Gå til innhold

Soon


Soon

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært og handlet middag (Tikka masala idag) og bakervarer.

Ble så jeg tok sykkelen, og heldigvis for det - ble ganske tung sekk pluss en pose, så glad jeg ikke skulle gå hjem igjen...

Venter med baking til imorra tenker jeg, for da jobber kjæresten til sent...

Driver å vurderer om jeg skal plukke ripsen vi har i hagen, men er så usikker på om den er heeelt moden liksom (er jo ikke så vant med sånt...).

Men den er helt blodrød, og ikke så aller værst på smak - lagt inn innlegg på Hus og hage forumet, så får vi se om noen andre og mer erfarne vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blodrøde rips høres helt perfekt ut! Ikke det at jeg er en frukt og bærbonde, men jeg har da fortært min mengde med rips da jeg var lita og bodde langt inni gokkivold på ei øy. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodrøde rips høres helt perfekt ut! Ikke det at jeg er en frukt og bærbonde, men jeg har da fortært min mengde med rips da jeg var lita og bodde langt inni gokkivold på ei øy. :sjenert:

:fnise:

Nei, jeg skal iallefall ikke skryte på meg stoor kunnskap om hagestell, men ser ut som det blir ripsplukking da :)

Jippi, da har jeg noe å fylle dagen med!

Syns det er skikkelig kjedelig å gå hjemme sånn, og på en måte bare vente på at kjæresten kommer hjem fra jobb, og på at babyen skal komme...

Kjedelig når alle andre jobber eller er på ferie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir fort rastløs. Det merker jeg selv. For når en tur til Biltema sammen med mannen om ettermiddagen er noe man ser frem til, DA har man hatt lite å gjøre på den dagen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man blir fort rastløs. Det merker jeg selv. For når en tur til Biltema sammen med mannen om ettermiddagen er noe man ser frem til, DA har man hatt lite å gjøre på den dagen. :ler:

:skratte: Ja, det får man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kom :regn: igjen :roll:

Da ble det ikke ripsplukking idag - skulle bare spise middag og så gå ut i hagen, men værgudene ville det visst annerledes.

Jaja, da får jeg ta det i morgen, da er jo mannen på jobb uansett, så da får jeg jo noe å drive med.

Blir sofasliting, tv-titting og is-spising i stedet da...skal vel ikke klage :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om det er noen trøst, så regner det her også.

Senere i dag blir det en tur til obs bygg. Vi skal shoppe gipsplate! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JUHU :goodbye:

Var faktisk ikke innom her på KG igår, så får vel "opdatere" litt...ikke så mye å oppdaterer, men fikk da gjort litt igår da, istedet for å sitte i sofaen.

Først plukket jeg en stoor isboks full av rips, som nå er renset, vasket og fryst ned i påvente av at solbærene skal bli modne - da blir det hjemmelaget rips og solbærsaft :sikle:

Så dro jeg til byen og møtte min mor - jeg jobber i optiker foretning og hun skulle ha nye briller, og trengte litt råd fra "ekspertisen" - så da ble det to briller til en billig penge (Specsavers - må jo skryte og reklamere litt) :jepp:

Ble med til mamma og pappa, spiste pizza og koste oss - snakka selvfølgelig masse om lillegutt :rødme:

Etter ett par timer dro jeg hjem, for da kom min kjære fra jobb, ordnet middag til han med lys og greier!

Det var den dagen, godt å komme seg litt ut fra huset, været tilsa jo at det var mulig også, så det var godt. Kjente det i ryggen til kvelds, men litt kos og massasje fra kjæresten gjorde som alltid susen :)

Deilig vær idag og, så spørs om det blir litt hagestell idag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn at du vet det, så sitter jeg med briller fra Specsavers på snuten selv. Databrillene mine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn at du vet det, så sitter jeg med briller fra Specsavers på snuten selv. Databrillene mine. :)

Ja, det håper jeg da inderlig :fnise:

Godt å høre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på at jeg trenger en Sladris...noen som melder seg frivillig??

Bare å sende meg en PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Endelig helg - ikke at jeg skal klage som går hjemme hele dagen, men da er iallefall kjæresten hjemme sammen med meg :hoppe:

Idag, hvis det ikke begynner å regne igjen, skal vi på sykkeltur i skogen og plukke blåbær - kjæresten har fått bær-dilla, jeg er ikke sikker på om det er noe mye bær i skauen her jeg men - vi får ta det som en tur.

Ta med noe godt å spise på og kose oss sammen :)

Lillebaby har fortsatt ikke snudd seg, så nå drømmer jeg hver natt om setefødsel, keisersnitt osv... :sukk:

Håper så inderlig han snur seg selv, ikke så lyst på sånn vending på sykehuset - vil liksom at ting skal skje naturlig.

Prøvde å stå på alle fire og vugge i går - som visstnok er et triks da, men skjedde ikke noe da, så får prøve litt hver dag og se.

3 dager til ny ul og sjekk på sykehuset, blir spennende å høre hva de sier da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får håpe han snur seg. Trives tydeligvis med stumpen nedi bekkenet han, men det vil vi ikke ha noe av. :fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper bebisen snur seg ja. Skjønner godt at du bekymrer deg over det der... Hverken keisersnitt eller setefødsel er vel drømmen, spesielt ikke når man er førstegangs... Praktiserer de snuing på sykehuset "ditt" da? Ellers så går det an med akupunktur for å få snudd ungen har jeg hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bebisen snur seg ja. Skjønner godt at du bekymrer deg over det der... Hverken keisersnitt eller setefødsel er vel drømmen, spesielt ikke når man er førstegangs... Praktiserer de snuing på sykehuset "ditt" da? Ellers så går det an med akupunktur for å få snudd ungen har jeg hørt...

Ikke akkurat drømmen nei.

Virker som de praktiserer vending, men får sikkert vite litt mer på tirsdag - men både jordmora mi og legen som undersøkte meg på mandag har iallefall nevnt at det kan gjøres, så regner med det.

Har hørt om akupunktur også ja, men vil gjerne høre hva de har å si på sykehuset først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått meg sladris - Saeria - tusen takk :klem:

Som hun sa selv, får håpe vi ikke synkronføder :fnise: men det blir vel en ordning!

Kjæresten og jeg har vært på blåbærtur idag, plukket ca 3kg på ett par timer, og fortsatt nok å ta av der opp i skogen, men den h... myggen måtte jo selvfølgelig ta helt overhånd :frustrert:

Men, kjenner det i ryggen nå da, så to timer var sikkert mer en nok...

Skal rense og røre bæra til syltetøy senere idag, nam-nam på brødskiva i morra tidlig :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

To timer var sikkert nok, ja. Her i familien er det min svigerfar som er den store blåbærplukkeren og sylteren. Han har et nesten sykelig forhold til blåbærplukking og syltetøylaging, men det nyter jo vi godt av da. Tenker jeg kommer til å invitere svigers på pannekaker i høst, for vi får tross alt deilig syltetøy av dem. :)

Takk for at jeg får sladre. Blir kos det! :):kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp: for sladris :)

Tenkte å tilby meg, men når vi har termin med 4 dagers mellomrom, er det kanskje litt dumt å ta risken på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...