Gå til innhold

1+1=4! :)


Nilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen!

Tusen takk for oppmuntring! :) Det går fint nå, jeg har roet meg ned igjen! Jeg ser jo muligheten for at det kanskje er jeg som er litt urimelig, man er jo ikke bestandig helt avbalansert når man er gravid :fnise:

I sånne stunder er det godt å ha dagboka, så man kan lesse av seg uten å plage noen! Og uten å få en krangel ut av det :)

Så koselig at du har fått vite at du venter to gutter!! Så du bestemte deg for å få vite det tilslutt :) Jeg har fundert mye på det jeg og, og ikke bestemt meg enda. Men jeg har god tid til å bestemme meg da! Må vedde med samboer'n tror jeg, for han VET at det blir gutt, og jeg VET at det blir jente! Kanskje det blir en av hver da siden vi begge er så sikre ;)

Hei, Miss Moneypenny!

Så bra det roet seg litt, dagbok er en fin ting om ting går som de skal eller litt på tverke. :hug:

Ja, det ble så vi bestemte oss for å vite kjønnet ja, fant ut at de praktiske hensynene veide tungt, og at det ikke hadde noe å si for oss hva det ble. Og jeg må si at det å få vite kjønnet virkelig har gjort at jeg føler dette er enda mer på ordentlig! (som om jeg trodde det var på liksom før! :fnise: )

:vinke:

Håper det går greit på første skoledag! :klemmer:

Første og andre skoledag har gått veldig greit. Men fytti grisen hvor sliten jeg er! Nilla-mannen er så glad for at legen har sagt at jeg ikke får jobbe så veldig mye lenger, for han er oppriktig bekymra når han ser hvor sliten jeg er når jeg kommer hjem. I dag spiste jeg middag sammen med han, sovnet i senga vår i 5-tida og våknet av at han vekte meg klokka 9!!! Da var jeg skikkelig råtten, og nesten litt frustrert over at han hadde latt meg sove så lenge. (som om jeg ikke har noe ansvar for det sjøl! :flau: ) Men han hadde ikke hatt hjerte til å vekke meg før, syntes det var så slemt at jeg skulle være så sliten. Snille Nilla-mannen min. :hjerter_rundt:

Fri i morgen da, så da skal jeg hvile mye og la ting gå i slow-modus. :)

Jeg må følge med på denne også! :)

Så koselig, Ephemera! Alltid gøy med nye lesere! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Så bra dagene har gått greit! :) Men skjønner det blir litt slitsomt, godt du ikke skal jobbe så mye lenger da vil jeg tro :)

Så herlig mannen din er da :rødme:

Nyt fridagen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, herlig med fridag!!!

Sovna som en stein igjen i går kveld, sov til klokka 9 i dag, bare avbrutt av en tissepause litt før 7. Tok en laaaang dusj, raka legger og tok meg god tid. :dusje:

Har spist frokost foran tv'n, og avslutta med to kindersjokolader og et lite glass brus. IKKE særlig sunt det da, men fikk så innmari lyst!

Skal ikke bare dasse i dag heller da, skal rydde kjøkkenbenker og sette på ei ny maskin med oppvask, samt sette på ei maskin skittentøy. også er det en del planter her som henger litt med hodet. Stakkar, husmor har nok ikke de grønneste fingre.

Setter på Radio Norge på full guffe her nå, masse fin musikk, som f.eks. You're beautiful med James Blunt akkurat nå. Den er jo bare nydelig!

Så da skal det gå radig å få unna litt :husarbeid:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, glemte jo det viktigste!!!!

I dag er vi halvveis!!!! De to små guttene våre har vokst i magen min i 20 uker!!! Kan ikke helt tro hvor fort det har gått! Regner med at neste halvdel vil føles lengre og merkes mer. Men det er bra om det ikke går like fort som hittil, vi har jo så mye som skal være klart først!!! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh!

Da er vaskemaskina i gang, oppvaskmaskina er tømt, fylt og igangsatt, alle planter har fått slukket tørsten sin og jeg er helt gåen!!!

Noen minutter på sofaen nå før jeg evt vurderer neste "økt". :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye:

Effektiv idag gitt! :jepp: Jeg våkna en gang men sovna igjen, så ble jeg vekka av at lyset ble skrudd på og mamma sa "herregud for et liv du har!" Jo takk, men så har jeg ikke valgt all selv :lol:

Nå er jeg alene hjemme og har spist frokost foran tv'n, så på Ellen DeGenres(?), det er gøy :) Nå drikker jeg te og spiser salt kjeks med Castello White :sikle:

Kos deg idag! :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og legger igjen spor... :)

Koselig å se deg i dagboka mi! Og gratulerer med tvillinger på vei! :babygutt::babygutt: Må være helt fantastisk å bære på hele TO bebiser! Det er fantastisk å gå gravid, og du har masse å glede deg til fremover! :) Ikke minst fødselen og følelsen etterpå som er den mest vidunderlige som finnes :hjerte:

Effektiv i dag gitt! Flink du er :tommelopp:

Ha en fortsatt flott onsdagskveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom her da jeg kom over boka di :)

Grattis med småttiser!!! :nigo:

JØSS!!!! var det så enkelt på deg?

