Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Hei Rosa76 :)

Hvordan går det i jakten på symptomer? Jeg sender deg mengder med :strix: babystøv og :duskedame: frem for at egget skal feste seg :)

Ha en fortsatt fin søndag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig med innlegg i boken min Rosa :)

Du går spennende dager i møte ser jeg ;) Håper det snart klaffer for dere :Nikke:

heie litt :duskedame: :duskedame:

Tusen takk Sunny, hyggelig med besøk av deg også :klem:

God tur til fjells, kos deg masse! :)

Utrolig hvor sakte tiden går, når man vil at den skal gå fort (og omvendt, forsåvidt). Godt å ha noe moro å fylle den med, så går nok tida i alle fall bittelitt fortere. :Nikke:

Krysser fingrene for at det kjære snille egget finner et fint sted å slå seg ned på i disse dager. :duskedame:

Ha en fin helg! :klemmer:

Takker Happy Feet :klem: Da er jeg vel framme fra en fin helg på fjellet, og denne helgen har gått så fort. Litt kjedelig, men også veldig kjekt for da er jeg en dag nærmere IKM :gjeiper:

Begynner å bli spennende her inne da!

Ang. EL tester så leste jeg at det var en fordel å teste til samme tid hver dag, og helst bruke morgenurin - da var konsentrasjonen av LH størst. Men nå ser det jo ut som du fant EL sånn rimelig greit uansett da - og nå krysser jeg fingrene for at du slipper EL-jakt før du skal ha nummer 2! :danse:

God helg! Håper det kommer masse symptomer og at spiren sitter! :strix::strix:

Hei Aïmi.

Takk for det :klem: Skal man teste EL om morgenen? Annet sted jeg leste på nettet så foreslo de å måle på ettermiddagen. Hmm, skal undersøke ytterligere. Men er jeg heldig så slipper jeg å teste mer da.... Det hadde vært fint :jepp:

Håper det går bra med deg, så morro at du har lyktes :danse:

God tur på fjellet og lykke til i dagene framover! :klem:

Stor :klem: tilbake. Er så hyggelig å komme tilbake fra fjellet og se de koselige hilsene i daboken min.

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Og gratulerer som ganske så nygift :) Så koselig!

Hmm,jeg er ikke med på alle uttrykkene enda, hva betyr DPO? Er det mellom EL og IKM kanskje?

Høres deilig ut med tur på fjellet,er det hyttetur?Ingenting er mer avkoblende enn det!Og vi har nok godt av å lufte hodene litt innimellom alt dette prøve-pratet :ler:

Hei Hilsen S :goodbye: Ja det er koselig å være nygift og prøver :rødme:

DPO betyr DaysPastEvolation og betyr da antall dager siden eggløsning, ikke lett med disse forkortelsene bestandig nei.

Trives godt på fjellet ja :jepp: Familien har hytte, så blir en del turer dit. I tilegg så drar vi også på fjellturer med telt innimellom, men ikke denne helgen. Egentlig greit, for det regnet noe veldig fredag og lørdag. Men i dag var det fint da :sol:

Ja det er godt å få luftet hodet litt fra denne babylagingen, men klart jeg har fortsatt tenkt litt på det i helgen... Har ikke noen symptomer på at jeg er gravid enda, men så er jeg bare på 6DPO enda så alt er mulig!

Hei Rosa76 :)

Hvordan går det i jakten på symptomer? Jeg sender deg mengder med :strix: babystøv og :duskedame: frem for at egget skal feste seg :)

Ha en fortsatt fin søndag :klemmer:

Hei Mai brud, så hyggelig å høre fra deg igjen :klem:

Vel, jeg prøver å være avslappet i forhold til symptom jakten... Og det er egentlig ikke så vanskelig, jeg har ikke så mange symptomer egentlig... Synes denne PP er litt annerledes enn PP1, var mye mer stikking og aktivitet sist. Men er jo bare en uke siden EL, så man kan vel ikke forvente så mange symtomer heller kanskje... Arg, det er så spennende å gå å vente slik på IKM, trur jeg må finne på mye denne uken så tiden går fort altså!

Dere hører nok fra meg igjen, god natt søte jenter :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rosa76! :)

Ser du jakter på symptomene. Jeg har ikke hatt mulighet til å være på nett de siste dagene, siden jeg ikke har vært hjemme.

Nå er jeg tilbake og pp2, vel tante rød kom på besøk gitt, så bedre lykke til meg og deg neste gang :tommelsmil:

Håper alt står bra til ellers. Det ser jo ut som det, og godt er det. krysser fingre og tær for deg denne perioden! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TipsyTopsy, så hyggelig å høre fra deg igjen :klem: Jo alt er bare bare bra med meg, og tester jeg positivt i slutten av uken så kan vel ting stort sett ikke bli bedre :rødme:

I dag er det 8DPO. Fremdeles ikke noen symptomer å snakke om, og jeg føler meg ganske overbevist om at jeg ikke har lyktes denne gangen :sukk: Vet jo at det er tidlig og man ikke trenger å ha så mye symptomer enda, men det er bare slik jeg føler... Men et lite håp har jeg!

Men! Jeg startet å måle temperaturen litt uti denne syklusen. Og da har jeg hørt at temperaturen ofte stiger ganske bra dersom man er gravid. Tempen min steg en del rett etter EL, men etter det har den holdt seg ganske jevnt på rundt den temperaturen (bitte litt nedgang etter noen dager for så å stige bitte litt igjen). Jeg har sett på noen graviditets kurver og de har gjerne hatt ett ganske stort hopp når man har kommet så langt uti DPO som meg. Så når min temp bare var 0,1 grad høyere i dag enn i går så mistet jeg litt mer av håpet mitt.... Jeg har hatt noen utfordringer i målingen av temperaturen så egentlig så bør jeg ikke legge så mye vekt på det sikkert, men når man først er på symtom jakt så blir man jo påvirket...

Nå er det under en uke til IKM. Har svært lite PMS plager denne periode. Hadde litt kløing og bitte litt stikking i forkant og like etter EL (i forrige PP stakk det noe ekstremt). Har mer en "dump" følelse på høyre side i magen, litt rar følelse som er vanskelig å beskrive. Puppene er akkurat som før. Eneste å påpeke er at jeg er veldig sulten om dagen - I går spiste jeg like mange tacoshell som mannen og han veier nesten 40 kg mer enn meg :ler: Og så var jeg litt kvalm i går kveld, men det er ikke lett å si om det var fordi jeg var litt forspist, hehe! Nå er det to timer siden lunsj og jeg er kjempe sulten igjen :gjeiper:

Egentlig er perioden mellom EL og IKM litt for spennende for meg, slitsomme greier som skaper mye forhåpninger. Minner meg på at det i utgangspunktet ikke er krise om jeg ikke lykkes med engang. Hadde jeg vist at jeg 100% sikkert ville lykkes til slutt så hadde jeg nok vært litt roligere... Innimellom får jeg en liten panikk følelse også, for det er jo et stort steg å få barn og det vil føre til mye forandringer... Men så tenker jeg på alt det positive og da gleder jeg meg slik og skulle ønske det kunne skje i dag!

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne har skrevet det siste avsnittet ditt selv jeg. Om jeg bare visst at jeg kunne bli gravid, hadde jeg tatt det mye roligere. Det er faktisk det som kverner mest rundt i hodet mitt for tiden. Tenk om vi må prøve og prøve, for aldri å få det til.. Da må jeg bare skyve tankene vekk, og prøve å tenke på den evinnelige statistikken igjen. Man kan blir så sliten i hodet av dette her! Hva er det man sier? Medaljens bakside.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg også kjenner veldig godt igjen frykten for å vera blant dei få prosenta som faktisk aldri klarar å bli gravide. Forrige gang me var prøvarar, vart eg meir og meir nervøs for dette for kvar prøveperiode som gjekk, uten at eg fekk positiv test. Då eg endeleg vart gravid etter 8 månaders prøving, var eg nesten overbevist om at det var noko gale med meg, og det gjorde meg skikkelig deppa. Så overraskelsen og gleda var kjempestor då eg endeleg stod der med ein positiv graviditetstest i hånda! :) Men som dåke seier: Hadde eg på forhånd visst eg at kom til å bli gravid, så hadde eg slappa mykje meir av i prøvetida.

Akkurat det er heldigvis lettare denne gangen, for no veit eg jo at eg kan bli gravid! Så foreløpig stressar eg heldigvis ikkje med slike tankar. Men viss det tar lang tid denne gangen også, uten at det skjer noko - så tippar eg at dei same bekymringane kjem tilbake. Då kjem eg sikkert til å tenka at eg hadde kjempeflaks som vart gravid til slutt forrige prøverunde, og at det aldri kjem til å skje igjen. :sjenert: Huff, det er masse bekymringar ein skal ha, når ein er prøvar! Kryssar fingrane for at me snart testar positivt alle saman! :klemmer:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at flere tenker som meg :klem: Det er synd at man skal bruke så mye tid på å beskymre seg, stort sett så blir man jo gravid til slutt heldigvis. Så prøver så godt jeg kan å tenke positive tanker!

I dag er det 9DPO.... Ikke lenge igjen til jeg kan teste meg. Håpe Håpe Håpe!!! Ikke noe nytt i forhold til symptomer i dag heller :lete: , men har innfunnet meg med at det ikke trenger å bety noe som helst da det er vanlig å ikke ha så mye symptomer så tidlig. Veldig lite PMS symtomer denne uken også. Lite kviser, lite luft i magen (flat som bare det) og lite stikking / prikking i magen. Bare den der "dumpe" følelsen i magen som jeg ikke har kjent før.... Kan bety graviditet, hvem vet, eller så kan det bare være at jeg kjenner etter hele tiden (psykisk) :sjenert:

Ellers har det vært lite :humpe: etter EL. Vi er fortsatt slitne :fnise: Men det er jo viktig å "øve" mellom TR og EL også, så får skjerpe oss.... Jeg får gjøre mitt for å forføre mannen i kveld :sexy:

Ha en fin ettermiddag jenter :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom deg å :duskedame: :duskedame: :duskedame: litt jeg og :)

Har endelig fått lest igjennom dagboka di nå. Tilbake igjen på jobb denne uka, så har blitt litt mindre kvalitetstid på KG ;) Men samtidig godt å få tankene vekk litt fra prøving og sånt... Man blir rett og slett litt gal av denne prøvingen, kjenner meg ikke helt igjen oppi alt dette jeg...

Venter nå bare på at tanta skal reise sånn at jeg og mannen kan begynne å varme opp til EL :lur:

Masse lykke til :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hei Jenter :goodbye: Her var det utrolig mange som heier på meg, så koselig :klem:

Da har vi kommet til 10DPO (syklusdag 27). En dag nærmere testing :) Uansett utfall, det skal bli deilig å slippe denne spenningen for en liten stund, for det er litt slitsomt synes jeg. Liker ikke å ikke vite!

I går kveld skulle jeg og mannen løpe oss en tur. Kjente fra start at formen var helt merkelig, og etter 10 min fikk jeg kraftige magesmerter. Så vondt var det at jeg ble kvalm av de. Så da ble det en gåtur istedefor, og rett i seng når jeg kom hjem :sukk: Jeg bruker vanligvis ikke ha såååå vondt i magen før TR, men etter jeg startet prøvingen så synes jeg det skjer så mye rart med kroppen at jeg skjønner ingenting. Har begynnt å få litt murring i underlivet og småknip nå, slik jeg vanligvis har før TR. Hver gang jeg går på do så er jeg beskymret for om TR har kommet, selv om det er alt for tidlig enda. Men hun lurte jo meg forrige PP også :heks: så stoler ikke på henne....

Gleder meg til helgen. Da får jeg vite om jeg er gravid eller ikke og slipper denne grublingen. Og så skal jeg på fjelltur (med telt - jiiiipppiii) og er ikke hjemme før Tirsdag. Håper været holder seg nogenlunde greit så jeg kan få kommet meg på en fjelltopp eller to :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Rosa76 :)

:duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame:

Sender noen til å heie frem positiv test :klemmer:

Å litt babystøv i samme slengen

:strix::strix: :strix: :strix::strix::strix::strix::strix:

God helg på fjellet, slapp av og kos deg. Blir spennende å lese dagboka di når du er hjemme igjen.

:klemmer: fra meg

Endret av Mai brud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Agnethe og Mai Brud :klem:

11 DPO! Klarte ikke å dy meg og tok en graviditetstest i mores, men den var negativ den :lete: Er jo noen dager til IKM da, så det er fortsatt håp selv om test ikke slo ut :sukk: Denne spenningen altså, sikkert den som gjør meg litt småkvalm om dagen tenker jeg :fnise: For det er ikke så mye annet som tyder på at jeg er gravid og kvalme kommer uansett sjelden så tidlig i svangerskapet. Den der følelsen på høyre side i magen er der enda, men det kan jo bare noe PMS greier.... Magen er flat som en pannekake og puppa er slik de bruker være før TR (litt større men ikke ømme).

Temperaturen min stiger jevnt og trutt da, men temp er ikke spesielt høy når jeg sammenligner med andre graviditets kurver. I dag var temp på 36,58. Men nå har jeg hatt veldig lave temperaturer tidligere i syklusen da, og siden jeg ikke har andre temp kurver å sammenligne med så kan ikke den fortelle meg noe heller.

Nå blir jeg uten nett til tirsdag så håper jeg kan komme hjem med gode nyheter... Ha en kjempe fin helg jenter :sol:

Kan noen foressten fortelle meg hvordan jeg kan legge til bilder? Evt hvor på KG jeg finner veiledning? På forhånd takk :klemmer:

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...