Minnimusepus Skrevet 26. juli 2009 #161 Del Skrevet 26. juli 2009 Ja, det er koselig å være gravid. Tviler på at det er fullt så koselig å måtte føde en 5 kilos klump, bare fordi trivselen i magen var så stor at han helst ikke ville snuse på alternativet utenfor magen. Ikke det at jeg tror jeg bærer på en kjempebaby, selv om jormor mumlet noe om solid gutt på forrige kontroll. Jeg har lagt inn noen dagers forventet overtid. Tenker jeg føder rundt den 15. jeg. *ønskedrømmehåpepå* Jada, det er jo koselig. Men det holder med de 9 månedene, skulle ikke ha vært 9 til liksom 5 kilo ville du nok ha kjent ja :gjeiper: , men det er jo hodet som er verst. Min var 3170 når han ble født, og i ettertid vet jeg ikke om et hadde vært så stor forskjell på nesten 3,2 og 4 kilo. Kroppen kjente jeg bare skled ut, gjorde ikke vondt den delen. Men når hodet stod fast i åpningen, det kjentes for å si det sånn Satser på du slipper å gå 2 uker over, men om du må det så kan jeg trøste deg med at min også var estimert til å være 4 kilo, han var jo bare 3,2:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. juli 2009 #162 Del Skrevet 26. juli 2009 Estimering er ikke alltid til å stole på, nei. Her har det ikke vært noen estimering som sådan. Bare en jordmor som nok ser seg litt blind på at SF-målene er helt i øverste ytterkant av det grønne feltet. Som om det er så rart når jeg er under gjennomsnitts høy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 26. juli 2009 #163 Del Skrevet 26. juli 2009 Estimering er ikke alltid til å stole på, nei. Her har det ikke vært noen estimering som sådan. Bare en jordmor som nok ser seg litt blind på at SF-målene er helt i øverste ytterkant av det grønne feltet. Som om det er så rart når jeg er under gjennomsnitts høy. Nei, jeg kommer ikke til å stole på det igjen. Er det slik at de som er lave har høyere sf-mål? Jordmor også mente på stor babis her, fordi krysset ikke fikk plass på skjemaet de siste 4 ukene :gjeiper: Tror jeg hadde mål på 41 cm de to siste ukene jeg, mener å huske det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 26. juli 2009 #164 Del Skrevet 26. juli 2009 Det er ikke nødvendigvis slik at lave har høye mål, men selv er jeg ikke overrasket over at jeg har det da. Dessuten kunne legen min fortelle meg at det var veldig vanlig at nordiske kvinner lå over gjennomsnittsstreken. Så da er det nok ikke så uvanlig her til lands hvertfall. Det viktigste var uansett at man fulgte egen kurve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 26. juli 2009 #165 Del Skrevet 26. juli 2009 Om saera ligger på sykehuset å føder samtidig som deg kan jeg godt ta på meg en reservesladrejobb jeg altså woho, jeg kom før deg der altså jeg får vel sende en pm med nr, tilfelle alle plutselig føder samtidig her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 26. juli 2009 #166 Del Skrevet 26. juli 2009 (endret) woho, jeg kom før deg der altså jeg får vel sende en pm med nr, tilfelle alle plutselig føder samtidig her Æsj Jeg vil også sladre Lurer på å sette ut en slags annonse jeg, Sladring utføres Endret 26. juli 2009 av Minnimusepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #167 Del Skrevet 26. juli 2009 Estimering er ikke alltid til å stole på, nei. Her har det ikke vært noen estimering som sådan. Bare en jordmor som nok ser seg litt blind på at SF-målene er helt i øverste ytterkant av det grønne feltet. Som om det er så rart når jeg er under gjennomsnitts høy. Nei, jeg kommer ikke til å stole på det igjen. Er det slik at de som er lave har høyere sf-mål? Jordmor også mente på stor babis her, fordi krysset ikke fikk plass på skjemaet de siste 4 ukene :gjeiper: Tror jeg hadde mål på 41 cm de to siste ukene jeg, mener å huske det! Det er ikke nødvendigvis slik at lave har høye mål, men selv er jeg ikke overrasket over at jeg har det da. Dessuten kunne legen min fortelle meg at det var veldig vanlig at nordiske kvinner lå over gjennomsnittsstreken. Så da er det nok ikke så uvanlig her til lands hvertfall. Det viktigste var uansett at man fulgte egen kurve. Mitt sf-mål hoppet plutselig i været her, pga av baby ligger å presser hodet oppe under ribbeina, men han er foreløpig 12% under "normalen", så det henger jo ikke sammen i det hele tatt for min del iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 26. juli 2009 Forfatter #168 Del Skrevet 26. juli 2009 woho, jeg kom før deg der altså jeg får vel sende en pm med nr, tilfelle alle plutselig føder samtidig her Takk for pm, som sagt, nummeret er notert, så får vi se hvordan det blir med sladring. Æsj Jeg vil også sladre Lurer på å sette ut en slags annonse jeg, Sladring utføres Den er ikke så dum den annonsen altså Finner sikkert noen å sladre for du også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 26. juli 2009 #169 Del Skrevet 26. juli 2009 Æsj Jeg vil også sladre Lurer på å sette ut en slags annonse jeg, Sladring utføres ja, du får gjøre det du kan få sladre for meg, men da må du sikkert vente 1,2,3 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 26. juli 2009 #170 Del Skrevet 26. juli 2009 ja, du får gjøre det du kan få sladre for meg, men da må du sikkert vente 1,2,3 år Jepp, den er god *noterer* 1 år skal jeg alltids klare å vente, men da må du snart sette igang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 26. juli 2009 #171 Del Skrevet 26. juli 2009 Jepp, den er god *noterer* 1 år skal jeg alltids klare å vente, men da må du snart sette igang jeg vet nå ikke jeg, jeg har ikke alle ting på min side enda. men om jeg blir gravid om et år gjør meg ikke noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #172 Del Skrevet 27. juli 2009 1 måned til termin Dette går unna altså, hadde aldri trodd at 9 måneder gikk så fort. Nå skal det sises at vi har jo flyttet og styra med nytt hus, nye jobber og sånt da, så hadde vi ikke gjort det og ikke hatt masse å holde på med hadde det sikkert gått saktere. Planer for dagen...*tenke*: -skru sammen en liten vegghylle og male den. -bake ??? (hmm, driver visst stadig og utsetter den bakinga... ) -luke litt i hagen hvis været holder og ryggen holder... Gru-gleder meg til i morra, ny kontroll på sykehuset for å se på leie og vekstestimering (leiet er jo fortsatt sete, har ikke snudd seg såvidt jeg kan skjønne, så håper på litt god info om evnt. vending og ks vs. vaginal fødsel...) Blir iallefall spennende. Heldigvis er det før kl 09 i morra, så blir det ikke så lenge å gå å vente... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. juli 2009 #173 Del Skrevet 27. juli 2009 Ja, det går veldig fort dette svangerskapet. Her er det jo knappe to uker til termin. Håper timen i morgen blir bra, og at du får godt med informasjon om hva de på sykehuset ser for seg at blir aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 27. juli 2009 #174 Del Skrevet 27. juli 2009 Nå nærmer det seg jo! Du får bake litt sjokoladekake, men kanskje ikke den jeg bakte, med mindre du så absolutt skal få bedre resultat enn meg Lykke til imorgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #175 Del Skrevet 27. juli 2009 Nå nærmer det seg jo! Du får bake litt sjokoladekake, men kanskje ikke den jeg bakte, med mindre du så absolutt skal få bedre resultat enn meg Lykke til imorgen! Kom ikke så langt på "to-do"-lista mi...den hylla skulle limes sammen, og da må den jo tørke før jeg kan grunne og male den...så da ble det med liming... Fått vasket opp en hel haug med kjeler - hadde foreldrene mine på middag igår, og ikke alt gikk i oppvaskmaskina - så fikk da slått ihjel litt tid på det også... Og plutselig havna jeg i sofaen med pc`n og KG igjen gitt...rart det der Imorra blir det nok heller ingen baking, da er det kontroll og skal mest sansynlig tilbringe dagen med venninna mi som kom hjem fra ferie igår Så den bakinga får bli når den blir, har jo fortsatt 4-6 uker igjen å gjøre det på... Mangler dessuten en litt større fryseboks, hadde vært kjekt å bake litt stort da når man først setter igang, men den lille frysedelen på kjøleskapet er alledere sprengt til randen. Blir vel handling av fryseboks snart tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #176 Del Skrevet 27. juli 2009 Ja, det går veldig fort dette svangerskapet. Her er det jo knappe to uker til termin. Håper timen i morgen blir bra, og at du får godt med informasjon om hva de på sykehuset ser for seg at blir aktuelt. To uker ja, det er jo ingenting det...!! Ja, vi satser på at timen i morra gjør meg litt roligere - at vi får den infoen vi trenger og at vi vet litt mer hva vi skal igjennom etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 27. juli 2009 #177 Del Skrevet 27. juli 2009 Bare innom å ønsker deg lykke til hos legen i morgen Hvis ungen er 12% under snittet kan det jo gå veldig greit med sete om bekkenet ditt tilsier det. Men vekstestimeringen må en ta med ei klype salt, den bomma med 700gr hos oss Altså han var egentlig mindre, og jeg er ganske fornøyd med det Forøvrig fikk jeg itt lyst å bake jeg også, tror jeg må søke rundt å se om jeg finner en god oppskrift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 27. juli 2009 Forfatter #178 Del Skrevet 27. juli 2009 Bare innom å ønsker deg lykke til hos legen i morgen Hvis ungen er 12% under snittet kan det jo gå veldig greit med sete om bekkenet ditt tilsier det. Men vekstestimeringen må en ta med ei klype salt, den bomma med 700gr hos oss Altså han var egentlig mindre, og jeg er ganske fornøyd med det Forøvrig fikk jeg itt lyst å bake jeg også, tror jeg må søke rundt å se om jeg finner en god oppskrift Det som er skummelt ja, at de kan ta såpass feil på vekstestimeringen...men nå får vi se da om det er voldsom forandring i morra fra sist gang. Takk for lykkeønskninger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 27. juli 2009 #179 Del Skrevet 27. juli 2009 1 mnd til termin Nærmer seg virkelig nå ja Får håpe du får god info på sykehuset i morgen. Hvis ikke - spør og grav! Noen ganger må man visst det desverre... Hadde jo vært veldig greit om bebisen faktisk er en 10-12% under gjennomsnittet da - sånn ift setefødsel hvis det blir aktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 27. juli 2009 #180 Del Skrevet 27. juli 2009 Forøvrig fikk jeg itt lyst å bake jeg også, tror jeg må søke rundt å se om jeg finner en god oppskrift Detsoteliv.no jenter! Bak i vei Og du må kjøpe deg større fryser, kan få det i gave av noen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå