Gå til innhold

Soon


Soon

Anbefalte innlegg

Masse lykke til i morgen,

synes godt han kan være litt medvilig i morgen han lille tassen inni der :jepp:

*krysser fingrene*

Når var det du hadde time forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en god innstilling. :)

Ja, har vel innsett det ja :fnise:

:tommelopp:

Nå krysser vi alle fingrene for at lillegutten lar seg snu!

Ååå, så snille dere er :klem:

*krysse fingre*

Lykke til i morgen :):klemmer:

Tusen, tusen takk - krysser alt jeg kan krysse selv også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i morgen,

synes godt han kan være litt medvilig i morgen han lille tassen inni der :jepp:

*krysser fingrene*

Når var det du hadde time forresten?

Takk for det, Minnimusepus :klem:

Ja, ikke sant, hadde jo vært greit :)

Trodde faktisk han skulle snu seg av seg selv i natt, var så urolig hele går kveld og i natt, men da jeg våknet var det første jeg kjente et hardt, lite hode i ribbeina ...han er jo søt inni der og da, stakkar :rødme:

Har time kl 0900, og må faste fra midnatt, så kvelden går nok med til å spise masse :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til imorgen!! Kommer til å tenke masse på deg altså, krysser fingrene for at det går raskt og problemfritt :jepp: Husk å pust og prøv å slapp av så godt du kan :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i morgen. Håper det går bra og at lillegutten i så fall holder seg riktig vei ;)

Tusen takk - ja vi krysser fingrene for det!

Lykke til imorgen!! Kommer til å tenke masse på deg altså, krysser fingrene for at det går raskt og problemfritt :jepp: Husk å pust og prøv å slapp av så godt du kan :klem:

Tusen takk :klem:

Ja, skal prøve å slappe av!! :jepp:

Nå blir det senga her...blir tidlig opp i morra...håper jeg får sove litt iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg oppe og så klar som jeg mulig kan være for snuing av lillegutt.

Ikke sovet all verdens i natt, hatt så vondt i magen - vært oppe fler ganger, og våken lenge etter hver gang... så er litt trøtt, og spent - litt sånn halv-kvalm og skjelven....

Og ikke får jeg spist noe heller :sjenert:

Bare en time til vendingsforsøket - mamma kommer og henter oss om ca 40 minutter....(har ikke bil vi - og sykle fikk jeg da ikke lov til :snurt: )

Kryss alt dere har, jenter - så får vi tro lillegutt vil la seg snu - han har ikke snudd seg i natt iallefall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det har gått fint med deg.. venter spent på oppdatering! :)

Babyen vår snudde seg plutselig selv i går kveld, etter at jeg har gått til Moxa-behandling i litt over en uke.. har fåt sjekket det på ultralyd (skjønte ikke hvorfor jeg hadde så innmari vondt i magen...), og nå har hodet festet seg litt også, så de trodde ikke babyen vil snu seg feil igjen.. så jeg er veldig letta!

Jeg er jo noen dager lenger på vei enn deg, så jeg krysser fingrene for at det lykkes for dere også!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter og beklager sen oppdatering!!

Her har dere dagens opplevelse i detalj:

Kom inn til ctg litt over 09, lå i ca 20 minutter og sjekket at hjertet til babyen var i orden, men da jordmor kom inn igjen hadde det blitt noe feil med registreringen, så måtte ligge ca 40 minutter til (på en hard undersøkelsesbenk - pyton),

Alt var bra og vi kom inn på en fødestue, gikk igjennom hvordan de skulle gjøre vendingen, fikk en sprøyte i låret - som svei noe sykt i 5 sekunder - sprøyten skulle berolige livmora.

Måtte vente til sprøyten virket, i ca 20 minutter, så sjekket de babyens leie igjen og hvordan de skulle vende før de satte igang, ca kl 11.

Det var en jordmor til stede, en overlege og en lege til som jeg ikke helt fikk med meg hvem var.

De tok tak i setet og hodet og begynte å vri.

I starten gikk det fint, men etter hvert som jeg kjente at de flyttet på han ble det vondere og vondere - ikke akkurat lett å slappe av.

Da babyen lå på tvers var det uutholdelig, og jeg skrek!!! og grein, kjæresten så ikke videre høy ut i hatten, og ville trøste meg.

De fikk hodet nesten helt ned, og da kjente jeg at vondtene slapp opp - og han snudde seg helt tilbake igjen!! :sukk:

Den 2.legen som jeg ikke vet hvem var, vill prøve å snu andre vei, men jeg sa at jeg ikke ville mer, grein skikkelig, ble veldig redd av smertene, og overlegen var enig med meg - at nå hadde vi prøvd og det lot seg ikke gjøre.

Lå i ca en time igjen med ctg, og babyen hadde det helt fint, heldigvis :rødme:

Snakket med overlegen igjen etterpå, og vi har bestemt oss for keisersnitt.

Kommer til å få brev i løpet av neste uke ang dato - blir mellom 10. og 17. august en gang. Er en lettelse å ha tatt et valg, noe som overlegen støttet oss i.

Så sånn har dagen vært. Nå er jeg hos mamma og pappa, har slappet av litt, derav sen oppdatering.

Er skikkelig øm i magen, og kommer til å få blåmerker sa de - så er ikke bare bare denne vendingen altså.

