Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Litt fakta:

Forrige syklus var på 26 dager. Veldig kort syklus i forhold til hva jeg vanligvis har.

I følge eggløsningskalkulatoren med 26 dagers syklus blir PP2 slik:

(link til kalkulator her)

Din fruktbare periode er: 17.08.2009 - 22.08.2009

Eggløsningen finner sted: 20.08.2009

IKM: 03.09.2009

Termin: 15.05.2010

Trur jeg skal bestille meg EL-tester til neste prøve periode, siden syklusene mine ikke har samme lengde hver måned.

Oversikt tidligere Prøveperioder

PP1: 26 dagers syklus. Fruktbar periode 22.07 - 27.07, EL 25.07. TR 08.08.

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist at den dumme tanta har kommet på besøk, Rosa76. Krysser fingrene for hell og lykke neste PP. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at den dumme tanta har kommet på besøk, Rosa76. Krysser fingrene for hell og lykke neste PP. :klemmer:

Takk for det Happy Feet :) Får håpe jeg har bedre lykke i PP2 ja, da blir det mai barn neste år og det hadde passet fint :babyjente:

Så synd at mensen kom. :( Då får me heller kryssa fingrane for pp2! :duskedame:

Tusen takk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på når EL må ha vært forrige prøveperiode ut i fra 26 dagers syklus. Ser da i følge EL-kalkulatoren at det var den lørdag 25 juli, og det stemmer nok bra tenker jeg. Føltes nemlig slik på kroppen, i tilegg så mener jeg å huske at jeg hadde EL-slim den dagen. (Viste ikke hva det var på det tidspunktet da men...)

Jeg og mannen hadde :humpe: dagen før EL, men ikke lørdag 25 og heller ikke søndagen (pga teit krangel). Nå kan jo spermiene overleve en stund der inne, men ser jo at jeg med fordel kunne kosa litt mer de dagene. Så kan jo være derfor vi ikke lyktes på PP1?

Jeg føler meg veldig positiv nå, og håper at vi får bedre klaff på PP2. Min kjære mann :rødme: har vært så god med meg når han så hvor skuffet jeg ble lørdag når TR kom. Han vil så gjerne ha barn han også, men han har alltid en positiv innstilling på at alt ordner seg tilslutt så man må bare ta det som det kommer... Men i går sa han at han gjerne ville sette seg litt mer inn i hva denne prøvingen innebærer slik at vi har større sjangse for å lykkes neste periode :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du føler deg bedre! Vet hvordan du har det, men heldigvis fatter man nytt mot ganske fort igjen! :klem:

Jeg går også og tenker veldig mye. Hva om vi ikke er i stand til å få barn selv? Og til slutt er jeg helt overbevist om at vi aldri kommer til å klare det. Blir helt sprø av det!

Vet jo at hele 80% klarer det innen et år, og 90% innen to år, men hadde jo vært typisk om man var blant dem 10% som ikke får det til i det hele tatt. :sprettoy:

Så med veldig stoooor sannsynlighet kommer vi jo begge to til å få til dette, Rosa! :jepp:

Å bruke EL-tester høres veldig lurt ut synes jeg. Spesielt når man ikke vet helt hvor lang neste syklus kommer til å blir. Jeg er aldri helt sikker, så EL-tester er til god hjelp for meg i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe, ble det noe feiring av Organsme dagen? Ble dårlig med feiring fra min side, ikke helt dagen for det nei. Tar det igjen med renter så snart TR har dratt dit peppern gror!!!

Så synd du slettet prøverdagboken din da. Håper du oppretter en ny ganske raskt så jeg kan følge deg.

Helgen ellers har da vært grei nok, men bedre nå når skuffelsen min over TR har roet seg. Var hyggelig selskap i går, selv om humøret mitt ikke var så godt som det kunne vært desverre.

Hvordan har din helg vært da?

:klem:

hehe, nei faktisk ingen feiring her heller :fnise:

Ja, jeg surrer så mye. Sånn går det med en blogg, og to dagboker oppå der igjen.

Skal nok få laget en ny en i løpet av dagen. Er bare sååå slapp for tiden. Mistenker muggsopp-reaksjon her i huset, for både jeg og min kjære er drit dårlige. :spy:

Vi har nå prøvd litt og sånt, men i de siste ukene har jeg følt meg så slapp, og i dag kunne jeg nesten ikke brydd meg om jeg var gravid eller ikke (ok da, hadde ikke gjort noe, hehe).. Puppene har begynt å bli ømme allerede da. Hmm...

