Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Hei Rosa76 :)

Så fin glad-liste! Og ikke minst er jeg imponert over at du har meldt deg på birken. Tøft gjort! Det er absolutt lurt å trene og være i god form til man blir gravid ja, og ikke minst så føler man seg mye mer vel og opplagt når man trener også :)

Hehe, det er umulig å ikke kjenne etter på symptomer ja. Kjenner til hvordan det er :fnise:

Håper du får ei flott helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og oppdaterer meg og ønsker deg en god helg! :klemmer:

Håper virkelig det klaffer for dere denne gangen. Jeg hadde i alle fall ikke noen god følelse når det nå klaffet, mens jeg syns jeg hadde mange symptomer og egentlig en god følelse gangen før, så det er tydeligvis ikke lett å tolke kroppen, dens signaler og magefølelsen. :fnise:

Jeg har jo hatt de fleste symtomber de andre PP'ene, så vet ikke om det er kroppen min som har funnet på noe nytt... Jeg begynner virkelig å se humoren i kroppens innsats for å lure meg :skratte:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Rosa76, blir spennende å følge deg i dagene fremover. Kanskje vi kan følge hverandre som gravide KG-brukere, det hadde vært morro :klemmer:

Ha en fin helg på fjellet med din kjære mann :klemmer:

Jeg og mannen skal være hjemme å pleie forkjølelsen, har aldri før klart å bli forkjølet på samme tid, men nå er vi fulstendig innsauset begge to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har en flott helg til fjels! Høres kjempe fint ut med skitur. Her så jeg noen snøkor i lufta i dag tidlig, men blir vel leeenge til jeg får spent skia på beina enda...

Fortsatt lykke til med prøvingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Honning, Happy Feet, Mai Brud og Phobaeticus :klemmer: Er så hyggelig å komme hjem fra fjellet og lese hyggelige meldinger.

Hatt en kjempe fin helg og er lykkelig og fornøyd etter gått på ski både lørdag og søndag. Det føltes veldig bra med ski på beina igjen :tommelsmil: Men kjenner jeg har brukt muskler jeg ikke har brukt på ei stund for jeg er allerede ganske støl :fnise:

Da er jeg 9 DPO. Og jeg må si at puppa fremdeles er litt ømme selv om de ikke er så spente som på fredag. Og jeg må innrømme at det gjør at håpet stiger en del for jeg bruker ALDRI ha ømme pupper :lur: Men jeg temper også, og temperaturen min er ikke spesielt høy om dagen så derfor lurer jeg bare på om kroppen har det gøy med meg nok engang...

Jeg hadde blitt kjempe glad om jeg er gravid altså, men er "merkelig" rolig denne PP. Etter flere skuffelser så føler jeg at det er ikke så mye annet å gjøre enn å ta tiden til hjelp.

Det er jo noen fordeler med å ikke være gravid enda også, som at jeg har en fantastisk skisesong foran meg blant annet og kan delta på birken :fnise: Men forstå meg riktig, ingen ting har gjort meg mer lykkelig enn at jeg og mannen hadde lyktes i å få en spire til å feste seg innen kort tid :rødme: Men før det skjer så gjelder det jo å ha det så gøy som man kan!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennande at det nærmar seg IKM! :) Kryssar fingrane for at det går rette veien denne gangen. :klemmer:

Eg hadde ingen symptom verken den prøveperioden eg vart gravid, eller i dei andre prøveperiodane, forrige gang mevar prøvarar. Det einaste eg hugsar, var at eg hadde masse luft i magen i dagane før eg testa positivt. ;) Men alt som er annleis enn tidlegare, må vel vera positivt? Så ømme puppar er forhåpentligvis eit bra tegn. :Nikke:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Rosa76 :)

Hvordan går det i symptomjungelen? Jeg krysser det jeg har for at ømme pupper betyr at en liten spire har festet seg.

Kan i alle fall krysse både fingre og ben inntil tanta finner det for godt å reise til bloksberg :fnise:

For når hun har reist kan jeg ikke krysse bena lenger :fnise: He, he, he...

