Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Hei på deg Rosa76!

Nå måtte jeg ta meg en tur innom boka di å skrive igjen. Tyvleser litt innimellom og forstår godt hva du mener med at tiden mellom EL og TR er lang :gjeiper:

Jeg har ikke vært så aktiv i min egen bok den siste tiden, men får prøve å skrive litt i dag.

Blir spennende med mulig huskjøp da:)

Jeg vokste opp inntill lysløypa når jeg var liten og husker tilbake på det som en fin tid da man bare kunne spenne på seg skiene å gå ut fra husdøra om vinteren. Nå bor vi i et mer "tettbygd" strøk, men fortsatt ikke langt til skogen og fint tur terreng, og det er fint når vi skal på tur med :hund:

Ha en fin helg Rosa76 og lykke til i kommende PP :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Velkommen" inn i PP3, med meg, hehe, og velkommen hjem fra fjellet.

Jeg fortalte heller ikke min-sin om EL denne måneden.

Han begynner å bli utålmodig merker jeg (uten at jeg skal gå i detaljer, høhø).

Det er litt kjedelig når det ikke har gått bra i verken pp1 eller pp2, men som du skriver, at du skal fokusere på de positive tingene ved og ikke være gravid. Dèt syns jeg og. For det har jeg gjort i det siste, og jeg håper det har fungert. Faktisk har jeg funnet som mange positive ting at jeg ble litt bekymret når vi :humpe: i dag når jeg har EL.

Har lagt planer som ikke-gravid nå, så... :ler:

Lykke til med eventuelt huskjøp! Håper du finner noe du bare eeelsker!

:klem: God helg! :)

Endret av TipsyTopsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat som deg når det gjelder trening mellom EL og IKM. Jeg skal på trening i dag, men vet at jeg kommer til å ta det roligere, tilfelle... Det har vel sikkert ikke noe å si, men likevel... Jeg har i alle fall ikke lyst til å gjøre mageøvelser. Det ble bannlyst omtrent dagen etter EL. :fnise:

God helg til deg, Rosa! :klemmer:

Godt å høre at flere tenker som meg når det gjelder treningen. Kan føle at jeg overreagerer litt avogtil, men er vel bedre å være litt for forsiktig enn uforsiktig... Lurer på hvordan jeg blir som mor jeg :fnise:

Tusen takk Happy Feet :klem: Håper du har en kjempefin helg også :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mai brud, Agnethe og Tipsy Topsy :goodbye:

Så hyggelig at du tar turen innom igjen Mai Brud :klem: Gleder meg til PP4 starter for deg og du kan starte prøvingen for alvor igjen etter SA.

Hvilken hund har du? Jeg og mannen har veldig lyst på hund, men passer ikke så godt her vi bor nå føler vi. Men når vi finner et sted ved marka så har vi snakket om å skaffe oss en hund :strix: Nå har vi en pusekatt da som jeg har hatt i femten år. Han er en viktig del av familien og masse selskap, er så glad i han. Han ønsker seg nok hverken baby eller hund i huset, men forhåpentligvis så går det nok bra når den tid kommer.

Hei TipsyTopsy :klem: Takker, håper PP3 blir perioden det klaffer for oss. Vi har jo fulgt hverandre som prøvere noen måneder nå, og hadde vært gøy å følge hverandre inn i graviditeten også. Hehe, ikke fokuser for mye på fordelene med å ikke være gravid da :fnise: Men rart å tenke på for min del egentlig, for jeg har i mange år bare tenkt fordeler med livet uten barn og tenkt på barn som hindring. Men i dag når jeg var på skogstur så tenkte jeg at det hadde vært veldig kos å hatt en liten pode å dele naturens gleder med. Håper virkelig at vi får det en vakker dag altså!!

Og Agnethe, takk for inspirasjon til liste over postive ting :klemmer: Her er min:

* Hærlig høstvær ute *

* Hadde en ordentlig koselig tur i skogen med mannen i dag*

* Nydelig middag med biff, fløtegratinterte poteter og nyplukket sopp fra skogs turen *

Hmm, har så mye annet å være glad over også. Men mannen er kosesyk og maser om at jeg skal krype inntill han, så da får jeg vel skynde meg ut av KG :rødme: Blir nok sengen snart på oss.

Natti natt jenter :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og Agnethe, takk for inspirasjon til liste over postive ting :klemmer: Her er min:

* Hærlig høstvær ute *

* Hadde en ordentlig koselig tur i skogen med mannen i dag*

* Nydelig middag med biff, fløtegratinterte poteter og nyplukket sopp fra skogs turen *

:tommelsmil: Fiiiin liste! (og deilig middag... :sikle:)

Hmm, har så mye annet å være glad over også. Men mannen er kosesyk og maser om at jeg skal krype inntill han, så da får jeg vel skynde meg ut av KG :rødme: Blir nok sengen snart på oss.

:rødme: Håper dere koste dere!

Ha en finfin søndag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal bli godt å komme inn i prøvinga igjen. Og det som evt. skulle ha skjedd mellom SA og neste TR må betegnes som et arbeidsuhell :fnise:

Vi har en liten Tibetansk spaniel på 16mnd. Han er ikke store hunden, men han kan være med på de lengste turer uten å sette seg ned. Som det står om rasen; Stor hund i liten kropp :)

I sommer var han på ferie hos min far og da gikk/løp de gode turer på fjellet ved hytta uten probblemer.

Det er hyggelig med dyr og de er flinke til å "trøste" i tunge perioder. Vår lille venn var i alle fall til god trøst etter SA.

Ha en fin dag i høstværet Rosa76 :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Happy Feet, Agnethe, Mai Brud og Bestee :klem: Så koselig å komme innom boken sin å se at dere har lagt igjen hilsen :klemmer:

Jeg måtte google Tibetansk spaniel Mai Brud. Bra at den tiltross for sin lille størrelse er så sprek da, den så ut og høres ut som en fin rase. Jeg vet ikke hvilken rase jeg har lyst på egentlig, men viktig at den er sprek så den kan holde tritt på fjell og skiturer.

Hadde en fin søndag, selv om det gikk for det meste i jobbing i hjemmet. Hadde ikke tid å være innom KG noe særlig engang :sjenert: Nå når jeg ikke har "innbilt svangerskap" så er arbeidslysten kommet for fullt, så i går vasket vi, ryddet i skuffer og skap + malte. Fikk gjort masse, og det føles bra :jepp: Siden vi har begynnt å snakke om å kjøpe hus nærmere marka så har vi blitt ivrig i å få hjemmet vårt finest mulig før vi tar takst på det. Så vi snakker om å begynne male to soverom denne uken så da har vi litt å gjøre denne uken også :biggrin: Håper jeg får sneket inn noen treningsøkter også, jeg er jo litt avhengig av trening for å beholde mitt gode humør....

Endelig har :heks: dratt til bloksberg :hoppe: Så nå følger en deilig periode fram mot EL, med forhåpentligvis jevnlig kosing. Og jeg SKAL IKKE stresse!! Så hvis dere merker jeg begynner bli stresset - minn meg på hva jeg sa er dere snill... :fnise:

I kveld skal jeg gi min stemme i valget og så håper jeg å få til en løpetur i fine været. Men har litt å rydde opp etter malingen i går også, så får se hva jeg får tid til.

Ha en fin dag jenter :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TipsyTopsy :klem: Takker, håper PP3 blir perioden det klaffer for oss. Vi har jo fulgt hverandre som prøvere noen måneder nå, og hadde vært gøy å følge hverandre inn i graviditeten også. Hehe, ikke fokuser for mye på fordelene med å ikke være gravid da :fnise: Men rart å tenke på for min del egentlig, for jeg har i mange år bare tenkt fordeler med livet uten barn og tenkt på barn som hindring. Men i dag når jeg var på skogstur så tenkte jeg at det hadde vært veldig kos å hatt en liten pode å dele naturens gleder med. Håper virkelig at vi får det en vakker dag altså!!

Ja, vi har jo det. :)

Hadde som du sier vært artig å følge hverandre under en graviditet også... :)

Helt enig med deg når det gjelder det å dele livets gleder, og tanken på å ha med en liten en på disse opplevelsene. :rødme:

Du skal nå se at vi begge blir nok kjempe heldige om ikke så alt for lenge.

Jeg skal si fra hvis du stresser, jeg.. :ler:

Jeg og får disse innbilte svangerskapsperiodene hver måned nå. Plutselig er jeg kvalm og tåler liksom ikke lukter. Huff, blir litt sånn små-flau av meg selv her.

Lykke til med stemmingen, jeg tok stemmingen fatt i går! ;)

Ha en goood dag! :sol::klem:

*smiley-boom*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker TipsyTopsy:) Og setter pris på at du passer på meg :klem:

Ellers er det fantastisk å komme hjem til min kjære mann etter jobb :rødme: Han jeg har delt livet med i snart 10 år, men som jeg fortsatt får kriblinger i magen av. Sto å laga middag i dag og bøyde meg litt ned. Da var det en som var rask på pletten fordi han fikk litt ekstra god utsikt i utringingen min :fnise: Ente med at han bar meg opp på soverommet :sengekos: Det gjør meg så glad at han fremdeles er så flink med å få meg til å føle meg elsket og attraktiv, ja jeg er veldig takknemlig for at jeg har kjære mannen i livet mitt.

Nei, da må jeg komme meg bort fra PC og vaske litt. Mye mer gøy å sitte her, men det blir jo ikke noe renere av det....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker TipsyTopsy:) Og setter pris på at du passer på meg :klem:

Ellers er det fantastisk å komme hjem til min kjære mann etter jobb :rødme: Han jeg har delt livet med i snart 10 år, men som jeg fortsatt får kriblinger i magen av. Sto å laga middag i dag og bøyde meg litt ned. Da var det en som var rask på pletten fordi han fikk litt ekstra god utsikt i utringingen min :fnise: Ente med at han bar meg opp på soverommet :sengekos: Det gjør meg så glad at han fremdeles er så flink med å få meg til å føle meg elsket og attraktiv, ja jeg er veldig takknemlig for at jeg har kjære mannen i livet mitt.

Nei, da må jeg komme meg bort fra PC og vaske litt. Mye mer gøy å sitte her, men det blir jo ikke noe renere av det....

:klem:

nawwwwwww :rødme: skikkelig drømmemann etter så mange år......He´s a keeper! :hjerter:

Blir spennende fremover hos dere ja.....følger og :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nawwwwwww :rødme: skikkelig drømmemann etter så mange år......He´s a keeper! :hjerter:

Blir spennende fremover hos dere ja.....følger og :duskedame: :duskedame: :duskedame:

Tusen takk :klem:

10 dager til EL ca.... Føles ut som en evighet til. Vet ikke om jeg gleder eller gruer meg.... Er så deilig å bare nytene dagene uten å tenke på prøvingen. Men så vil jeg så gjerne lykkes også da, og da må jo EL og prøving til... Er perioden mellom EL og IKM jeg ikke liker. Den er såååå laaaaaang og så er det slitsomt med "innbillt svangerskap" :gjeiper:

Men alt ordner seg for snille jenter, så da lykkes vi jo tilslutt, ikke sant? :klemmer:

Dagens liste - 3 ting som gjør meg glad

* Mannen som gir meg kriblinger i magen *

* Løpeturen i kveld under stjerneklar himmel og med utrolig frisk luft *

* Den kjempe gode plommen som jeg plukket ned og spise fra mitt eget kjære plommetre *

Er heldig jeg :rødme:

Natti natt jenter, håper dere også har hatt en bra dag :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for koselig melding i dagboka mi! Kjedelig at det ikke klaffet for dere, men alle gode ting er tre. :) Høres ut som om du har det veldig bra om dagen da, og ingenting er vel bedre enn det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Takk for koselig melding i dagboka mi! Kjedelig at det ikke klaffet for dere, men alle gode ting er tre. :) Høres ut som om du har det veldig bra om dagen da, og ingenting er vel bedre enn det! :)

Tusen takk for det Jamp :klemmer: Jeg har det veldig bra om dagen ja, og en liten spire i magen hadde vært prikken over i'en :rødme:

Er litt beskymret innimellom da, grubler litt på om jeg vil lykkes med å bli gravid. Vet jo at det er vanlig at det kan ta noen måneder, men jeg har en dårlig følelse jeg bare ikke klarer å bli kvitt. Og så blir jeg irritert på meg selv, for at jeg lar meg stresse opp på den måten, for det er jo ikke akkurat positivt for prøvingen.

Skal trene vekter i ettermiddag tenkte jeg, og så lurer jeg på å dra innom Helsekosten og kjøpe Damiana og Wild Jam. Siden så mange snakker så positivt om det så tenker jeg at det kan iallefall ikke skade å prøve. Hvis det kan gi meg litt fortgang i sakene så gjerne det :strix:

Ha en fin dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyrest ut som du har ein skikkelig drømmemann, ja! :rødme:

Lykke til med PP3! :klemmer: Kryssar fingrane for full klaff denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella, hyggelig at du tar turen innom :klem:

Da har jeg gått til innkjøp av kosttilskuddet Damiana og Wild Yam.... Damiana skal tas før EL (starter i morgen), og Wild Yam noen dager etter EL og fram til IKM. Damiana er vissnok bra for økt energi og sexlyst. Hmm, blir nesten litt beskymret for mannen som så vidt å holde tritt med meg rundt forrige EL :fnise: Ellers leser jeg at den regulerer hormonbalansen og kan gi økt fruktbarhet. Wild Yam har en progesteronlignende effekt og skal vist hjelpe egget å feste seg. Så får vi se da, om dette vil gjøre underverker i PP3. Krysser fingrene for at spiren sitter denne gang :strix:

Ellers kan jeg like gjerne si det høyt - jeg begynner å føle meg litt små desperat :sjenert: Kaster meg over alt av gode ideer etc, og jeg som bare er i PP3... Nesten litt flaut, men det er jo slik det er! Jaja, ler litt av meg selv da.

Var å trente etter jobb i dag, og det gjør som vanlig godt for kropp og sinn :trene:

Føler meg alltid litt mer positiv etter trening :)

I kveld skal jeg prøve å legge meg litt tidlig trur jeg :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...