Gå til innhold

1+1=4! :)


Nilla

Anbefalte innlegg

Hei Nilla! Gratulerer med to nydelige, hurtig voksende pergotvillinger!

Kjempestas å se deg gravid, og så med to! :)

Håper du har det bra, og lykke til frem mot skolestarten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du var på skolen a! Fikk gjort masse jo :) Hvilken klasse driver du i?

Er du fra rundt Trondheim? Du skriver sjøl og attåt, jeg vet ikke om man sier det oppi der, men det gjør vi nede her så jeg begynte å lure litt :ler:

Og jeg syns antrekket ditt høres fint ut! :) Du får bare prøve masse, så finner du ut av det. Og det har vel ikke noe å si hva slags mage man har? :klø: Min henger bare litt over den :ler: Kan jo hende du finner noen mammasortepenbukser? :fnise:

Også må du huske og ringe jordmor da! :fnise:

Ha det gøy på Trondheim tur da søta! :klem:

Hei hei!

Ja, var bra å få gjort unna litt på skolen ja, skal ta en tur i mårra også. Siste feriedag!

Fant en god del klær :hoppe: Skal skrive litt mer om det senere. :)

Hei! så spennende at du skal ha tvillinger! Og så spennende at du snart skal på UL :) Får du vite hvilke kjønn det er da eller? (Hvis du ønsker å vite det da, det er jo ikke noen selvfølge). Jeg skjønner at legene også må ha ferie, men det er litt dumt hvis det går utover din UL! Men som du sier så er det jo lite sannsynlig at du går tiden ut uansett. Hvordan/ når fikk du vite at du venter tvillinger?

Hei Miss Moneypenny!

Ja, det er kjempespennende!!! På den UL'en vi skal på, kan vi få vite kjønn ja. Gitt at de ligger sånn at det går an å se det, og at vi VIL vite det. Det heller mot at vi vil vite det, men er ikke heeeeeelt sikre ennå.

Fikk vite at vi ventet tvillinger allerede i uke 7 vi. Gikk til fertilitetsbehandling skjønner du, og da ville de sjekke tidlig for å få bekreftet at det var liv og sånn. :)

Hei Nilla! Gratulerer med to nydelige, hurtig voksende pergotvillinger!

Kjempestas å se deg gravid, og så med to! :)

Håper du har det bra, og lykke til frem mot skolestarten! :)

Hei Estrella! :hallo:

Det var lenge siden sist! :)

Jo, det er stor stas i heimen ja. :Nikke: Gleder oss på UL i uke 20, selveste "EU-kontrollen" :ler:

Takk for lykkehilsninger! :kos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter!

For å ta det først av alt;

Ida Kristine:: Ja, jeg er fra et sted utom Trondheim ja. Trondheim er nærmeste mulighet for større shoppingrunder. :reise:

Over til dagen i dag igjen...

Jeg har akkurat fått beskjed om at vi får en elev til i klassen, noe som betyr at ALT jeg har laget av lister og plasseringer i klasserommet må gjøres om. Så mye for å være tidlig ute!!! :kjefte: Men det er kjærkomment med flere elever da :) , vi er en liten skole som sårt trenger hver eneste lille økning i elevtallet.

Så idag blir det en ny runde på skolen for å navne og lage lister osv... :sukk:

Dessuten fikk jeg shoppa masse klær på fredag! :shoppe:

Men i klesskapet mitt er det ikke plass til en eneste bukse eller overdel til, så jeg tror det på tide å sette i gang prosjekt "klesskapsrydding" . Har masse klær som jeg ikke har brukt på leeeenge. Før jeg ble gravid tenkte jeg at de skulle få henge for jeg kunne jo komme inn i dem igjen. Men nå er jeg frista til å brette dem pent sammen og gi dem til Fretex eller en eller annen innsamling for Romania eller noe. Tror egentlig at dersom jeg når den størrelsen igjen, har jeg mer lyst til å dra på ny :shoppe:-runde, ikke bare gå i det som er rimelig slitt fra før... Har en del penere plagg som jeg skal ta vare på da, men tror seriøst vi snakker om sekkevis med klær jeg kan gi bort altså! (og da snakker vi søppelsekker!!!)

Så der er vel dagens plan tenker jeg. Det er min siste feriedag i dag, og Nilla-mannens første arbeidsdag, så nå er det omtrent tilbake til normalen for en stakket stund. Blir vel ikke lenge jeg blir i jobb tenker jeg, men skal nyte det noen dager. :)

I går kom det leketeppe og bilstoler til twins'n i hus. De står på kjøkkengulvet, og jeg bare MÅ stoppe og kikke litt på de hver eneste gang jeg går forbi de. De er så fine! Og tenk at om noen måneder har vi to sånne små som skal sitte oppi der. :hjerter_rundt:

I tillegg har vi fått tak i tvillingammepute, badestol, leketeppe, babhyspeil til baksete-nakkestøttene, sånn innlegg til å ha i sprinkelsenga og morfar er i gang med å male opp min gamle sprinkelseng, så nå er saker og ting i gang. :Nikke::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ida Kristine:: Nå har de catcha meg også. :fnise: Måtte fjerne ene tickeren. :slår:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, dette skulle egentlig være et "skryteinnlegg" fra kleshandelen min, men jeg må heller få ut av meg litt frustrasjon først!

I 13. svangerskapsuke var jeg inne til UL på svangerskapspoliklinikken. Jeg fikk også et brev hvor det sto at jeg skulle komme inn til undersøkelse igjen i uke 20, som er i neste uke.

I dag fikk jeg brev fra Nasjonalt Senter for Fostermedisin - ultralydavdelingen, med beskjed om at etter en henvisning fra min fastlege, hadde jeg fått time til ultralyd nå førstkommende fredag, altså 6 dager før jeg skal inn på svangerskapspoliklinikken.

Jeg skjønte ingenting da jeg leste dette, for jeg hadde jo fått time i neste uke??? Så jeg tenkte at her hadde det skjedd ei misforståelse. Så jeg tok telefonen og ringte til ultralydavdelingen. Møtte ei trivelig dame, som kunne fortelle meg at det var to forskjellige timer, og at hun antok at det ikke var UL jeg skulle på neste uke. Men hun kunne ikke se hva som skulle skje på den timen. Men hun foreslo å flytte en av timene, slik at jeg slapp unna med en bytur - tar 1,5 time med bil en vei...

Men hun fikk det dessverre ikke til, da de var fullbooka den dagen i neste uke, da jeg har time til svangerskapspoliklinikken.

Så hun satte meg over til svangerskapspoliklinikken, slik at jeg kunne prøve å få flytta den timen, samt få høre litt mer om hva det var jeg skulle der. Der møtte jeg ei ikke fullt så trivelig dame, som tydeligvis hadde langt mer viktige ting å gjøre enn å snakke med meg. :slår:

Jeg forklarte hvem jeg var og at jeg hadde fått to timer og om det gikk an å legge dem til samme dag - og det kunne hun. Så nå har jeg to avtaler på fredag. Kjempegreit! Men da ville hun legge på, uten noe spm om jeg lurte på noe annet. Men det var kanskje ikke så rart det heller da, siden jeg ikke hadde sagt noe om at jeg lurte på noe mer enda. Men jeg fikk kasta inn et spørsmål om hva jeg egentlig skulle på den undersøkelsen til dem, om det også var en UL???

Da sukket hun, som om hun kunne tenkt "hvorfor ringer alle disse grønnskollingene på mitt skift?", og sa: "Nei, du skal selvfølgelig ikke på UL, det er jo på ultralydavdelingen det. (Noe som jeg ikke syns var bare logisk, siden jeg var på UL på SVANGERSKAPSPOLIKLINIKKEN i uke 13!!!!!) Du skal ha samtale og undersøkelse med jordmor og gynekolog. Ta med urinprøve!" "javel", sa jeg. "Da var det jammen bra jeg spurte, for dette står det ikke noe om i brevet fra dere."

"Nei, det va kanskje litt lite informasjon der" svarte hun.

Mulig jeg burde skjønt alt det der, men det gjorde jeg virkelig ikke. Hadde det kostet dem så mye å skrive litt om hva som skal foregå i innkallingen??? F.eks.

"Du har time hos jordmor og gynekolog den .... kl. ..... Ta med urinrprøve."

Sukk, men det skal man sikkert - som førstegangsgravid - forstå av seg selv! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei søtis :vinke:

aha, så du holder til så langt unna! :ler: Da kan jeg ikke tilby meg å hjelpe deg med å rydde klær da :fnise: Jeg vet hvor kjedelig det er.. Jeg brukte str.38 for et par år siden, nå er jeg oppe i 42 sånn ca, så jeg tenkte jeg skulle rydde opp i klærne mine.. I tilleg tok jeg med en haug med gamle klær som lå på kottet, du kan tro det var mye! Kasta en hel haug, ga bort litt og heiv noe i en container ting. :lol:

Jeg har sånn stativ som ligner på de på H&M som er i prøverommene, hele dritten er full av klær som er i 38.. "En dag skal det brukes!" :roll:

Også så teit alt det der med timene dine! Så tungvint de må gjøre det, også så bra hjelp oppi det hele også da :gjeiper: Bra du fikk ordna det hvert fall! ;)

Og bra at de har tatt deg også :fnise:

Men jeg syns jammen at det skulle vært lov med to! Tenk om jeg vil ha kjæresteticker og bebisticker da den tiden er inne :kjefte:

Ha en fin mandag! :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig resultat: 3 STAPPfulle søppelsekker med klær til Fretex el.l., samt en halv sekk med klær jeg gjerne skulle kommet inn i igjen en dag.

Men enda er det flere skap og bedrollers igjen, så det blir vel en fjerde sekk og tenker jeg. :jepp:

Egentlig syns jeg det er forferdelig å skulle kvitte seg med så mye klær, men det er ikke først og fremst fordi jeg skal kjøpe mer av det samme eller noe, men de er jo for små! :sukk: Og da er det vel bedre at de kommer noen andre til nytte i stedet for at de bare henger der til irritasjon for meg?

Jo, tror jeg skal ha god samvittighet for det. Og det føles utrolig godt når jeg ser at det blir romsligere i skapet!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeeheeey!!!!!!!

Ser plutselig på tickeren min at nå er det faktisk under 150 dager igjen til termin!!! :hoppe:

:roser: til meg selv. :fnise:

er skikkelig spent på UL-termin som forhåpentligvis settes nå på fredag. Og om det da er den vi skal forholde oss til, eller om vi skal regne med fødsel 2-3 uker før der igjen. Spennende tider!!!!

Også er det spørsmålet om vi skal vite kjønnet om de ser det....

.......

.....

skal.......

skal ikke.......

Ikke godt å si, men snart må vi bestemme oss!!

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så masse klær! :hakeslepp: Men kan tenke meg det er godt å bli kvitt det, dumt å ha det der for å bare ha det :lol: Kan jo være greit å kaste eller gi det bort da! :)

Og plassen, nå får du jo masse plass som kan fylles med nye, fine klær! :) Det er jo herlig da!

Snart er du 19 uker :rødme: Og tenk om du får en gutt og en jente! Hadde jeg fått den beskjeden hadde jeg blitt så utrolig glad og ikke brydd meg om at det ville blitt stress med 2 barn som førstegansfødene (eller hva man skal kalle seg..)

Selvfølgelig er det koselig uansett hva man får, men det er en smule koseligere med 2 jenter eller 1 jente og 1 gutt enn 2 gutter :fnise:

Man kan heller få den det andre kjønnet neste gang :ler:

Syns din kjære at dere skal vite kjønn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har jeg PC igjen!!! :hallo:

Har vært uten noen dager. Dette er en PC jeg har via jobben, og etter en lang sommerferie ville den ikke logge seg på nettet på jobb. Så da måtte den inn til sjekk. Og da hadde jeg plutselig ingen pc hjemme. :sukk:

Men nå er jeg tilbake! :hoppe:

Så, i morgen er den store dagen! Da er det UL, jordmor og gynekolog på agendaen. Spennende!!!! Men det er ingen selvfølge at alt "bare" er vel, så det er med skrekkblandet fryd... Jeg tenker som så at det er vel ingen større sjanse for at noe er galt hos oss enn hos andre par, men på den andre side; det er heller ingen større sjanse for at alt er bra hos oss enn hos andre...

Nå har jeg vært på jobb i 3 dager, og hvordan har formen vært når jeg har kommet hjem? Jeg har vært helt ødelagt! Stuptrett, vondt i korsryggen og føttene, rett og slett dritsliten, enda det har vært veldig mye fellesplanlegging hvor vi bare har sittet i sofaen på personalrommet og drøftet. Men ble nesten mer sliten av det enn dagen i dag hvor vi fikk tid til mer praktiske ting på klasserommet osv.

Både i går og i dag sovnet jeg i 6-tida, etter middagen. Og når våknet jeg? Halv TI!!! :Gjesp: Skjønner ingenting når jeg våkner, og er helt råtten det lille som er igjen av kvelden. Helt kake! I går kveld var jeg bare sliten etter også, og var helt på gråten da vi skulle legge oss for natta, rundt 23.30. Var skikkelig deppa for at jeg skulle bli SÅ sliten av å være på jobb! :grine:

Men da vi la oss, lå Nilla-mannen og masserte min ømme korsrygg - snille kjæresten min :hjerter_rundt: , og det fungerte meget bra. Ble helt mør, og såååå trøtt igjen. Var virkelig ypperlig sovemedisin. (sammen med 2 paracet, men de kunne umulig ha rukket å virke fra jeg tok dem til jeg sovnet for natta.) Ble helt på gråten igjen, fordi han var så snill og så god. Tror jeg holder på å bli ei skikkelig sippe-guri. :forvirra:

Så jeg sovnet og sov som en stein :sove:, i samme stilling, helt til jeg MÅTTE stå opp, 07.15 i dag. I MYE bedre form! :)

Er virkelig spent på hvordan det går med formen når barna starter kommer på skolen på mandag! Det blir jo en langt mer aktiv dag enn det har vært hittil, noe som kanskje er bedre for ryggen enn disse "sitte-i-sofa"-dagene, men samtidig vil de nok bli LANGT mer energikrevende!

Time will show!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte skrive dette i et eget innlegg...

Jeg TROR jeg kjente to spark i dag!!!!

Plutselig kjente jeg det som om to, hvordan skal jeg forklare det, luftbobler sprakk. Som om man har skikkelig luft i magen som sprekker liksom. Men det var langt kraftigere enn jeg hadde sett for meg. Høyt oppe, på venstresida av magen.

Har kjent etter mange ganger utover dagen da, men har ikke kjent noe mer. Og det var såpass kraftige spark - hvis det nå var det - at jeg trenger ikke å ligge stille og kjenne etter for å kjenne de heller. Gikk ikke an å overse de.

Så nå håper vi bare på flere sånne bevegelser, så kanskje den blivende pappa også kan få kjenne noe. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :goodbye:

Ikke bra å være så kjei :tristbla: Håper det går bedre etter hvert :)

Og gratulerer med spark, så herlig! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var den store UL-dagen!

Inne i min mage bor det to små gutter :hjerter_rundt: som er så aktive at legen nesten ikke fikk til å gjøre sine undersøkelser! :fnise:

Alle mål var fine, alle 8 hjertekamre var der, hoder, nyrer, alle lengdemål, ja alt var som det skulle. :hoppe:

Når det gjelder mor så fikk hun vite at hun har et litt høyt blodtrykk, samt en bakterie i urinen. Urinprøven min skulle dyrkes, og dersom de finner ut at det er en streptokokk, så skal jeg få en antibiotikakur.

Ellers så kan jeg bare legge bort alle tanker om å gå til fastlege og lokal jordmor, for jeg skal inn til Trondheim annenhver uke framover!!!!!, til UL, jordmor og lege der. Puh, blir litt pes, men samtidig godt å vite at man blir så godt passet på! :)

Dessuten sa legen at han ville sykmelde meg i uke 22, så det virker som om jeg i beste fall får jobbe t.o.m. 4. september! :hakeslepp: Det er jo ikke lenge til!!!

Men jeg skal ikke motsette meg legens anbefalinger, har ikke tenkt å løpe noen slags risiko.

