Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Hehe, jeg visste heller ikke hva EL-slim er. Jeg har jo hatt det, og har også tenkt æsj, og hva feiler det meg?! :fnise: Men nå har jeg skjønt at det er helt normalt og en bra ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er det mye aktivitet i magen gitt. Kjennes ut som om TR er rett rundt hjørnet, men det er jo minst 14 dager til da.... Har mistet litt trua på at det skal klaffe allerede på PP1. Jeg vet jo at det skal mye til å klaffe på første førsøk da, så har blitt litt mer avslappet på det nå.

Snart helg, gleeeeeder meg :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet aldri! Det er mange det klaffer for på første forsøk også, selv om sjansen kanskje ikke er så stor. Jeg krysser i hvert fall fingrene for at det kribler, murrer og strekker seg enda mer i mage din fram mot IKM! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg på nett mens jeg gjør et tappert forsøk på å legge fransk Manikyr. Første gang jeg prøver det i mitt liv, spørs hvor vellykket det blir :fnise:

Lite som skjer med prøving om dagen. Trur mannen min har fått litt prestasjons angst... Han har veldig lyst på baby (tviler ikke på det), men at jeg plutselig ble veldig pågående har tydeligvis stresset han opp litt... Jeg er veldig "bortskjemt", for han den typen som ALLTID er klar for :sengekos:. Jeg derimot, har perioder hvor lysten ikke alltid er like stor. Men nå har jeg vært pågående, og han litt mer tilbakeholden. Hmm, uvant situasjon for meg... Siden dette er PP1 så peser jeg ikke så mye om det, vi har jo stått i forholdsvis mye likevel... Men om vi traff akkurat rundt EL er jeg usikker på. Vært lite kos siste uken.

Da er det bare å vente da, IKM er vel rundt 12.09 +- så får vi se hva som skjer.... Håper tiden ikke går alt for sakte...

Tid for neste lag neglelakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge eggløsningskalkulatoren så gjelder følgende dersom jeg har 30 dg syklus (stort sett på 30 dager, men har variert litt innimellom)

Din fruktbare periode er: 26.07.2009 - 31.07.2009 :humpe:

Eggløsningen finner sted: 29.07.2009

Termin: 23.04.2010

Hmm, hvordan legge opp taktikken. Skal jeg satse på kosing hver dag i den fruktbare perioden :ler: eller?? Noen gode ideer der ute?

Har allerede begynnt morroa da. Hender jo at man blir gravid utenfor denne perioden også har jeg hørt, og så er det jo så kooooz å drive på...

Denne måtte jeg og sjekke. Denne el-kalkulatoren: Din fruktbare periode er: 16.08.2009 - 21.08.2009

Eggløsningen finner sted: 19.08.2009

Tenkte det samme som deg. Må vi holde på både litt før de dagene, litt etter og alle de dagene der da? :fnise:

Jaa, ok, bare å sette i gang. Haha..

Jeg merket også på sambo at han fikk prestasjonsangst et par dager etter vi bestemte oss for dette.

Han ble en smule innvikende, og et par andre 'private detaljer' som gjorde at jeg ante en liten prestasjonsangst, ja. :rodme:

Ikke lett for disse mannfolka heller. :ler:

Takk for hilsen dagboka mi! Krysser alt som krysses kan for at det klaffer på pp1 for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne måtte jeg og sjekke. Denne el-kalkulatoren: Din fruktbare periode er: 16.08.2009 - 21.08.2009

Eggløsningen finner sted: 19.08.2009

Tenkte det samme som deg. Må vi holde på både litt før de dagene, litt etter og alle de dagene der da? :fnise:

Jaa, ok, bare å sette i gang. Haha..

Jeg merket også på sambo at han fikk prestasjonsangst et par dager etter vi bestemte oss for dette.