Helgen her har vært koselig. Har hatt besøk av en kompiss, så jeg og sambo og kompissen min har spist goood mat, tulla mye og sett film. :)

Vel, heldigivis er du bare på første pp1. Jeg er selv på min 2, så du skal se det blir så bra så. Forstår godt skuffelsen din da (ble kjempe skuffe i forrige måned selv), men så klart tanta en dag blir borte i ca 9 måneder for oss begge. :)

ha en fin dag Rosa76! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i går sa han at han gjerne ville sette seg litt mer inn i hva denne prøvingen innebærer slik at vi har større sjangse for å lykkes neste periode :)

Fine mannen det! :Nikke:

Er jo ikke alle som hadde tenkt sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på når EL må ha vært forrige prøveperiode ut i fra 26 dagers syklus. Ser da i følge EL-kalkulatoren at det var den lørdag 25 juli, og det stemmer nok bra tenker jeg. Føltes nemlig slik på kroppen, i tilegg så mener jeg å huske at jeg hadde EL-slim den dagen. (Viste ikke hva det var på det tidspunktet da men...)

Jeg og mannen hadde :humpe: dagen før EL, men ikke lørdag 25 og heller ikke søndagen (pga teit krangel). Nå kan jo spermiene overleve en stund der inne, men ser jo at jeg med fordel kunne kosa litt mer de dagene. Så kan jo være derfor vi ikke lyktes på PP1?

Jeg føler meg veldig positiv nå, og håper at vi får bedre klaff på PP2. Min kjære mann :rødme: har vært så god med meg når han så hvor skuffet jeg ble lørdag når TR kom. Han vil så gjerne ha barn han også, men han har alltid en positiv innstilling på at alt ordner seg tilslutt så man må bare ta det som det kommer... Men i går sa han at han gjerne ville sette seg litt mer inn i hva denne prøvingen innebærer slik at vi har større sjangse for å lykkes neste periode :)

Ja, det er noe med det at man blir faktisk godt kjent med kroppen av å drive med dette :jepp:

Lykke til i neste PP og med den mannen du har, så blir det sikkert litt :sengekos: fremover mot EL :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med veldig stoooor sannsynlighet kommer vi jo begge to til å få til dette, Rosa! :jepp:

Å bruke EL-tester høres veldig lurt ut synes jeg. Spesielt når man ikke vet helt hvor lang neste syklus kommer til å blir. Jeg er aldri helt sikker, så EL-tester er til god hjelp for meg i alle fall!

Takk for oppmuntrende ord, satser på at du har rett :klem:

Har ikke fått bestilt EL-tester enda, men skal få gjort det innen kort tid. Ikke noe skal overlates til tilfeldighetene i PP2, nå har jeg sååå lyst å lykkes!

hehe, nei faktisk ingen feiring her heller :fnise:

Vi har nå prøvd litt og sånt, men i de siste ukene har jeg følt meg så slapp, og i dag kunne jeg nesten ikke brydd meg om jeg var gravid eller ikke (ok da, hadde ikke gjort noe, hehe).. Puppene har begynt å bli ømme allerede da. Hmm...

Helgen her har vært koselig. Har hatt besøk av en kompiss, så jeg og sambo og kompissen min har spist goood mat, tulla mye og sett film. :)

Vel, heldigivis er du bare på første pp1. Jeg er selv på min 2, så du skal se det blir så bra så. Forstår godt skuffelsen din da (ble kjempe skuffe i forrige måned selv), men så klart tanta en dag blir borte i ca 9 måneder for oss begge. :)

ha en fin dag Rosa76! :klem:

Takk TipsyTopsy :klem: PP2 er nok perioden vi skal lykkes!

Så bra du har hatt en fin helg. Men høres ikke bra ut med all muggen dere har i hjemmet deres. Håper dere får gjort noe med det snart.

Ja, det er noe med det at man blir faktisk godt kjent med kroppen av å drive med dette :jepp:

Lykke til i neste PP og med den mannen du har, så blir det sikkert litt :sengekos: fremover mot EL :fnise:

Takker :) Gleder meg til TR drar sin vei, da begynner morroa. Må jo trene, så det blir fullt kjør hele perioden, hehe!

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få tiden mot EL til å gå fort, så blir det nok en del trening på meg framover. I kveld har jeg vært å løpt en tur i skogen. Det er så deilig, frisk luft og stille og rolig foruten fuglelyder (og litt min egen pesing :fnise: )

I morgen tenkte jeg å dra på styrketrening og onsdag blir det sykling. Og da er det vel greit med en treningsfri dag torsdag, og den skal jeg bruke sammen med ei god venninde. Gleder meg.

Trening får meg bestandig til å føle meg så bra etterpå, både kroppslig og i hodet. Har akkurat hatt i meg en smothies, så med blodsukkeret i sjakk kan jeg vel nesten ikke hatt det bedre. Bare baby i magen som mangler, men det order seg innen kort tid.... :)

Natti natt jenter, dere hører nok fra meg igjen.... :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihå! :vinke: Tenkte jeg måtte stikke innom boka di, siden du hadde vært i min! :)

Kjenner meg godt igjen det du skrev tidligere, at du nok er litt bortskjemt med tanke på at mannen alltid er klar for :humpe: og du er litt opp og ned. Sånn er nemlig jeg og! Manden er klar for :humpe: UANSETT situasjon. :ler:

Men jeg sliter litt mer med lysten. :sukk: Men etter at vi ble prøvere så har jeg, som deg vært litt mer aktiv og tatt mer initiativ. :fnise: Manden reagerer da med;

"Æh, jah, oi...!" Men det går fort over når han skjønner det blir litt :sengekos: på han! :skratte:

Krysser fingrene for to blå i PP2 for deg! :tommelopp:

Men nå som jeg nettopp har fått vite at fetteren min skal bli pappa og jeg fikk, av samboeren hans den samme regla jeg får av mamma; "Du må slutte å prøve og slutte å tenke på det, DA blir du gravid!" (og det faktisk stemte i hennes tilfelle...!) så vurderer jeg sterkt å legge vekk alt av testing og temping neste PP... :klø:

Vi får se hva tiden bringer! ;) Er jo MANGE her som har blitt gravide raskt, selv med bevisst prøving og testing. ;)

:duskedame: på deg! :klemmer:

Endret av trinemor83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trinemor, velkommen inn i min dagbok også :) Hehe, så bra du har en ivrig mann du også. Vi må jo bare lykkes tilslutt :fnise:

Det er nok noe i at man ikke må tenke så mye på det å bli gravid for da kan ta lenger tid. Iallefall hvis man stresser veldig, det er nok ikke bra trur jeg. Men det er veldig lett å bli overivrig merker jeg :) Jeg tenkte i PP1 at jeg ikke skulle styre så mye og la det bli litt opp til tilfeldighetene, derfor tok jeg ikke EL-test etc. Men jeg ser at jeg har litt ustabil syklus, så nå har jeg bestilt meg EL-tester på nett i dag. Er jo en fin måte å bli litt bedre kjent med syklusen sin også.

Heier på deg også :duskedame:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja da har jeg vært på billige-tester og bestilt EL-tester, graviditetstester og glidekrem som ikke er skadelig for spermen. Så nå skal jeg være godt forberedt i PP2 :gjeiper: Kjøpte slike strimler på testene da de var billigst, håper de virker som de skal. Noen som har erfaring?

Glidekremen kommer nok også nyttig med... Men hvis det kan ødelegge muligheten for å bli gravid er jo ikke det bra. Men billige-tester hadde en som ikke skulle skade spermen sa de, håper det stemmer.

Ha en super dag, jeg drar avgårde på styrketrening straks :trene:

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt strips fra billige-tester.no og de funker de! Har da fått både bra og dårlig utslag! :ler: Kjente EL-smerter i andre (?) PP og testet positivt for EL dagen etter. :) Eneste som kan gjøre en litt forvirret er at på sånne strips(strimler) så må teststreken være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for at de skal kunne tydes som positivt.

Med CB digital EL-test så får du opp negativ eller positiv, ingenting imellom og du slipper å tyde testen så nøye. :) Men de er dyyyre da. :(

Da er det mye bedre med graviditets-stripsene, der er en strek en strek og ferdig med det. :rødme:

Vurderer å prøve sånn glidekrem jeg og...bare for å gjøre ting litt...lettere.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har fått bestilt deg EL-tester. Det er ikke dumt altså! Bruker selv de fra billigtester, og de fungerer glimrende på meg også. :jepp:

Bestilte en haug med graviditetstester for en stund siden også, de har i grunn fungert dårlig! Like blendahvite hver gang gitt.. Kan ikke skjønne.. :skratte:

Fra spøk til alvor, så skulle jeg nok bestilt den glidekremen selv. Har brukt litt eggehvite, men hadde vært glad for å slippe! :fnise:

Da nærmer det seg EL for deg igjen da! SpEnNeNdE!!!!! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har bestilt strips fra billige-tester.no og de funker de! Har da fått både bra og dårlig utslag! :ler: Kjente EL-smerter i andre (?) PP og testet positivt for EL dagen etter. :) Eneste som kan gjøre en litt forvirret er at på sånne strips(strimler) så må teststreken være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for at de skal kunne tydes som positivt.

Med CB digital EL-test så får du opp negativ eller positiv, ingenting imellom og du slipper å tyde testen så nøye. :) Men de er dyyyre da. :(

Da er det mye bedre med graviditets-stripsene, der er en strek en strek og ferdig med det. :rødme:

Vurderer å prøve sånn glidekrem jeg og...bare for å gjøre ting litt...lettere.. :ler:

Så bra de funker greit. Ikke fått de i posten enda, men dukker vel opp snart. TR har akkurat dratt til blokksberg heldigvis, så nå kan prøvingen snart begynne. Gleder meg!

:klem:

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har fått bestilt deg EL-tester. Det er ikke dumt altså! Bruker selv de fra billigtester, og de fungerer glimrende på meg også. :jepp:

Bestilte en haug med graviditetstester for en stund siden også, de har i grunn fungert dårlig! Like blendahvite hver gang gitt.. Kan ikke skjønne.. :skratte:

Fra spøk til alvor, så skulle jeg nok bestilt den glidekremen selv. Har brukt litt eggehvite, men hadde vært glad for å slippe! :fnise:

Da nærmer det seg EL for deg igjen da! SpEnNeNdE!!!!! :heiajente:

Hei Bestee :klem:

Ja jeg trur det er lurt av meg å kjøpe EL-tester, siden syklusen min varierer litt. Dersom jeg kun har 26 dagers syklus i PP2 så har jeg EL neste torsdag, men vanligvis har jeg lengre sykluser enn det da så vi får se. Kjøpte slike strips da, håper jeg klarer å tyde dem riktig.

Gleder meg til å starte med :sengekos: igjen. Har vært uten i over en uke nå, så er absolutt klar for litt koz. Og selvfølgelig med muligheten for at det kan bli en liten spire ut av det så er jo motivasjonen større enn noen gang... Håper mannen klarer holde tritt med meg, men han virker temmelig motivert han også så det ser veldig lovende ut :rødme:

Mens jeg venter på EL går mye av tiden min til trening. Må jo benytte meg med det mens kroppen er frisk og rask, vet jo ikke hvordan en evt graviditet blir. Men håper jeg ikke får alt for mange plager og kan trene litt iallefall, for det gjør så godt og jeg er ganske avhengig av aktivitet for å holde humøret oppe.

En på jobben snakket om at han hadde kommet over en gruppe mødre i parken som løp med slike joggetriller i parken, og da tenkte jeg at det hørtes veldig bra ut og håper at det er meg om litt over ett år :hjerte:

Ha en fiiiin dag

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra spøk til alvor, så skulle jeg nok bestilt den glidekremen selv. Har brukt litt eggehvite, men hadde vært glad for å slippe! :fnise:

hehe, eggehvite høres veldig klinete ut synes jeg. Og høres tungvindt ut å må løpe på kjøkkenet å skille egg hver gang man trenger det :fnise: Men man ønsker jo ikke å ta livet av spermen heller da, så hva gjør man ikke for litt ekstra gli...

Følger med i dagboken din også Bestee. Og nå når det skjer så lite hos meg er det fint at jeg kan følge boken din hvor spenningen er høy om dagen. Tenk om du har rett denne gangen, det hadde vært topp :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, eggehvite høres veldig klinete ut synes jeg. Og høres tungvindt ut å må løpe på kjøkkenet å skille egg hver gang man trenger det :fnise: Men man ønsker jo ikke å ta livet av spermen heller da, så hva gjør man ikke for litt ekstra gli...

Følger med i dagboken din også Bestee. Og nå når det skjer så lite hos meg er det fint at jeg kan følge boken din hvor spenningen er høy om dagen. Tenk om du har rett denne gangen, det hadde vært topp :heiajente:

Jepp, er noe klin med den eggehvita. Men det fungerer faktisk ganske bra altså. Allikevel krysser jeg fingrene for at vi slipper å bruke det noe mer nå. :fnise:

Alltid koselig med besøk fra deg i dagboka mi! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...