Minttu Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #2461 Del Skrevet 2. oktober 2011 Nei nå får du gi deg, det visste jeg ikke! Jeg får ta å sende henne en lang mail imårra Jeg skulle gjerne ha vært med deg, men måtte på skolen, er obligatorisk onsdager og fredager, og mandager har jeg fri Så koselig å høre, jeg regner vel bittelitt med det men samtidig ikke Jeg får ta meg en tur snart, jeg er jo ikke langt unna, men det har vært så mye i det siste så jeg har ikke orket eller fått tid! Håper du hadde det fint her i byen! Vi får treffes en gang du er her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 3. oktober 2011 #2462 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ja, du får sende henne en forsinket gratulasjon Mente ikke at du skulle være med dit da, jeg tok det på impuls selv jeg, for jeg visste ikke helt om jeg fikk tid. Flaks at jeg stakk innom på bursdagen hennes da, selv om jeg lot som det var planlagt Klart de savner deg, skulle bare mangle! Du er jo flink, og sklei rett inn i miljøet Jeg koste meg veldig i helga. Ønsket jeg kunne vært en uke! Ja, vi får møtes en annen gang jeg er opp over Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #2463 Del Skrevet 3. oktober 2011 (endret) Idag har jeg laget langpannebrød/rundstykker og vanlige rundstykker Førstnevnte ble hvert fall bra! Til middag ville jeg ha kylling, men er smålei vanlige middagen kyllingfilet og ris. Så det jeg gjorde var å bruke Maggi juicy chicken pose! Legger kyllingfileten i posen som følger med, heller over pulveret, lukker posen og legger den i en ildfastform og så inn i ovnen i 30min! Sammen med kyllingen hadde vi potetbåter. Kjære fikk ikke lov til å se hva jeg drev med, men han sa flere ganger at det luktet så godt, og da han endelig fikk servert maten og fikk smake sa han "det her skal du få lov til å lage mer" :happy: Slenger ut oppskrifta på det langpannebrødet, jeg fant den på en finsk blogg en gang, så bildene er fra bloggen Du trenger: 5 dl melk eller vann (jeg brukte melk) 1 ts salt 2 ss sirup (kan ha mer) 1 pose tørrgjær 10 dl mel (fiberrik/grovt mel) 1/2 dl olje/margarin, smeltet Evt. solsikkefrø, eller noe annet 1. Varm væsken til lunkent. 2. Bland salt, sirup (og solsikkefrø hvis ønskelig) i væsken. 3. Bland tørrgjær med melet. 4. Rør så melblandingen inn i væsken. 5. Tilsett olje / smør i deigen. 6. Hell blandingen på papirkledd langpanne og jevn ut. Kjekt å ta mel på overflaten, slik at deigen ikke fester seg til hendene. 7. Dekk langpannen til og la heve i ca 30 minutter. 8. Stekes i ovnen på 225 grader i ca 15 minutter. La den avkjøles et øyeblikk og skjær ut firkanter! Endret 3. oktober 2011 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 4. oktober 2011 #2464 Del Skrevet 4. oktober 2011 Det brødet så kjempegodt ut Har flere ganger stått med den maggi greia i hånden på butikken å lurt på om vi skulle prøve den, men det har aldri blitt sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 4. oktober 2011 #2465 Del Skrevet 4. oktober 2011 Maggieposene, holder det de lover altså Oppskriften er allerede skrevet ned Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 4. oktober 2011 Forfatter #2466 Del Skrevet 4. oktober 2011 Dere får prøve å bake brødet Er kjempegodt med rapidsalat og kalkunpålegg Tenkte jeg skulle prøve en eller annen smøreost og ha under. DDuck, du må prøve maggi posene! De har to forskjellige til kylling, er bittelitt skeptisk til den med honning, men provencekrydderet var supergodt! Og kyllingen blir så saftig av å bli stekt i ovnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 6. oktober 2011 #2467 Del Skrevet 6. oktober 2011 Blir jo sulten bare av å lese her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #2468 Del Skrevet 6. oktober 2011 (endret) Ikke jeg Jeg er så fantasiløs når det gjelder mat, og lei alt.. Også har jeg tenkt