lese det, så er det kjempeartig!! :klappe:

Ellers så skal jeg kontakte jordmor i dag og få bestilt første svangerskapskontroll til henne. Gleder meg til de besøkene, jeg kjenner litt til begge jordmødrene her og de er virkelig trivelige og flinke damer! Så det tror jeg blir bra!

Ellers skal jeg innom skolen, les: badstulignende bygningen i bygda..., og gjøre unna noen forberedelser til skolestart. Det er ei uke for tidlig, men kjenner at jeg blir litt stressa av å gå og tenke på alt som står og venter, så da er det bedre å ta en runde innom nå og da. Så, der har vi plana mi for i dag.

Lagde forresten ei nydelig karbonadedeig-gryte i går, med pasta attåt, og det ble igjen så mye at det blir restemiddag i dag, så da slipper jeg å tenke på matlaginga i dag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjett hvem som glemte å ringe jordmor i dag da? :klaske:

Tenkte på det flere ganger, men "skulle bare" først. :forvirret:

Men jeg fikk gjort en del på skolen da;

- laget ordenselevliste

- laget bussrekke-liste

- gitt alle elevene faste plasser rundt bordene

- navnet stolene deres

- navnet hyllene deres i gangen

- laget - ganske så flotte, om jeg skal si det selv! :ler: - plansjer som illustrerer klasseromsreglene, sånn at elevene kan forstå og huske reglene uten å kunne lese.

Middagen ble akkurat så lite jobb som jeg trodde. :fnise:

Siden jeg glemte en av tingene på den "meget lange" (not!) gjørelista mi, så har jeg pålagt med selv en "straff": fryserskapet må vaskes i kveld, og jeg må vaske en ekstra maskin klær... Uhu, fryktelig straff, ikke sant? :skratte:

Etter som jeg har ligget dels flatt ut og dels sammenkrøket i to timer nå, fordi jeg er så :kjefte: oppblåst, og ikke får til å :fise:, er det vel på tide å hive seg rundt og få gjort noe av :husarbeid: - straffen.

See you later! :lol:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, fryserskapet ble vaska, men så begynte det å regne, og det lå torden i lufta, så jeg torde ikke å sette på vaskemaskina. Men har lovet meg selv å gjøre det i morgen da. :lol:

I mårra er det også klart for bytur! Trondheim here we come!

Vi skal i bryllup om et par uker, og da må det shoppes klær først. Nilla-mannen må ha dress, og jeg må ha et par fine bukser eller leggings. hvis jeg ikke finner meg et helt annet antrekk da. Har kjøpt en mørkeblå tunika som går an med svart finbukse eller svart tights/leggings under. Er litt i tvil hva jeg skal velge, men først må jeg vel se hva jeg kan finne...

Plana er å besøke Zipp, H&M på torget og Zizzi på Byhaven. Så får vi ser hvilke resultater det kan gi. :forvirret: Har også fått tips om at KappAhl på torget pleier å ha noen greie svarte bukser i avdelingen med store størrelser. Og dersom buksa er stor nok, så skulle det vel ikke ha noe å si om det er en generelt stor mage eller en gravidmage som er neddi???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei! :goodbye:

Skjønner at du blir kjei av varmen! Jeg blir ganske daff, så kan ikke forestille meg hvordan det er å gå gravid, spesielt ikke med to!

Så flink du var på skolen a! Fikk gjort masse jo :) Hvilken klasse driver du i?

Er du fra rundt Trondheim? Du skriver sjøl og attåt, jeg vet ikke om man sier det oppi der, men det gjør vi nede her så jeg begynte å lure litt :ler:

Og jeg syns antrekket ditt høres fint ut! :) Du får bare prøve masse, så finner du ut av det. Og det har vel ikke noe å si hva slags mage man har? :klø: Min henger bare litt over den :ler: Kan jo hende du finner noen mammasortepenbukser? :fnise:

Også må du huske og ringe jordmor da! :fnise:

Ha det gøy på Trondheim tur da søta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! så spennende at du skal ha tvillinger! Og så spennende at du snart skal på UL :) Får du vite hvilke kjønn det er da eller? (Hvis du ønsker å vite det da, det er jo ikke noen selvfølge). Jeg skjønner at legene også må ha ferie, men det er litt dumt hvis det går utover din UL! Men som du sier så er det jo lite sannsynlig at du går tiden ut uansett. Hvordan/ når fikk du vite at du venter tvillinger?

Den boka hørtes veldig fin ut! Jeg syns det er godt å ha noe å lese i, jeg har den boka som heter Barn i magen, som er skrevet av ei jordmor. Den er jeg veldig fornøyd med, det er fint å lese om alt som skjer, og finne svar hvis man lurer på noe eller blir nervøs for et eller annet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...