Har det samme som deg, PCOS.... men jeg ble ikke satt på Metformin... var snakk om det, men jeg fikk aldri prøve... så rart... de gjør så forskjellig fra pasient til pasient.

Vel.... nå er jeg og kjære igang med IVF og satt inn egg i dag :hoppe: så nå er det bare å krysse fingrene for at minispiren skal feste seg og kose seg i inni der.... det finner vi ut om 14 dager.

Vet du om det er en av hvert eller eneggede? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom her da jeg kom over boka di :)

Grattis med småttiser!!! :nigo:

JØSS!!!! var det så enkelt på deg?

Har det samme som deg, PCOS.... men jeg ble ikke satt på Metformin... var snakk om det, men jeg fikk aldri prøve... så rart... de gjør så forskjellig fra pasient til pasient.

Vel.... nå er jeg og kjære igang med IVF og satt inn egg i dag :hoppe: så nå er det bare å krysse fingrene for at minispiren skal feste seg og kose seg i inni der.... det finner vi ut om 14 dager.

Vet du om det er en av hvert eller eneggede? :)

Hei!

Alltid hyggelig med nye "fjes" her inne! :jepp:

Ja, det gikk over all forventning når vi først fikk somlet oss til å søke hjelp! Trodde ikke det var sant da jeg fikk positiv test bare etter en runde med PergoTime og ca 1,5 mnd med Metformin. Som jeg skrev tidlig i dagboka mi, det måtte 9 tester til før jeg virkelig skjønte at det var på tide å ringe legen og fortelle om ståa. :fnise:

På UL i uke 7 og 9 var legen helt sikker på at det var toeggede tvillinger, mens på UL i uke 13 og 19 kunne ikke legen si noe sikkert om dette. På de to siste UL'ene var det andre leger enn på de to første da. Men det er vel noe om at det er verre å se det etter som fostrene vokser og blir større.

Krysser fingrene for at spiren deres fester seg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Effektiv idag gitt! :jepp: Jeg våkna en gang men sovna igjen, så ble jeg vekka av at lyset ble skrudd på og mamma sa "herregud for et liv du har!" Jo takk, men så har jeg ikke valgt all selv :lol:

Nå er jeg alene hjemme og har spist frokost foran tv'n, så på Ellen DeGenres(?), det er gøy :) Nå drikker jeg te og spiser salt kjeks med Castello White :sikle:

Kos deg idag! :):klemmer:

Herlig med daffedager da. :jepp:

Mulig jeg husker helt feil nå, men var det noe jobb på gang?

Innom og legger igjen spor... :)

Koselig å se deg i dagboka mi! Og gratulerer med tvillinger på vei! :babygutt::babygutt: Må være helt fantastisk å bære på hele TO bebiser! Det er fantastisk å gå gravid, og du har masse å glede deg til fremover! :) Ikke minst fødselen og følelsen etterpå som er den mest vidunderlige som finnes :hjerte:

Effektiv i dag gitt! Flink du er :tommelopp:

Ha en fortsatt flott onsdagskveld :klem:

Hei!

Ja, jeg koser meg med å gå gravid. Er så stolt av magen, og syns det er deilig at folk som ser magen min nå faktisk ser riktig! Det har vært en del runder med "stirring" og folk som har trodd jeg var gravid, når det ikke var det. Herlig å føle seg stolt og ikke deppa når folk undrer. :)

Det kommer noen frustrasjoner og da, som jeg skal komme tilbake til i innlegget under her. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, er litt lei meg og frustrert i kveld. :trist:

Om ikke så lenge skal det være et arrangement her i bygda. Der er jeg satt opp til å stå på to forskjellige stands, begge steder i to timer. Regnet med at begge disse kom, så det var ikke noen stor overraskelse, og heldigvis er det to timer mellom dem sånn at jeg rekker å hvile litt "mellom slaga". Det merkes fort i korsryggen nå når jeg gjør noe som krever større aktivitet.

Men nå har jeg fått mail om at jeg er satt opp på en tredje stand(!) hvor jeg skal stå i en time. Jeg sendte da mail tilbake og ba om at jeg måtte få fri fra denne, da det ville bli 5 timer med stand for min del. Jeg forklarte at ryggen streiker etter kort tid, og at jeg har nok med å klare de to andre øktene.

I kveld møtte jeg de to som er ansvarlig for denne standen, og ble møtt med latter og bortforklaring. Det var da ikke Så mye arbeid, det var da bare en time ekstra, nei det fant jeg vel ut av.

Jeg ble helt perpleks. Trodde virkelig at to andre kvinner, som selv har født barn, kunne vise forståelse for at man må ta hensyn til seg selv når man er tvillinggravid og 5 måneder på vei!

Hadde jeg vært sjef for en stand og noen hadde kommet til meg og bedt om forståelse for dette, tror jeg ikke jeg hadde tenkt meg om en gang!

Kan godt hende at de hadde helt greie svangerskap der de kunne stå på 100% fram til fødselen var i gang omtrent, men allikevel! Hvordan et svangerskap oppleves og utarter seg er jo forskjellig fra gang til gang, og fra person til person.

Jeg kjenner jeg blir skuffa over at andre kvinner kan vise så liten forståelse, og samtidig blir jeg lei meg, for jeg liker IKKE å skulle gjøre noe som andre ikke synes er greit.

Dette ble et syteinnlegg, men jeg måtte bare få det ut. :trist:

Endret av Nilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, jeg prøver å få tak i noe jobb :) Leter på nv.no for tiden! Har funnet en jobb i en barnehage, bare som å trå til ved fravær, men det er jo bedre enn ikke noe :)

Så jeg driver å skriver søknad :)

Nå er ikke jeg så fryktelig diger, er passe smal men har liksom en mage som står rett ut og det ser ut som om jeg er gravid i uke 12:lol: Kjedelig..

Så kan tenke meg det er godt å være gravid og ha gravidmage i stedenfor unødvendig mage!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og nå klarte jeg å skrive om den jobbsøkinga di i dagboka di, mens du skrev til meg. Snakk om dobbeltspill! :fnise:

Du skjønner hva jeg mener når du leser din egen dagbok! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår frustrasjonen din godt jeg! Og frustrasjonen blir nok ennå større ettersom de som har bedt deg stå den ekstra standen er kvinner :sukk:

Jeg har medfølelse for kvinner som er gravide, nettopp fordi jeg har gått gravid selv og vet hvor stor belastning det er for kroppen. Og du som i tillegg er tvilling-gravid, må jo kjenne det ekstra godt! :jepp: Så utrolig dårlig gjort av de andre kvinnene! Virker som om de gjør det på trass :sinna:

Stoooor torsdags- :klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjer med at jeg ikke leste det innlegget ditt igår :klø:

jaja, jeg syns også at det er utrolig dårlig gjort av disse menneskene! Du bør ikke bli satt opp på så mye!

Håper det ordner seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, ja, hadde håpet på mer forståelse i denne saken ja. Men, men... det ordnet seg til slutt da. Jeg sendte mail til hun jeg er oppsatt sammen med, forklarte henne saken, og lurte på hvordan hun stilte seg til evt å stå alene en time. (skal bare stå og dele ut brosjyrer) Og hun svarte at hun forsto meg meget godt, hun skjønte ikke noe av det de andre damene sa i går, og så ikke noe mørkt på det om hun evt skulle bli stående alene. Ble så glad over å få litt forståelse! :)

Ellers har det vært en kjempetrivelig og aktiv dag på jobb i dag, gjett om det kjentes på kroppen etter ungene var sendt på skolebussen da! Var meget godt å komme hjem og se at kjæreste Nilla-mannen var i full gang med å lage middag! Jeg ble geleidet til sofaen med beskjed om å innta horisontalen inntil maten var ferdig. :rødme:

Må innrømme at det ble noen timer på øyet i ettermiddag også :flau: Nå prøver jeg å manne meg opp til å henge opp ei maskin klær, samt legge sammen den ENORME haugen med klær som ligger oppe på tørke-altanen vår. Kjenner det må litt mer guts til enn jeg har akkurat nå. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se at kjæreste Nilla-mannen var i full gang med å lage middag! Jeg ble geleidet til sofaen med beskjed om å innta horisontalen inntil maten var ferdig. :rødme:

ååh, slik vil jeg også ha det :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Så deg i Ephemra sin dagbok. Jeg har født tvillinggutter for 11 uker siden, så jeg kjenner meg godt igjen i alt du forteller om kontroller, vondter og alt det der.

Nå er det bare å slappe av og nyte graviditeten så godt du kan. Man blir jo stor og tung etterhvert, men jeg var i forbausende god form helt frem til ca uke 34 (da ble jeg veldig sliten og delvis sengeliggende de siste ukene pga av truende fødsel)

Vil gjerne følge med i dagboka di hvis det er greit. Stor klem fra en tvillling-guttemamma :babygutt::babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...