til å være flink å lage grove rundstykker osv selv, men det er tydeligvis et ork. Har en sånn ferdigpose (grove rundstykker) i skapet, men så var det det å lage de da Ps. men, det er bra jeg ikke bor i Helsinki, for da hadde jeg spist mat! Da hadde jeg blitt feitere og alkis.. De har så god burrito og pizza på Iguana, og utestedene i Helsinki er så bra og drinkene så gode.. Jaja Endret 6. oktober 2011 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 6. oktober 2011 #2469 Del Skrevet 6. oktober 2011 Synes du er flink til å lage mat og bake, jeg. Om man ikke er like flink hver dag, spiller da ingen rolle! Jeg er skikkelig lat med matlaging når jeg er alene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #2470 Del Skrevet 6. oktober 2011 Takk for det, men jeg må si meg uenig Er nesten alltid kjære som lager mat, og jeg gidder nesten aldri bake.. Og de rundstykkene jeg lagde på mandag ble ikke noe særlig, og de langpannebrødet ble fort tørt Men kan prøve å ha i kesam og slikt kanskje. Jeg er så lei all middag jeg, er jo det samme hele tiden.. Og kjære er småkresen, han har blitt bedre men lell. Så jeg orker liksom ikke prøve noe nytt og fancy. Men snart får han lage sin egen middag om jeg skal klare å gå ned i vekt, da kan det ikke bli så mye taco og tull. Men så var det det å orke å gå ned 15-20kg daa. Å orke å trene, orke å lage annen mat.. Men jeg må, jeg orker ikke ha den bollemagen og låra og alt. Jeg er så lei, jeg orker ikke føle meg slik. Ca. 2 -2.5kg i mnd, i 9mnd, så er det gjort. Men, tenk så bra jeg kommer til å føle meg. Sprade rundt i Helsinki og på festivaler i fine shorts og sommerklær og føle meg fin, for en gangs skyld! Og i løpet av sommeren her hjemme også så klart. Er så kjedelig å se på bildene fra Finland turen i fjor, så fæle klær jeg hadde på meg, og så lubben jeg er, gjorde meg bare større og verre. Nei nå slenger jeg med en sang for å lette litt på humøret! Og den er bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 7. oktober 2011 #2471 Del Skrevet 7. oktober 2011 Jeg synes ikke du er verken lubben eller for stor. Du er fin akkurat slik du er! God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #2472 Del Skrevet 7. oktober 2011 Takk for det, men det synes dessverre jeg 86kg passer liksom ikke helt.. Vel, nå er kjæresten på bandøving så han blir borte til i morgen! Lasagnen er snart ferdig, om den blir vettug er en anna sak. Også har man så klart tent en god del telys og har litt sjokolade på bordet! Har lasta ned 3 helt nye episoder av The Big Bang Theory, så de skal jeg se på straks Så skal jeg se litt på "dancing with stars", finsk program, for han ene i Dudesons er med! Så må sjekke det ut Og forresten, HØSTFERIE! :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. oktober 2011 #2473 Del Skrevet 7. oktober 2011 Det viktige er vel ikke antall kilo, men at man kan leve med den kroppen man har. Hvis du ikke er fornøyd, må du enten gjøre noe med det (lettere sagt enn gjort) eller innfinne deg med at kroppen er som den er (også lettere sagt enn gjort). Bable bable.. Kos deg med alenekveld! Høres ut som forholdene ligger til rette for en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #2474 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Det er jeg helt enig i, men jeg vet at 86 er for mye og at sånn ca 15-20 mindre kan være bra, for det var der jeg var før jeg gikk opp. Men jeg er ikke slik at jeg skal ned 20, for jeg kan gå ned 10-15 og det kan hende er bra Og ja det er så mye lettere sagt enn gjort Jeg har prøvd, og faila. Men jeg må prøve igjen, for nå begynner det å gå hardere inn på meg.. Jeg må prøve å gå ned for å føle meg bra, jeg orker ikke gå rundt og være misfornøyd med meg lenger! Jeg er bare 21 og synes jeg snart fortjener å føle meg bra og ha det bra, men jeg må jobbe med det, jeg har hatt det ræva siden jeg var rundt 