Lykke til i alle fall og ha en fin mandagskveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til! :hoppe:

Det hørtes ut som en kjempefin helg! :klem:

Tusen takk :klem:

Spennande at det nærmar seg IKM! :) Kryssar fingrane for at det går rette veien denne gangen. :klemmer:

Eg hadde ingen symptom verken den prøveperioden eg vart gravid, eller i dei andre prøveperiodane, forrige gang mevar prøvarar. Det einaste eg hugsar, var at eg hadde masse luft i magen i dagane før eg testa positivt. ;) Men alt som er annleis enn tidlegare, må vel vera positivt? Så ømme puppar er forhåpentligvis eit bra tegn. :Nikke:

Tusen takk søta :klem:fa

Jeg håper det er et godt tegn, men man vet aldri da jeg har hatt de fleste symtomer hitill trur jeg :fnise: Dessuten er ikke puppene så ømme lenger så nesten jeg begynner lure på om det var innbilning...

Hei på deg Rosa76 :)

Hvordan går det i symptomjungelen? Jeg krysser det jeg har for at ømme pupper betyr at en liten spire har festet seg.

Kan i alle fall krysse både fingre og ben inntil tanta finner det for godt å reise til bloksberg :fnise:

For når hun har reist kan jeg ikke krysse bena lenger :fnise: He, he, he...

Lykke til i alle fall og ha en fin mandagskveld :klemmer:

Takk for det Mai Brud :fnise::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å koser meg med nybakte rundstykker og 71 grader Nord :popcorn:

4 dager igjen til IKM. Ikke så ømme pupper lenger. Har verken følelse av graviditet eller PMS. Kommer sannsynligvis å svi av en graviditets test onsdag da jeg fikk 15 stk nye tester fra billige tester jeg fikk i går som bare venter på å bli brukt :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Rosa!!

Legger igjen litt babystøv og håper det gjør susen. Du skulle jo komme like etter meg, ikke sant? :lur:

:strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Blir spennende å følge med fram mot din IKM. Jeg har aldri tatt noen graviditetstest i forbindelse med prøvingen - bare en før jeg skulle til fjerning av livmortappen og en før jeg skulle inn til LAP, men det er jo fristende i dagene før IKM - det har jeg jo merket!! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende, Rosa!!

Legger igjen litt babystøv og håper det gjør susen. Du skulle jo komme like etter meg, ikke sant? :lur:

:strix: :strix: :strix:

Jo det var jo det jeg sa, så det er jo ingen grunn til å somle :gjeiper: Ahh, deilig at IKM nærmer seg! Tusen takk for babystøv :klemmer: Kjenner jeg blir så glad hver gang jeg tenker på at du endelig har fått en liten spire i magen din, jeg bare unner deg det slik :blomst:

Hei. Blir spennende å følge med fram mot din IKM. Jeg har aldri tatt noen graviditetstest i forbindelse med prøvingen - bare en før jeg skulle til fjerning av livmortappen og en før jeg skulle inn til LAP, men det er jo fristende i dagene før IKM - det har jeg jo merket!! Lykke til!!

Takker Phobaeticus :klem:

Ja det er veldig fristende å ta test før IKM. Men synes det er litt skummelt også, så jeg venter så lenge jeg orker... Får se hvilket humør jeg er i morgen tidlig om jeg kommer til å ta en test eller ikke :lete:

Tenk om jeg hadde fått positiv test i morgen da :rødme: Da hadde jeg blitt utrolig glad :danser: Men trur egentlig ikke det skjer for jeg begynner kjenne igjen noen av PMS tegnene som er typisk de siste dagene før :heks: kommer. Puppene har vært litt annerledes denne PP da, tydelig større og fredag hadde jeg ordentlig spreng følelse. Men når man ønsker noe så er det tydelig at kroppen blir påvirket så det kan jo bare være det, ikke lett å si.

Uansett resultat denne PP, jeg er så glad og fornøyd om dagen og føler at jeg kommer til å lykkes med gravidiet om ikke så alt for lenge :jepp: Så derfor nyter jeg heller min siste tid som "ikke gravid". Etter å ha vært veldig stresset de tre første PP'ene har jeg virkelig roet meg ned denne PP og jeg er såååå fornøyd med meg selv. Jeg har tenkt mye mindre på graviditet, trent som normalt og jeg må også innrømme at jeg tok meg noen glass vin rett etter EL. Jeg er i utgangspunktet avholdene mellom EL og TR, men rett etter EL var det det situasjoner hvor jeg ble tilbudt vin og jeg tenkte at nå er jeg lei av å la prøvingen styre dagene mine så da takket jeg ja til et glass. Nå siste uken har jeg holdt meg unna AL da.

I dag har jeg vært ute å løpt i marka i det fine høstværet :sol: Litt kaldt ute i dag, men det er bare å kle seg. Jeg har sagt det før, men å trene ute på slike finværsdager gjør meg så glad. Løp forbi et hus jeg og mannen skal på visning på søndag. Beliggenheten er perfekt, helt intill marka og lysløypa. Men krever en del opppussing så vi får se. Men hadde vært så kjekt å bodd helt intill marka at jeg kjenner jeg blir veldig ivrig. Det er jo lov å drømme, og håper drømmen en dag blir virkelighet.

Ha en fin kveld, trur faktisk jeg skal hoppe i senga snart :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere birken-tilhengere her altså :) Trofast tilskuer jeg :fnise: Jeg stressa også fælt de første månedene, men etterhvert som tiden har gått så har jeg roet ned mer og mer, og det er godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere birken-tilhengere her altså :) Trofast tilskuer jeg :fnise: Jeg stressa også fælt de første månedene, men etterhvert som tiden har gått så har jeg roet ned mer og mer, og det er godt :)

Takk for hilsen i boken min :) Er veldig gøy å være tilskuer på birken også, vært det flere ganger selv. Har også vært deltaker og det er bare en ting å si - VONDT! Men det som motiverer er den deilige følelsen over gjennomførelse etterpå.

Flinke vi er som har roet oss ned, det er jo ikke bra for oss å stresse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Våknet halv seks i mores av at jeg måtte tisse slik, men jeg hadde ikke lyst å stå opp før jeg skulle måle temperatur klokken seks så ble liggende i sengen og småslumre med blære som sprengte mer og mer. Klokken seks ringte klokken og jeg tumlet trøtt til badet. Skal jeg ta graviditetstest eller ikke? Jo, jeg gjør det... Finner fram testen i full fart og tisser. Ahh, deilig :gjeiper: Kontroll streken kommer sterk og fin umiddelbart. Kjenner en følelse jeg faktisk ikke har kjent før, et lite stikk av angst?? Hva er det for noe?? Tar noen sekunder så forsvinner angsten, og glir over i følelsen at det er sikkert negativ test denne gangen også så jeg kan like godt gå å legge meg i sengen igjen... Tar med meg testen i sengen og stirrer intensivt. Ser jeg en svaaaaak strek eller er det slik testen er? Nei, det er nok ingen strek der :lete: Har nok bare gått noen minutter siden jeg tok testen men trøttheten tar overhånd og jeg gidder ikke kaste bort mer tid på en sikkert negativ test uansett så jeg slukker lyset og legger meg til å sove en time til...

Våkner etter en time og tar en titt på testen, og ja der er det en svak strek faktisk. Men som det står veldig klart i bruksanvisningen - man skal IKKE lese av testen etter fem minutt for da kan det framkomme falsk graviditet.

Så da er det bare å ta en ny test i morgen og være litt mer tolmodig :fnise:

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner etter en time og tar en titt på testen, og ja der er det en svak strek faktisk. Men som det står veldig klart i bruksanvisningen - man skal IKKE lese av testen etter fem minutt for da kan det framkomme falsk graviditet.

OIOIOI! Jeg har tatt 3-4 tester, og det var kun EN strek dagen etter ;););)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OIOIOI! Jeg har tatt 3-4 tester, og det var kun EN strek dagen etter ;););)

Jeg har også bare hatt en strek på tidligere tester selv etter det har gått en tid... Men jeg orker bare ikke skru opp forhåpningene mine for mye for da blir jeg så skuffet om jeg ikke er gravid :sjenert: Det står jo klart i bruksanvisningen at resultater etter fem minutter anses som ugyldig. Så da blir det ny test i morgen, kryss fingrene for meg jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige PP fikk jo jeg en svak strek etter en halvtime. Og jeg var ikke gravid. Men jeg testet godt inn i neste PP da, rundt EL. Så kan jo ha vært det som slo ut.

Men best å tøyle følelsene enn så lenge! ;) Ikke for å være negativ liksom, men vet hvor sårt det er når det viser seg at det ikke var noen spire der.. :sjenert:

Krysser uansett fingre og tær for deg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...