Vel vel, i dag skal vi i bryllup, i Trondheim det også selvfølgelig, det blir noen byturer for tida! :blink: , så nå skal jeg gå og føne hår og ta på meg min fine svarte mamma-finbukse, med en lang mørkeblå tunika over. Ser ikke så verst ut det antrekket, om jeg skal si det selv. :Nikke:

Ha en flott lørdag, alle sammen!!! :roser:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :)

Så bra alt var vel med barna på UL, og ekstra artig at det er gutter (sier jeg som skal ha gutt selv :fnise:)

Kjempebra at du blir så tett fulgt opp fremover, selv om det blir en del kjøring av det. Det er jo en bra by du skal kjøre til så da går jo det bra :glise:

Kos deg i bryllup, med lekre klær! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Gratulerer så mye med to, friske, flotte gutter! :rødme: Mannen er vel fornøyd? :fnise:

Ha det gøy på bryllup! :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :)

Så bra alt var vel med barna på UL, og ekstra artig at det er gutter (sier jeg som skal ha gutt selv :fnise:)

Kjempebra at du blir så tett fulgt opp fremover, selv om det blir en del kjøring av det. Det er jo en bra by du skal kjøre til så da går jo det bra :glise:

Kos deg i bryllup, med lekre klær! :)

:hallo:

Jo, det var ei lettelse at alt er bra. Jeg blir så engstelig foran hver UL, men nå er vi kommet så langt at jeg kanskje må begynne å tro at UL'ene vil vise gode resultater. :) Hadde blitt like glad uansett kjønn på tvillingene, men å vite det gjør at alt plutselig føltes nærmere og mer på ordentlig. :) Nå går det masse tanker gjennom hodet, og de er liksom mer tilpasset to gutter kjenner jeg. :)

Og jo, byen er bra! Masse gode butikker, tenker det blir litt mer shopping etter hvert ja. :Nikke:

:goodbye:

Gratulerer så mye med to, friske, flotte gutter! :rødme: Mannen er vel fornøyd? :fnise:

Ha det gøy på bryllup! :):klemmer:

Takk og takk, Ida-Kristine!

Mannen er lykkelig og vettskremt tror jeg. :fnise: Han har en tanke om at det hadde vært enklere med en av hver, at det vil bli mindre krangling og sånt. :ler:

Men rett som det er, stikker han hodet inn i stua her og sier ting som; "guttene må få hver sin lille, røde trillebår!", eller "det blir artig å lære guttene å gå på ski!" Så det er tydelig at han går og tenker på det, og synes det er spennende. Snille, søte mannen min. :hjerter_rundt:

Bryllupet var koselig, nydelig mat, vakkert brudepar og topp stemning. Men fytti katta, hvor sliten jeg ble utover kvelden! Det tar på å sitte i pene klær, i flere timer, kjente det skikkelig i ryggen etter hvert. Så det ble så vi dro hjem litt etter at dansen begynte. Da hadde vi vært der i 13 timer, og jeg kjente at det virkelig var på tide å ta av finklærne og legge seg i senga si. :sove:

Den siste uka her har vist meg at jeg nok vil være veldig sliten når jeg kommer hjem etter jobb og andre "happenings". Og at det kanskje ikke er så dumt å høre på legen den dagen han sier han vil sykmelde meg.

I dag skal jeg slappe av skikkelig, og så skal Nilla-mannen være med meg på skolen og gjøre de siste forberedelser før elevene kommer i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt mannen din er! :rødme: Kan nok bli litt krangling med to gutter, men kan jo hende det er litt fred mellom de enn en gutt og jente? Ser for meg at da vil gutten være kjempe slem mot søstra si :fnise: Kanskje dere får ei lita jente senere? Så har hun to beskyttende storebrødre, det hadde jammen jeg likt! :fnise:

Så hyggelig bryllup! Bra du koste deg :) Skjønner at det tar på, leser om mange som blir så slitne av mye med bare en, du har jo to i magen! Kanskje best å høre på legen da :)

Også så koselig av mannen din å være med i morgen! :jepp:

Ha en flott søndag og kos deg på jobb i morgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Tusen takk for oppmuntring! :) Det går fint nå, jeg har roet meg ned igjen! Jeg ser jo muligheten for at det kanskje er jeg som er litt urimelig, man er jo ikke bestandig helt avbalansert når man er gravid :fnise:

I sånne stunder er det godt å ha dagboka, så man kan lesse av seg uten å plage noen! Og uten å få en krangel ut av det :)

Så koselig at du har fått vite at du venter to gutter!! Så du bestemte deg for å få vite det tilslutt :) Jeg har fundert mye på det jeg og, og ikke bestemt meg enda. Men jeg har god tid til å bestemme meg da! Må vedde med samboer'n tror jeg, for han VET at det blir gutt, og jeg VET at det blir jente! Kanskje det blir en av hver da siden vi begge er så sikre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...