Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

God helg! God å se at det er flere som setter seg andre mål en bare å bli gravid, og fortsetter med trening som normalt. Jeg har også vært litt skeptisk til å trene hardt dagene rundt EL og frem til IKM. Titta litt ekstra på pulsklokka og kanskje holdt litt tilbake... men må jo bare leve normalt til spira sitter og etterpå også for den saks skyld :)

Ja vi får prøve så godt vi kan å ikke la den prøvingen legge demper på det vi elsker å gjøre - nemlig trene. Så etter EL skal jeg prøve å ikke titte så mye beskymret på klokka...

God helg!

Takk, håper du hadde en fin helg også!

Bestee testet positivt i dag og er gravid :strix: Hun har prøvd litt lenger enn meg og lyktes endelig! Er så glad på hennes vegne :danser: Det gir meg ekstra håp om at det snart er min tur også, man må bare være litt tolmodig....

Ikke lenge igjen til EL, så det er bare å sørge for å sette av tid til :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innom og oppdaterer meg litt. Jeg har heller ikke vært så mye på KG i det siste, godt å få litt avstand. Noen ganger kan det bli litt mange tanker om prøving, og da kan det være godt med litt KG-fri. Deilig det, og like deilig å komme tilbake igjen når man er klar for det. Kjenner at KG-behovet går litt i bølger gjennom hele syklusen. :fnise:

Jeg liker tankegangen din om å være innstilt på at det kan ta litt tid, legge langsiktige mål uten å ta hensyn til at "jeg er sikkert gravid da" og trene som før. Denne måneden har jeg også trent uten å tenke på at jeg kaaanskje kan være gravid og det hjelper så absolutt. Fokusere på andre, "normale" ting, så er det litt lettere å ikke tenke sååå mye på prøvingen. Selv om det er vanskelig.

Håper selvfølgelig at det er på det fjerde det skal skje for dere. Krysser alt jeg har!! :duskedame:

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Det er faktisk overraskende deilig med en pause her i fra i ny og ne. :jepp: Endelig kan man bruke tankene på noe annet! :)

Lykke til denne måneden, Rosa! Jeg er helt, helt sikker på at det kommer til å klaffe for deg og din kjære om ikke lenge! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Happy Feet og Bestee :klemmer: Sååååå glad for at du har lyktes jeg Bestee og håper Happy Feet og jeg snart kan følge etter deg :rødme: Ruller oss i babystøv :pasha:

Nå er det ikke lenge igjen til EL for meg. Kom til å tenke på det i dag... Jeg har kutta ut alt som heter piller (Damiana og Wild Yam) denne syklus, men får vel teste etter EL så jeg slipper å gå å vente etter TR og få ideer om graviditet tilfelle jeg har en lengre syklus denne gang. Jeg er vel i syklusdag 11 nå.

Innimellom så tenker jeg at nå orker jeg ikke å stresse så fælt med piller, temping og tanken om at man MÅ ha :humpe: da og da, men heller bare være som vanlig å heller ta graviditeten når den kommer :rødme: Mens i neste øyeblikket sitter jeg å finregner på når EL er, når vi bør kose etc. Og så stanger jeg hodet litt i veggen over meg selv!!!

Nei, får vel komme meg hjem til mannen :yvonne: Jeg må komme med en innrømmelse i samme slengen og det er at vi har ikke :sengekos: enda i denne PP :sjenert: Har bare blitt slik, mye som har skjedd og så har mannen vært litt syk. Jeg er litt imot at vi bare skal kose oss rundt EL-tider, og håper at resten av PP'n inneholder masse :humpe:

Ha en fin dag jenter :sol::sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg meldt meg på ski og sykkelbirken :tommelsmil: Om jeg får vært med vil jo vise seg, men siden jeg ikke vet hvor lang tid det tar før jeg blir gravid så velger jeg å ikke fokusere så mye på hvis og setter meg treningsmål som jeg normalt ville gjort.

Dersom vi lykkes i denne PP så ser jeg at vi får termin rundt bursdagen min :gjeiper: Egentlig veldig kjedelig å ha bursdag midt i sommerferien så ikke verdens beste timing, men en liten :babysmokk: er uansett velkommen selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Har fulgt litt med på dagboka di i det siste, siden jeg akkurat har blitt prøver selv. Flink du er som trener så mye. Vil tro det gjør både svangerskap, fødsel og det "å komme seg igjen" etter fødselen mye greiere enn ellers. Tenker og som deg i forhold til termin midt på sommeren, men ønsker selvsagt en ny verdensborger velkommen om h*n skulle ønske å melde sin ankomst da :fnise:

Lykke til videre med prøvingen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Har fulgt litt med på dagboka di i det siste, siden jeg akkurat har blitt prøver selv. Flink du er som trener så mye. Vil tro det gjør både svangerskap, fødsel og det "å komme seg igjen" etter fødselen mye greiere enn ellers. Tenker og som deg i forhold til termin midt på sommeren, men ønsker selvsagt en ny verdensborger velkommen om h*n skulle ønske å melde sin ankomst da :fnise:

Lykke til videre med prøvingen :goodbye:

Velkommen til dagboken min Becky1, hyggelig at du legger igjen en hilsen :goodbye:

Det sies at det er en fordel å være godt trent i forhold til svangerskap og fødsel ja, får håpe det blir slik for meg også :jepp: Jeg trener helst ute hvis jeg kan. Var ute å løp i marka i kveld, og det var så deilig frisk høstluft og kjempe fin solnedgang at jeg bare smilte på hele turen.

Masse lykke til i din første PP, kommer til å stikke innom dagboken din flere ganger for å se hvordan det går med prøvingen :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er EL rett rundt hjørnet, enten i dag eller morgen virker det som så da blir det en ganske kort syklus denne måned også. Jeg og mannen er godt i gang med :sengekos: så blir det spennende å se om vi lykkes denne gang. Kryss alt dere kan for meg er deres snill :strix:

Så da er jeg vel snart inn i nok en periode med "innbilt svangerskap" igjen :fnise: Skal prøve så godt jeg kan å ikke tenke så mye på det, for når jeg gjør det så har kroppen det så morro med å lure meg :lete: Mye som skjer de kommende ukene da så jeg får fokussere på det heller. Lykkes nok tilslutt, så får jeg bare prøve å være tolmodig fram til det skjer.

Oppdaget nok en gladnyhet i dag, Happy Feet er gravid :klemmer::strix::tommelsmil: Er så glad på hennes vegne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Er snill og krysser ALT jeg kan for Rosa76!* :fnise::klemmer:

Så utrolig kult at du har meldt deg på birken! :tommelsmil: Det syns jeg er tøft gjort, det er jo relativt beintøft! :Nikke:

Endret av Redbird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Er snill og krysser ALT jeg kan for Rosa76!* :fnise::klemmer:

Så utrolig kult at du har meldt deg på birken! :tommelsmil: Det syns jeg er tøft gjort, det er jo relativt beintøft! :Nikke:

Takk for at du er så snill :klemmer::fnise:

Ja Birken blir nok tøft, spesielt skibirken. Blir første gang, og kommer nok til å bli en laaaang tur over fjellet. Men skal prøve så godt jeg kan og ta det som en tur og ikke som konkurranse mot alle andre :gjeiper: Gleder meg slik til skisesongen nå :)

Ha en super helg :sol:

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget nok en gladnyhet i dag, Happy Feet er gravid :klemmer::strix::tommelsmil: Er så glad på hennes vegne!

Så koselig at du er så glad på mine vegne. :rødme: Nå får du holde din del av avtalen og komme like etter meg. :jepp: Håper så inderlig at det skal klaffe for dere også nå.

Kos deg masse med mannen i helga! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rosa76 :klemmer:

Jeg krysser alt jeg har, foruten bena for at det skal klaffe for dere denne prøveperioden :klemmer:

Masse babystøv sendes over

:strix::strix::strix::strix::strix::strix: :strix: :strix::strix::strix: :strix: :strix:

Endret av Mai brud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du er så glad på mine vegne. :rødme: Nå får du holde din del av avtalen og komme like etter meg. :jepp: Håper så inderlig at det skal klaffe for dere også nå.

Kos deg masse med mannen i helga! :sjarmor:

Jeg skal prøve så godt jeg kan å komme etter deg snart :rødme:

Hei Rosa76 :klemmer:

Jeg krysser alt jeg har, foruten bena for at det skal klaffe for dere denne prøveperioden :klemmer:

Masse babystøv sendes over

Takker kjære Mai Brud, babystøv trengs :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg i 4DPO. Teller ikke så mye dager og grubler ikke så mye over symtomer om dagen, og trives godt med det. Kroppen har lurt meg nok i de forrige PP'ene så nå dropper jeg hele symptomjakten :gjeiper: og lever som vanlig. Kan vel hende at spenningen tar seg opp litt like før IKM men er uansett forbedring at jeg ikke går å leter etter vært minste symptom hele perioden mellom EL og IKM :tommel:

Jeg har faktisk blitt litt mer avslappet i det at vi ikke har lyktes med engang. For jeg har skjønt at det er veldig vanlig og lite man får gjort med det. Så ingen grunn til panikk enda, det her ordner seg tilslutt :jepp:

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i 4DPO. Teller ikke så mye dager og grubler ikke så mye over symtomer om dagen, og trives godt med det. Kroppen har lurt meg nok i de forrige PP'ene så nå dropper jeg hele symptomjakten :gjeiper: og lever som vanlig. Kan vel hende at spenningen tar seg opp litt like før IKM men er uansett forbedring at jeg ikke går å leter etter vært minste symptom hele perioden mellom EL og IKM :tommel:

Jeg har faktisk blitt litt mer avslappet i det at vi ikke har lyktes med engang. For jeg har skjønt at det er veldig vanlig og lite man får gjort med det. Så ingen grunn til panikk enda, det her ordner seg tilslutt :jepp:

:strix:

Det er utrolig deilig når man klarer å være avslappet i forhold til det hele. Det er jo ikke så mye man kan få gjort fra eller til som du sier, så det hjelper ikke stresse.. dessverre... :jepp:

Jeg vet jo det nå at det ikke var noen som helst vits i å lete etter symptomer hos meg i hvert fall. Den måneden det klaffet hadde jeg jo ingen. Greit å vite til neste gang!

Sprer uansett rundt meg med ferskt babystøv som jeg vet du kommer til å dra nytte av! :kose:

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alt babystøvet :klemmer:

Jeg er inn i 3'dje PP hvor jeg måler temperaturen min hver morgen klokken seks. De to første PP'ene var veldig like med tanke på temperatur. Men er nå litt forvirret over at temperaturen min er så lav om dagen. For som regel så har det steget ganske bra etter EL for å så synke noen dager før TR. Jeg hadde en bra dip på EL dagen og har da steget litt etterpå, men som sagt ikke så mye som tidligere.

Veldig mye som skjer om dagen så er ikke så mye inne på KG, men oppdaterer meg da avogtil. Gleder meg til helgen da skal vi på fjellet og sannsynligvis blir det årets første skitur :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kryssar fingrane for deg denne prøveperioden! :tommelopp:

Temping er spennande. ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mirabella76 og Wings :goodbye::klemmer:

Er veldig greit å tempe ja synes jeg. De siste to dagene har temperaturen min vært slik den har vært i tidligere PP'ene. Fasinerende hvor jevn temperaturen min er gjennom en syklus og da mener jeg altså at den er ganske lik i de forskjellige PP'ene. Slik som i går (6DPO)hvor jeg hadde akkurat samme temp som i forrige syklus 6DPO. Men hvorfor den var så lav rett etter EL vet jeg ikke, men har nok ikke noe med graviditet å gjøre. Eller, hvem vet egentlig...

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke analysere for mye om symtomer om dagen da jeg ikke gidder å la meg lure lenger av den teite kroppen min :gjeiper: Ikke så lett å vite forskjell på hva som er EL-symtomer eller graviditet, og ofte så merker jo mange ikke symtomer i det hele tatt så tidlig i graviditeten. Jeg har ikke noen spesiell følelse på at jeg har lyktes denne PP heller, og har faktisk slått meg litt til ro med det. Men bare en uke igjen så vet jeg om det er en spire i magen eller ikke :popcorn:

Dagens glad liste

* hatt en kjempe fin uke med mange hyggelige hendelser med gode venner *

* Snart helg *

* Gleder meg til helg på fjellet med kjære mannen * :rødme:

* Gleder meg som et barn til å gå på ski*

* mett og fornøyd etter god lunsj *

Ønsker dere en kjempe fin helg også :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gi dere ET symtom før helgen da :fnise:

Og det er at jeg synes virkelig at puppene mine er litt "rare" om dagen. De bruker ikke være noe ømme mellom EL og TR, men nå synes jeg de er litt ømme. Ikke når jeg tar på de, men mer en generell verke følelse i de.

Jeg har jo hatt de fleste symtomber de andre PP'ene, så vet ikke om det er kroppen min som har funnet på noe nytt... Jeg begynner virkelig å se humoren i kroppens innsats for å lure meg :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...