Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Tusen takk Jamp og Happy Feet :klemmer:

Det er litt rart å tenke på at jeg er ikke mer enn 2+2 uker på vei, men allerede så påvirker spiren kroppen min. Faktisk så fikk jeg spente & ømme pupper allerede 6DPO, og da begynnte jo mistanke om graviditet å komme siden jeg aldri har antydning til ømme pupper ellers. Men etter å ha tolket kroppens signaler og bommet så mange ganger i de forrige PP'ene så viste jeg jo ikke helt hva jeg skulle tru heller. Lurte på om jeg begynnte å bli små rar... :gjeiper: Ellers merker jeg ikke så mye annet en at magen føles støl og at jeg er litt oppblåst.

Det jeg vet var at jeg lyktes i den PP'en jeg har gjort minst for at det skulle klaffe... Vi hadde kun :sengekos: de to dagene før EL og EL dagen. Det var ikke noe følelse av plikt over kosen, og ikke noe ligge med beina høyt etter på eller noe slikt. Jeg klarte faktisk å slappe litt av å ikke tenke for mye på prøvingen i denne PP og ekstra gøy at det var da det klaffet for oss :rødme:

Jeg og mannen går bare å smiler til hverandre om dagen. Det føles så fantastisk at jeg og mannen skal ha barn :rødme: Det kommer nok til å bli en helt annen hverdag for oss, det har jo tross alt bare vært meg og han alene i ni år. Men jeg har stor tru på at dette skal vi klare fint sammen og at et barn vil berike livet vårt på så mange måter. Det vil helt sikkert komme utfordringer også, men er det noen jeg skal klare å vinne over de sammen med så er det kjære mannen.

Gleder meg til å komme hjem til han og ferdiglaget middag snart :hjerte: Men først må jeg på vinmonopolet å kjøre alkoholfri vin, for vi skal ha halloween-fest i morgen og jeg må gjøre mitt for at ingen skal få mistanke da vi vil holde dette hemmelig et par måneder til...

God helg jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så fantastisk mykje med ein liten spire i magen! :bolledeig::strix::nigo::skya::danser:

Eg hadde faktisk ein følelse av at det kom til å klaffa for deg denne gangen. ;) Du har ei kjempespennande tid i vente, så du må berre nyta tida som nygravid! :rødme: Så kryssar eg fingrane for at eg snart kjem etter. :Nikke:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Nå ble jeg ordentlig glad på dine vegne. Har fulgt med i boka di siden jeg begynte å lese i prøverdagbøkene (cs. en måned :sjenert: ), så veldig gøy å lese når noen lykkes :) Kanforestille meg at ventingen nå bare er glemt og at alt bare er lykke nå :)

Håper du lager du lager graviditetsdagbok :)

:klemmer: fra Becky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅ!!! Så fantastisk!!! Etter noen dager uten internett var jeg veldig spent på å komme inn her for å se hvordan det hadde gått med deg! Nå ble jeg så utrolig glad!

Gratulerer så uendelig mye, Rosa! :kose: Er det ikke en helt fantastisk følelse å vite at dere faktisk kan lage barn sammen?! :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :rødme:

Man skjønner ikke helt at man virkelig er gravid nei. Vi fikk se et bankende hjerte på ultralyd på fredag, men vi forstår det vel ikke helt enda allikevel.. :fnise:

Ha en kjempe fin avslutning på helgen, kjæreste Rosa! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen :omg: ....oppdatert meg hos alle sammen i dag...og enda en til som er GRAVID!

GRATULERER SÅ UUUUTROOOLIG MYE Rosa76!!!!!!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe::danser:

Nu får vi håpe eg følger etter snart :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk å gå rundt å ha en hemmelighet :rødme:

Kos deg på halloweenfest :klem:

Og god helg.

Tusen takk :klemmer: Håper det snart blir din tur også :strix:

Gratulereeeeereeeer :hoppe:

Tusen takk :klemmer:

Gratulerer så fantastisk mykje med ein liten spire i magen!

Eg hadde faktisk ein følelse av at det kom til å klaffa for deg denne gangen. ;) Du har ei kjempespennande tid i vente, så du må berre nyta tida som nygravid! :rødme: Så kryssar eg fingrane for at eg snart kjem etter. :Nikke:

Tusen takk Mirabella76 :klemmer: Ja det er en spennende tid i vente :rødme: Krysser alt jeg kan for at du snart kommer etter jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Nå ble jeg ordentlig glad på dine vegne. Har fulgt med i boka di siden jeg begynte å lese i prøverdagbøkene (cs. en måned :sjenert: ), så veldig gøy å lese når noen lykkes :) Kanforestille meg at ventingen nå bare er glemt og at alt bare er lykke nå :)

Håper du lager du lager graviditetsdagbok :)

:klemmer: fra Becky

Tusen takk Becky :klemmer: Du har helt rett, ventingen er glemt og jeg går bare å smiler om dagen :rødme: Blir nok en graviditesdagbok om ikke lenge.

ÅÅÅÅ!!! Så fantastisk!!! Etter noen dager uten internett var jeg veldig spent på å komme inn her for å se hvordan det hadde gått med deg! Nå ble jeg så utrolig glad!

Gratulerer så uendelig mye, Rosa! :kose: Er det ikke en helt fantastisk følelse å vite at dere faktisk kan lage barn sammen?! :hoppe:

Man skjønner ikke helt at man virkelig er gravid nei. Vi fikk se et bankende hjerte på ultralyd på fredag, men vi forstår det vel ikke helt enda allikevel.. :fnise:

Ha en kjempe fin avslutning på helgen, kjæreste Rosa! :klemmer:

Tuuuusen takk!! Hyggelig å høre fra deg igjen Bestee, savna deg :klemmer: Det er som du sier en fantastisk følelse at jeg og mannen kan lage barn sammen. Og kjekt at jeg ble gravid omtrent samtidig som deg, nå kan vi følge hverandre framover. Så du var på UL fredag og så hjertet til din lille spire og kan bare tenke meg hvor kjekt det må være :rødme: Gleder meg til det blir min tur. Fin kveld til deg også, du er vel kanskje i drømmeland nå!

Neimen :omg: ....oppdatert meg hos alle sammen i dag...og enda en til som er GRAVID!

GRATULERER SÅ UUUUTROOOLIG MYE Rosa76!!!!!!!!

Nu får vi håpe eg følger etter snart :sjenert:

Tusen takk Icechick :klemmer: Ja det har vært mange som har lyktes denne måned. Håper du snart følger etter jeg også, sender deg masse babystøv :strix:

Skulle så gjerne ha oppdatert meg mer i dagbøkene deres, men nå kjenner jeg at jeg sårt trenger litt søvn :natti:

Kommer sterkere tilbake. Natti natt kjære KG-jenter :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER! :hoppe:

Positivt å lese du er like 'gammel' som meg men at det klaffet SÅ fort ;)

'

Når hadde dere sex denne gangen?

Jeg er spent.....har hatt sex dag 14,15,16 og 29 dagers syklus..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER! :hoppe:

Positivt å lese du er like 'gammel' som meg men at det klaffet SÅ fort ;)

'

Når hadde dere sex denne gangen?

Jeg er spent.....har hatt sex dag 14,15,16 og 29 dagers syklus..

:klem:

Tusen takk Wings :klem:

For oss var dette den PP med minst :humpe: Jeg var litt lei av å stresse prøvingen og tok det faktisk veldig med ro. Men hadde sex de to siste dagene før EL og selve EL dagen, så en av de dagene klaffet det faktisk :rødme: Det ble da dag 11,12,13 i 26 dagers syklus. Høres ut som du har klaffet bra med timingen også da, blir spennende å se om det blir din tur denne gang. Krysser alt jeg kan for deg og kommer til å følge spent med :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva gjorde du for å flytte over dagboka til graviditetsdagbøker? :klø:

Hei Gullfia,

Jeg gikk bare inn på gruppen og fant administrator og sendte en PM til henne så var det ordnet i løpet av et par dager

Men jeg så ikke før du nå at jeg er flyttet til graviditetsdagbok. Så da kan jeg offisielt si

Velkommen til min graviditetsdagbok:danser::hoppe::kaklehone::duskedame::strix::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker og 3 dager på vei :rødme:

Unnfangelsen finner sted omkring: 16. oktober 2009

Hjertet begynner å slå: 10. november 2009

Embryoet beveger seg: 4. desember 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 11. desember 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 11. desember 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 25. desember 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 1. januar 2010

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 8. januar 2010

Fosteret svelger og tisser: 22. januar 2010

Tid for ultralyd: 29. januar 2010

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 5. februar 2010

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 19. februar 2010

Fosteret begynner å høre: 12. mars 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 9. april 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 14. mai 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 20. juni 2010

Antatt termindato: 11. juli 2010

:strix:

Denne informasjonen fant jeg på denne siden her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gullfia,

Jeg gikk bare inn på gruppen og fant administrator og sendte en PM til henne så var det ordnet i løpet av et par dager

Men jeg så ikke før du nå at jeg er flyttet til graviditetsdagbok. Så da kan jeg offisielt si

Velkommen til min graviditetsdagbok:danser::hoppe::kaklehone::duskedame::strix::bolledeig:

Tusen takk :) Nå er jeg og vel vandret over i graviditetsdagbøkene :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra Gullfia :)

Nå tenkte jeg at jeg skulle dra på trening. Er første trening siden jeg fikk vite at jeg var gravid. Har lest litt om trening og graviditet på nettet og så lenge man føler seg frisk så skal det bare være bra så lenge man ikke overdriver da.

Jeg føler meg i veldig god form om dagen så jeg får vel benytte meg for vet jo ikke hvordan formen blir etterhvert.

Ha en fin kveld jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, jeg er borte fra KG noen dager, og kommer tilbake til en fantastisk nyhet:

Rosa76 skal bli mamma!!!

:bolledeig: :bolledeig: :bolledeig:

Gratulerer så utrolig masse!! Jeg fikk helt frysninger når jeg leste gjennom de siste dagene hos deg, og satt og glisa for megselv.

Kos deg masse videre som nygravid!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Honning :klemmer: Blir rørt av gratulasjonen din jeg :strix:

Sitter å lurer på hvorfor Tickeren min ikke oppdaterer seg? Hmm, det får jeg sjekke. Jeg skal være 4 uker og 5 dager på vei :rødme: Håper bare tiden mot 12 uker går veldig fort!

Formen er fortsatt veldig bra :) Merker ikke mye annet enn ømme pupper og mage som er litt oppblåst og føles støl. Kanskje litt trøttere, men ikke noe å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt for fin form. Håper den holder seg sånn :jepp:

Har egentlig ikke vært veldig plaget jeg heller, bare vanvittig trøtt ALLTID. Og så har jeg fått kjempepupper (synes jeg selv da) :sjenert: som egentlig bare er i veien....kunne gjerne ventet noen måneder med de ja. Og ingenting er bedre enn brødskive med egg og et glass kald melk til :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...