Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Så koselig at du tok turen innom dagboken min Mjau-Mjau :)

Ser ut som jeg må tilbringe natten alene :trist: Mannen kommer mest sannsynlig til å overnatte på jobben da han fortsatt ikke er ferdig med jobb han bare må ha ferdig til i morgen. Så istedefor å bruke tid på å reise fram og tilbake på jobb så sover han noen timer på sofaen der. Første gang det har skjedd, og snakk om dårlig timing rundt disse EL tider :sukk: Og stakkars mannen min, er sikkert bra rødsprengt i øya av all jobbingen og han var ordentlig lei seg for at han ikke fikk kommet hjem i natt.

Jeg testet heldigvis ikke positivt på EL i dag da. Men nå har vi ikke hatt ordentlig :humpe: siden mandag og det er ikke mye å satse på....

Men i morgen er det helg heldigvis! Da håper jeg på EL og at mannen har overskudd til kosing, hvis ikke blir jeg nok litt lettere(!) oppgitt.....

Sov godt da jenter :natti:

Blir ordenlig uvant å sove alene i natt, men skal vel klare meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars mannen min, sov to timer på sofaen på jobb i natt han :sukk: Men han kan heldigvis dra hjem fra jobb tidligere i dag og da håper jeg han hopper rett i seng og får seg noen timer søvn. Lade seg opp til helgen :gjeiper:

Oversikt for min egen del:

26 dg syklus - EL 20 - frukbar 17-22

27 dg syklus - EL 21 - fruktbar 18-23

28 dg syklus - EL 22 - frukbar 19-24

29 dg syklus - EL 23 - fruktbar 20-25

30 dg syklus - EL 24 - frukbar 21-26

Håper jeg finner EL på tester da, så jeg vet når denne mnd. Ikke lett å vite ellers når man har forskjellige sykluser hver mnd. Har ikke testet positivt på EL enda. Det betyr at syklusen sannsynligvis blir litt lengre denne mnd. Og passer jo fint det, siden vi ikke har hatt så mye koz hitill denne uken. 30 dg syklus hadde passa meg fint for da får jeg EL på mandag og kan bruke helgen til ordentlig oppladning... :sengekos:

Jeg er veldig ivrig i denne prøvingen, men har ikke pesa på mannen denne uken da jeg har full forståelse for jobb situasjonen. Så litt fornøyd er jeg med meg selv.... Er jo ikke meningen at prøvingen skal slite oss ut. Vi har jo brukt 9 år sammen før vi endelig bestemte oss får å ta det store steget, så da kan vi vel alltids bruke noen måneder på prøvingen også. Er bare det at det er så lett å la seg rive med når man først har bestemt seg :rødme:

Men snart helg, har ikke ord for hvor glad jeg er for det :danser: God helg til dere også!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg har blitt husvarm ser jeg :fnise:

Vel kan vel si at jeg har vært litt ivrig på KG siste tiden ja, på grensen til hva som er bra trur jeg.... :kghjerte: Må jo innom titt og ofte for å se om det har skjedd noe og har lest en del dagbøker her inne... Hmm, får prøve å ikke ta av helt, kanskje jeg må på avvenning :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Flere som er på EL -jakt skjønner jeg!

Selv brukte jeg 13 tester, og kjøpte CB Digitale tester. Ble en dyr EL, hehe.

Tror jeg skal prøve billig strimler neste gang (dvs. når jeg skal ha baby nr 2, for nå er jeg forhåpentligvis gravid :gjeiper: )

Jeg er også veldig glad i å trene. Utrolig herlig med en løpetur for å fjerne tankene fra all tellingen av dager og sykler og sjekking av symptomer.

