Happy Feet Skrevet 26. august 2009 #121 Skrevet 26. august 2009 Jeg følger spent med i jakten på symptomer. Håper dere har truffet godt med denne gangen og at det spirer og gror i magen din nå. Spennende!
Bestee Skrevet 26. august 2009 #122 Skrevet 26. august 2009 Trur jeg kan si at jakten på EL er over!!! Nå er det jakten på graviditets symtomer som gjelder framover mot IKM som er ca 7 september Fant følgende info om EL-testing på en side på nettet. Eggløsning kommer når man har en topp i produksjonen av hormonet ”Luteiniserende hormon” (LH). Det er LH testene fanger opp, og kun når de er over et visst nivå. LH er mest konsentrert i urinen på kvelden. Jeg vil derfor anbefale deg å teste om kvelden. Noen tester er mer sensitive enn andre, og akkurat som med graviditetstester kan det også variere innenfor samme merke. Noen kvinner har svært kort periode de har denne LH-toppen. Når man bare tester en gang om dagen, kan man derfor faktisk gå glipp av den. Selv om du har bare hatt negative tester, kan du allikevel altså fortsatt ha hatt eggløsning. Dersom du har hatt en syklus du bare testet negativt vil jeg anbefale deg neste syklus å teste de samme dagene, men to ganger om dagen. Så da vet jeg det til neste testrunde som selvfølgelig ikke kommer... :gjeiper: Ja, det har jeg også lest noen steder, så det stemmer jo helt sikkert! Lykke til med superspennende symptomjakt! Måtte du finne mange!
Jamp Skrevet 27. august 2009 #123 Skrevet 27. august 2009 Hei Rosa! Takk for hilsenen i boka mi. Jeg teller ned til IKM sammen med deg!
Rosa76 Skrevet 27. august 2009 Forfatter #124 Skrevet 27. august 2009 Hei Jamp, takk for hilsen i boken min Da er jeg på 3 DPO. Ingen symptomer enda :gjeiper: Ikke helt fornøyd med innsatsen vår denne EL, men satser på at det holder. Har bare så dårlig følelse, men har ikke noe imot å bli positivt overrasket Blir nok noen laaaange dager fram mot testing ja!
Redbird Skrevet 27. august 2009 #125 Skrevet 27. august 2009 Æsj. de dagene etter EL er no drit... :dåne: Noen ganger føler jeg at jeg burde helt fram til IKM, bare for å være heeeelt sikkert...men jeg klarer ikke..
Rosa76 Skrevet 27. august 2009 Forfatter #126 Skrevet 27. august 2009 Æsj. de dagene etter EL er no drit... :dåne: Noen ganger føler jeg at jeg burde helt fram til IKM, bare for å være heeeelt sikkert...men jeg klarer ikke.. Hehe, det er noe som heter at det kan bli litt for mye av det gode også ja
Mrs Darcy Skrevet 27. august 2009 #127 Skrevet 27. august 2009 Hehe, det er noe som heter at det kan bli litt for mye av det gode også ja Enig med dere, jenter! Etter 4-5 intense dager/netter føler jeg at jeg går rart, og at alle(inkl svigermor...) kan se hva jeg har holdt på med.... (Paranoid, ja...)
Rosa76 Skrevet 27. august 2009 Forfatter #128 Skrevet 27. august 2009 Enig med dere, jenter! Etter 4-5 intense dager/netter føler jeg at jeg går rart, og at alle(inkl svigermor...) kan se hva jeg har holdt på med.... (Paranoid, ja...) Høres ut som du har jobbet flittig da, flinke jenta!! Hvem vet hva svigermødre får med seg, de har en tendens til å få med seg det meste.... På godt og vondt....
Mrs Darcy Skrevet 27. august 2009 #129 Skrevet 27. august 2009 Høres ut som du har jobbet flittig da, flinke jenta!! Hvem vet hva svigermødre får med seg, de har en tendens til å få med seg det meste.... På godt og vondt.... Tror svigermor har gitt opp håpet om barnebarn for noen år siden, faktisk... Hun tror vi er "sånne moderne unge mennesker" som vil være fri og reise verden rundt. Og det synes hun er veldig merkelig, for hun vil helst ikke forlate huset sitt! Hun ville aldri finne på å mase om når vi har tenkt å skaffe barn, men det er ingen tvil om at det er det største ønsket hun har. Når (hvis..?) vi lykkes med å bli gravid, så er det henne jeg gleder meg aller mest til å fortelle nyheten til, hun er helt herlig og jeg er veldig glad i henne.
Rosa76 Skrevet 27. august 2009 Forfatter #130 Skrevet 27. august 2009 Tror svigermor har gitt opp håpet om barnebarn for noen år siden, faktisk... Hun tror vi er "sånne moderne unge mennesker" som vil være fri og reise verden rundt. Og det synes hun er veldig merkelig, for hun vil helst ikke forlate huset sitt! Hun ville aldri finne på å mase om når vi har tenkt å skaffe barn, men det er ingen tvil om at det er det største ønsket hun har. Når (hvis..?) vi lykkes med å bli gravid, så er det henne jeg gleder meg aller mest til å fortelle nyheten til, hun er helt herlig og jeg er veldig glad i henne. Høres ut som ei kjempe koselig svigermor, så bra Skjønner godt at du gleder deg til å fortelle det til henne ja, får håpe du slipper å vente for lenge før du kan gi henne gode nyheter Har et greit forhold til svigermor jeg, men hun kan også være veeeeldig slitsom innimellom. Hadde en drøm her en natt om at jeg klikka på henne :slåss: Drømte vi hadde prøvd lenge å få barn og at jeg bare hadde fått nok av hennes masing... Håper det ikke er sanndrømt...
Mrs Darcy Skrevet 27. august 2009 #131 Skrevet 27. august 2009 Høres ut som ei kjempe koselig svigermor, så bra Skjønner godt at du gleder deg til å fortelle det til henne ja, får håpe du slipper å vente for lenge før du kan gi henne gode nyheter Har et greit forhold til svigermor jeg, men hun kan også være veeeeldig slitsom innimellom. Hadde en drøm her en natt om at jeg klikka på henne :slåss: Drømte vi hadde prøvd lenge å få barn og at jeg bare hadde fått nok av hennes masing... Håper det ikke er sanndrømt... Sanndrømming vil vi ikke ha noe av i dette tilfellet, nei! Ellers er det merkelig hvor mye denne å prøvingen påvirker livet, døgnet rundt! Har hatt noen snodige drømmer jeg også... :søvn: Ha en fortsatt fin dag, nå stikker jeg ut for å litt!
Mirabella76 Skrevet 27. august 2009 #132 Skrevet 27. august 2009 Kryssar fingrane for at du allerede har ein liten spire i magen din, som leitar etter ein plass å slå seg ned!
Mirabella76 Skrevet 27. august 2009 #133 Skrevet 27. august 2009 (endret) Endret 27. august 2009 av Mirabella76
Rosa76 Skrevet 28. august 2009 Forfatter #134 Skrevet 28. august 2009 (endret) 4 DPO - Ingen symptomer. Håper kjære snille egget finner et fint sted å slå seg ned på.... :rødme: Befruktningen skjer i egglederen like etter eggløsningen, fordi egget lever ikke lenger enn max ett døgn. Spermiene kan leve opptil 5 dager inni egglederne, livmoren og livmorhalsen hvis forholdene er optimale. Egget svever nedover egglederne og inn til livmoren. Ca 4 dager etter eggløsningen når egget livmoren og begynner å "lete" etter et fint sted å slå seg ned på. I helgen skal jeg på fjellet Gleder meg! Og så er det bra at man har det gøy for da går tiden mot IKM fortere. God helg jenter Endret 28. august 2009 av Rosa76
Rosa76 Skrevet 28. august 2009 Forfatter #135 Skrevet 28. august 2009 (endret) Endret 28. august 2009 av Rosa76
^^Sunny^^ Skrevet 28. august 2009 #136 Skrevet 28. august 2009 Så hyggelig med innlegg i boken min Rosa Du går spennende dager i møte ser jeg Håper det snart klaffer for dere heie litt :duskedame:
Happy Feet Skrevet 28. august 2009 #137 Skrevet 28. august 2009 God tur til fjells, kos deg masse! Utrolig hvor sakte tiden går, når man vil at den skal gå fort (og omvendt, forsåvidt). Godt å ha noe moro å fylle den med, så går nok tida i alle fall bittelitt fortere. Krysser fingrene for at det kjære snille egget finner et fint sted å slå seg ned på i disse dager. Ha en fin helg!
Aïmi Skrevet 28. august 2009 #138 Skrevet 28. august 2009 Begynner å bli spennende her inne da! Ang. EL tester så leste jeg at det var en fordel å teste til samme tid hver dag, og helst bruke morgenurin - da var konsentrasjonen av LH størst. Men nå ser det jo ut som du fant EL sånn rimelig greit uansett da - og nå krysser jeg fingrene for at du slipper EL-jakt før du skal ha nummer 2! God helg! Håper det kommer masse symptomer og at spiren sitter!
Bestee Skrevet 28. august 2009 #139 Skrevet 28. august 2009 God tur på fjellet og lykke til i dagene framover!
Hilsen S. Skrevet 29. august 2009 #140 Skrevet 29. august 2009 Og gratulerer som ganske så nygift Så koselig! Hmm,jeg er ikke med på alle uttrykkene enda, hva betyr DPO? Er det mellom EL og IKM kanskje? Høres deilig ut med tur på fjellet,er det hyttetur?Ingenting er mer avkoblende enn det!Og vi har nok godt av å lufte hodene litt innimellom alt dette prøve-pratet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå