Gå til innhold

Minun maailmani


Minttu

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:happy:

Høres ut som skikkelig flørting føler jeg, men jeg tipper du er det og! :)

Vi jenter kan si sånn! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld var jeg en liten tur i byen med mamma, vi spiste soft is og så på hunder som drev å løp i tunneler og hoppa over stenger, i parken.

Så gikk vi en tur på B-Young, og de har fått en del fine høstplagg!

Jeg fikk så lyst på brun bukse, en høstaktig topp, også så jeg et fint mørkegrått skjerf med svart blondekant. Har så lyst på skikkelig høstaktige klær, og sko med kilehæl! Vet ikke om noe hadde sett fint ut meg så feil denna kroppen min egentlig er :lol:

Lang og smal, og den bollemagen og tjukke låra. Og ting ser bare ikke fint ut på meg. Men nå har jeg fått et mer åpent syn når det gjelder kroppen og klær, så det er ting jeg har kjøpt og bruker nå som jeg sikkert ikke ville brukt i fjor liksom.

Jeg er ferdig på jobb 13.30 i morgen, så tenkte jeg skulle ned til byen og være der til mamma er ferdig 15.00, så kanskje jeg går innom og prøver en del klær :)

I'm in love ♥

Mathias har så herlig stemme, og det er moro å høre han prate finsk.

Også er'n langt fra fæl :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk, i like måte :klem:

Idag hadde jeg forresten min siste dag på jobb!

Har jobba i bhg nesten 2år, så er jo litt trist..

Men men, jeg ser de igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Oi, siste dag a gitt. Det er alltid trist, synes jeg. Men nå er det en helt ny start for deg :)

Skal du til Finland igjen allerede om en måned?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn som ikke tenker over slikt med engang, så det var ikke så trist.. Men det blir nok stusselig etter hvert, tenke på at jeg ikke skal dit igjen.

Det skal jeg! :jepp::ler: Det ble bestemt litt brått for en stund siden, Apocalyptica skulle ha enda en konsert i Helsinki siden den som er den 11 ble utsolgt. Så da billetter ble lagt ut fikk jeg utrolig lyst,så jeg kjøpte billett :fnise:

Men det blir, dessverre, ikke mange dagene da, fra søndag til tirsdag eller onsdag tror jeg.

Det blir moro! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal dere få høre om min flotte gårdsdag, og en fin drøm jeg hadde i natt! :ler:

Igår ble min kjære bestefar 70 år! Så store deler av gårsdagen ble tilbrakt hos besteforeldrene mine, og siden det var bursdag hadde jeg bakt eplekake og marsipankake :) Omtrent alt forsvant! Jeg har igjen ett stykke marsipankake og litt eplekake.

Da jeg kom til besteforeldrene mine fikk jeg servert fersk suppe som vi kaller det, utrolig god grønnsakssuppe :sikle:

Utpå kvelden kom pappa, stemor, to stesøsknene mine og halvbroren min. Søstra mi var allerede hos bestemor, onkel også.

Broren til bestemor kom, og to damer som er i slekt med oss på et vis, jeg husker aldri helt hva :fnise:

Utrolig koselig at vi alle var samlet, det er kjempe lenge siden jeg har vært sammen med besteforeldrene mine og gjengen til pappa.

Vi skravla og koste oss med gryterett med ris og salat, og så masse kaker! Bestefar hadde laget en utrolig god sjokoladekake, og en annen kake med vaniljekrem og noe inni og jordbær og gele på toppen, også var det kakene mine :)

Koselig kveld! :happy: Og jeg tror jeg spiste nok :ler:

Så til drømmen min! :ler:

Jeg var på et kjøpesenter i Helsinki, også skulle Matt Tuck, vokalisten i Bullet For My Valentine synge der!

Det var fler som også skulle synge, så jeg så på de også, og mens jeg gjorde det sto jeg ved siden av han Matt og gitaristen i BFMV.

Etter at Matt hadde fått sunget et par sanger kom det ei dame og sang, så skulle Matt få synge igjen men da han dreiv på kom det flere unger og damer som sa vi skulle gå unna fordi det skulle være sånn missekonkurranse der, som man ser på TLC med de stakkars småunga. Jeg sjekka en plakat ved scena og der sto det at Ozzy skulle spille senere, så jeg klikka og tok en mikrofon og slo den i hodet på hun dama som kjefta! :ler:

Men vi måtte visst bare gå unna..

Stakkars Matt ble litt sjokkert og hoppa ned fra scena og rett foran meg, kom bort og spurte om jeg uansett likte han og det han hadde gjort, om han sang bra. Selvfølgelig! :fnise:

Plutselig var vi inne på do eller noe garderobe sammen, og mens vi sto å prata ringte tlf min og jeg skjønte jo ikke hvem det var, men så var det han,for han hadde visst spurt meg om nr mens vi sto der og prata. Så jeg ble jo helt sjokkert og fnisete.

Og så kyssa'n meg! :ler:

Det er så lenge siden jeg har hørt på Bullet For My Valentine, og sett på videoer eller bilder av Matt, så er så rart at jeg drømte det :ler: Men moro var det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg ser det står " Ra Ra Rasputin" Så tenker jeg Russia's greatest lovemachine.. Fra sangen til BonnyM.. :sjenert:

Så bra at eplekaka ble så godt mottatt - jeg skal bake den igjen på tirsdag :sikle:

Håper du får en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant, koselig da :fnise:

*Hviske* Og han er jo så kjekk! Ikke bare digger jeg musikken til banda jeg hører på, men så mange av dem er fine!

Som Matt Tuck i BFMV, Ville Valo i HIM, Mathias Nygård i Turisas, Tomi Joutsen i Amorphis, alle vokalister. Og Perttu Kivilaakso i Apocalyptica er fin! Jukka Koskinen, bassist i Wintersun er også litt fin, og han har jeg møtt! :nigo:

Gjett hvor mange av de som er finske :ler:

Untitled-1-10.jpg

:fnise:

Spatula: Jeg skjønner det, selv om jeg slettes ikke tenker på den :ler:

Det er en enda bedre versjon! Du må høre på den! :fnise:

Takk i like måte :klem:

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle utenom Matt Tuck er finske :fnise:

Må vel høre det på navnet ;) Han er fra Wales :)

Jeg har lagt de bildene i samme rekkefølge som navna, så vet dere hvem som er hvem. Og jeg har møtt to av dem :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Se hva jeg fant på en, så klart, finsk side :)

Jeg googla etter en dørmatte, hadde vært moro å hatt det eller et skilt hvor det står Tervetuloa :ler:

Var masse fint inne på siden, Hyvän Tuulen Puoti. Mange skilt, bokser til å ha nøkler, smykker, te og kaffe osv i, en del interiør ting. Og selvfølgelig såper og sauna ting!

Bare så synd butikken ligger i Pori, og bare sender i Finland.

Jeg må finne noe liknende i Helsinki :jepp:

Kynnysmatto206504.jpg?t=1313930382IMG_0829.jpg?t=1313930409Families20are20forever.jpg?t=1313930433

Endret av Minttu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Dette ble bråk i mine ører :skratte:

Jeg er mer sånn VG-lista topp 20 tror jeg.. men mannen kan fint høre på litt sånn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir deprimert av alt som har med denna skolen å gjøre :sukk:

Jeg vil begynne på skolen, og få en utdannelse. Men that's it.

Alt rundt er bare... Jeg ser ikke frem til alt det tullet som skal skje i begynnelsen, jeg er ikke noe spesielt sosial og føler det blir for mye tull for min del.

Det hadde vært så mye enklere om studiet var her i byen.

Jeg må ta buss i 1t, og det er egentlig greit nok det altså.

Skal bo hos kjære siden han bor midt i byen og ikke langt unna skysstasjonen, for det blir tungvindt å bo hjemme, skal jeg ta bussen hjemmefra må jeg vente i byen 3kvarter siden bussen til studiebyen går 35 hver time og bussen hjemmefra er her 45.

Og det er greit å bo her, men som kjære sa "du kan bo her til du finner noe annet.."

Det hadde jo så klart vært lettest å bodd i studiebyen, men akkurat nå har jeg ikke lyst til å bo der i det hele tatt.

Nå fant jeg akkurat ut at om du har stipend og lån, så blir bare en del av det gjort om til stipend om du består eksamen og bor borte!

Bor du hjemme får du bare lån, og ikke noe blir gjort om..

Det er fint, jeg må bruke adressa hjemme siden kjære får ting dekt av nav.

Nå vet ikke jeg om hvor lenge jeg kommer til å bo her, om jeg kommer til å flytte i løpet av året. Men jeg må jo overleve jeg også, jeg må jo ha de faens pengene fra lånekassa.

Helst skulle jeg bodd hjemme hos mamman min jeg, også kunne det dumme studiet vært her i byen. Også kunne alt bare vært bra.

:sukk:

Mer orker jeg egentlig ikke utdype meg.. Men, flytter jeg, noe sikkert bare pent må gjøre, så flytter jeg tilbake så fort jeg er ferdig 2.året tror jeg, for siste året er det bare skole 2-3 dager i uka, siden man driver med bachelor oppgava.

Nå tenkte jeg så på denne sangen, så..

Your tears don't fall, they crash around me.

http://www.youtube.com/watch?v=tOwzDlS8I6E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...