14 og nå orker jeg ikke mer.. Så jeg må bruke vinteren på å jobbe med meg selv Men jeg må si, at depresjonen har blitt bedre, er ikke så nedfor og grå lenger, selv om ikke alt rundt meg er greit. Kanskje det er noe med den steinen jeg kjøpte på alternativ messa Jeg koser meg jeg vet du Har spist lasagne og sett 3 nye episoder av The Big Bang Theory Nå står no HIM video på, til jeg finner noe annet å se på Nå ble det litt Apocalyptica, for den HIM videoen er klikk, for se noen andre etterpå Er så fint med ps3 media server, kan se det jeg har på dataen på tv'n :happy: I'm in love I musikken og en kar. Den 8 juli skal jeg se om jeg finner dem etter konserten! Eicca failer litt på første der, men den er helt nydelig den sangen. Endret 7. oktober 2011 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. oktober 2011 #2475 Del Skrevet 7. oktober 2011 Kanskje du må sette deg mer realistiske mål? Hvis du f.eks setter som mål å se 7-tallet, heller enn å si at du skal ned 20 kilo, så er det kanskje enklere? Så kan du heller endre målsetting når det målet er nådd.. Eller kanskje du kan spare opp penger og melde deg på et Grete Roede-kurs e.l., sånn at du har forpliktelser overfor andre enn bare deg selv? De har jo både nettkurs og ungdomskurs. Eller, en billigere løsning: Lage en motivasjonsdagbok her inne, og føre nøye oversikt over mat og trening, med hjelp og støtte fra andre her. Det første budet er uansett at man er motivert, ellers er det dessverre altfor lett å feile. Og jo flere ganger man feiler, jo enklere blir det å gi opp igjen, og fortsette å skuffe seg selv. Ond sirkel det der, dessverre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #2476 Del Skrevet 7. oktober 2011 Om jeg får se 70kg på vekta, så er jeg lykkelig Så først og fremst vil jeg ned dit, og så får jeg se. Usj, jeg vet jeg skulle gjort noe slikt, men det er lettere sagt enn gjort det og. Jeg er for lat. Og jeg tror jeg heller ville skrevet ned ting i en bok og hatt selv, enn her inne. Jeg vet ikke. Jeg meldte meg faktisk på den vektklubben sia, mhm, var inne der den gangen jeg meldte meg på Nei, jeg må bare bli flinkere til å trene, og endre kostholdet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. oktober 2011 #2477 Del Skrevet 7. oktober 2011 Du ser 7-tallet på 79 kilo også altså.. Uansett, poenget mitt var at du må finne ut hva som passer for deg, og holde deg til det. Jeg vet ikke hvordan du er, men jeg er ihvertfall litt for flink til å finne på unnskyldninger. Hurra, jeg er glad, jeg må feire med sjokolade! Stakkars meg, jeg er trist, jeg må trøste meg med sjokolade! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 7. oktober 2011 Forfatter #2478 Del Skrevet 7. oktober 2011 (endret) Jeg tenkte ikke slik jeg, tenkte ikke på det engang, så smart er jeg Ja, så lenge jeg bare ser 7 så er jeg fornøyd! Når jeg ser 75 er jeg hvert fall fornøyd tror jeg. Ikke sant, jeg må det. Og jeg er også slik Men de siste par ukene har jeg seriøst vært ille.. Har spist mye sjokolade, drukket mye kakao.. Usj.. Jeg må finne mange bilder som kan motivere, og sette det sammen til ett bilde og henge opp ved senga Blant annet shorts og festivalbilder, jeg vil være en lekker rockejente på festival til sommeren! Syng med meg nå, til en mer rolig sang Endret 7. oktober 2011 av Minttu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 7. oktober 2011 #2479 Del Skrevet 7. oktober 2011 Pssssst.. jeg er 82,5 Jeg vil også se 7-tallet igjen.. har du sett den argentinske skal vi danse? Makan..! syns jeg ser for meg Anna Anka i bare nettoen simulerer sex!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 7. oktober 2011 #2480 Del Skrevet 7. oktober 2011 Kanskje du skal ha et motivasjonsbilde i lommeboka også, sånn at du kan se på det når du står ved sjokoladehylla i butikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå