Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Så spennande at du har mulige graviditetssymptom allerede! :hoppe:

Tusen takk :klemmer:

Om jeg er det, ja det får vi se om en ukes tid...

Krysser fingrene for at du snart får positiv EL-test, så prøvingen kan starte for alvor :)

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg:)

Setter mine fotspor innom i boka di. Vi er også ferske prøvere og hadde EL rundt samme tid som deg. Jeg føler også at noe skjer i kroppen, men kan jo bare være innbilning, men håper :gjeiper:

Må bare innstille meg på ikke å bli skuffet om TR kommer :jepp:

Hei Mai brud, hyggelig at et nytt fjes tar turen innom :)

Så spennende at du hadde EL rundt samme tid som meg. Hadde vært gøy om vi hadde blitt gravid samtidig!! Satser på at vi ikke tar feil av tegnene kroppen gir oss... Litt skuffet blir jeg nok om jeg tar feil, men det er jo bare å fortsette kosingen og spenningen på høyt nivå og trøste seg med at det er helt vanlig at det kan ta litt tid.

Vi har visst flere ting til felles vi :) Ser ut som vi er fra samme kant av landet også, etter sett på noen av dine innlegg.. I tillegg er også jeg fersk brud, jeg og mannen giftet oss for to måneder siden :yvonne:

Ser ikke ut som du har opprettet deg prøver dagbok? Isåfall ta turen innom igjen etter IKM og fortell meg hvordan det gikk med deg. Krysser fingrene for deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende, Rosa76! Krysser fingrene for full klaff på første forsøk! :duskedame: Det klaffet også for oss på første forsøk og jeg fikk også tidlig mistanke, nettopp pga at puppene begynte å oppføre seg så rart. ;)

Måtte le litt av denne. Jeg begynte også å lure på om jeg var sånn: :fnise:

Så deilig med shopping! :nigo:

Her blir det spennende tider framover - jeg følger spent med! :popcorn:

:klemmer:

Tuuusen takk Happy Feet :) Hadde vært kjekt om jeg hadde vært gravid ja, men følelsen om jeg er gravid kommer og går... Er pyton å ikke vite. Gleder meg til en uke jeg, er slitsomt å gå slik i uvitenhet. Går å kjenner på puppene hver dag for å se etter forandring :fnise: Jeg er håpløs....

Følger spent med i dagboken din også. Håper virkelig du lykkes snart, det fortjener du etter slitt så lenge. Stor klem til deg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mai brud, hyggelig at et nytt fjes tar turen innom :)

Så spennende at du hadde EL rundt samme tid som meg. Hadde vært gøy om vi hadde blitt gravid samtidig!! Satser på at vi ikke tar feil av tegnene kroppen gir oss... Litt skuffet blir jeg nok om jeg tar feil, men det er jo bare å fortsette kosingen og spenningen på høyt nivå og trøste seg med at det er helt vanlig at det kan ta litt tid.

Vi har visst flere ting til felles vi :) Ser ut som vi er fra samme kant av landet også, etter sett på noen av dine innlegg.. I tillegg er også jeg fersk brud, jeg og mannen giftet oss for to måneder siden :yvonne:

Ser ikke ut som du har opprettet deg prøver dagbok? Isåfall ta turen innom igjen etter IKM og fortell meg hvordan det gikk med deg. Krysser fingrene for deg :klem:

Ja det hadde vært morro å ha noen som var gravide samtidig og i fra samme kant på landet på KG :)

Har begynnt å tenke på at jeg kanskje kjenner veldig på kroppen fordi jeg ikke har hatt EL-smerter ol. mens jeg gikk på pilla, men... Håper jeg bare gjør det for å ikke bli super skuffet om TR kommer i neste uke.

Får kanskje prøve å lage meg en prøvedagbok jeg også, får se om jeg får det til ;)

Sender over masse babystøv :strix: til deg og krysser fingrene for positiv test neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært morro å ha noen som var gravide samtidig og i fra samme kant på landet på KG :)

Har begynnt å tenke på at jeg kanskje kjenner veldig på kroppen fordi jeg ikke har hatt EL-smerter ol. mens jeg gikk på pilla, men... Håper jeg bare gjør det for å ikke bli super skuffet om TR kommer i neste uke.

Får kanskje prøve å lage meg en prøvedagbok jeg også, får se om jeg får det til ;)

Sender over masse babystøv :strix: til deg og krysser fingrene for positiv test neste uke :)

Jaaaa, lag deg en prøverdagbok. Lover å ta turen innom :popcorn:

Takk for støv, sender deg litt babystøv tilbake også, det må jo bare hjelpe :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos familie å grillet i går, kjempe koselig :) Ble spurt om jeg ville ha hvitvin til maten, og det takket jeg ja til. Kom akkurat på i det de sjenket at dersom jeg er gravid så er nok ikke vin det lureste... Men litt for sent å stoppe de da, så jeg sa at det holder med et halvt glass og det var greit. Følte at jeg kunne ikke angre da, da hadde det helt sikkert blitt spørsmål. De er jo så ivrig på at vi snart bør ha barn og ser etter det minste tegn, spesielt nå etter vi giftet oss...

I helgen så er det 50 års dag i familien, og da vil det naturligvis være servering av alkohol igjen :skaal: Jeg skal ikke kjøre bil, og det vil bli servert alkohol så da kommer jo problemstilingen opp igjen... Dersom jeg ikke drikker vet jeg det blir masse spørsmål og det orker jeg bare ikke! Jeg får se om jeg klarer å få spurt om alkoholfritt uten noen merker det, men sannsynligvis må jeg ta imot vin og iallefall nippe litt til den... Det er jo ikke sikkert jeg er gravid engang, men skulle jeg være det så er det jo greit å være forsiktig med alkoholen...

Hva gjør dere andre prøvere i slike situasjoner? Kutter dere ut alkohol helt, eller lever som vanlig så lenge man ikke har påvist graviditet?

Ellers har jeg fått så mange kviser om dagen. Vanligvis så får jeg kanskje en kvise før TR, men denne gangen har jeg fått maaange. :kjefte:

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner igjen den problemstillingen ja! Jeg holder meg helt unna alkohol etter EL. Selv om det ikke skulle gjort noen skade med et par slurker sikkert, så vet jeg at jeg at hadde kommet til å slite med dårlig samvittighet og vært redd dersom det skulle vise seg at jeg var gravid.

Du kan jo kanskje skryte på deg en antibiotikakur? Det er jo flere typer man ikke skal blande med alkohol. Her gjelder det å være oppfinnsom.. Hmm.. Tenke tenke... :fnise:

Jeg har gått til innkjøp av alkoholfri vin som jeg tenkte jeg skulle helle opp på en annen "vanlig" vinflaske. Den fungerer jo på vorspiel, men er kanskje ikke noe å dra opp av veska ved bordet i et 50-års lag.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen den problemstillingen ja! Jeg holder meg helt unna alkohol etter EL. Selv om det ikke skulle gjort noen skade med et par slurker sikkert, så vet jeg at jeg at hadde kommet til å slite med dårlig samvittighet og vært redd dersom det skulle vise seg at jeg var gravid.

Du kan jo kanskje skryte på deg en antibiotikakur? Det er jo flere typer man ikke skal blande med alkohol. Her gjelder det å være oppfinnsom.. Hmm.. Tenke tenke... :fnise:

Jeg har gått til innkjøp av alkoholfri vin som jeg tenkte jeg skulle helle opp på en annen "vanlig" vinflaske. Den fungerer jo på vorspiel, men er kanskje ikke noe å dra opp av veska ved bordet i et 50-års lag.. :fnise:

Synes ideen din om å helle alkoholfri vin i en flaske vanlig vin var kjempe smart!! Kjøper man vin med skrukork så er det sannsynligvis ingen som får mistanke, genialt!! :gjeiper: Men i selskapet i helgen så blir vi servert all drikke så kan nesten ikke dra med min egen flaske da nei :sukk:

Jeg er helt enig i at man bør holde seg unna alkohol mellom EL og IKM. Jeg har nok dårlig samvittighet for i går ja, selv om det ikke var mye vin å snakke om... Halvt glass, og tømte ut siste rest uten noen merket det.

Ser ideen din om antibiotikakur, men jeg er redd for at jeg har litt vanskeligheter for å lyge på meg det... Jeg orker ikke at familien skal mase om jeg er gravid eller ikke, ønsker ikke dele det med de før jeg er noen måneder på vei. De vet ikke at vi er prøvere heller, og har ikke tenkt å fortelle det. Det er min og mannen sin lille hemmlighet :rødme:

Det eneste jeg kommer på er at jeg får ta imot litt vin og late som jeg drikker, og så få lurt det til mannen. Så mannen får forberede seg på at han kommer til å måtte feste for to :skaal: Litt utpå kvelden har nok alle nok med seg og sitt, så da legger de helt sikkert ikke merke til hva jeg drikker uansett. Det order seg vel :)

åååå, denne uken går så saaaaakte. Skulle ønske jeg kunne testet meg nå, men det er jo alt for tidlig. Pyton å ikke vite om man er gravid eller ikke altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld! Var virkelig ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet for et par slurker! Er jo ikke farlig med så lite.. :klem:

Ellers skal jeg gjøre alt som står i min makt for at ingen skal finne ut at vi prøver. Spesielt skal IKKE familien vite det. Så skjønner deg veldig godt. :) Må jo innrømme at jeg røpet meg til ei venninne i fylla. Ble så fryktelig sentimental. :fnise: Det skal ikke skje igjen..

Tiden går aaaaltfor saaakte! Tror du apoteket har Tålmodighetsalve? :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld! Var virkelig ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet for et par slurker! Er jo ikke farlig med så lite.. :klem:

Ellers skal jeg gjøre alt som står i min makt for at ingen skal finne ut at vi prøver. Spesielt skal IKKE familien vite det. Så skjønner deg veldig godt. :) Må jo innrømme at jeg røpet meg til ei venninne i fylla. Ble så fryktelig sentimental. :fnise: Det skal ikke skje igjen..

Tiden går aaaaltfor saaakte! Tror du apoteket har Tålmodighetsalve? :skratte:

Søta, var ikke du som ga meg dårlig samvittighet da! Det klarte jeg gi meg selv...

Fort gjort å røpe seg i fylla, er jo noe man tenker på hele tiden så... Håper venninden din holder det for seg selv. Jeg vet at hadde jeg fortalt det til familien så blir de så ivrig og masete.. Huff nei, orker ikke det. h

Om du får tak i en tålmodighetssalve på apoteket, så kjøp en til meg også. Foressten kjøp to!! :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet at venninna mi holder tett (heldigvis). Hun synes det er fryktelig stas å være den eneste som vet om dette, så hun holder det gladelig for seg selv. :ler:

Er den samme grunnen til at vi ikke vil fortelle det til foreldrene her også. Mas rundt prøvingen er jo det siste vi trenger. Tenk om det tar lang tid da, så har man masse folk som maser i tillegg.. Nei takk! :fnise:

(Har ikke snublet borti noen tålmodighetsalve enda, men det er kanskje mulig å få den på resept.......? :klø:)

Ha en super duper dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tålmodighetssalve hadde vært noe ja :jepp:

Håper helgen blir fin og at den går passe fort til en ny uke med forhåpentligvis positiv testing :klemmer:

Endret av Mai brud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, virker som TR kommer i dag :kjempesinna: Gikk på do nå, og har litt brunt utflod. I tilegg så har jeg typiske menssmerter, så det må jo bare være TR på vei?? Noen dager for tidlig etter hva jeg hadde beregnet, men så har jeg jo ikke hatt stabil syklus siste halvåret heller. Og jeg hadde jo EL tegn litt tidligere enn beregnet også, trur jeg iallefall...

Ja ja, kommer TR i dag så er iallefall drikke problemet for i dag løst... Da er det bare å kose meg med så mye vin jeg vil i 50 års dagen...

Litt skuffet kjenner jeg at jeg er så klart. Men i de siste dagene har jeg vært litt forberedt på det. Ingen spesielle tegn på graviditet. Ingen varme pupper lenger (det var helt merkelig de dagene jeg hadde det - har nok blitt som hunden til søsteren ja :fnise: ). Og de siste dagene har jeg kjent at det har murret litt slik som det gjør før TR.

Trøst til meg selv

- Husk at det er bare er ca 25 % som lykkes på første forsøk, så det er fortsatt håp om å lykkes innen kort tid

- Ny periode med masse :sengekos: og det har jeg ikke noe imot

- Jeg og mannen kan kose oss med vår lille prøver hemmelighet litt til :rødme:

Krysser fortsatt fingrene for dere andre prøvere som besøker meg med jevne mellomrom. Håper dere har gode nyheter snart da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, virker som TR kommer i dag :kjempesinna: Gikk på do nå, og har litt brunt utflod. I tilegg så har jeg typiske menssmerter, så det må jo bare være TR på vei?? Noen dager for tidlig etter hva jeg hadde beregnet, men så har jeg jo ikke hatt stabil syklus siste halvåret heller. Og jeg hadde jo EL tegn litt tidligere enn beregnet også, trur jeg iallefall...

Ja ja, kommer TR i dag så er iallefall drikke problemet for i dag løst... Da er det bare å kose meg med så mye vin jeg vil i 50 års dagen...

Litt skuffet kjenner jeg at jeg er så klart. Men i de siste dagene har jeg vært litt forberedt på det. Ingen spesielle tegn på graviditet. Ingen varme pupper lenger (det var helt merkelig de dagene jeg hadde det - har nok blitt som hunden til søsteren ja :fnise: ). Og de siste dagene har jeg kjent at det har murret litt slik som det gjør før TR.

Trøst til meg selv

- Husk at det er bare er ca 25 % som lykkes på første forsøk, så det er fortsatt håp om å lykkes innen kort tid

- Ny periode med masse :sengekos: og det har jeg ikke noe imot

- Jeg og mannen kan kose oss med vår lille prøver hemmelighet litt til :rødme:

Krysser fortsatt fingrene for dere andre prøvere som besøker meg med jevne mellomrom. Håper dere har gode nyheter snart da :klem:

Huff da :sur: ... Kjipt med hu Tante Rød om det er hun som melder sin annkomst, men det er jo bare å jobbe videre.

Jeg har fortsatt ømme/tunge bryster, hva nå det betyr. I tillegg er jeg litt kvalm,m en det kan jo som du sier være slik som hundene :ler:

Ha en fin helg i alle fall, så krysser jeg fingrene for at det bare er falsk beskjed fra Tante rød og at hun ikke kommer til deg nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da..Så trist å høre, Rosa.. :tristbla: Uansett skal du nok se at alt føles bedre i morgen! :klem:

Da er det bare å ønske lykke til med neste PP! Jeg prøver å trøste meg selv med at for hver måned som går, så er man jo en måned nærmere målet! Hjelper for meg i hvert fall.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og så må jeg jo gratulere dere med verdens ORGASME DAG!!!! :gjeiper:

Ikke glem å feire den :sengekos:

Hey. det visste jeg ikke. Får feire på etterskudd jeg da :fnise:

Hvis TR kommer så fokuser på alt det fine du ramset opp med tanke på å være prøver. :)

Og som du sier: Skal litt til at det klaffer på første forsøk! En dag sittern skal du se. ;)

klarte ved en feil å slette prøvedagboka mi. Altså, har en annen prøvedagbok på et mammaforum, så jeg surra og ba moderatorene her slette prøvedagboka, og jah... :klaske:

Jeg må nok bare opprette en ny.

Håper du har hatt en fin helg Rosa76! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da :sur: ... Kjipt med hu Tante Rød om det er hun som melder sin annkomst, men det er jo bare å jobbe videre.

Jeg har fortsatt ømme/tunge bryster, hva nå det betyr. I tillegg er jeg litt kvalm,m en det kan jo som du sier være slik som hundene :ler:

Ha en fin helg i alle fall, så krysser jeg fingrene for at det bare er falsk beskjed fra Tante rød og at hun ikke kommer til deg nå :klem:

Ja veldig kjipt med TR :sukk: Var ingen falsk beskjed, hun har kommet ordentlig og er skikkelig plagsom også :kosteskaft: I går var jeg ganske så skuffet, men er ved litt bedre mot i dag heldigvis.

Det er liksom litt rart hvor mange tegn man finner på graviditet bare man leter etter dem... Trøster meg med at jeg har blitt litt bedre kjent med kroppen etter PP1. Jeg har jo aldri tenkt så mye over hvordan kroppen er i forbindelse med EL før, ting har liksom bare gått sin gang... Nesten litt flau over at jeg tok feil, men jeg hører / leser om på KG jo om så mange andre som har hatt det akkurat slik som meg. Det er helt normalt!

Spennende med deg da, krysser fingrene for at du er gravid :hjerte: Hvis ikke får vi trøste hverandre og følge hverandre inn i neste periode og håpe på bedre lykke da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey. det visste jeg ikke. Får feire på etterskudd jeg da :fnise:

Hvis TR kommer så fokuser på alt det fine du ramset opp med tanke på å være prøver. :)

Og som du sier: Skal litt til at det klaffer på første forsøk! En dag sittern skal du se. ;)

klarte ved en feil å slette prøvedagboka mi. Altså, har en annen prøvedagbok på et mammaforum, så jeg surra og ba moderatorene her slette prøvedagboka, og jah... :klaske:

Jeg må nok bare opprette en ny.

Håper du har hatt en fin helg Rosa76! :klem:

hehe, ble det noe feiring av Organsme dagen? Ble dårlig med feiring fra min side, ikke helt dagen for det nei. Tar det igjen med renter så snart TR har dratt dit peppern gror!!!

Så synd du slettet prøverdagboken din da. Håper du oppretter en ny ganske raskt så jeg kan følge deg.

Helgen ellers har da vært grei nok, men bedre nå når skuffelsen min over TR har roet seg. Var hyggelig selskap i går, selv om humøret mitt ikke var så godt som det kunne vært desverre.

Hvordan har din helg vært da?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da..Så trist å høre, Rosa.. :tristbla: Uansett skal du nok se at alt føles bedre i morgen! :klem:

Da er det bare å ønske lykke til med neste PP! Jeg prøver å trøste meg selv med at for hver måned som går, så er man jo en måned nærmere målet! Hjelper for meg i hvert fall.. :jepp:

Hei Bestee :goodbye:

Takk for det! Du har helt rett, føler meg bedre i dag :klem:

Jeg vet jo at det kan ta litt tid, og at det bare er å stå på videre så er det stor sannsynlighet for at man lykkes snart :) Men jeg klarer ikke å la være å beskymre meg litt da... Hører om så mange som sliter med å bli gravid og ser jo mye av det inne på KG også. Jeg har ventet så lenge med å bli klar for barn (er jo 33 nå), og vet jo at jeg har liksom ikke all verdens tid dersom det skulle vise seg at vi har problemer med bli gravid. Men man kan jo ikke ta alle beskymringer til seg, hva hjelper vel det. Så herved er den tanken pakket bort, og jeg gleeeeeeder meg til TR drar og jeg og kjære mannen kan :sengekos: til krampa tar oss :fnise:

Da skal jeg legge meg. Er sliten og gleder meg til søvn. Ble ikke så mye vin i går, hadde rett og slett ikke så lyst på. Men koste meg i hyggelig selskap og ble nesten tidlig morgen før vi la oss.

Håper du har hatt en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...