Men må jo innrømme at på den første løpeturen etter EL klarte jeg ikke å unngå å tenke på om jeg ristet ut egget, slik at det ikke ble befruktet. :ler:

God helg til deg! Håper spiren sitter snart! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter :goodbye:

Jepps, jakten på EL er i full gang. Tester for EL hver dag. Neg test på lørdag dvs kun kontrollstreken som vistes. I går fikk jeg to streker, men kontrollstreken var den sterkeste så da skal den jo være negativ ifølge bruksanvisning. Så da får vi se hva testen viser i dag. Hadde forøvrig EL-slim lørdag, så da burde vel EL ikke være så langt unna?? Forrige mnd rundt EL hadde jeg veldig mye aktivitet i magen (stikninger) mens denne mnd har jeg ikke merket så mye enda. Litt oppblåst mage i dag og hadde litt mens lignede smerter i underlivet i går. Så lurer nesten på om den EL-testen kunne være positiv selv om resultatet var litt svakt, men litt dårlig utslag fordi jeg f. eks hadde drukket for mye først?

Helgen har vært kjempe fin :) På fredag foreslo mannen at vi skulle dra på skogstur. Han hadde da fått sovnet noen timer, og følte seg litt bedre. Var kjempe koselig å dra på tur med han, har jo nesten ikke fått pratet med han hele uken siden han har jobbet så mye. Han var litt lei seg for at han ikke hadde fått gjort sin del i babylagingen. Men ingen sure miner fra min side for jeg har full forståelse for at jobben krevde litt ekstra forrige uke. Har fått tatt igjen :sengekos: i helgen da, og siden vi da begge har hatt overskudd så har det bare vært kos og det er jo slik vi vil ha det :rødme: Jeg håper at det stemmer at jeg ikke har hatt EL enda da, for da har vi en større sjangse for å lykkes denne mnd. Trur mannen har en bedre arbeidsuke nå, så da får vi stå på dagene som kommer også. "En gang om dagen er godt for magen" :gjeiper:

Neste episode i "Jakten på EL" kommer så snart jeg vet mer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Rosa76!

Nå har jeg lest(mesteparten av) prøverdagboken din, og jeg kjenner meg så godt igjen i mye av det du skriver! Det er nesten som jeg skulle sagt det selv! Artig å høre andres tanker og handlinger rundt dette mysteriet med å lage barn.

Vi er i gang med pp3, og jeg regner med å starte jakten på EL, som du kaller det, til helgen.

Mannen min er overlykkelig for tiden, vi har jo mer ekteskapelig samvær nå enn da vi var nyforelska for mange år siden!

Masse, masse lykke til med ELjakt og prøving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Rosa76!

Nå har jeg lest(mesteparten av) prøverdagboken din, og jeg kjenner meg så godt igjen i mye av det du skriver! Det er nesten som jeg skulle sagt det selv! Artig å høre andres tanker og handlinger rundt dette mysteriet med å lage barn.

Vi er i gang med pp3, og jeg regner med å starte jakten på EL, som du kaller det, til helgen.

Mannen min er overlykkelig for tiden, vi har jo mer ekteskapelig samvær nå enn da vi var nyforelska for mange år siden!

Masse, masse lykke til med ELjakt og prøving!

Hei Mrs Darcy, så hyggelig at du legger igjen noen ord i dagboken min :klem:

Det er jammen mange følelser i forbindelse med prøvingen ja, og det er så deilig å få de ut et sted. Og også lese andres dagbøker, for da ser man at man ikke er alene og at mange har det akkurat på samme måten som deg. Jeg synes iallefall det hjelper veldig!

Hehe, bra mannen din er fornøyd om dagen. Klager ikke min heller nei, selv om han fikk litt prestasjonsangst i starten (noe som overrasket meg veldig, for han er sjelden vond å be, hehe). Jeg håper de forstår at så snart vi er gravid så kan det hende at det blir litt mindre på de for man kan vel ikke holde dette tempoet hele tiden :gjeiper:

Lykke til med EL-jakten til helgen og krysser fingrene for at PP3 er den perioden du lykkes.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Godt å dele noen tanker og følelser, ja.

Jeg har aldri vært en av de jentene/damene som må titte opp i alle barnevogner de passerer eller hatt noe sterkt ønske om å bli mamma. Egentlig har jeg vel tenkt at "den tid kommer". Men nå, etter at vi begynte prøvingen har verpesjuken virkelig satt inn for fullt! Nå telles det dager, planlegges :sengekos: og både EL-og graviditetstester er innkjøpt! Hadde aldri i min villeste fantasi trodd at jeg kom til å bli sånn, men...

Mr Darcy er svært så fornøyd for tiden, ja! Han føler nok at han har den mest villige kona i by'n! :sjenert:

Vi satser på at alle gode ting er 3, så det klaffer på PP3!

Fortsatt lykke til til dere også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært en av de jentene/damene som må titte opp i alle barnevogner de passerer eller hatt noe sterkt ønske om å bli mamma. Egentlig har jeg vel tenkt at "den tid kommer". Men nå, etter at vi begynte prøvingen har verpesjuken virkelig satt inn for fullt! Nå telles det dager, planlegges :sengekos: og både EL-og graviditetstester er innkjøpt! Hadde aldri i min villeste fantasi trodd at jeg kom til å bli sånn, men...

Akkurat som meg det :) Har ikke vært den som har sett missunnelig på de med barn & barnevogn nei. Jeg har vært kjempe fornøyd med livet slik det har vært uten barn og ikke savnet noe. Er veldig rart at når man først bestemmer seg så blir man så vanvittig ivrig!! Jeg er fortsatt veldig overrasket over meg selv der ja :fnise: Fortsatt ikke helt der at jeg kaster meg over alt av små babyer, men regner med at jeg kommer til å bli en god mor likevel... Forsatt kjenner jeg at jeg synes tanken på barn er litt skummel, men trosser frykten for lysten er jo større nå!!

Så håper jeg virkelig at jeg lykkes når jeg først har bestemt meg da, noe annet tørr jeg ikke tenke på... Hvor gammel er du foressten?

Skal ta meg en tur inn i dagboken din snart, så da sees vi der også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat som meg det :) Har ikke vært den som har sett missunnelig på de med barn & barnevogn nei. Jeg har vært kjempe fornøyd med livet slik det har vært uten barn og ikke savnet noe. Er veldig rart at når man først bestemmer seg så blir man så vanvittig ivrig!! Jeg er fortsatt veldig overrasket over meg selv der ja :fnise: Fortsatt ikke helt der at jeg kaster meg over alt av små babyer, men regner med at jeg kommer til å bli en god mor likevel... Forsatt kjenner jeg at jeg synes tanken på barn er litt skummel, men trosser frykten for lysten er jo større nå!!

Så håper jeg virkelig at jeg lykkes når jeg først har bestemt meg da, noe annet tørr jeg ikke tenke på... Hvor gammel er du foressten?

Skal ta meg en tur inn i dagboken din snart, så da sees vi der også :klem:

Godt at det er flere enn meg som er litt "skravlesyk" i dag... Har fri og da har jeg en tendens til å bli lat og sitte med pc'n i fanget! Tror du og jeg har veldig mye til felles, etter det jeg kan lese her.

Tanken på barn skremmer meg også til tider, mest av alt fordi jeg er litt redd for den totale forandringen det kommer til å bli. Opplevde selv en svært vanskelig og utrygg barndom og oppvekst, og det unner jeg ingen - aller minst evt egne barn. Men jeg håper og tror at jeg har kommet sterk utav det, og vet at jeg har mye å gi av både omsorg og kjærlighet.

De siste seks årene har for meg vært de beste jeg noen gang har hatt, takket være den snille, gode mannen min.

Vi er begge to noen-og-tredve, sunne og friske, og håper så klart at vi skal få ønsket vårt oppfylt!

Tror jeg er i ferd med å få dilla på KvinneGuiden.... :hallo:

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det er flere enn meg som er litt "skravlesyk" i dag... Har fri og da har jeg en tendens til å bli lat og sitte med pc'n i fanget! Tror du og jeg har veldig mye til felles, etter det jeg kan lese her.

Tanken på barn skremmer meg også til tider, mest av alt fordi jeg er litt redd for den totale forandringen det kommer til å bli. Opplevde selv en svært vanskelig og utrygg barndom og oppvekst, og det unner jeg ingen - aller minst evt egne barn. Men jeg håper og tror at jeg har kommet sterk utav det, og vet at jeg har mye å gi av både omsorg og kjærlighet.

De siste seks årene har for meg vært de beste jeg noen gang har hatt, takket være den snille, gode mannen min.

Vi er begge to noen-og-tredve, sunne og friske, og håper så klart at vi skal få ønsket vårt oppfylt!

Tror jeg er i ferd med å få dilla på KvinneGuiden.... :hallo:

Ha en fortsatt fin dag!

Hehe, vi har vist mye til felles ja, så gøy da!! Skravlesyke begge to også :fnise:

Det er forandringen jeg også gruer meg til, men det kommer nok til å gå så fint så... Jeg må nok gi barndommen min litt av skylden for at jeg har ventet så lenge også. Mamma var alenemor fra jeg var veldig liten og det har ikke bestandig vært så enkelt for verken henne eller meg og søsken. Så det er veldig viktig for meg at jeg kan gi barnet mitt den tryggheten jeg selv manglet i perioder. Man vet jo ikke hva fremtiden bringer da, men jeg skal iallefall gjøre mitt beste for mitt kjære kommende barn :rødme:

Litt dårlig samvittighet for å sitte slik å skravle i arbeidstiden, men det har vært veldig rolig dag i dag... Ha en kjempe fin dag videre, skal inn i dagboken din før jeg drar på trening. I dag er det styrketrening som står på programmet, og så er det hjem for :humpe::fnise: (og positiv EL-test håper jeg)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Flere som er på EL -jakt skjønner jeg!

Selv brukte jeg 13 tester, og kjøpte CB Digitale tester. Ble en dyr EL, hehe.

Tror jeg skal prøve billig strimler neste gang (dvs. når jeg skal ha baby nr 2, for nå er jeg forhåpentligvis gravid :gjeiper: )

Jeg er også veldig glad i å trene. Utrolig herlig med en løpetur for å fjerne tankene fra all tellingen av dager og sykler og sjekking av symptomer.

Men må jo innrømme at på den første løpeturen etter EL klarte jeg ikke å unngå å tenke på om jeg ristet ut egget, slik at det ikke ble befruktet. :ler:

God helg til deg! Håper spiren sitter snart! :strix:

Hei Aimi, må jo si velkommen i dagboken min til deg også :goodbye: Det er så hyggelig med hilsen.

hehe, denne testingen kan fort bli dyr ja. Jeg kjøpte meg strimler på billige-tester, og de ser ut til å fungere fint. Har ikke funnet EL enda da men, men håper den viser positivt i dag. Hvis du kjøper strimler på billige-tester så husk å bestille for under 200,- så du slipper betale toll, for det måtte jeg :kjefte:

Så hyggelig med flere trenings glade mennesker. Da håper jeg vi begge blir gravid denne PP så kan vi kanskje møtes for å løpe med barnevognene når den tid kommer :fnise: Jeg har hatt akkurat samme tanker som deg når det gjelder trening etter EL. Det er helt sikkert ikke farlig, men jeg kjører likvel ikke på så hardt som jeg gjør ellers. Har trent veldig mye nå etter TR, men blir vel nok litt roligere når EL kommer og fram mot IKM. Løper og sykler fortsatt da, men med litt lavere intensitet og så er jeg forsiktigere med mageøvelser.

Ha en fin dag og sender deg litt babystøv i samme slengen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen Rosa76.

Blir spennende å se om spira sitter på deg i pp3, alle gode ting er 3 :Nikke:

Her ble svangerskapet avsluttet med sa i helgen, fikk det endelig bekreftet på ul i dag (innvendig). Så da er det bare å prøve igjen. Ble endel :grine: i helga. Men var ganske nedsyket, så sjokket var ikke så stort.

Sender litt babystøv til dere :strix::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur mannen har en bedre arbeidsuke nå, så da får vi stå på dagene som kommer også. "En gang om dagen er godt for magen" :gjeiper:

:fnise::tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Happy Feet og Mai Brud :goodbye:

Snufs, så trist med SA Mai Brud. Takk for baby støv, sender maaaaase tilbake også :strix:

Jeg testet ikke positivt på EL i dag heller. Ser ut som det blir en litt lengre syklus denne gang. Alternativt så kan det jo hende at EL var i helgen også, men at jeg gjorde noe feil i testingen? Testet litt tidlig på dagen lørdag og litt sent i går.... Ikke vet jeg, får kjøre test noen dager til å se hva som skjer.

Men nå får jeg gjøre litt hjemme før jeg kaster meg over mannen. Kom akkurat inn fra sykkeltur, så sexy der han gikk :rødme: så jeg er klar til angrep :fnise:

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jakten på EL er fortsatt i gang desverre!

Testet ikke positivt på EL i dag heller. Nå skjønner jeg ingenting... Skal jeg følge signalene kroppen har gitt meg så hadde jeg sannsynligvis EL i går. Hadde jo to streker på søndag, men kontrollstreken var bitte litt sterkere så tolket den som negativ. Kan jeg ha testet til feil tid? Kan det at jeg drakk litt alkohol på lørdag påvirke resultatet + at jeg kanskje drakk litt mye vann før selve testen (skal ikke drikke noe særlig to timer før står det i bruksanvisning)? I tilegg så testet jeg klokken ett på lørdags formiddag og klokken seks-syv på søndags kvelden, kan det være for langt imellom? :vetikke: Mange spørsmål her, men er helt fersk på disse EL-testene....

Hva trur dere jenter? Kanskje jeg rett og slett ikke får EL denne mnd, er det vanlig da?

Natti natt, tid for :sengekos: så best å legge seg tidlig :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom streken var sterkere på søndag enn andre dager, ville jeg regnet den som positiv. Har lest om flere som aldri får positive tester, men som allikevel ser at teststreken blir sterkere rundt antatt EL. Så jeg vil tro at du har hatt EL ja! :jepp:

Men dere gjør nok lurt i å fortsette kosinga ei lita stund. Best å være på den sikre siden, man vet jo aldri. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg trur også det Bestee. Da betyr det 30 dg syklus ca på meg denne mnd, og det kan godt stemme i forhold til gjennomsnittet på mine sykluser... Grunnen til at jeg trur jeg hadde EL Mandag foruten at testen slo ut på søndag (dog litt svak) er blant annet fordi jeg hadde EL-slim på lørdag (har det kun en dag). På mandag hadde jeg ordentlig oppblåst mage og var litt småkvalm. I tillegg har jeg tempet litt, men har ikke lagt så mye vekt på det siden jeg startet uti syklusen og ikke er helt inni det enda og har nok gjort litt feil innimellom. Men ser ut som tempen min er mye høyere i går og i dag og det kan jo tyde på at EL har vært.

Får fortsette kosingen litt til, men trur vi trenger kort pause snart :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg kan si at jakten på EL er over!!! Nå er det jakten på graviditets symtomer som gjelder framover mot IKM som er ca 7 september :fnise:

Fant følgende info om EL-testing på en side på nettet.

Eggløsning kommer når man har en topp i produksjonen av hormonet ”Luteiniserende hormon” (LH). Det er LH testene fanger opp, og kun når de er over et visst nivå. LH er mest konsentrert i urinen på kvelden. Jeg vil derfor anbefale deg å teste om kvelden.

Noen tester er mer sensitive enn andre, og akkurat som med graviditetstester kan det også variere innenfor samme merke.

Noen kvinner har svært kort periode de har denne LH-toppen. Når man bare tester en gang om dagen, kan man derfor faktisk gå glipp av den. Selv om du har bare hatt negative tester, kan du allikevel altså fortsatt ha hatt eggløsning. Dersom du har hatt en syklus du bare testet negativt vil jeg anbefale deg neste syklus å teste de samme dagene, men to ganger om dagen.

Så da vet jeg det til neste testrunde som selvfølgelig ikke kommer... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...