Nok en gang, tusen takk for alle lykkeønskninger :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper det har gått fint med deg.. venter spent på oppdatering! :)

Babyen vår snudde seg plutselig selv i går kveld, etter at jeg har gått til Moxa-behandling i litt over en uke.. har fåt sjekket det på ultralyd (skjønte ikke hvorfor jeg hadde så innmari vondt i magen...), og nå har hodet festet seg litt også, så de trodde ikke babyen vil snu seg feil igjen.. så jeg er veldig letta!

Jeg er jo noen dager lenger på vei enn deg, så jeg krysser fingrene for at det lykkes for dere også!!

:klem:

Hei.

Så deilig at babyen snudde seg da!! :klem:

Her var det visst ikke håp, så nå slår vi oss til ro med det, og venter på brev ang ks.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit at du har hatt så mye vondt i dag, og at det ikke gikk som dere håpet. Jeg kan tenke meg at det uansett er godt å ha tatt en avgjørelse. Det viktigste er din og den lilles ve og vel. Du får også litt tid med din kjære fremover til å forberede dere mentalt på KS. Det er bedre enn å bli kastet ut i det sånn plutselig. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så deilig at babyen snudde seg da!! :klem:

Her var det visst ikke håp, så nå slår vi oss til ro med det, og venter på brev ang ks.

:klem:

Uff, det var ikke så hyggelig å lese om vendingen, syns du/dere var tøffe som prøvde jeg. Jeg hadde ikke fått noe informasjon om at det var såpass tøft å gjøre det som du beskriver, det er jo litt greit å kunne forberede seg litt mentalt.. Jeg trodde snuing var smertefritt og greit faktisk, så er ikke sikker på om jeg hadde turt det manuelt etter jeg leser det du skriver..

Når vår lille snudde seg selv fikk jeg også fryktelig vondt, jeg trodde at nå begynner fødselen, eller så er noe annet galt.. og skjønte ikke at det var babyen som snudde seg før legen sa det etterpå. Så jeg skjønner godt du hadde det vondt når det ble gjort "mot" babyens vilje..

De sier jo ofte at babyen velger å legge seg på den måten som er best for babyen, så kanskje er det en grunn til at den lille babyen deres snudde seg tilbake..

Nå har dere forsøkt iallfall, og det er ikke så mye mer å gjøre, og ofte føles jo ting bedre når man har tatt et valg som du sier også. Nå kan dere forberede dere både praktisk og mentalt på det som skal skje. Dere får tenke på alle tingene som kan være fordel med å ta keisersnitt også, og på at slik det er nå er det beste dere kan gjøre for lillebarnet.

Godt at dere har familie rundt dere som støtter opp og tar litt vare på dere nå! Sov godt i natt, og lykke til videre! Håper dere får raskt beskjed om når dere skal bli stolte foreldre da, så kan dere begynne å telle ned.. :smilyblomst:

Jeg kan i "lengste" fall vente til 4. september med å hilse på vår lille, selv om terminen er 22. august. Rart å gå rundt og vente og ikke ane når ting skal skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var ikke så hyggelig å lese om vendingen, syns du/dere var tøffe som prøvde jeg. Jeg hadde ikke fått noe informasjon om at det var såpass tøft å gjøre det som du beskriver, det er jo litt greit å kunne forberede seg litt mentalt.. Jeg trodde snuing var smertefritt og greit faktisk, så er ikke sikker på om jeg hadde turt det manuelt etter jeg leser det du skriver..

Når vår lille snudde seg selv fikk jeg også fryktelig vondt, jeg trodde at nå begynner fødselen, eller så er noe annet galt.. og skjønte ikke at det var babyen som snudde seg før legen sa det etterpå. Så jeg skjønner godt du hadde det vondt når det ble gjort "mot" babyens vilje..

De sier jo ofte at babyen velger å legge seg på den måten som er best for babyen, så kanskje er det en grunn til at den lille babyen deres snudde seg tilbake..

Nå har dere forsøkt iallfall, og det er ikke så mye mer å gjøre, og ofte føles jo ting bedre når man har tatt et valg som du sier også. Nå kan dere forberede dere både praktisk og mentalt på det som skal skje. Dere får tenke på alle tingene som kan være fordel med å ta keisersnitt også, og på at slik det er nå er det beste dere kan gjøre for lillebarnet.

Godt at dere har familie rundt dere som støtter opp og tar litt vare på dere nå! Sov godt i natt, og lykke til videre! Håper dere får raskt beskjed om når dere skal bli stolte foreldre da, så kan dere begynne å telle ned.. :smilyblomst:

Jeg kan i "lengste" fall vente til 4. september med å hilse på vår lille, selv om terminen er 22. august. Rart å gå rundt og vente og ikke ane når ting skal skje..

Ja, godt å ha det ute av verden - nå er det bare å vente på brev med dato.

Legen sa også at det ikke skulle gjøre vondt, men at det ble ubehagelig - tror ikke hun har opplevd det selv, for jeg syns det var helt uutholdelig.

Hun sa etterpå at jeg er veldig slank, og at det bare er huden min, livmora og fostervann som er imellom hendene og babyen, og hvis jeg hadde hatt mer fett på kroppen hadde det ikke vært så vondt.

Deilig å vite at valget er tatt ja, og at mes sansynlig innen 17 dager er babyen vår her :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...