Han ble en smule innvikende, og et par andre 'private detaljer' som gjorde at jeg ante en liten prestasjonsangst, ja. :rodme:

Ikke lett for disse mannfolka heller. :ler:

Takk for hilsen dagboka mi! Krysser alt som krysses kan for at det klaffer på pp1 for deg! :)

Selv takk for besøk :)

Så godt å høre at det er flere som sliter med mann med prestasjonsangst... Det er nok ganske vanlig, og jeg har full forståelse for det. Derfor prøver jeg ikke mase så alt for mye på han... Han er jo mest glad for at jeg har fått økt lyst da :fnise:

Krysser fingrene for deg også :) 14 dager til din fruktbare periode, da begynner morroa! Har fått tips om at det egentlig holder å gjøre det annen hver dag, da får også spermiene tid til å "bygge seg opp", hehe!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke like lett å få sex til å fungere som ellers nei.. Har merket det her også! Det er jo virkelig noe som skurrer med "å ha sex fordi man må." I hvert fall hvis det blir mange dager etter hverandre. Blir fort veldig sånn "ja, ja, da er det bare å hoppe til køys i dag og.. kommer du eller?" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Rosa76 og gratulerer med dagbok og prøvingen :)

takk for besøk innom dagboken min da :)

Høres jo ut som du er veldig ivrig.....kan også si at eg er sånn selv....og mannen blir nesten litt sliiiiten av meg...hehe.....tror gutta kan få prestasjons angst hvis det blir "fordi man må".....men nu har eg problemet at mannen er så mye borte....så da har eg jo unskyldningen at "men du er ikke hjemme før neste EL!" :skratte:

Lykke til Rosa76, følger med her eg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tips om at det egentlig holder å gjøre det annen hver dag, da får også spermiene tid til å "bygge seg opp", hehe!

:klem:

Aha, ja da vet man det. Hva man ikke lærer her altså. :)

Ha en fin mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, så hyggelig med så mye besøk i dagboken min :klem:

Ja jeg har nok vært litt ivrig av meg ja..., jeg er stadig like overrasket over hvor fort jeg har snudd.

Nå begynner jeg nesten å lure på om jeg er gravid også... :sjenert: Man går jo å kjenner etter selvfølgelig, så det kan jo være kroppen som spiller meg et puss men... Og jeg kan jo ikke være så langt på vei heller så vet ikke hvor vanlig det er å merke symtomer så tidlig?? Kanskje jeg blir slik som hunden til søsteren min som som har innbilt svangerskap etter hver løpetid, med melk i pattene og greier :fnise:

Men det som jeg aldri har opplevd før er at brystene mine er vanvittig varme om dagen. De brenner.... De er ikke ømme synes jeg, bare veldig varme. Tilogmed mann min har kommentert det... Har også ofte stikninger i magen og oppblåst mange. Men det er jo bare å vente på IKM det, er jo for tidlig å ta noen graviditetstest enda. Og gjør så godt jeg kan å tenke på andre ting :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende! Det høres jo unektelig ut som riktig type symptomer da! :) Når er testedag?

Hei Bestee :klem:

Forventer ikke TR før neste uke (rundt 12.08). Trur ikke jeg bryr meg om å teste før etter IKM jeg.... Så hvis TR ikke har dukket opp innen onsdag / torsdag neste uke så tar jeg nok en test...

Det er liksom litt for godt til å være sant å treffe på første forsøk, så jeg prøver ikke skru opp forventningen for mye for da blir man jo fort veldig skuffet... Det er jo helt vanlig bruke noen måneder på å bli gravid så derfor bør jeg jo ikke ta det så tungt om det ikke klaffer med engang tenker jeg.

Men spennende er det, så håper uken går fort :)

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går shoppa jeg noe veldig foressten :shoppe:

Trenger nye klær for jeg har gått ned litt i vekt siste månedene, og er lei av at klæra henger og slenger + at utvalget i klesskapet er veldig dååårlig om dagen. Kan jo hende at jeg fort vokser ut av de nye klærna igjen ganske fort..., men jeg må nesten bare leve som vanlig fram til jeg blir gravid... Fant iallefall masse fint, og helt utrolig men sant så var det meste på salg også. Det eneste jeg sliter med er å finne pensko. Jeg har veldig små føtter, og ofte så blir str 36 for stort for meg. Noen kaller det luksusproblem, men jeg er veldig uenig. Var i 6 skobutikker, og i flere av de hadde de ikke pensko i str 36 engang :sukk: Hadde med meg ei venninde på shoppingen, og hun fortalte at det var vanlig å gå opp en halv sko størrelse for hvert barn. Det passer meg veldig fint :fnise:

I dag skal jeg få kommet meg ut å trent litt, det gjør godt for kropp og sjel!

Hard intervall trening er kanskje ikke det lureste nå siden jeg ikke vet om jeg er gravid eller ikke, men en liten løpetur skader helt sikkert ikke.

Ha en fin dag alle som roter seg inn her :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muligheten er absolutt til stede for positiv test om en ukes tid.. :)

Jeg trodde jeg var gravid første PP jeg også, men den gang ei. Uansett ble jeg ganske overraska over at jeg ikke ble halvparten så skuffa for negativ test etter PP2. Jeg kom meg litt ned på jorda igjen, og gadd ikke lete etter symptomer en gang. Var mest for at jeg hadde brent meg sånn i PP1 tror jeg. Men nå høres du mer gravid ut enn det jeg gjorde i PP1. Tror kanskje jeg hadde en liten UVI da også, for det svei og strakk fra navlen og ned. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som symptomer i allefall! :)

Håper du er det! :hoppe:

Kult med shopping da. Har tatt av selv litt på den fronten i det siste.

Tenkte som deg, at jeg snart vokser ut av dem, også kjøpte jeg meg sko i den størrelsen jeg bruker, 37. Noe sier meg jeg burde gått opp til 38 nå for tiden. jaja..

Luksusproblem, og luksusproblem. Litt kjedelig sikkert, men har du prøvd å sjekke rundt om på nettet? :)

Ha en nydelig tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt skuffelsen din jeg Bestee, er veldig lett å skru opp forventningene. Håper slik du lykkes denne gang da! (spesielt hvis jeg også gjør det, hehe)

Hihi, har dere rett jenter så er det ikke lenge jeg får brukt den sexy miniskjørtet jeg kjøpte meg i går men :fnise:

Jeg har vært inne på bloggen din TipsyTopsy, og ser du er en ivrig shopper ja :)Jeg er egentlig en elendig shopper jeg, derfor er det så gøy med slike dager som i går da jeg fant masse plagg. Hjalp mye at jeg hadde med ei venninde som kom løpende med plagg til meg som jeg bare måtte prøve, og som faktisk passet :danse:

Takk for tipset om å bruke nettet for å finne sko, kanskje det er litt lettere å finne sko i 35 der. Det skal jeg skjekke.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg:)

Setter mine fotspor innom i boka di. Vi er også ferske prøvere og hadde EL rundt samme tid som deg. Jeg føler også at noe skjer i kroppen, men kan jo bare være innbilning, men håper :gjeiper:

Må bare innstille meg på ikke å bli skuffet om TR kommer :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, glad i å shoppe ja. :sjenert:

Og som du sier; det er så mye salg for tiden. Det hjelper jo veldig på :ironi:

Godt vi er flere :fnise:

Ja, kanskje nettet byr på fine (sko)overraskelser. Ha en fin dag! :):blomst:

Endret av TipsyTopsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende, Rosa76! Krysser fingrene for full klaff på første forsøk! :duskedame: Det klaffet også for oss på første forsøk og jeg fikk også tidlig mistanke, nettopp pga at puppene begynte å oppføre seg så rart. ;)

Måtte le litt av denne. Jeg begynte også å lure på om jeg var sånn: :fnise:

Kanskje jeg blir slik som hunden til søsteren min som som har innbilt svangerskap etter hver løpetid, med melk i pattene og greier :fnise:

Så deilig med shopping! :nigo:

Her blir det spennende tider framover - jeg følger spent med! :popcorn:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...