Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Tuuuusen takk for klemmen :smilyblomst: Ja jeg håper TR holder seg unna denne gang altså. Og gratulerer så mye med dagen Icechick, håper du har en kjempe fin dag :bursdag:

Jeg må nok bare innfinne meg med at det er naturlig å bli litt på "tuppa" uken før IKM. Trur det er vanskelig å få gjort noe med det. En dag så klaffer det forhåpentligvis da og jeg gleder meg slik til den dagen jeg kan stirre på positiv test :strix:

Tuuusen takk for gratulasjonen både her og i boka mi, KJempehyggeligt altså!

Det er som om du beskriver tankene og følelsene mine noen ganger om såkalte "inbillte svangerskap"....eg skjønner at det er frustrerende med forskjellige symptomer fra måned til måned....eg har selv vært heelt forskjellig hver syklus etter pille slutt....men som du sier....den dagen man sitter med positiv test er jo bare heeelt uvirkeligt å tenke på :) Lykke til med testing :popcorn: venter spennt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk Bestee, Mai Brud og Icechick :rødme:

Ble ikke til at jeg testet i mores. Ble litt slik at jeg har ikke så lyst å svi av en test bare for å bli skuffet da det sikkert er for tidlig uansett. Kanskje jeg skal teste i morgen eller prøve å vente til lørdag :sjenert: Det er slik skrekkblandet fryd å skulle teste seg :sjenert: I forrige PP så var det liksom et slag i ansiktet hver gang den negative testen lyste mot meg :snurt: Men så er det jo forskjellig hvor fort man kan påse graviditet, så selv om testen er negativ så kan man være gravid. Dermed følte jeg meg likelangt som før etter hver test, bare mer frustert :kjefte:

Slik grubler jeg om dagen :gjeiper:

+ Veldig tissetrengt i går og i dag

+ Har fryst veldig siste uken

- Han som sitter ved siden av meg på jobb fryser også, og han er ikke gravid :fnise:

+ Veeeeldig trøtt de siste dagene selv om jeg burde ha sovet nok

- Trøtthet på høsten er ikke uvanlig, synes alle gjesper rundt meg..

+ Oppblåst / treg mage

- Oppblåst mage kan like gjerne være PMS eller resultat av Wild Yam (forøvrig sluttet med de tirsdag)

+ Små svimmel innimellom

- Ikke noen antydning til ømme pupper (går å tafser hele tiden og håper de er litt ømme, men neida :ler: Har aldri ømme pupper før TR heller da)

Nå er det veldig forskjellig hvor mange symtomer man får så tidlig da, så uansett så er dette egentlig ganske bortkastet tid. Måtte de siste dagene mot TR gå fort :popcorn:

Ellers så er jeg litt lei på jobben da jeg synes jeg har litt lite utfordringer om dagen. Har sagt ifra til dette til mine ledere, og de ønsker hjelpe meg. Da hadde det i utgangspunktet vært litt dumt å bli gravid akkurat nå, synd om det skulle ødelegge for gode karriere muligheter. Men siden jeg allerede har ventet så lenge med å få barn og lysten på familie nå har blitt så stor så ønsker jeg ikke utsette det noe mer heller. Og siden det å bli gravid ikke er så lett bestandig så får jeg bare ta det som det kommer. Gjør mitt beste for å bli gravid jeg, og mitt beste for å få fortgang så jeg kan få en stilling på jobben som vil gi meg mer utfordringer og trivsel.

Ha en fin dag jenter :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Han som sitter ved siden av meg på jobb fryser også, og han er ikke gravid :fnise:

Ellers så er jeg litt lei på jobben da jeg synes jeg har litt lite utfordringer om dagen. Har sagt ifra til dette til mine ledere, og de ønsker hjelpe meg. Da hadde det i utgangspunktet vært litt dumt å bli gravid akkurat nå, synd om det skulle ødelegge for gode karriere muligheter. Men siden jeg allerede har ventet så lenge med å få barn og lysten på familie nå har blitt så stor så ønsker jeg ikke utsette det noe mer heller. Og siden det å bli gravid ikke er så lett bestandig så får jeg bare ta det som det kommer. Gjør mitt beste for å bli gravid jeg, og mitt beste for å få fortgang så jeg kan få en stilling på jobben som vil gi meg mer utfordringer og trivsel.

Ha en fin dag jenter :sol:

:fnise: ja tviler på at han kollegaen er gravid....hehe

Bare si til evt. jobbtilbud at du skal ikvertfall ikke ha baby de neste 8 månedene......hehehee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi! Nå nærmer du deg vel IKM! Masse, masse lykke til!

Når det gjelder jobb så skal man jo gå gravid noen måneder også. Og det er de færreste som blir sykemeldt store deler av svangerskapet, heldigvis! Jeg har forresten følt som deg en stund, men akkurat nå gidder jeg ikke gjøre noe med det. Har fokuset et annet sted ;) Men jeg vet om flere som har byttet stilling tidlig i svangerskapet og det har så vidt jeg vet gått helt fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Ikke noen antydning til ømme pupper (går å tafser hele tiden og håper de er litt ømme, men neida :ler:

:fnise: Det gjorte jeg også forrige måned. Det ble vel ømme og såre omtrent bare av tafsinga mi. :ler:

Så spennende - og veldig spennende at kroppen oppfører seg litt anderledes enn tidligere PP'er. Krysser fingrene for deg, hadde blitt så glad om det hadde blitt din tur nå :duskedame:

... og at jeg kommer etter om en 14 dagers tid, selfølgelig. :sjarmor:

Spennende! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: ja tviler på at han kollegaen er gravid....hehe

Bare si til evt. jobbtilbud at du skal ikvertfall ikke ha baby de neste 8 månedene......hehehee

Hehe, takk for tipset :gjeiper:

Oioi! Nå nærmer du deg vel IKM! Masse, masse lykke til!

Når det gjelder jobb så skal man jo gå gravid noen måneder også. Og det er de færreste som blir sykemeldt store deler av svangerskapet, heldigvis! Jeg har forresten følt som deg en stund, men akkurat nå gidder jeg ikke gjøre noe med det. Har fokuset et annet sted ;) Men jeg vet om flere som har byttet stilling tidlig i svangerskapet og det har så vidt jeg vet gått helt fint! :)

Tusen takk Jamp :klem:

Fine tickeren du har da, søte reka :rødme:

:fnise: Det gjorte jeg også forrige måned. Det ble vel ømme og såre omtrent bare av tafsinga mi. :ler:

Så spennende - og veldig spennende at kroppen oppfører seg litt anderledes enn tidligere PP'er. Krysser fingrene for deg, hadde blitt så glad om det hadde blitt din tur nå :duskedame:

... og at jeg kommer etter om en 14 dagers tid, selfølgelig. :sjarmor:

Spennende! :popcorn:

Hehe, så fint vi er flere i tafse klubben :fnise:

Tusen takk for at du krysser fingrene for meg :klemmer: Men føles ut som TR ikke er så langt unna nå desverre, kjenner igjen tegnene fra forrige PP. Men jeg klamrer meg til håpet helt til TR kommer jeg.

Kjære spire fe, kan det være min tur nå? Og kan du ta en tur til Happy Feet og de andre søte jentene her inne som også ønsker seg en spire?? :heiajente:

God helg da jenter :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er spenningen over for denne gang, TR kom i dag :sukk:

Jeg ble ikke overrasket, har kjent på kroppen de siste dagene at hun var på vei. Hun kom en dag for tidlig etter mine beregninger da men, jeg har vel bare bomma litt på når jeg antok EL var.

Klart jeg er skuffet og litt lei meg, men langt ifra på samme måten som jeg var i de forrige prøve periodene. Men blir litt beskymret over om vi kommer til å klare det her tilslutt? Har bare så dårlig følelse av en eller annen grunn :sjenert:

Jeg får hoppe i sengen :natti:

Håper dere har hatt en fin helg :sol::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Dette kommer til å gå bra til slutt skal du se!!! Dere har vel ikke prøvd såå lenge? er ikke du i PP3 nå eller?

Bare kjøre på videre snuppa :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære spire fe, kan det være min tur nå? Og kan du ta en tur til Happy Feet og de andre søte jentene her inne som også ønsker seg en spire?? :heiajente:

:kyss2: Søta!

Så leit at den dumma tanta kom denne gangen. Kanskje den søte bønnen til spire feen ble sendt ut litt seint, sånn at det er neste gang den gjelder fra. Krysser fingrene for at dette er siste tantebesøken på mange mange måneder, Rosa. Jeg kjenner meg godt igjen i tankene dine og håper virkelig det klaffer neste gang. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er spenningen over for denne gang, TR kom i dag :sukk:

Jeg ble ikke overrasket, har kjent på kroppen de siste dagene at hun var på vei. Hun kom en dag for tidlig etter mine beregninger da men, jeg har vel bare bomma litt på når jeg antok EL var.

Klart jeg er skuffet og litt lei meg, men langt ifra på samme måten som jeg var i de forrige prøve periodene. Men blir litt beskymret over om vi kommer til å klare det her tilslutt? Har bare så dårlig følelse av en eller annen grunn :sjenert:

Jeg får hoppe i sengen :natti:

Håper dere har hatt en fin helg :sol::klemmer:

Uff og huff! Den tanta er standhaftig! Sender deg en kjempe stor :klemmer:

Jeg sliter med de samme tankene som deg om dagen. Noen ganger får jeg lyst til å legge meg ned og grine. Er så frustrerende å ikke vite noe som helst. Tenker ofte at hva om vi bare prøver og prøver helt forgjeves. Og så har vi plutselig kastet bort et helt år før vi finner ut at det aldri kommer til å klaffe. Blir SPRØ! :scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja ekkelt å ikke vite... :(

Det klaffet for oss første gang på første forsøk... er redd det kan ta lang tid denne gangen... Vet aldri men.. Best å IKKE tenke på det!

Har ikke lest alt i dagboka di men temper du og tar el-tester?

Jeg er i første pp.. Spennende tid :)

Lykke til!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: Dette kommer til å gå bra til slutt skal du se!!! Dere har vel ikke prøvd såå lenge? er ikke du i PP3 nå eller?

Bare kjøre på videre snuppa :sengekos:

Er i PP4 nå, har bare vært prøvere siden juli. Men det er lenge nok det synes jeg :sukk: Men det er vel bare å være tolmodig å kjøre på som du sier :humpe: så sitter vel spiren tilslutt får vi håpe :rødme:

:kyss2: Søta!

Så leit at den dumma tanta kom denne gangen. Kanskje den søte bønnen til spire feen ble sendt ut litt seint, sånn at det er neste gang den gjelder fra. Krysser fingrene for at dette er siste tantebesøken på mange mange måneder, Rosa. Jeg kjenner meg godt igjen i tankene dine og håper virkelig det klaffer neste gang. :klemmer:

Satser på at du har rett :rødme: Håper det beste for deg også!

Beste ønsker for neste prøveperiode!

Tusen takk og velkommen til min dagbok. Hyggelig med nye fjes :jepp:

:klem:

Klem tilbake!

Uff og huff! Den tanta er standhaftig! Sender deg en kjempe stor :klemmer:

Jeg sliter med de samme tankene som deg om dagen. Noen ganger får jeg lyst til å legge meg ned og grine. Er så frustrerende å ikke vite noe som helst. Tenker ofte at hva om vi bare prøver og prøver helt forgjeves. Og så har vi plutselig kastet bort et helt år før vi finner ut at det aldri kommer til å klaffe. Blir SPRØ! :scorpis:

Ja det er vel bare å holde ut og ikke beskymre seg for mye for det er nok ikke det lureste. Stor klem til deg også, håper du koser deg i ferien din heldiggris!

Uff ja ekkelt å ikke vite... :(

Det klaffet for oss første gang på første forsøk... er redd det kan ta lang tid denne gangen... Vet aldri men.. Best å IKKE tenke på det!

Har ikke lest alt i dagboka di men temper du og tar el-tester?

Jeg er i første pp.. Spennende tid :)

Lykke til!! :klemmer:

Enda ett nytt fjes jo, så hyggelig :) Du har helt rett, det beste er å IKKE tenke på det. Litt vanskelig å styre tankene, men prøver så godt jeg kan.

Stemmer at jeg temper og tar EL-tester ja. Syklusene mine varierer alt fra 26 til 32 dager så da er det greit å ha styring på når EL har vært synes jeg.

Masse lykke til som fersk prøver, får håpe du får raskt klaff denne gangen også :klem:

Huff da :klemmer: er ikke morro med TR.

Lykke til i neste pp :klemmer:

Tusen takk Mai Brud, håper det klaffer for deg snart også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt meg en liten pause fra KG denne uken, rett og slett deilig å fokusere på noe annet enn prøvingen. Jeg har begynnt å skjønne at dette kan ta tid, så for mitt eget beste så må jeg bare prøve å ikke la denne prøvingen styre meg og mannen for mye.

Jeg legger langsiktige mål som om jeg ikke er gravid og har planlagt å melde meg både på ski og sykkelbirken. Dersom jeg blir gravid så får jeg heller ta det som det kommer. Jeg skal trene som normalt og ikke tenke på at jeg må være forsiktig tilfelle jeg er gravid. Uansett så er vanlig trening ikke skadelig når man er gravid så da er det dumt å la det styre treningen som jeg elsker å gjøre! Jeg gleder meg veldig til snøken kommer, så blir jeg ikke gravid med det første så får jeg heller nyte vinteren og glede meg over alle skiturene jeg skal på.

Kommer nok til å tempe rundt EL + ta EL-tester, men ellers så er det ikke stort mer å gjøre enn å :humpe: i vei :rødme:

Snart er det helg :sol: TR forsvant for et par dager siden, men har hatt så mye å gjøre at jeg og mannen har ikke hatt tid til :humpe: enda. Så da vet jeg hva vi skal finne på i helgen :gjeiper:

Ha en super helg dere også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er i PP4 nå, har bare vært prøvere siden juli. Men det er lenge nok det synes jeg :sukk: Men det er vel bare å være tolmodig å kjøre på som du sier :humpe: så sitter vel spiren tilslutt får vi håpe :rødme:

Ja ok, da er du på samme sted som oss....husk at eg har hatt så lange sykluser...har prøvd siden slutten av mai, men er kun i pp4 nå! er jo 60% sjanse å bli gravid i fjerde PP :)

Har tatt meg en liten pause fra KG denne uken, rett og slett deilig å fokusere på noe annet enn prøvingen. Jeg har begynnt å skjønne at dette kan ta tid, så for mitt eget beste så må jeg bare prøve å ikke la denne prøvingen styre meg og mannen for mye.

Jeg legger langsiktige mål som om jeg ikke er gravid og har planlagt å melde meg både på ski og sykkelbirken. Dersom jeg blir gravid så får jeg heller ta det som det kommer. Jeg skal trene som normalt og ikke tenke på at jeg må være forsiktig tilfelle jeg er gravid. Uansett så er vanlig trening ikke skadelig når man er gravid så da er det dumt å la det styre treningen som jeg elsker å gjøre! Jeg gleder meg veldig til snøken kommer, så blir jeg ikke gravid med det første så får jeg heller nyte vinteren og glede meg over alle skiturene jeg skal på.

Kommer nok til å tempe rundt EL + ta EL-tester, men ellers så er det ikke stort mer å gjøre enn å :humpe: i vei :rødme:

Snart er det helg :sol: TR forsvant for et par dager siden, men har hatt så mye å gjøre at jeg og mannen har ikke hatt tid til :humpe: enda. Så da vet jeg hva vi skal finne på i helgen :gjeiper:

Ha en super helg dere også :klemmer:

Dette høres jo bra ut Rosa76! Eg har også prøvd å ikke tenke for mye på det.....er jo lei av masse tanker rundt dette og stress hver gang eg står med negativ test men har gått 1-2 uker over IKM!! :kjefte: Men det kommer til å gå bra til slutt.......kjenner en som tok fikk en positiv test her om dagen(3uker siden) og hun fortsatt tar GT en gang i blandt fordi ho tror det ikke......de hadde jo prøvd i 14 mnd så eg skjønner det egentlig.....men du skal se at dette går fortere for oss vettu :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ok, da er du på samme sted som oss....husk at eg har hatt så lange sykluser...har prøvd siden slutten av mai, men er kun i pp4 nå! er jo 60% sjanse å bli gravid i fjerde PP :)

Det høres ikke gøy ut med så lange sykluser når man er prøver nei. 60% sjangse for å bli gravid i PP4 høres jo veldig bra ut, nå følte jeg meg litt mer positiv igjen. Stor klem til deg for trøsten :klemmer: Håper vi begge lykkes snart!

Dette høres jo bra ut Rosa76! Eg har også prøvd å ikke tenke for mye på det.....er jo lei av masse tanker rundt dette og stress hver gang eg står med negativ test men har gått 1-2 uker over IKM!! :kjefte: Men det kommer til å gå bra til slutt.......kjenner en som tok fikk en positiv test her om dagen(3uker siden) og hun fortsatt tar GT en gang i blandt fordi ho tror det ikke......de hadde jo prøvd i 14 mnd så eg skjønner det egentlig.....men du skal se at dette går fortere for oss vettu :klemmer:

Så kjekt for hun du kjenner at hun lykktes etter så lang prøving :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg! God å se at det er flere som setter seg andre mål en bare å bli gravid, og fortsetter med trening som normalt. Jeg har også vært litt skeptisk til å trene hardt dagene rundt EL og frem til IKM. Titta litt ekstra på pulsklokka og kanskje holdt litt tilbake... men må jo bare leve normalt til spira sitter og etterpå også for den saks skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...