Gå til innhold

Min Graviditetsdagbok


Rosa76

Anbefalte innlegg

Ja nå er det ikke lenge igjen til EL :danser:

Denne uken har gått så fort, mye takket være treningen. Det er gøy, gir meg energi og gjør meg så positiv. Så denne uken har jeg vært i såååå godt humør.

Så nå er jeg veldig klar for PP2, og håper på bedre lykke denne perioden. Føler meg ikke så stresset heller, for alt kan jo fortsatt hende.

Er barnevakt i helgen da, for tantebarnet mitt på 3 år. Det er veldig koselig, han så god att :rødme:

Ha en fortsatt fin helg jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nu bruker vi masse babystøv :kgbaby: og håper det klaffer seg hos dere i pp2 da!!!!

Du får vel masse erfaring med tantebarnet tenker eg! Blir hyggeligt når svigerinnen min føder...ho hadde termin 5august....og ingen baby enda.....da kan eg øve meg masse :)

klemmer til en god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du litt babystøv :strix: fra meg:)

Jeg heier på deg i neste pp :klem1:

Her er det forsatt ingen TR og heller ingen positiv test (men har ikke fått testet på morgenurin), så jeg vet ikke helt hva som skjer :unsure: , blir så frustrert av bare å gå å vent på tanta som ikke kommer :forvirra: , men, men. Håper det er en spire som sitter, men som ikke vil si ifra enda, men det er nok bare kroppen som spiller meg et puss...

Håper spira sitter for deg og resten av prøverene her inne på KG snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu bruker vi masse babystøv :kgbaby: og håper det klaffer seg hos dere i pp2 da!!!!

Du får vel masse erfaring med tantebarnet tenker eg! Blir hyggeligt når svigerinnen min føder...ho hadde termin 5august....og ingen baby enda.....da kan eg øve meg masse :)

klemmer til en god helg :)

Babystøv tas imot med glede :klem:

Ja det skader ikke å øve seg litt før man lykkes selv. Det er så koz!! Men klart når man ikke er vant med barn hele tiden så synes jeg også det var litt godt nå ha huset for seg selv igjen :fnise:

Her har du litt babystøv :strix: fra meg:)

Jeg heier på deg i neste pp :klem1:

Her er det forsatt ingen TR og heller ingen positiv test (men har ikke fått testet på morgenurin), så jeg vet ikke helt hva som skjer :unsure: , blir så frustrert av bare å gå å vent på tanta som ikke kommer :forvirra: , men, men. Håper det er en spire som sitter, men som ikke vil si ifra enda, men det er nok bare kroppen som spiller meg et puss...

Håper spira sitter for deg og resten av prøverene her inne på KG snart :klemmer:

Enda mer babystøv for meg :) Tusen takk, det her må jo bare gå min vei i PP2!!

Håper virkelig at det er en spire som sitter hos deg, det hadde vært gode nyheter som hadde gjort meg glad. Skjønner godt din frustrasjon, å vente er pyton og tiden går så saaaakte. Men krysser fingrne for deg!!!!!!!

Jeg ble veldig skuffet når TR kom i PP1, men jeg var vel også heldig tross alt da for den kom litt før tiden og da slapp jeg iallefall å vente og gruble lenger enn nødvendig... Jeg trur nok jeg hadde stressa meg opp litt mer enn hva jeg trudde, for det har jeg sett tegn på tidiligere også, at jeg får tanta tidligere enn forventet når jeg stresser... (Litt motsatt av mange andre etter hva jeg har hørt)

Stå på og lykke til i disse dager! :duskedame:

Tusen takk Bestee! Gleder meg til slik til EL, og gleder meg over at dette blir en uke med masse :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babystøv tas imot med glede :klem:

Ja det skader ikke å øve seg litt før man lykkes selv. Det er så koz!! Men klart når man ikke er vant med barn hele tiden så synes jeg også det var litt godt nå ha huset for seg selv igjen :fnise:

haha ja skjønner akkurat ka du mener....er jo digg også å kunne levere tilbake... :fnise: Nyte tiden alene for før vi vet det blir det 3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

El nærmer seg. Skulle så gjerne fått pakken fra billige tester snart, hvor blir den av? Hadde jo vært fint om jeg hadde fått den før EL....

Dagens gode nyhet er at Mai brud er gravid, gratulerer så mye :klem:

Godt å se at andre lykkes, og håper jeg snart kan følge etter.

Ha en suuuper dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El nærmer seg. Skulle så gjerne fått pakken fra billige tester snart, hvor blir den av? Hadde jo vært fint om jeg hadde fått den før EL....

Dagens gode nyhet er at Mai brud er gravid, gratulerer så mye :klem:

Godt å se at andre lykkes, og håper jeg snart kan følge etter.

Ha en suuuper dag alle sammen!

De billigtest pakkene pleier å komme ganske raskt....eg fikk mine i posten 2 dager etter bestilling...

DAGENS NYHET Maibrud GRAVID!!! såå koseligt å høre at folk lykkes

snart er det vår tur rosa76!!!! Lykke til i denna PP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke sett at varene fra billige-tester.no må fortolles dersom verdien overstiger 200,-. :dåne: Typisk. Det både betyr at dette nå blir unødvendig dyrt og at jeg sannsynligvis ikke får varene før EL. Passe irritert nå...

Da blir det nok ikke noe testing av EL i PP2. Får krysse fingrene for at det klaffer likevel. Ikke så lett å si når jeg har EL da jeg har litt forskjellig lengde på syklusen min. Men da får jeg bare satse på masse :humpe: denne perioden dvs denne uken. Hva gjør man vel ikke for en liten baby :fnise: Mest slitsomt for mannen, han har masse å gjøre på jobb og laaange arbeidsdager nå. Men jeg har forberedt han på at han må regne med litt ekstra innsats denne uken, og han er positiv til det da selv om han sikkert kommer til å være litt sliten... Han er sjelden vanskelig å lokke med seg i sengen, men i forrige PP så fikk han litt "hetta" over min plutselige iver og ble litt mer tilbakeholden enn hva han vanligvis er. Rare mannfolk, ellers får de jo aldri nok... :gjeiper: Men nå er han nok litt mer forberedt, så dette skal nok gå bra :fnise:

Startet i går, selv om det er for tidlig i forhold til EL så kan man jo begynne å varme opp, hehe! La inn litt ekstra innsats og masserte hverandre over hele kroppen først, det var veldig godt etter en hard arbeidsdag.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du ikke rakk å få testene da. :tristbla: Men leste et sted at man burde ha sex annen hver dag fra syklusdag 10. Altså 10-12-14-16-18 osv. Kommer jo an på hvor lenge man ønsker å holde det gående.. :fnise: Var noen som hadde fått dette anbefalt av legen sin. Leste også at en jordmor hadde uttalt seg om dette. Aner ikke hvorfor ikke dag 11-13-15 osv ikke skal fungere like bra, tviler vel egentlig på at det skal ha noe å si. Uansett, hvis man starter på dag 10 og kjører på en stund så er det jo nesten garantert at man treffer EL. Tror jeg skal prøve dette selv denne måneden.

Kan bli litt stressende for mannen her også, så vi ble enige om at jeg ikke skal fortelle han når jeg har EL denne måneden. Så da får vi se om det fungerer litt bedre.

Åh, er jo så deilig med full kropsmassasje! Er en flott start på vorspielet. :jepp:

Stå på videre, snart er det testetid igjen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du ikke rakk å få testene da. :tristbla: Men leste et sted at man burde ha sex annen hver dag fra syklusdag 10. Altså 10-12-14-16-18 osv. Kommer jo an på hvor lenge man ønsker å holde det gående.. :fnise: Var noen som hadde fått dette anbefalt av legen sin. Leste også at en jordmor hadde uttalt seg om dette. Aner ikke hvorfor ikke dag 11-13-15 osv ikke skal fungere like bra, tviler vel egentlig på at det skal ha noe å si. Uansett, hvis man starter på dag 10 og kjører på en stund så er det jo nesten garantert at man treffer EL. Tror jeg skal prøve dette selv denne måneden.

Kan bli litt stressende for mannen her også, så vi ble enige om at jeg ikke skal fortelle han når jeg har EL denne måneden. Så da får vi se om det fungerer litt bedre.

Åh, er jo så deilig med full kropsmassasje! Er en flott start på vorspielet. :jepp:

Stå på videre, snart er det testetid igjen! :klem:

Takk for tips Bestee :) kanskje jeg skal prøve å følge det rådet... Er det slik at syklusdag 1 er dagen man får TR eller blir det dagen etter? Er det den dagen man får TR så var syklusdag 10 i går og det hadde jo passa fint for da kan mannen få fri i kveld :fnise: Det er sikkert samme om man starter på 10-12 osv eller 11-13 osv tenker jeg, er vel mer det at man bør kose med jenve mellomrom så er det større sjangs for resultat. Kan godt ha :humpe: oftere jeg, men så er det kanskje en fordel å la spermiene bygge seg opp litt også...

Fikk en følelse av at dette vil funke i PP2, isåfall skylder jeg deg en stor takk, hehe!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Bestee :) kanskje jeg skal prøve å følge det rådet... Er det slik at syklusdag 1 er dagen man får TR eller blir det dagen etter? Er det den dagen man får TR så var syklusdag 10 i går og det hadde jo passa fint for da kan mannen få fri i kveld :fnise: Det er sikkert samme om man starter på 10-12 osv eller 11-13 osv tenker jeg, er vel mer det at man bør kose med jenve mellomrom så er det større sjangs for resultat. Kan godt ha :humpe: oftere jeg, men så er det kanskje en fordel å la spermiene bygge seg opp litt også...

Fikk en følelse av at dette vil funke i PP2, isåfall skylder jeg deg en stor takk, hehe!!

:klem:

Syklusdag 1 er første dag med TR ja. Da har jo dere startet perfekt i alle fall! :jepp:

Syntes det hørtes rart ut selv jeg. Annenhver dag er jo annenhver dag. Dersom spermiene overlever i 2-3 døgn treffer man jo uansett. Jeg er veldig fornøyd med annenhver dag i alle fall. Første PP hadde vi sex hver dag den uka EL var, og det ble fryktelig slitsomt mot slutten. Ble ikke noe glede igjen ved sengekosen.

Jeg er også mer positiv til denne PPn enn jeg har vært til de andre, så kanskje dette er den geniale løsningen? :tommelsmil:

Keep up the good work, Rosa! :fnise::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld så tenkte jeg at det var greit å ha en liten pause i :humpe: og følge Bestee sitt råd om annen hver dag... Så la meg i senga og krøp inn til min kjære for å sove. Etter en liten stund ser mannen på meg en smule skuffet i blikket og lurte på om det ikke ble noe Koz i kveld :fnise: Han virker så ivrig på babylagingen, er veldig glad for det!!

Men i kveld er det tid for :humpe:. Snakket akkurat med han, han må desverre jobbe overtid i dag og hørtes ordentlig sliten ut. Måtte "advare" han om at det kom til å bli kosing i kveld, men da lyste han opp og sa at "a man's gotta do what a man's gotta do" :strix: Det er så deilig at vi begge er 100% inn i prøvingen. Ønsker jo at det skal være hyggelig for oss begge. Vår lille koselige hemmlighet. Må passe meg så jeg ikke blir overivrig og at prøvingen blir mas, vi er jo bare i PP2 enda så ingen grunn til stresse.

Ha en fin dag alle som titter innom. Nå skal jeg hjem å løpe en tur, gleder meg!

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har pakken fra billige tester kommet, akkurat i tide... Kostet meg 240 kroner i toll pga min sløvhet da :dåne: Så det ble ikke så billig likevel. Men men...

Veldig kjekt at jeg fikk EL testene nå, for det begynner nok å nærme seg og siden jeg ikke har fast lengde på syklus så er det veldig greit å finne EL på denne måten. Også fin måte å bli litt klokere på kroppen på.

Har tatt en El test nå, og den var negativ. Jeg er forøvrig nå i dag 12 i syklusen. Så da er det bare å teste de neste dagene og forhåpenligvis vil jeg få en positiv test snart og da er det bare å kjøre på :sengekos:

For de som ikke har tatt slik EL-test så kan jeg fortelle kort hva det går ut på. Jeg har forøvrig kjøpt strips. Det jeg da gjør er å samle urin i en ren og tørr beholder (bruker engangsglass). Åpner så testen og holder den ned i urinen i 15 sekunder. Legger så strips på ren overflate. Venter så i maks 5 min så skal testen vise resultatet. Hvis to fargede streker er synlige og teststreken er like så kraftig eller kraftigere enn kontrollstreken så vil man sannsynligvis få EL i løpet av de neste 24-48 timene. Så ønsker man bli gravid er det størst sjange for befrukning innenfor 24-48 timer etter testens utførelse :)

Jeg har også kjøpt termometer med to desimaler, men tenker jeg venter med temping før evt neste PP (som jeg håper jeg slipper så klart...)

Endret av Rosa76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har skrevet noe her nå,men har vært inne å smuglest litt da... Vil bare ønske deg lykke til i denne pp, dere er vel i full gang med jobbinga ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har skrevet noe her nå,men har vært inne å smuglest litt da... Vil bare ønske deg lykke til i denne pp, dere er vel i full gang med jobbinga ;)

Hei, så hyggelig at du tar deg tid til å legge igjen en hilsen. Tenk at du har en liten spire på vei :hoppe: Ser på siden din at du har litt beskymringer om dagen da, og det forstår jeg godt. Men det ordner seg nok skal du se :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg har samme lengde nå som i forrige syklus så er EL i dag... Testet negativt på EL i går da, og har ikke merket noen symptomer enda så får nok litt lenger syklus denne måneden. Like greit... Ble ikke noe suksess med :humpe: i går. Mannen var sliten etter jobbet over 14 timer på jobb. Men han ville gjerne gjøre en innsats, men når man er såååå sliten så ble det ikke noe suksess og uten spermier blir det ikke noe resultat... Stakkars gutt! Typisk at det er mest travelt på jobb for han midt i EL... Jeg må bare la være å mase på han for det gjør denne prøvingen bare til pes og det ønsker vi ikke. Håper han ikke skal jobbe så lenge i dag og at det kan bli noe i kveld, men har ikke så alt for store forhåpninger :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og heier litt nå som det nærmer seg EL. :duskedame: Så bra at EL-testene kom nå før EL! :)

Veldig kjipt at du fikk toll på dem da! Den 200 kr-grensa er utrolig irriterende, har jo vært det samme beløpet i en evighet. :roll: Uansett - bra at de endelig er i hus! :tommelsmil:

Så bra at mannen er så med på prøvingen, han høres kjempesøt ut! :Nikke:

Ha en fin kveld og kos dere i dagene framover! :lur:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du heier på meg Happy Feet, jeg trenger det :klem:

Må bare få ut litt frustrasjon her!!!! Snakket med mannen igjen, og det blir nok like lang arbeidsdag om ikke lengre i dag også. Så det er stor sannsynlighet for at blir ikke blir :humpe: i kveld :sukk: Jeg skal ikke mase på han når han kommer hjem, det får være opp til han å ta iniativet. Har full forståelse for at han er sliten, og han har et stort press på seg på jobben om dagen så er nok ikke lett hvis jeg også skal presse han når han kommer hjem...

Har begynnt å kjenne murring i magen, så tipper EL er rett rundt hjørnet. Skal teste når jeg kommer hjem. Gleder meg til helgen da, da har vi tid til å slappe av og kose oss med hverandre og vårt hærlige prosjekt :rødme: Slik optimalt så bør vi jo kose mest mulig nå før EL også, men jeg er jo enda ikke i min aller mest fruktbare periode så alt kan skje denne PP, jeg får bare være positiv og ikke fortvile for mye over at oppladningen ikke er helt optimal...

Nå skal jeg ut å sykle i solen :sol: Det blir deilig for i dag har det vært en laaang og rolig dag på jobb og jeg kan ikke vente med å få rørt på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Måtte jo bare innom og si hei og :helen: for hilsen i min bok :nigo:

Jeg heier :duskedame: for at det snart sitter en spire hos både deg og meg!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...